Toon posts:

Friaco weg, wat nu?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 16:23 schreef Len het volgende:
De limiet is 5000 minuten per week.
Ja, maar dat weet bijna niemand.
Laat ze toch lekker een limiet van 250 uur per maand maken ofzo...das lijkt mij best redelijk...dan heb je ook geen mensen meer die de hele dag zitten te downen :-)
Of een limiet van 2 gb/maand ofzo

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
5000 minuten per week lijkt me sterk, da's 83 uur !

Ik hooguit 30 uur per week.

Verwijderd

jah de limiet zal iets zijn van 25 uur denk. 11 uur perdag dat kan natuurlijk nooit

Verwijderd

We lopen nu wel allemaal de zieken en te doen.
Maar is het niet slimmer als we een andere oplossing gaan zoeken want das wel heel erug belangrijk. INTERNET!!!

Euronet is te duur jammer
Wanadoo smartpack is te weinig
wat dan?

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 28 april 2002 16:23 schreef Len het volgende:
De limiet is 5000 minuten per week.
Ja dat stond idd in de mail maar wie internet er nu 5000 minuten per week?? :?
En toch worden er mensen afgetyft! :(

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Kan je die mail hier plaatsen waar dat in staat

Verwijderd

Subject: Veelgestelde vragen

Aan al onze ongeruste ThuisNet-abonnees,Het verzoek van FRIACO om fair use policy op ThuisNet toe te passen heeft bij een aantal ThuisNet abonnees wat vragen opgeroepen, die wij hierbij graag willen beantwoorden. In onze e-mail van 12 maart jl is de zinsnede 'Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan' enigszins door een aantal Friaco - klanten onjuist geïnterpreteerd. Wij hebben hiermee geen maximum gesteld aan het gebruik.FRIACO zal excessief gebruik van ThuisNet moeten indammen om alle overige gebruikers te beschermen. Er zijn ThuisNetters die dagelijks meer dan 100 keer inbellen of per week langer dan 5.000 minuten op Internet zitten. Daarmee blokkeren zij een redelijke toegang voor overige ThuisNetters. Daar zullen we wat aan moeten doen. Laat dus niet onnodig Uw Internetverbinding open staan en stel het inbellen ook in alle redelijkheid in. FRIACO blijft dringend behoefte houden aan ZakenNetters om de verhouding tussen beide gebruikersgroepen in balans te brengen.Wij zijn dan ook van mening dat de dienst ter beschikking wordt gesteld als ThuisNet en niet op een dusdanige manier (mis)gebruikt wordt ten koste van de gewone klant die voor een vast bedrag het Internet op wil.het FRIACO team

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

Len

Leeg

Alle 3 de mails achter elkaar:

www.xs4all.nl/~len/friaco.doc

Free Tibet

Verwijderd

Zolang de verhouding tussen ZakenNet en ThuisNet niet in balans is zal het gebruik van ThuisNet tot een minimum beperkt moeten worden. Zoek toegang tot het Internet binnen redelijke grenzen. Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan. FRIACO zal dit de komende dagen gaan bijhouden en zal zich bij elke ThuisNetter die bovenmatig gebruik maakt van internet-toegang helaas moeten beroepen op artikel 11 lid E van de algemeen voorwaarden:

het andere mailtje

Verwijderd

sorry jij was eerder / slimmer

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
ik vind het wel redelijk als je gewoon het hele weekend online kan blijven en door de week 4 uur per dag. als mensen langer dan 1 uur per dag hun internet connectie voor niks aan laten staan en dit komt vaker voor dan moeten die eerst een waarschuwings brief krijgen en dit geld natuurlijk ook voor die mensen die hun connectie voor niks aan laten staan.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

of gewoon autoverbreken na 15 minuten. ISDN belt toch retesnel in

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 28 april 2002 16:25 schreef JanWillem het volgende:

[..]

Ja, maar dat weet bijna niemand.
Laat ze toch lekker een limiet van 250 uur per maand maken ofzo...das lijkt mij best redelijk...dan heb je ook geen mensen meer die de hele dag zitten te downen :-)
Of een limiet van 2 gb/maand ofzo
Dit lijkt me ook wel redelijk ja! Die 250 uur haal ik toch niet :)
Volgens mij gaat het hun niet zozeer om het dataverkeer maar om het aantal uur dus een datalimiet is een beetje nutteloos lijkt mij :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind ik wel een goeie! gewoon 4 uur per dag en in `t weekend hele dag...best goed idee

en dan een datalimiet boeit mij ook niet zoveel, want ik download niet extreem veel

• epjwpsvk
  • Laatst online: 31-03 08:42
in het 2de mailtje die we van friaco hebben gekregen staat:

FRIACO zal excessief gebruik van ThuisNet moeten indammen om alle overige gebruikers te beschermen. Er zijn ThuisNetters die dagelijks meer dan 100 keer inbellen of per week langer dan 5.000 minuten op Internet zitten.

ik heb eens uitgerekent (zeg maar als het fout is)
5000 minuten per week = iets meer dan 11 uur per dag op internet zitten in 7 dagen tijd. nou kan ik mij toch niet voorstellen dat ik meer dan 11 uur per dag zit te internetten. en als dat wel zo is mogen ze dat eens eerst bewijzen. en inbellen doe ik ook niet vaak.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel 1 keer per dag in...behalve als ik moet rebooten ofzo, dan wel 2 keer :)

Verwijderd

ja ik ga 'savonds gewoon ff lekker netten een paar uurtejs en thats all

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 16:21 schreef Octopus het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar es een duidelijk limiet opgeven, en niet zo vaag.
Ze geven expres geen limiet op, anders gaat iedereen net iets onder die limiet zitten. Veel andere providers doen dit ook op deze manier, ik had ook liever anders gezien maarja...
En gebruikers die daar over heen gaan niet meteen er af kicken maar gewoon voor de rest van de maand afsluiten.
Dat zou ik ook een erg goede maatregel vinden, ik wil sowieso friaco niet kwijt eigenlijk. Ik woon dan wel in een stad (officieel ;)) maar hier zijn ook geen alternatieven ;(

hmmz

Verwijderd

:(

Ik wil ze dus echt voor de kanton rechter brengen...

