Toon posts:

Waar fresnellens kopen om eigen beamer te bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de site http://www.bstvcentral.b0x.com/bw.htm word uitgelegd hoe je zelf een beamer kan bouwen met behulp van een fresnel-lens. Mijn vraag is waar je die in Nederland kan kopen. Je kan hem wel op die site bestellen, maar dat duurt 5 week voordat ik hem heb en er zijn daar rare betalingsmethoden. Dus wie weet een adresje waar ik hem kan vinden? Op conrad vond ik overigens niks.

Verwijderd

"fresnellens" ?

}:O dizleksie fraagd efen aandagt }:O

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 28 april 2002 15:46 schreef schaarebier het volgende:
Op de site http://www.bstvcentral.b0x.com/bw.htm word uitgelegd hoe je zelf een beamer kan bouwen met behulp van een fresnel-lens. Mijn vraag is waar je die in Nederland kan kopen. Je kan hem wel op die site bestellen, maar dat duurt 5 week voordat ik hem heb en er zijn daar rare betalingsmethoden. Dus wie weet een adresje waar ik hem kan vinden? Op conrad vond ik overigens niks.
Probeer het eens bij een opticien. Die dingen worden wel als leesloep gebruikt. Ik kon er ook eentje krijgen voor maar 14 gulden.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 20:14 schreef ChimeraOffline het volgende:
"fresnellens" ?

}:O dizleksie fraagd efen aandagt }:O
Als ik jou was, zou ik schaarebier z'n linkje effe volgen...

Errug gaaf id trouwens!!!!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
en dat gaat werken :?

hoe wi je zonder lamp met zoveel vermogen stralen, dat je de hele muur ermee kunt verlichten / bestralen :? :D

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
De lichtopbrengt in deze constructie lijkt me wel heel erg mager moet ik zeggen, je zult de kamer dus echt 100% moeten verduisteren om het te laten werken, en dan nog met moeite. Maargoed, voor 14 piek en wat MDF valt het altijd te proberen, al is het maar om het zeker te weten...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 00:15 schreef ShittyOldMan het volgende:
De lichtopbrengt in deze constructie lijkt me wel heel erg mager moet ik zeggen
Normaal verlicht je met een beetje tv rustig de hele huiskamer, nu ga je die lichtbundel 'richten'...
Ik ben geen Expert ( >:) ) op dit gebied, maar ik zie er wel wat in. 8-)

Verwijderd

ziet er wel grappig uit maar is de kwaliteit een beetje ok op het plaatje zag het er wat fuzzy uit
Pagina: 1