Hp Deskjet - Korrelig (slecht) resultaat, watnu?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9803

Topicstarter
Ik heb hier een Hp Deskjet 710c staan (inktjetprintertje van zo'n 3,5 jaar oud). Deze hangt aan een Win2000 machine en heeft verder weinig problemen gegeven met printen. De kleuren en zwarte cardridges zijn nog niet zo lang geleden vervangen, dus inkt heeft deze genoeg..

Nu zou je zeggen, prima, leuk voor jou, maar het probleem is dat het resultaat van enkele screens die geprint moesten worden belabberd is. Vooral de kleur grijs ziet er korrelig uit en bestaat uit vele kleuren puntjes. Dit terwijl wat oudere printsels er veel egaler, veel beter uit zien. Ook grijze tekst in Word, uckt hij behoorlijk op op deze manier.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Is dit een instellingsprobleem, is de printer defect? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer print volgens z'n oude kwaliteit?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:31

LopeZ

Too much is never enough

Printer moet prima kleuren kunnen printen, het lijkt erop dat je cardridges zijn omgedraait ofzo, als hij grijze tekst moet printen dan zou die dat met zwart moeten doen en niet met alle kleuren door elkaar. Ook kun je vast wel ergens de afdruk kwaliteit instellen, je kunt dan kiezen tussen normaal, fijn, foto kwaliteit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45509

Draai ook even wat tests die bij het instellingenscherm van je printer staan. Dat heeft bij mij ook al eens geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9803

Topicstarter
Ik ga in elk geval de cd even zoeken.

Jah ik print best veel en ik ben gelukkig niet helemaal achterlijk dat ik de printkwaliteitsinstellingen niet controleer voor t printen.. op de beste kwaliteit is het printsel belabbert. De zwart-wit en kleureninkt patronenen kunnen niet omgedraait zitten, want ze verschillen van grootte..

vandeweek gaf de printer nog behoorlijk resultaat, maar nu.. gebruikt hij dus voor o.a. grijs teveel kleur.. :{ Ergens zal er vast een instelling verkeerd staan vrees ik, maar ik heb het nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:51
De 710 is geen win2000 printer maar wordt officieel alleen ondersteunt door 9.x/me. Je kunt 'm wel gewoon installeren met de standaard w2k drivers, maar dit geeft enkele problemen bij instellingen:

- normaal papier, beste kwaliteit -> ziet er niet uit
- normaal papier, normale kwaliteit -> ziet er wel goed uit
- normaal papier, laagste kwaliteit -> ziet er matig uit

Op de hoogste kwaliteit is het dus inderdaad vrij gaar. Voor grijs wordt normaal gesproken ook gewoon kleur gebruikt maar in combinatie met zwart (je moet wel goed kijken om dit te kunnen zien). De oplossing is dus alleen in normale kwaliteit te printen. Overigens als je een betere papiersoort selecteerd (photo/premium) doet de beste kwaliteit het wel.

Mijn Home Cinema in aanbouw