/me :r :r op Friaco

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 28 april 2002 17:28 schreef Thund3rKn0L het volgende:
:(

Ik wil ze dus echt voor de kanton rechter brengen...

* xxxMaverick :r :r op Friaco
goed idee :)

Verwijderd

jongens, ik geef Friaco vol gelijk. Je kan nou eenmaal niet onbeperkt internetten voor die prijs, dus je kan vanzelf wel nagaan dat je je een beetje in moet houden qua onlinetijd. Ik houd daar rekening mee en ben er gelukkig dus ook nog niet van afgekickt. Ik hoop dat Friaco met de normale gebruikers door gaat want deze dienst bevalt me echt uitstekend.

Jammer voor jullie maar jullie verpesten het wel een beetje voor julliezelf.

Verwijderd

ik vind dit ook te gek worden, als je maar 1 uur per dag kan internetten,kan je net zo goed weer terug gaan naar tel.tikken.

dit kunnen ze niet echt niet maken, en dan nog zo'n dominante mail sturen ook alsof ze heel wat zijn (niet dus).

als ze failliet gaan eis ik me geld terug wegens niet nagekomen afspraken. gelukkig werk ik bij de abn dus kan ik erzelf voor zorgen dat ik me geld terug krijg :)

dan maar over op DEMON een bedrijf met meer verstand van zaken!

en undertaker ik internet ook ongeveer 2/3 uur per dag en soms een dag niet als ik lang moet werken en moe ben, maar ik weet bijna zeker dat ze die gebruikers ook gaan kicken omdat ze gewoon al failliet zijn in mijn ogen.
en ik ben er ook niet afgekicked maar denk dat dat vanzelf wel gaat gebeuren zijn ze arrogant genoeg voor :(

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

Len

Leeg

-10 Flamebait

Free Tibet

Verwijderd

OEFFFFF, /me is niet afgesloten gelukkig :7
Maar het gaat zo te horen wel de verkeerde kant op met Friaco :'(.
Zo ging het met SuperWeb en Quickonline ook, ik heb ze beide gehad, beide hetzelfde probleem als Friaco, en beide failliet :'(.
Nu maar hopen dat Friaco het vol blijft houden, want op zich is het een goede dienst. Altijd in 1x connectie en een goede snelheid, als de server een beetje meewerkt, download je met 7,5 kb/sec (max van ISDN dus).

Ik zit door de week meestal van 18.00 tot 21.00 op internet, en in 't weekend wat meer. Het komt maar zelden voor dat de pc 's nachts op internet blijft, hooguit om een keer iets groots te downloaden.

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 28 april 2002 17:39 schreef the_undertaker het volgende:
jongens, ik geef Friaco vol gelijk. Je kan nou eenmaal niet onbeperkt internetten voor die prijs, dus je kan vanzelf wel nagaan dat je je een beetje in moet houden qua onlinetijd. Ik houd daar rekening mee en ben er gelukkig dus ook nog niet van afgekickt. Ik hoop dat Friaco met de normale gebruikers door gaat want deze dienst bevalt me echt uitstekend.

Ok ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens dat je niet onbeperkt kan internetten voor die prijs. Maar waarom meteen mensen kicken?? :?
Laat ze dan voor de extra minuten meer betalen ofzo!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:45 schreef Octopus het volgende:

[..]

Ok ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens dat je niet onbeperkt kan internetten voor die prijs. Maar waarom meteen mensen kicken?? :?
Laat ze dan voor de extra minuten meer betalen ofzo!
FRIACO heeft wel gewaarschuwd voor deze maatregelen. Okee, wel op een manier waar je wel ff uuuuh :? bij denkt, via een niet al te net emailtje (ze hadden beter een brief kunnen sturen, de helft gebruikt zijn of haar Friaco adres niet eens), maar we waren toch wel gewaarschuwd, vind ik. Ook al is de gang van zaken niet echt zoals het hoort :(.

• rig0r
Op zondag 28 april 2002 17:44 schreef SySasZ het volgende:
OEFFFFF, * rig0r is niet afgesloten gelukkig :7
Maar het gaat zo te horen wel de verkeerde kant op met Friaco :'(.
Zo ging het met SuperWeb en Quickonline ook, ik heb ze beide gehad, beide hetzelfde probleem als Friaco, en beide failliet :'(.
Nu maar hopen dat Friaco het vol blijft houden, want op zich is het een goede dienst. Altijd in 1x connectie en een goede snelheid, als de server een beetje meewerkt, download je met 7,5 kb/sec (max van ISDN dus).

Ik zit door de week meestal van 18.00 tot 21.00 op internet, en in 't weekend wat meer. Het komt maar zelden voor dat de pc 's nachts op internet blijft, hooguit om een keer iets groots te downloaden.
Jij internet dus niet minder dan ik, en ik ben afgesloten.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:50 schreef rig0r het volgende:

[..]

Tsja, ik heb ook wel eens dagen dat ik helemaal niet op internet zit, maar over het algemeen internet ik toch vrij regelmatig. Maar naar mijn mening nog lang niet zo veel om afgesloten te worden.....

