Op zaterdag 27 april 2002 23:20 schreef Straat het volgende:
[..]
Als je het eenmalig ziet kan het grappig zijn ja. Jij lacht toch ook niet 20 keer om dezelfde grap ofzo?
Nee, als het een goeie grap is lach ik er wel meer om. Een leuke reclame wordt toch ook niet eenmalig uitgezonden?
En als mensen op jou werk het ook goed vinden, prima toch? Het was maar een voorbeeldje om aan te geven dat de usericons op GoT ook een representatieve functie hebben. GoT is mainly (streeft te zijn) een techforum, geen forum waar geile pubers de lolligste plaatjes uitwisselen. Dus zouden de users die hier komen ook wel kunnen begrijpen dat zoiets niet erg "gepast" is.
Er is niks representatiefs aan een icon hoor, als iemand een bepaald icon leuk vind hoeft dat verder helemaal niks te betekenen over die persoon en er hoeft ook helemaal geen toegevoegde waarde naar buitenstaanders toe aan te zitten. En wanneer je iemand napraat en het over geile
pubers hebt, kijk dan eerst even in je eigen profiel.
En ik zou de modjes niet met een politieagent willen vergelijken, zo zien zij zichzelf ook niet. Nix ondoordacht dus. Ze hebben wel allebei macht, maar een op openbaar terrein gelden nu eenmaal andere normen en waarden dan op een techforum.
Zo zou ik ze het liefst ook niet willen zien en zij zichzelf ook niet, maar helaas verschilt hun manier van optreden soms bar weinig en of dat gerechtvaardigd en/of noodzakelijk is, is in sommige gevallen nog maar zeer de vraag. Dat er hier normen en waarden gelden is een afspiegeling van de maatschappij, alleen word het hier soms tot in het uiterste doorgevoerd.
Verder heeft zoiets niets te maken met "met je tijd meegaan". Users willen hier voor het merendeel interessante informatie lezen, als ze daarin gestoord worden door vage icons, is dat natuurlijk niet goed.
Als iemand er door gestoord word is dat zijn/haar mening, daar zal ik dan ook absoluut niet tegen in gaan. Waar ik wel moeite mee heb is hoe users hier zich ongelooflijk druk kunnen maken over iets waar je je als gezond denkend mens eigenlijk helemaal niet druk over kunt maken. Jullie vinden het gebruik van zo'n sex-icon kinderachtig, maar als ik zo die reacties lees dan is mij wel meteen duidelijk wie er hier kinderachtig bezig zijn met hun ontzettend opgeblazen gedoe.
Ongetwijfeld gaat er iemand reageren op wat ik nu geschreven heb en misschien valt diegene mij wel aan, maar bij deze zeg ik dat ik verder geen reacties plaats in dit topic. Ik ben geneigd om het laatste woord te willen hebben, maar ik hou de eer aan mijzelf, ik kan jullie mening hierover niet veranderen en vice versa geld dat ook. Mijn mening is en blijft dat het buitengewoon triest is om over zoiets onbenulligs als een icon heen te struikelen.