• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 20:10
Ik ben dus van plan een Canon PowerShot A40 te kopen, en aangezien ik in het grensgebied woon, en omdat de prijzen in Duitsland een aardig stuk lager zijn, ben ik dus van plan om de cam aan de andere kant van de grens te kopen.

Nu is dus de vraag, in hoevere zo'n camera verschilt met een versie die je in Nederland koopt. Bedoel, als de handleiding, software, etc. geheel en alleen in het duits is, heb ik er weinig aan (ondanks dat ik duits kan, tis wel makkelijk als het in NL staat :) ). En hoe zit het met garanties? Ik las namelijk in een ander draadje dat Canon nog wel eens moeilijk wil doen wanneer je je spul niet in het eigen land hebt gekocht. Maar hoe moeilijk doen ze dan?

Ik hoop da iemand kan helpen. ;)

tää on taas niin tätä

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Mijn Canon komt ook uit Duitsland. Handleiding is idd in het Duits, maar je kunt de Engelse PDF zo van www.powershot.com downen, dus dat vond ik geen probleem.

• Eranum
En hoe zit het met de bijgeleverde software?

tää on taas niin tätä

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Meestal is de garantie alleen maar geldig in het land van herkomst. Mocht ie dus stuk gaan moet je contact opnemen met Canon Duitsland ipv Canon Nederland.

Zo is het in ieder geval met JVC, je kan Canon ff een mailtje sturen met de vraag hoe het zit met de garantie van het in het buitenland gekochte apparaten.

Voor de software zou ik gewoon ff vragen of je hem mag uitproberen voor je hem koopt, dan weet je het 100% zeker.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• jeroen|IA
Op maandag 29 april 2002 01:35 schreef ThePartyBorg het volgende:
En hoe zit het met de bijgeleverde software?
Ik heb van de bijgeleverde software alleen de driver geinstalleerd om de jpegs uit het CF van de cam te kunnen trekken. Deze files heb ik voor de zekerheid ook maar van www.powershot.com gedownload, om zeker te zijn dat ik de nieuwste versie had, maar op de cd staan ook engelse driverfiles.

Verwijderd

Ik heb ook de A40 in Duitsland gekocht. Er zit een Duitse handleiding bij, maar daar is overheen te komen. Inhoud van het pakketje is hetzelfde als in NL. De camera zelf is op nederlands te zetten.

De bijgeleverde software is in het Engels.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb me ixus er ook gekocht gewoon in de stad en scheelt stukken met NL ! die prijzen hier zijn ook niet leuk meer bij dixons en vobis etc... had hem veel goedkoper dan in de pricewatch dus goed zoeken ! :)

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag een Nikon coolpix 775 gekocht in Duitsland, er zit een Duitse en Engelse handleiding bij, en de software is gewoon Engels.

Verwijderd

Het vervelende is met het in het buitenland kopen van dat soort producten dat als zo'n apparaat stuk gaat je em voor een aardig lange tijd kwijt bent. Of je moet em opsturen naar de winkel waar je em gekocht hebt of je brengt em natuurlijk. In beide gevallen blijft het veel tijd kosten. Dat is best vervelend als je graag fotografeerd!

• _MaLa_
Op maandag 29 april 2002 16:45 schreef Afketser het volgende:
Het vervelende is met het in het buitenland kopen van dat soort producten dat als zo'n apparaat stuk gaat je em voor een aardig lange tijd kwijt bent. Of je moet em opsturen naar de winkel waar je em gekocht hebt of je brengt em natuurlijk. In beide gevallen blijft het veel tijd kosten. Dat is best vervelend als je graag fotografeerd!
zeg gewoon over welk merk je praat... ik had in me canon ixus een dooie pixel zitten .. je kan hem dan gewoon naar canon nederland sturen en binnen een week heb je hem weer............

gewoon nederlandse service gebruiken...

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 17:58 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

zeg gewoon over welk merk je praat... ik had in me canon ixus een dooie pixel zitten .. je kan hem dan gewoon naar canon nederland sturen en binnen een week heb je hem weer............

gewoon nederlandse service gebruiken...
Dat bedoel ik.... een week. Dat is veels te lang. Ik wil bij dat soort dingen direct een andere.
Dat is niet merkafhankelijk hoor :) Gewoon een dealer bij je in de buurt zoeken en daar je camera kopen. Als ie stuk is ga je daar even langs en je krijgt gelijk een andere. Ik zou geen week willen/kunnen wachten.