Verwijderd

denk dat het beter is dat Friaco met een keiharde urenlimiet komt, weet je waar je aan toe bent.

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 28 april 2002 17:52 schreef the_undertaker het volgende:
denk dat het beter is dat Friaco met een keiharde urenlimiet komt, weet je waar je aan toe bent.
Idd, maar daar moeten ze wel snel mee komen! :(

Verwijderd

Ja, ik wil het ook wel eens weten. Want nu zijn ze veel te vaag :(.

Verwijderd

die is er al was het nou 1 uur per dag of 11 uur per dag?

dat krijg je he van al die vage berichten.
laten we het houden op 1 uur per dag.

Verwijderd

ik heb dat laatste mailtje ook gehad, maar daar staat niet in dat ik afgesloten wordt, hebben jullie nog een ander mailtje gehad dan ??

Verwijderd

Topicstarter
Als het echt 1 uur per dag wordt, ga ik terug naar de oude vertrouwde (:?) kpn hoor!!
Want dan ben je daar goedkoper uit :(

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:39 schreef the_undertaker het volgende:

waarom wel voor 50 EURO permaand 50 kb/s met ADSL en geen ISDN lijnt je in de avond uren??????

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:50 schreef rig0r het volgende:

[..]

Jah vond ik ook al vaag ik ken mensen die er op zitten die meer internettten en ik mot er vanaf. terwijl ik nooit downde

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 18:17 schreef itstim het volgende:

[..]

waarom wel voor 50 EURO permaand 50 kb/s met ADSL en geen ISDN lijnt je in de avond uren??????
Dat laatste is volledig te wijten aan KPN :(

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben ze gewoon wat leden eruit gepikt die ze lekker gaan pesten ofzow

Verwijderd

ik denk dat de rest er ook uit gekicked word. ik geef ze nog twee maanden. mar er isgewoon geen andere oplossing

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:04
Oke, en wij zijn ook de lul

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:16 schreef epo het volgende:
ik heb dat laatste mailtje ook gehad, maar daar staat niet in dat ik afgesloten wordt, hebben jullie nog een ander mailtje gehad dan ??
Dat mailtje heb ik ook gehad, als je afgesloten wordt dan heb je dat eerste mailtje gekregen, wat op de eerste pagina van dit topic staat :). Zolang je die niet krijgt, is er nog weinig aan de hand, denk ik.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:19 schreef itstim het volgende:

[..]

Jah vond ik ook al vaag ik ken mensen die er op zitten die meer internettten en ik mot er vanaf. terwijl ik nooit downde
Het gaat er niet om hoe veel je download, maar het gaat om de tijd dat je connectie hebt. Met een bandbreedte van 7,5 kb/sec (bij ISDN) maakt FRIACO zich denk ik eerder zorgen om de connectietijd dan om het dataverkeer dat een user veroorzaakt :). Als je nou 200 kb/sec downstream had, okee :).

Verwijderd

Ik heb het regelement en er staat dat friaco het abbo mag opzeggen zonder opgaaf van reden:

jammer genoeg wel er staat in dat Friaco op elk moment elk abonement mag afsluiten zonder opgaaf van reden

• xxxMaverick
Op zondag 28 april 2002 18:40 schreef itstim het volgende:
Ik heb het regelement en er staat dat friaco het abbo mag opzeggen zonder opgaaf van reden:

jammer genoeg wel er staat in dat Friaco op elk moment elk abonement mag afsluiten zonder opgaaf van reden
ja hallo, friaco staat niet boven de nederlandse wet. En een dienst zomaar opzeggen mag niet. In dit geval MOET er een persoonlijk bericht zijn gestuurd naar de persoon in kwestie. Eigelijk mag e-mail niet eens omdat je er niet vanuit mag gaan dat mensen dit lezen.

Als je het zou aanvechten zou je winnen, maar ja, dan stoppen ze compleet met de dienst

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 18:40 schreef itstim het volgende:

Uiteraard, ze dekken zich goed in natuurlijk. Maar ze kunnen wel zoveel in hun reglement hebben staan.
* DJ^ wil nu weleens weten waar die aan toe is...

edit: reglement ipv regelement :o

hmmz

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 18:43 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ja hallo, friaco staat niet boven de nederlandse wet. En een dienst zomaar opzeggen mag niet. In dit geval MOET er een persoonlijk bericht zijn gestuurd naar de persoon in kwestie. Eigelijk mag e-mail niet eens omdat je er niet vanuit mag gaan dat mensen dit lezen.
Waarom zou het niet via e-mail mogen? Wanadoo deed de aankondiging van 80 uur toch ook alleen via de e-mail of heb ik dit mis :?

hmmz

Verwijderd

jah das waar, maar je bent er wel mee accord gegaan

Verwijderd

E-mail is tegenwoordig een waardige post methode

Verwijderd

mmh..
Wij zijn ook gekickt...
Date: 04/28/2002 05:25

Volgens mij is iedereen op dezelfde tijd gekickt...
Aan het einde van de maand staat erin. Moeten we dan uitgaan van deze maand of de volgende maand?
Als het deze maand al is hebben we nog maar 3 dagen ofzo.. :?

Hebben jullie al wat alternatieven? Die moeten er toch wel zijn lijkt mij. Demon, wat is dat precies? net zo iets als Friaco?

Ik weet niet wat we met dat mailtje moeten, we kunnen natuurlijk met zijn alleen een mail sturen, en kijken wat voor reactie we terug krijgen...

