Asus 3D-Bril, ik kijk me scheel...

Pagina: 1
Acties:

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo,

Ik heb een ASUS Geforce 2 GTS Dlx, en daar zit een 3D Bril bij met een snoertje. Kheb dat ding er in geplugd, en knipperen dat hij doet Uiteindelijk ingesteld, maar het knippert nog erg. Mn monitor kan 100 Hz aan en dat ding 150, dacht ik, want zo kon je hem instellen. Maar wat is nu de ideale instelling??
Daarnaast zou ik niet weten hoe je dit ding moet gebruiken bij een 3D-spel. Moet je dat instellen bij het spel, of heb je daar ook nog een progie voor.
En bij welk spel werkt dit ding nu eigenlijk fantasties. B-)

Ik ben namelijk afgelopen donderdag in Euro Disney geweest, in die zaal waar je ook zo een brilletje op moest, en die beesten kwamen echt uit het scherm. Nu wil ik dit ook wel eens met dat brilletje van ASUS zien.

Alvast bedankt. 8-)

• Pu1sar
  • Laatst online: 23-10-2025
hoi, ik heb dat ding ook pas sinds een paar weken aan de praat, maar je moet de drivers van Nvidia downloaden, staan apart op de site...

en dan kun je bij je beeldscheminstellingen opeens een nieuwe tabblad kiezen, je zet het 3d effect 'aan' met een hotkey, en je monitor moet eigenlijk wel minimaal op 120hz lopen, want dan zit je nog maar op 60hz met je bril... dat kan net, ik heb het nog niet zo heel veel gebruikt, maar ghost recon is best leuk om er mee te spelen,
succes!

Radeon X800 kickin' ass!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
je moet minstens 120Hz draaien om voor beide ogen 60 beeldjes per seconde te creeren.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Klinkt rot, maar je moet de helft van je huidige beeldfrequentie instellen (dus als je monitor op 100 Hz staat moet de bril op 50 Hz/per glas (dus eigenlijk ook 100 bedenk ik me nu :? )).

Let er wel op dat Windows 2000 en XP meestal automatisch terugschakelen naar 60 Hz tijdens een spel oid. Dan moet je bril dus op 30 Hz per glas...

System Specs

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Voor 120 hertz moet je best wel een goede monitor hebben denk ik of niet. :)

• Pu1sar
  • Laatst online: 23-10-2025
Op zaterdag 27 april 2002 14:59 schreef Collidor het volgende:
Let er wel op dat Windows 2000 en XP meestal automatisch terugschakelen naar 60 Hz tijdens een spel oid. Dan moet je bril dus op 30 Hz per glas...
daar moet je de Nvidia refresh fix voor downloaden, zoek met google, en gij zult vinden 8-)

Radeon X800 kickin' ass!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Bij nVidia de 3d-bril-drivers weghalen als je daar ook je detonators van gebruikt. Anders gewoon de ASUS-drivers gebruiken. Voordeel van nVidia: met CTRL+T in- en uitschakelen, want die van ASUS kan je alleen in het tabblad aanzetten, en dan blijft-ie aan.
Ik kan overigens tot 150 Hz, dat is dus 75 Hz per oog.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Pommi
Sorry, het is geen probleem met die Hz en zo, ik neem gewoon een lagere resolutie, dan krijg ik wat meer Hz.

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 15:04 schreef Pommi het volgende:
Sorry, het is geen probleem met die Hz en zo, ik neem gewoon een lagere resolutie, dan krijg ik wat meer Hz.
Je kunt d8 ik ook maar max. 800x600 spelen met een 3d bril, omdat de videokaart als het ware twee beeldschermen met hetzelfde spel moet verwerken.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zaterdag 27 april 2002 14:57 schreef P5ycho het volgende:
je moet minstens 120Hz draaien om voor beide ogen 60 beeldjes per seconde te creeren.
Bull sh*t,
Het Hz wat je gebruikt is idd van belang, maar 120 is teveel.
Als ik me niet vergis is 65 voldoende, (72 vind ik aangenamer kijken).
Nvidia heeft sinds kort dus ook drivers die zo'n brilleke supporten, maar ik kan je aanraden om gewoon de asus drivers te gebruiken.
Deze vond ik makkelijker / beter werken.
En oja, 't is wel voor games he!!!
Niet dat je je daar in vergist, want je start knop krijg er weinig 3d effect mee.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op zaterdag 27 april 2002 15:08 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

Bull sh*t,
Het Hz wat je gebruikt is idd van belang, maar 120 is teveel.
Als ik me niet vergis is 65 voldoende, (72 vind ik aangenamer kijken).
Nvidia heeft sinds kort dus ook drivers die zo'n brilleke supporten, maar ik kan je aanraden om gewoon de asus drivers te gebruiken.
Deze vond ik makkelijker / beter werken.
En oja, 't is wel voor games he!!!
Niet dat je je daar in vergist, want je start knop krijg er weinig 3d effect mee.
Om een refreshrate van 60Hz per oog te bereiken moet je idd een refreshrate van 120Hz hebben in 3D. Je bril zal het dan lekker doen met DirectX en OpenGL.

