Toon posts:

Helaas Dungeon Siege spelen met gamepad, advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb net Dungeon Siege gekregen en het ziet er werkelijk schitterend uit. Ik wil dus ook asap ermee gaan spelen, alleen mijn rsi speelt weer enorm op. Ik heb hier echter nooit last van als ik op mijn PS aan het spelen ben, dus ik wilde het eigenlijk gaan spelen met een gamepad.
Ik heb hier nog een oude Thrustmaster rage 3d liggen, maar die krijg ik er niet lekker mee aan de praat (ondersteunt bijvoorbeeld geen muisemulatie).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en welke gamepad zou je/jullie adviseren om een dergelijk spel mee te spelen?

Ben heel benieuwd en kan om eelrijk te zijn eigenlijk niet wachten :)

Alvast bedankt!

Niels.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik helaas geen oplossing voor je probleem. Maar die begroetingen zijn niet nodig :)

Zie ook de FAQ

..edit..
Welkom hier trouwens :)

..edit2..
Misschien dat hier wat staat.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Ik denk niet dat je een RPG op de PC nou echt makkelijk kan besturen met Gamepad. Heb je er misschien al aan gedacht om een muis met een trackball te nemen? Zo'n muis ligt gewoon stil waardoor je je pols niet beweegt. Je bestuurd dan alles met je duim of je andere vingers :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Had toch de faq door gespit, maar er blijbkaar overheen gelezen...
Ik zal zeker die thread van 36 pagina's (!) lezen, houdt me wel even bezig. ;-)

Momenteel gebruik ik al afwisselend een gewone muis en een trackball.
Middels het programmaatje joymouse heb ik mijn oude gamepad redelijk aan het werk gekregen, maar ik lees steeds over mouse-emulatie door modernere gamepads, dus ik vraag me dan toch af of die wellicht niet soepeler zullen spelen.
Ik moet toegeven dat het absoluut niet de perfekte oplossing is, zeker niet gezien de besturing die het spel heeft, maar 't is niet anders. Wat surfen/typen e.d. op de PC lukt me nog aardig, maar gamen niet meer...

Bedankt voor het meedenken

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

mijn gamepad zou je in principe er wel voor kunnen gebruiken.
je bent alleen dan neit zo snel als met een muis.
Joystic waar il het over heb is de Sideinder Dual strike.
Je kan er ook leuk single player FPS mee spelen :D te sloom voor multiplayer

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Loev
  • Laatst online: 22-01 14:19
Hier is al een heeeel mooi topic over.
[topic=453918/1/25]
Stel daar maar nog eens je vraag want ik denk dat deze zo dicht zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die thread ben ik momenteel bezig om door te spitten. niet zo'n kleine :)

Sideinder Dual strike, die is toch van Microsoft, he? Zal er eens naar kijken. Ik heb het gevoel dat in combinatie met de 'pauze knop' je toch een aardig eind moet kunnen komen met een gamepad/joystick...

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik denk dat 't beste zou zijn om te oefenen met links te muizen. Persoonlijk denk ik niet dat DS goed speelbaar is met iets anders dan de muis...

Uiteraard wel rustig aan doen als je toch gaat muizen! Je lichaam is veel belangrijker dan een spelletje.

EDIT: zomaar een ingeving: een touchpad! Lijkt me ideaal voor Dungeon Siege.

Verwijderd

En dicht :)
Is de andere draad voor ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.