Verwijderd

in het regelement staat ook dat ze het mogen aanpassen. gewoon zomaar. dus ze hebben zich goed ingedekt

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 18:50 schreef MicroDroid het volgende:
Aan het einde van de maand staat erin. Moeten we dan uitgaan van deze maand of de volgende maand?
Eind van deze maand lijkt me ja.
Ik weet niet wat we met dat mailtje moeten, we kunnen natuurlijk met zijn alleen een mail sturen, en kijken wat voor reactie we terug krijgen...
Ergens aan het begin van dit topic staat een e-mail die iemand gestuurd heeft misschien heb je hier wat aan?

hmmz

Verwijderd

Punt 8e
daar staat dat ze 2 dagen van te voren moeten aangeven via e-mail dat je afgesloten wordt

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 18:55 schreef itstim het volgende:
Punt 8e
daar staat dat ze 2 dagen van te voren moeten aangeven via e-mail dat je afgesloten wordt
Klopt, ben jij ook al gekickt overigens? Of mag je nog heel even van friaco gebruik maken :o

hmmz

Verwijderd

Ik was al eerder gekickt... dus was nog heavier als jullie :P ik kan er nu om lachen maar toen ik ze wel doodschieten.

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 28 april 2002 18:32 schreef SySasZ het volgende:
Dat mailtje heb ik ook gehad, als je afgesloten wordt dan heb je dat eerste mailtje gekregen, wat op de eerste pagina van dit topic staat :). Zolang je die niet krijgt, is er nog weinig aan de hand, denk ik.
Waarom staat er dan boven aan het mailtje "Aan alle FRIACO ThuisNetabonnees"??

• HeadBeateR
  • Laatst online: 22-05-2023
DAMN BEN OOK GEKICKT :( :( :(

Friaco is ech zwaar bagger nu, dus d8t ff checke wtf der aan de hand is. Dus kom hiero en zie ik dit topic, vandaar dat friaco me disconnect om de 10 min. Iedereen zit zwaar te downloade natuurlijk.

''Helaas hebben wij moeten vaststellen dat U niet of niet voldoende aan dit verzoek heeft voldaan.''

Uhhhhhhhhhh welk verzoek? was ut nou 1 uur per dag of 11 uur? lekker duidelijk waaraan je je aan moet houde dan.

''Dit gebeurt op basis van artikel 11 lid E van de algemene voorwaarden. Daarin wordt het recht beschreven om ter voorkoming van overbelasting van het netwerk of ter bescherming van de kwaliteit en/of beschikbaarheid aan gebruikers beperkingen te stellen of toegang tot de FRIACO dienst te onthouden.''

Uh hoe ken ik ruiken dat ik hun ''geweldige'' netwerk overbelast? Door de week 5 of 4 uur en in ut weekend 10 uurtjes per dag. Is dit nou teveel of niet? Nee dat krijge we niet te wete. Ze pleure ons gewoon van hun netwerk af.

Aplausje voor Friaco :r :r :r

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:58 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Klopt, ben jij ook al gekickt overigens? Of mag je nog heel even van friaco gebruik maken :o
ook gekickt

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:50 schreef MicroDroid het volgende:
mmh..
Wij zijn ook gekickt...

Volgens mij is iedereen op dezelfde tijd gekickt...

Hebben jullie al wat alternatieven? Die moeten er toch wel zijn lijkt mij. Demon, wat is dat precies? net zo iets als Friaco?

Bij Demon (en onder andere Euronet en Ladot) heb je 24 uur per dag 7 dagen per week verbinding, vaak ook met een vast IP-adres. Maar dat kun je dan ook wel zien in de prijs :'(.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:04 schreef HeadBeateR het volgende:
DAMN BEN OOK GEKICKT :( :( :(

Friaco is ech zwaar bagger nu, dus d8t ff checke wtf der aan de hand is. Dus kom hiero en zie ik dit topic, vandaar dat friaco me disconnect om de 10 min. Iedereen zit zwaar te downloade natuurlijk.

''Helaas hebben wij moeten vaststellen dat U niet of niet voldoende aan dit verzoek heeft voldaan.''

Uhhhhhhhhhh welk verzoek? was ut nou 1 uur per dag of 11 uur? lekker duidelijk waaraan je je aan moet houde dan.

''Dit gebeurt op basis van artikel 11 lid E van de algemene voorwaarden. Daarin wordt het recht beschreven om ter voorkoming van overbelasting van het netwerk of ter bescherming van de kwaliteit en/of beschikbaarheid aan gebruikers beperkingen te stellen of toegang tot de FRIACO dienst te onthouden.''

Uh hoe ken ik ruiken dat ik hun ''geweldige'' netwerk overbelast? Door de week 5 of 4 uur en in ut weekend 10 uurtjes per dag. Is dit nou teveel of niet? Nee dat krijge we niet te wete. Ze pleure ons gewoon van hun netwerk af.

Aplausje voor Friaco :r :r :r
Netwerk slecht vandaag :? Ik zit vandaag al een aardige tijd op internet via Friaco, bij mij werkt het zoals altijd, goed dus :P. Het lijkt me toch niet dat ze mensen die aan het eind van de maand gekickt worden, nu alvast gaan "plagen" ?

Verwijderd

jah bij mij werkt het ook perfect ben ook gekicket maar werkt nog goed

Huidig profiel: Friaco
Verbonden (2d 2h 4m 9s)
nog maar ff gebruik van maken dan

Verwijderd

Topicstarter
haha ja ik ook! :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nu al een mail terug van Friaco?
Ik iig nog niet!:(

Verwijderd

ik ook niet maar is zondag he ik verw8 dat ze niks terug mailen omdat je vanaf 1 mei toch niet meer lid ben

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Zou er echt niks aan te doen zijn??
En kunnen we de alternatieven even op een rijtje zetten?

