[fan/baybus] kan deze?

Pagina: 1
Acties:

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
het geheel is vet simpel, en dat weet ik... maar ik word gek van die draden en heb plannen voor veel fans straks.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1852135054

tis een fan + bay bus in een eigenlijk, en wat ik ook nog wil weten is wat voor bodem ik hebben moet, de rest komt allemaal goed. en ja het is een kut tekening, ben niet zo'n da vincie, en de alle draden worden geisoleerd, ik heb veel krimp kous dus.

tnx

My life for hire!

Verwijderd

De gele draad moet +12V zijn en de zwarte draad 0V (oftewel ground). Dus niet -12V.
Daarnaast zou het in theorie moeten werken maar het ziet er niet erg profie uit. Daarnaast zou ik niet de heleboel aan elkaar gaan lopen "klonten", doe het dan op zijn minst met een kroonsteentje oid.
Als je een nette oplossing wilt maken kijk dan bijvoorbeeld hier eens
succes

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Lijkt me gewoon te kunnen ja... om een fan op 12V aan en uit te zetten.

Alleen zou ik het niet met een klont tin op de draadjes doen. Koop gewoon een stukje experimenteerprint (aka gaatjesprint) Dat is net zo makkelijk, een stuk steviger en vooral veeeeel mooier.

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
dat wis ik niet van die ground, maar een print plaatje of wat je zei, wat kost me dat?

My life for hire!

Verwijderd

jup, deze gaat wel werken lijkt mij, alleen er voor zorgen dat je geen kortsluiting gaat maken, maar je heb genoeg krimpkous zei je, dus dat gaat wel lukken. het enige wat je in jouw 'schema' doet is eigenlijk een draadje naar een fan onderbreken met een schakelaar. je kunt het ook nog zo maken dat je schakel tussen 12 en 7 of 5 volt. zie voor meer info www.fanbus.com

/edit wat zijn we allemaal snel vandaag :)

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:03 schreef daan123 het volgende:
jup, deze gaat wel werken lijkt mij, alleen er voor zorgen dat je geen kortsluiting gaat maken, maar je heb genoeg krimpkous zei je, dus dat gaat wel lukken. het enige wat je in jouw 'schema' doet is eigenlijk een draadje naar een fan onderbreken met een schakelaar. je kunt het ook nog zo maken dat je schakel tussen 12 en 7 of 5 volt. zie voor meer info www.fanbus.com

/edit wat zijn we allemaal snel vandaag :)
ja maar ff een vraagie, als je met een schakel volt switcht is dat toch gewoon het tegenhouden van stroom, en dat is toch lekken?? t lijkt me slecht voor je voeding

My life for hire!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:08 schreef Eguna het volgende:

[..]

ja maar ff een vraagie, als je met een schakel volt switcht is dat toch gewoon het tegenhouden van stroom, en dat is toch lekken?? t lijkt me slecht voor je voeding
Je onderbreekt een stroomkring. that's it. Er lekt niets. Als je niets aan een 12 volt lijntje hangt is de stroomkring ook onderbroken. Dat is toch ook geen lekken.

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:10 schreef Beta2 het volgende:

[..]

Je onderbreekt een stroomkring. that's it. Er lekt niets. Als je niets aan een 12 volt lijntje hangt is de stroomkring ook onderbroken. Dat is toch ook geen lekken.
dus je houd gewoon bijv. 3 volt tegen, aah
hoe heten die dingen waar mee je dat kan doen??
en een beetje info plz

My life for hire!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:14 schreef Eguna het volgende:

[..]

dus je houd gewoon bijv. 3 volt tegen, aah
hoe heten die dingen waar mee je dat kan doen??
en een beetje info plz
waar je wat mee kan doen??
met een schakelaar onderbreek je de kring, als je dat met tegenhouden bedoeld.
Probeer iets duidelijker te zijn met je vragen aub, dan kunnen we je beter helpen :)

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:16 schreef Beta2 het volgende:

[..]

waar je wat mee kan doen??
met een schakelaar onderbreek je de kring, als je dat met tegenhouden bedoeld.
Probeer iets duidelijker te zijn met je vragen aub, dan kunnen we je beter helpen :)
daan123 zij je kan het ook zo maken dat je tussen 5 7 en 12 volt schakelt.

dat is mijn vraag hoe je dat doe

My life for hire!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:00 schreef Beta2 het volgende:
*
Als je een nette oplossing wilt maken kijk dan bijvoorbeeld hier eens
succes
In dit draadje staat beschreven hoe je dat moet doen.
Het is wel inclusief leds. Als je geen leds wilt moet je even de search gebruiken.

edit
in dat draadje staat een schema voor 0,7 en 12, dus niet 5,7 en 12
/edit
Pagina: 1