Toon posts:

ik heb problemen met bouwen van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb 2 problemen:

1 Ik heb een AMD XP 1900 (1600 mhz), nu geeft het bios een AMD Athlon 1200 Mhz aan? Klopt dit?

2 Ik heb een harde schijf Maxtor 40 GB, 7200 toeren. Nu geeft het bios goed aan, maar hij blijft hangen naar het configuratie scherm, als ik een andere harde schijf gebruikt start die wel door, wat kan de fout zijn?

Utrecht82

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

1) bios flashen/site van je fabrikant checken alvorens je een proc erin gooit.

2) Kijk of scandisk fouten vindt.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1: Je fsb staat op 100 ipv 133 MHz. Kijk in het boekje bij je mobo hoe je dat goed instelt.

2: Na het configuratiescherm? Dus als je al in Windows zit ofzo? Leg ajb wat duidelijker uit wat er nou gebeurt (en wat niet ;) )

Verwijderd

Over de proc, kijk in de bios of je fsb enzovoorts goed staat.

Na welk configuratiescherm hangt je hdd

Lees de FAQ daar staat onderandere in:
<li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</li>

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik had net ook al zoiets gelezen, ligt er gewoon aan dat je zo'n jumpertje op je mobo op 133 MhZ moet zetten, die staat nu waarschijnlijk op 100 MhZ...

Als dit niet werkt...gewoon ff je bios flashen... *D

edit:
Hoe het moet staat in het boekje (handleiding) van je mobo, anders moet je ff op de site van je mobo kijken....

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
is dat gezeur over die kleine bit's en bites nou echt nodig :'(

nou ja, eerst ff bios flashen, bij msi moederborden zit daar standaart een probleem in bij 1800 of hoger
dan bios ingaan en fbs op 133 zetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde het schema van je bios. van id 1 is harde schijf bla bla bla, er staat nog geen besturingssysteem op. Maar ik krijg ook niet dat je kan booten op floppy disk. Daarvoor blijf ie dus hangen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Welk moederbord heb je overigens? Bij sommige borden kan je tijdens de start gewoon op F8 drukken om je boot device (flop of CD-ROM) te kiezen (Zit geloof ik standaard in de latere AMIs, heb het gezien in de MSI K7T266Pro2 en de ECS K7S5A).
Anders ff op de klassieke manier: BIOS in, tweede menu kiezen, dan 1st boot device mbv +/- naar CD-ROM instellen.

Verwijderd

Haal je HDD er eens uit. Kun je nu booten van floppy? Als je nu wel kunt booten, misschien foute HDD. Had ik met ook een IBM.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een msi K3 ULTRA ARU. De bios settings hebben er niks meet te maken. Hij boot namelijk met een floppy gewoon, cd rom (win XP) en een andere harde schijf.

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
download hier even de diagnostische tool van Maxtor voor je schijf, gewoon runnen in DOS via een opstartflop.

dat gebruik ik op me stage ook altijd als ik een systeem heb gebouwd, want een computerwinkel kan het zich niet veroorloven om een verrotte schijf te leveren. En jij komt er op deze manier ook rap genoeg achter of je schijf gaar is :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 16:16 schreef utrecht82 het volgende:
Opgelost
Zou wel handig zijn als je even verteld hoe je dat dan gedaan hebt :)

Dit vooral met betrekking tot tweakers die de search gebruiken en dan denken "yes! een topic met mijn probleem!", en er dan achter komen dat ze er niks aan hebben.

Just my two eurocents.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op zondag 28 april 2002 16:23 schreef ncgq.prophet het volgende:

[..]

Just my two eurocents.
waar slaat dit op? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ja, ik vind eigenlijk wel dat je ons moet vertellen hoe je het opgelost hebt, als ik ook ooit eens zo'n probleem tegenkom dan weet ik tenminste wat ik eraan zou kunnen doen :(

nouja graag gedaan in ieder geval :'(

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing,

Probleem processor:

Je fsb op 100 ipv 133 MHz. Dank je wel voor de tip.

Probleem harde schijf:

Van master naar cable select gezet, raar maar waar.

Sorry voor de late reactie :D
Pagina: 1