Het lijkt me na Superweb en Friaco duidelijk dat Flatfree gewoon niet werkt. We zullen het dus toch duurder moeten zoeken. Maar ik geloof dat de rest van de aanbieders echt alleen 24h per dag flatfee aanbied, en da's natuurlijk fucking duur.

Verwijderd

Topicstarter
Tja...ik bel ze morgen wel eens op...zullen we zien wie er harder kan schreeuwen :D

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:40 schreef itstim het volgende:
ik ook niet maar is zondag he ik verw8 dat ze niks terug mailen omdat je vanaf 1 mei toch niet meer lid ben
hoe weet je dat je 1 mei eraf bent ? betekend het laatste mailtje dus dat je eraf wordt gekicked ?

Verwijderd

Jah dat betekend dat mailtje jah :(
en ik hoop dat je er door heen komt aangezien er meer mensen gaan bellen.

Maar jah gewoon een weekje of 3 w88 en er komt weer een nieuwe aanbieder voor een half jaartje

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:49 schreef itstim het volgende:
Jah dat betekend dat mailtje jah :(
en ik hoop dat je er door heen komt aangezien er meer mensen gaan bellen.

Maar jah gewoon een weekje of 3 w88 en er komt weer een nieuwe aanbieder voor een half jaartje
hmm maar er staat : aan ALLE friaco gebruikers, dus iedereen gaat eraf echt lache.
Wat me irriteerd zijn het hoofdlettergebruik , echt zielige lui zijn het.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:47 schreef Jaded het volgende:
Zou er echt niks aan te doen zijn??
En kunnen we de alternatieven even op een rijtje zetten?

Het lijkt me na Superweb en Friaco duidelijk dat Flatfree gewoon niet werkt. We zullen het dus toch duurder moeten zoeken. Maar ik geloof dat de rest van de aanbieders echt alleen 24h per dag flatfee aanbied, en da's natuurlijk fucking duur.
Alternatieven vergelijkbaar met Friaco zijn er dus (nog?) niet :'(.

Verwijderd

er zijn twee mails in omloop.

ik heb deze:
From: Friaco
To: Friaco
Subject: OPZEGGING THUISNET ABONNEMENT

FRIACO heeft een paar abonnementen:VOLNET, de naam zegt het al, verschaft exclusief per gebruiker, 24 uur per dag / 7dagen in de week toegang voor 200 EURO ( excl. BTW) per maand. Voor dat geld wordt dus een aparte lijn helemaal gereserveerd voor 1 klant. ZAKENNET: geeft aan zakelijke gebruikers voor 110 EURO per maand een zelfde soort toegang maar dan alleen tijdens kantoortijden. Na zes uur s-avonds zijn al die lijnen vrij en dus weer opnieuw te gebruiken. THUISNET : Als je nu aan elke particulier 25 EURO zonder BTW ofwel 30 EURO met BTW vraagt dan moeten THUISNETTERS de beschikbare capaciteit in de avond en de nacht dus met elkaar DELENDat houdt in dat een particulier dus niet vanaf zes uur s-avonds die lijn constant moet bezetten, anders kan de andere gebruiker, die ook 25 EURO betaald heeft er niet op komen. Tot nu toe heeft FRIACO iedereen toegang verschaft zonder beperkingen, maar zoals dat altijd al de bedoeling is geweest gaat dat binnenkort veranderen.De beschikbare capaciteit kan dus alleen in alle redelijkheid gebruikt worden en iedereen weet dat anderen op U kunnen zitten wachten. Natuurlijk bestaan er spitsuren aan het begin van de avond.Een maand geleden stuurde FRIACO U ook al twee berichten over deze 'fair use policy' van het ThuisNet.Helaas hebben wij moeten vaststellen dat U niet of niet voldoende aan dit verzoek heeft voldaan.U zal daarom aan het eind van deze maand worden afgesloten. Dit gebeurt op basis van artikel 11 lid E van de algemene voorwaarden. Daarin wordt het recht beschreven om ter voorkoming van overbelasting van het netwerk of ter bescherming van de kwaliteit en/of beschikbaarheid aan gebruikers beperkingen te stellen of toegang tot de FRIACO dienst te onthouden.U kunt nu nog slechts voor 200 EURO per maand terecht voor een VOLNET-abonnement.FRIACO wordt tot deze stap gedwongen om de redelijke gebruikers toegang te laten behouden tot deze dienst. Het spijt ons van U afscheid te moeten nemen.Met vriendelijke groet Uw FRIACO team

ook een raare tijd trouwens..............

deze is gericht en zeggen dus dat het over is

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:52 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Alternatieven vergelijkbaar met Friaco zijn er dus (nog?) niet :'(.
nee en die zullen er waarschijnlijk ook wel niet komen omdat het gewoon niet rendabel is om dit soort diensten in Nederland aan te bieden. Wel had Ladot een tijd geleden een 24/7 dienst ISDN voor ik meen 119 euro per maand, maar naar mijn mening is dit nog steeds veel te duur voor de consument. En LaDot heeft deze dienst trouwens ook alweer gestopt omdat het niet rendabel is als zoveel van deze diensten. Zo zie je maar weer flatfee kan echt niet in Nederland, dus we gaan weer zoals vroeger de KPN lekker spekken. Helaas het is niet anders :'(

• Jaded
Op zondag 28 april 2002 19:52 schreef epo het volgende:

[..]