• _MaLa_
Op maandag 29 april 2002 18:14 schreef Afketser het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.... een week. Dat is veels te lang. Ik wil bij dat soort dingen direct een andere.
Dat is niet merkafhankelijk hoor :) Gewoon een dealer bij je in de buurt zoeken en daar je camera kopen. Als ie stuk is ga je daar even langs en je krijgt gelijk een andere. Ik zou geen week willen/kunnen wachten.
hehe ik wel ik gebruik het prive en zakelijk ligt het zeer anders ! voor die prijzen die ik zag waar ik was kan ik weken wachten >:)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 18:36 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

hehe ik wel ik gebruik het prive en zakelijk ligt het zeer anders ! voor die prijzen die ik zag waar ik was kan ik weken wachten >:)
Tjsa, voor de èèn is geld belangrijker dan de ander. Voor mij staat garantie en service voorop. Als iets stuk gaat wil ik dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Dan mag mijn camera best 300 euro duurder zijn.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47
Op maandag 29 april 2002 18:14 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat in Nederland hoeft te verwachten. Veel zaken hebben maar enkele camera's op voorraad. Van sommige populaire modellen zelfs maar 1 als de rest verkocht is. Ik denk dat de meeste winkels hem gewoon als 'service' voor jou opsturen naar de fabrikant. Dat duurt meestal nog langer dan wanneer je hem zelf opstuurt.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 19:29 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat in Nederland hoeft te verwachten. Veel zaken hebben maar enkele camera's op voorraad. Van sommige populaire modellen zelfs maar 1 als de rest verkocht is. Ik denk dat de meeste winkels hem gewoon als 'service' voor jou opsturen naar de fabrikant. Dat duurt meestal nog langer dan wanneer je hem zelf opstuurt.
Dat ligt dan weer aan de winkel waar je em koopt of ze em op voorraad hebben of niet. De winkel waar ik de camera gekocht had heeft ze wel op voorraad. Ik kreeg ook gelijk een andere. Binnen 30 minuten had ik weer een nieuwe camera die het weer deed! Dat is even wat anders dan dat je een week moet wachten.

Verwijderd

als je in duitseland een product van canon koopt gaat de garantie via canon duitsland

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:40 schreef enigma het volgende:
als je in duitseland een product van canon koopt gaat de garantie via canon duitsland
Lijkt mij inderdaad ook.

• jeroen|IA
Ik vind dat eigenlijk nogal dom. Waarom zou het zo moeten zijn dat een in Duitsland gekocht produkt via Canon Duitsland moet worden geruild onder garantie? What about Europese Unie? What about Canon Nederland die ook gewoon aanspreekpunt is voor Belgie? Ik kan werkelijk geen reden bedenken waarom het voor een internationaal opererend bedrijf "logisch" zou zijn dat je de garantie alleen in het land van aankoop kunt uitoefenen.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 22:12 schreef jeroen het volgende:
Ik vind dat eigenlijk nogal dom. Waarom zou het zo moeten zijn dat een in Duitsland gekocht produkt via Canon Duitsland moet worden geruild onder garantie? What about Europese Unie? What about Canon Nederland die ook gewoon aanspreekpunt is voor Belgie? Ik kan werkelijk geen reden bedenken waarom het voor een internationaal opererend bedrijf "logisch" zou zijn dat je de garantie alleen in het land van aankoop kunt uitoefenen.
Veel dingen in het leven zitten raar in elkaar. Maar toch is het zo. Ik heb ook van Sony een keer een Camera in Duitsland gekocht. Die ging stuk en niks geen garantie van Sony-Nederland. Daar moest ik toch echt voor naar Sony-Duitsland.
Ik kan je het zelfs sterker vertellen. Zelfs een in het buitenland gekocht product van Philips gaat de garantie niet op in Nederland maar in het gekochte land.

• jeroen|IA
Tsja... nou ik merk het wel hoor. Als ik garantie wil claimen ga ik iig eerst FLINK zeiken bij Canon NL, en als dat niet werkt kan ik em alsnog naar Dld opsturen. Woon dr op zich vlak bij, dus... Qua prijs scheelt het echt behoorlijk veel.