(En kom aub niet aanzetten dat dit bull is, ga dan maar is de stereographics faq bekijken.)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

....

Simpel gezegd: Diepte zie je doordat je linker en je rechter oog beide een ander beeld "zien". Je hersens voegen dit samen tot 1 beeld met een dieptewerking.

De bril werkt als volgt: achtereenvolgens sluit het schermpje voor je linker en dan voor je rechter oog. Het beeld op het scherm doet hetzelfde, als het scherm van je rechter oog gesloten is staat op je monitor het beeld bedoeld voor het linker oog. Vanuit de framebuffer op je videokaart wordt dit beeld op het scherm gezet, bij 120 Hz op je monitor betekend dat 60x voor links en 60x voor rechts. Per oog is dat dus 60 Hz. Je krijgt dus lekker koppijn van die bril.
Dit alles wordt geregeld door een functie op de kaart en in de drivers, ieder spel dat d3d of openGL draait kun je op die manier spelen. Ik dacht dat het per gebruikte API ook anders werkte, openGL bijvoorbeeld splits het 1600x1200 beeld gewoon in 2x 800x600. Dat moet vast wel ergens terug te vinden zijn.

de betaler vervuilt

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Er zijn dus 2 methoden, eerste is pageflipping, meeste gebruikt en tweede is interleaving.

Bij pageflipping wordt zoals hierboven beschrijven 2 buffersgebruikt die om en om worden op je monitor komen. Bij 120Hz zijn dat dus 60 beeldjes voor het linker oog en 60 voor het rechter.

Bij interleaving worden eerst de even lijntjes op je monitor gezet en daarna de oneven (kan ook anders om zijn, doet er ff niet toe). Waneer de even lijntjes worden geschreven, is 1 kant van je bril door zichtig en bij het schrijven van de oneven lijntjes het ander oog. Deze techniek kan betere resultaten geven, maar er gaat wel veel beeld informatie verloren. (Dit wordt overigens gebruik bij de Asus 3D Image software.)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• justifire
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

draait hier prima op 85hz 1024*800 met nvidia driver :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Mijn ervaring met die bril is dat het even leuk is om 5 minuten aan te zetten maar om mee te gamen is niet echt aan te raden.
Ten eerste koppijn en ten tweede zit die bril voor geen meter. Ik droeg toen nog geen bril en nu wel zal nu wel helemaal een ramp zijn om te dragen.
Bij mij licht dat ding nu al ruim 1.5 jaar in de kast en zal er waarschijnlijk nooit meer uitkomen maar voor die 5 minuten was het leuk....

• Pommi
Ik krijg het echt niet aan de praat, het flikkert nog als een gek. Als ik bij "stereo-instelling & test" instel wat ik wil hebben, komt hij steeds maar terug op de eerdere instelling.
Daarnaast werkt dat nvreffix-setup.exe ook niet, want als je dat hebt ingesteld, dan zie je de tabbladen bij de eigenschappen van je beeldscherm niet meer.

Ik heb trouwens gewoon de laatste update van nvidia geinstalleerd. Daarnaast ook van Asus geprobeerd, maar dan werkt geen een spel meer. |:(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kep zelf ook die 3dbril (op een V3800u deluxe). Je bril moet je dezelfde refreshrate geven als je monitor. Vroeger kon dat alleen op 120Hz, tegenwoordig kun je het varieren van 100 tot 150 Hz ongeveer. Met de Asus drivers (niet alle d8 ik) kun je per resolutie je refreshrate instellen bij de display properties.
Overigens moet ik zeggen dat ik die bril al bij meerdere spellen heb geprobeerd, bij Q3A deed ie bar weinig, UT ook bijna niks, maar alleen bij Turok2 was het resultaat vergelijkend met die disneyfilm alsof je dus echt met je hand de monitor in kan, erg vaag. Maargoed, dat had ik enkel en alleen bij dat spel.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1