hmm maar er staat : aan ALLE friaco gebruikers, dus iedereen gaat eraf echt lache.
Wat me irriteerd zijn het hoofdlettergebruik , echt zielige lui zijn het.
Jij bedoelt een ander mailtje. Jij hebt een soort nieuwsbrief gehad, die iedere klant krijgt.
Wij hebben een mailtje met de titel: 'opzegging thuisnet' gehad

Verwijderd

die heb ik gelukkig nog niet

• Jaded
Op zondag 28 april 2002 19:56 schreef the_undertaker het volgende:
nee en die zullen er waarschijnlijk ook wel niet komen omdat het gewoon niet rendabel is om dit soort diensten in Nederland aan te bieden. Wel had Ladot een tijd geleden een 24/7 dienst ISDN voor ik meen 119 euro per maand, maar naar mijn mening is dit nog steeds veel te duur voor de consument. En LaDot heeft deze dienst trouwens ook alweer gestopt omdat het niet rendabel is als zoveel van deze diensten. Zo zie je maar weer flatfee kan echt niet in Nederland, dus we gaan weer zoals vroeger de KPN lekker spekken. Helaas het is niet anders :'(
Het zou net zoals in de vs moeten worden, het hele telefoonnetwerk flatfee. Werkt nog goed ook, blijkbaar...

Verwijderd

Ik heb deze !!

FRIACO heeft een paar abonnementen:
VOLNET, de naam zegt het al, verschaft exclusief
per gebruiker ,24 uur per dag / 7dagen in de week
toegang voor 200 EURO
( excl. BTW) per maand. Voor dat geld wordt dus
een aparte lijn helemaal gereserveerd voor 1
klant.
ZAKENNET: geeft aan zakelijke gebruikers voor 110
EURO per maand een zelfde soort toegang maar dan
alleen tijdens kantoortijden. Na zes uur s-
avonds zijn al die lijnen vrij en dus weer
opnieuw te gebruiken.
THUISNET : Als je nu aan elke particulier 25 EURO
zonder BTW ofwel 30 EURO met BTW vraagt dan
moeten THUISNETTERS de beschikbare capaciteit in
de avond en de nacht dus met elkaar DELEN
Dat houdt in dat een particulier dus niet vanaf
zes uur s-avonds die lijn constant moet
bezetten, anders kan de andere gebruiker, die ook
25 EURO betaald heeft er niet op komen. Tot nu
toe heeft FRIACO iedereen toegang verschaft
zonder beperkingen, maar zoals dat altijd al de
bedoeling is geweest gaat dat binnenkort
veranderen.
Gebruik de beschikbare capaciteit dus in alle
redelijkheid en weet dat anderen op U kunnen
zitten te wachten. Natuurlijk bestaan er
spitsuren aan het begin van de avond.
Een maand geleden stuurde FRIACO U ook al twee
berichten over deze 'fair use policy' van het
ThuisNet.
Helaas is na ruim een maand gebleken dat er nog
steeds een aantal THUISNETTERS grof gebruik heeft
gemaakt van de beperkte capaciteit. Deze
THUISNETTERS kunnen nu nog slechts voor 200 EURO
per maand terecht want zij worden aan het eind
van de maand afgesloten. FRIACO wordt tot deze
stap gedwongen om de redelijke gebruikers ook
toegang te laten behouden.
FRIACO ZAL DAT GEBRUIK BLIJVEN CONTROLEREN.

Met vriendelijke groet
Uw FRIACO team

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de algemene brief gekregen, dus dat zal wel betekenen dat ik het overleeft heb.

Ik internet niet echt veel moet ik zeggen, de laatste tijd is het ongeveer 3 uur per dag. Vind ik zeer redelijk voor het geld van de abbo.

Laten we hopen dat het goedkomt met Friaco... ;(

Whatever.

• Jaded
Op zondag 28 april 2002 20:00 schreef meendering het volgende:
Ik heb de algemene brief gekregen, dus dat zal wel betekenen dat ik het overleeft heb.

Ik internet niet echt veel moet ik zeggen, de laatste tijd is het ongeveer 3 uur per dag. Vind ik zeer redelijk voor het geld van de abbo.

Laten we hopen dat het goedkomt met Friaco... ;(
Van mij mogen ze sterven aan een bloedende lever

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Me ook gekicked snik snik....
we zijn hier met 6 personen en die zijn niet alle 6 op dezelfde tijd thuis. keb sinds de 1e brief ook geminderd naar : 19 tot 23:59 en in weekend van 12 tot 23:59
Dan maar weer terug naar 1 uurtje per dag want anders is het niet te betalen... ( wel rekening houden dat KPN pas om 19:00 daltarief heeft)

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er toch nog aan om een kabeltje van de bebouwde kom naar m`n huis te leggen zodat ik ook breedbank kan krijgen...

Alleen jammer dat dat kabeltje dan zo duur wordt;(

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 19:58 schreef Jaded het volgende:

Het zou net zoals in de vs moeten worden, het hele telefoonnetwerk flatfee. Werkt nog goed ook, blijkbaar...
Naar mijn weten is daar alleen het internetverkeer via het telefoonnetwerk flatfee. Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk ;)

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Dat moeten ze in nederland ook doen!! Daar heb ik best wat geld voor over!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 20:28 schreef JanWillem het volgende:
Dat moeten ze in nederland ook doen!! Daar heb ik best wat geld voor over!
Daar kun je best wat geld voor over hebben, maar dat zal toch nooit gebeuren.

hmmz

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Op zondag 28 april 2002 20:27 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Naar mijn weten is daar alleen het internetverkeer via het telefoonnetwerk flatfee. Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk ;)
heb je helaas verkeerd ja.