• Eranum
De prijs scheelt idd heel veel. Maar vanwege het gedoe met de garantie ga ik hem toch gewoon lekker in Nederland kopen, jammer van het geld, maar ik heb er dan zelf wel een beter gevoel bij. Heb hem dus nu bij een lokale fotoboer besteld, en hij zou morgen of overmorgen binnen komen. Ik ben dus benieuwd.

tää on taas niin tätä

Verwijderd

thats the canon policy dude

het is Canon Benelux en die producten worden ondersteunt, daarbuiten niet

• jeroen|IA
Dan wordt het eigenlijk eens tijd dat iemand daar es een proefrechtszaakje over opent.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 23:10 schreef jeroen het volgende:
Dan wordt het eigenlijk eens tijd dat iemand daar es een proefrechtszaakje over opent.
hoe bedoel je?

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 22:34 schreef ThePartyBorg het volgende:
De prijs scheelt idd heel veel. Maar vanwege het gedoe met de garantie ga ik hem toch gewoon lekker in Nederland kopen, jammer van het geld, maar ik heb er dan zelf wel een beter gevoel bij. Heb hem dus nu bij een lokale fotoboer besteld, en hij zou morgen of overmorgen binnen komen. Ik ben dus benieuwd.
Inderdaad! Zekerheid! Is voor mij ook het belangrijkste!

En als je echt goedkoop wilt gaan waarom koopt niemand een camera in Amerika? Want dat scheelt nog veel meer dan met Duitsland.

Verwijderd

Ik meen ergens eens gelezen te hebben dat men druk ik de weer is met deze wetgeving aan te passen. M.a.w. Europa zou de fabrikanten kunnen verplichten om iets dat in de Unie gekocht is ook gelijk waar in de Unie mag binnen gegeven worden (tuurlijk door hetzelfde merk ;)) voor herstelling. Maar ja, wie weet hoe lang mogen we nog wachten op een concrete wet (en eer dat dan nog eens omgezet is naar de wetgeving van alle desbetreffende unie-landen... :( )

Verwijderd

Mijn A40 komt uit luxemburg (van topvision, was toen de goedkoopst, maar de prijs is nu flink aan het dalen :( zie pricewatch). Handleiding is in het Duits, maar zoveel schokkends staat daar toch niet in. :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

Mystikal

It never hurts to help!

Wat ik me eigenlijk afvraag hoe ik erachter kom wat een camera in duitsland kost. Kun je dat vinden op het internet?

Basement Bios ---- Exo-S

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op donderdag 02 mei 2002 10:17 schreef Mystikal het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag hoe ik erachter kom wat een camera in duitsland kost. Kun je dat vinden op het internet?
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62

??? :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op maandag 29 april 2002 21:40 schreef enigma het volgende:
hoe kom je aan zoveel wijsheid? heb je dit zelf bedacht, of heb je dit ergens gelezen, of heb met je canon gebeld?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op donderdag 02 mei 2002 11:21 schreef Firecow het volgende:

[..]

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62

??? :P
Of je kunt ook kijken naar http://www.tweakers.net/aanbod/47504/a

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:29 schreef j-w het volgende:

[..]

hoe kom je aan zoveel wijsheid? heb je dit zelf bedacht, of heb je dit ergens gelezen, of heb met je canon gebeld?
Ik zal voor enigma even antwoorden. Ik heb voordat ik een camera ging kopen wat merken gecontact om te vragen hoe het zat met de garantie in Nederland als ik hun product niet in Nederland zou kopen. Wel handig om te weten voordat je een camera koopt. Hiervoor heb ik de merken gebeldt waarvan ik wel een camera van zou willen kopen. Dit waren: Sony, Canon en Nikon. Allemaal wisten ze te vertellen dat de garantie alleen binnen dat land viel.
Toen heb ik maar besloten om mijn camera in Nederland te kopen.
Overigens is er nog een groter voordeel om de camera in Nederland te kopen, namelijk, als er wat met je camera is ga je gewoon naar de winkel terug en je krijgt een andere camera. Je hoeft dus niks op te sturen naar de fabriek.
Pagina: 1