Locaal verkeer is daar gratis.
in Een telefooncel kun je ook gratis locaal bellen enzo :)
Nooit opgevallen dat in amerikaanse films altijd 10x zoveel telefooncellen / bellende mensen te zien zijn? ;)

Maar nadeel is wel dat je er geen gratis ISP's hebt, zoals hier freeaccess, zonnet en hetnet etc...

• xxxMaverick
Op zondag 28 april 2002 20:39 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

heb je helaas verkeerd ja.

Locaal verkeer is daar gratis.
in Een telefooncel kun je ook gratis locaal bellen enzo :)
Nooit opgevallen dat in amerikaanse films altijd 10x zoveel telefooncellen / bellende mensen te zien zijn? ;)

Maar nadeel is wel dat je er geen gratis ISP's hebt, zoals hier freeaccess, zonnet en hetnet etc...
mwha niet helemaal gratis he. Je betaald een start tarief

Verwijderd

Topicstarter
Nederland en internet gaat gewoon niet met elkaar...zie UPC :r

• rig0r
Wat heeft @home hier trouwens mee te maken ?

Header van kick-mail :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Delivered-To: friaco.nl-b.laat@friaco.nl
Return-Path: <customercare@netsource.nl>
X-Envelope-To: b.laat@friaco.nl
X-Envelope-From: customercare@netsource.nl
X-Delivery-Time: 1019971605
Received: (qmail 14892 invoked from network); 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from ams6eusosrv18.ams.ops.eu.uu.net (193.79.10.80)
  by ams6eusosrv17.ams.ops.eu.uu.net with SMTP; 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: (qmail 3498 invoked from network); 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from mail2.home.nl (213.51.129.226)
  by ams6eusosrv18.ams.ops.eu.uu.net with SMTP; 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from mail.home.nl ([213.51.184.173]) by mail2.home.nl
        (InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with SMTP
        id <20020428052816.UQSR8534.mail2.home.nl@mail.home.nl>;
        Sun, 28 Apr 2002 07:28:16 +0200
Date: Sun, 28 Apr 2002 07:25:23 +0200
From: Friaco <customercare@netsource.nl>
To: Friaco <customercare@netsource.nl>
Reply-To: customercare@netsource.nl
Errors-To: customercare@netsource.nl
Message-Id: <02042807252300.02564@SVList.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: Text/Plain
Content-Transfer-Encoding: 7bit

• xxxMaverick
Op zondag 28 april 2002 21:13 schreef rig0r het volgende:
Wat heeft @home hier trouwens mee te maken ?

Header van kick-mail :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Delivered-To: friaco.nl-b.laat@friaco.nl
Return-Path: <customercare@netsource.nl>
X-Envelope-To: b.laat@friaco.nl
X-Envelope-From: customercare@netsource.nl
X-Delivery-Time: 1019971605
Received: (qmail 14892 invoked from network); 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from ams6eusosrv18.ams.ops.eu.uu.net (193.79.10.80)
  by ams6eusosrv17.ams.ops.eu.uu.net with SMTP; 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: (qmail 3498 invoked from network); 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from mail2.home.nl (213.51.129.226)
  by ams6eusosrv18.ams.ops.eu.uu.net with SMTP; 28 Apr 2002 05:26:44 -0000
Received: from mail.home.nl ([213.51.184.173]) by mail2.home.nl
        (InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with SMTP
        id <20020428052816.UQSR8534.mail2.home.nl@mail.home.nl>;
        Sun, 28 Apr 2002 07:28:16 +0200
Date: Sun, 28 Apr 2002 07:25:23 +0200
From: Friaco <customercare@netsource.nl>
To: Friaco <customercare@netsource.nl>
Reply-To: customercare@netsource.nl
Errors-To: customercare@netsource.nl
Message-Id: <02042807252300.02564@SVList.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: Text/Plain
Content-Transfer-Encoding: 7bit
ze zijn zelf niet zo gek hun eigen zakennet abo's te nemen, ze willen zelf kwaliteit en gaan voor @home ;)

Verwijderd

Natuurlijk bestaan er spitsuren aan het begin van de avond.Een maand geleden stuurde FRIACO U ook al twee berichten over deze 'fair use policy' van het ThuisNet.Helaas hebben wij moeten vaststellen dat U niet of niet voldoende aan dit verzoek heeft voldaan.U zal daarom aan het eind van deze maand worden afgesloten.

bedoelen ze hier niet mee dat er maar één persoon per keer wordt afgeloten???

• Jaded
Op zondag 28 april 2002 21:59 schreef BlackSun het volgende:
Natuurlijk bestaan er spitsuren aan het begin van de avond.Een maand geleden stuurde FRIACO U ook al twee berichten over deze 'fair use policy' van het ThuisNet.Helaas hebben wij moeten vaststellen dat U niet of niet voldoende aan dit verzoek heeft voldaan.U zal daarom aan het eind van deze maand worden afgesloten.

Waar concludeer je dat uit?? Sorry, maar dit zie ik er niet in.

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 28 april 2002 21:59 schreef BlackSun het volgende:
Nee natuurlijk niet. Die brief is gewoon nogal brak opgesteld. Erg amateuristisch allemaal maar dat maakt me niet uit zolang ik maar voor een redelijk bedrag per maand mag internetten ;)

hmmz

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
Op zondag 28 april 2002 20:10 schreef DeoDupke het volgende:
Me ook gekicked snik snik....
we zijn hier met 6 personen en die zijn niet alle 6 op dezelfde tijd thuis. keb sinds de 1e brief ook geminderd naar : 19 tot 23:59 en in weekend van 12 tot 23:59
Dan maar weer terug naar 1 uurtje per dag want anders is het niet te betalen... ( wel rekening houden dat KPN pas om 19:00 daltarief heeft)
het was tot 's morgens 08:00 gratis :P nanaananaanaaaaa :D

maaruh, over die rekeningen die je niet krijgt, het duurt inderdaad errug lang voordat je een rekening krijgt, maar hij komt zeker, en dan komt alles ineens :(

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
En dat gaat dus niet meer...:(

• xxxMaverick
Op zondag 28 april 2002 22:30 schreef Venkeroz het volgende:

maar hij komt zeker, en dan komt alles ineens :(
pffff blokkade, en voila :) deze jongen heeft maanden gratis geinternet ahh heerlijk

wordt wel belachelijk trouwens. Mijn providers:

superweb (oorzaak internet verslaving) vobisnet,quickonline, Wish, wanadoo, friaco

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb er ook een heleboel gehad...stuk of 10 denk ik...
Ik gebruik(te) alleen friaco nog...moet ik toch weer overstappen, maar waarnaar...?

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:33 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

pffff blokkade, en voila :) deze jongen heeft maanden gratis geinternet ahh heerlijk

wordt wel belachelijk trouwens. Mijn providers:

superweb (oorzaak internet verslaving) vobisnet,quickonline, Wish, wanadoo, friaco
kheb exact dezelfde loopbaan ;)

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Op zondag 28 april 2002 22:30 schreef Venkeroz het volgende:

[..]

het was tot 's morgens 08:00 gratis :P nanaananaanaaaaa :D

maaruh, over die rekeningen die je niet krijgt, het duurt inderdaad errug lang voordat je een rekening krijgt, maar hij komt zeker, en dan komt alles ineens :(
uuhm... ik weet niet of je nog kan lezen maar ik schreef dus dat ik na de 1e brief geminderd had... als jij dan vervolgens met een bericht kwam dat het tot 8 uur gratis was vraag ik me iets af.. en al helemaal als je er ook nog nananananananana bij gaat zetten

No worries m8

Verwijderd

ja IDD.

maar dat doen ze nu toch niet meer,
ik moet dus nu ook een andere provider gaan zoeken alleen heb er nog niet een gevonden

Verwijderd

Eerste weg links!
Een greep uit het partijprogramma van de SP:
Internet vrij toegankelijk

Een digitale tweedeling moet door de overheid worden bestreden. Als aan de huidige mogelijkheden voor 'gratis Internet' een einde komt kan door middel van maximumtarieven of een basisvoorziening van overheidswege worden voorkomen dat internet te kostbaar wordt voor sommigen. Breedband-internet moet zich de komende jaren gaan bewijzen. Gezorgd moet worden dat dan ook in meer afgelegen gebieden kabelinternet en ADSL-verbindingen beschikbaar zijn. Regels die buiten Internet gelden, gelden ook op het net, en moeten dus gehandhaafd worden. Voor kinderporno ligt dat gelukkig voor de hand, maar dit geldt bijvoorbeeld ook voor de reclame en verkoop van receptgeneesmiddelen. Omdat het moeilijker aan te pakken is, bestaat ten onrechte de neiging meer toe te staan.
[b]Het gratis downloaden van muziek via Internet bevordert de verspreiding van cultuurgoederen en dient daarom toegestaan te blijven.[/b] Om de makers van muziek te compenseren moet er, net als bij lege cassettebandjes, een beperkte opslag komen op de prijs van lege cd's.
De privacy van e-mail is makkelijk te schenden. Het spionagenetwerk Echelon is daar maar één voorbeeld van. Daarom moet het versleutelen van e-mailberichten mogelijk blijven, zodat burgers zich hiertegen kunnen beschermen.
Ik zeg er even bij dat dus D66 niet de enige partij is die goed voor ons breedbandlozen is.

Ga je eerst eens een beetje verdiepen in verschillende partijen voordat je klakkeloos gaat stemmen op de eerste de beste partij die je tegenkomt.

Check eerst de volgende sites eens voor je stemt:

Handige site die een overzicht geeft van de standpunten per partij.
Infodrome, iets langzamer voor de breedbandlozen...

Ik stem vrolijk SP, omdat zij voor mij de beste standpunten hebben.

Is iemand het totaal niet met mij eens, laat het dan weten, misschien dat ik mijn kennis kan uitbreiden met die van jullie!

• Jaded
Op maandag 29 april 2002 01:24 schreef R1cksson het volgende:
Eerste weg links!
Een greep uit het partijprogramma van de SP:
[..]

Ik zeg er even bij dat dus D66 niet de enige partij is die goed voor ons breedbandlozen is.

Ga je eerst eens een beetje verdiepen in verschillende partijen voordat je klakkeloos gaat stemmen op de eerste de beste partij die je tegenkomt.

Check eerst de volgende sites eens voor je stemt:

Handige site die een overzicht geeft van de standpunten per partij.
Infodrome, iets langzamer voor de breedbandlozen...

Ik stem vrolijk SP, omdat zij voor mij de beste standpunten hebben.

Is iemand het totaal niet met mij eens, laat het dan weten, misschien dat ik mijn kennis kan uitbreiden met die van jullie!
Het ging hier over Friaco :)
Mijn mening is, dat die programma's niet echt van invloed zijn op de korte duur. Stel dat die voorstellen erdoor komen, dan duurt het nog wel een jaartje voordat alles rond is op het platteland. In die tijd zijn er al weer 3 flatfee-provider gekomen en failliet gegaan.

Een paar weken geleden heb ik een brief van UPC (:() gehad, dat er kabel zou komen, en de tv-frequenties zijn al aangepast. Iemand een idee hoe lang ik nog moet modem-en ??
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste