[XP]drivers Radeon --> infinite loop

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:16
Ik weet dat hier al een keer een topic over is geopend, maar de uiteindelijke oplossing daarvan (betere koeling) is bij mij niet van toepassing

Ik heb laatst een volledig nieuw systeem gekocht, waaronder een Hercules Radeon 8500 LE (voor de rest > zie sig.) Windows XP installeren lukte pas toen ik m'n netwerkkaart + videokaart + geluidskaart eruit had gehaald. Zonder één van drie heb ik het niet geprobeerd. In plaats van die Agp-videokaart heb ik er een oude Ati-pci videokaart ingezet. Alles leek te werken, totdat ik de drivers voor m'n videokaart tevergeefs probeerde te installeren. Na enkele minuten liep ie tijdens het installeren van een programma al vast.

Het bleek te gaan om een infinite loop. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen (geen hiervan bleek een oplossing te zijn natuurlijk, anders had ik hier niet gepost :) ):

- andere drivers geïnstalleerd
- drivers volledig eraf te gooien, en opnieuw andere drivers te installeren
- (al wat oudere) Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd
- Radeon in andere pc gezet, liep echt :9~
- GPU underclocken ( iets van 198/187)
- Andere Gpu in "probleem-systeem" , had helaas geen drivers ;(

Verder kan ik helaas geen clean-install doen met Windows XP ;(, dit omdat ik dan zeker weet dat ie de hardware (=Radeon) wederom niet zal herkennen.

Iemand een oplossing

Omdat m'n geluidskaart het niet doet (volgens windoos echter loopt ie probleemloos |:( ) lijkt het erop dat het ligt aan het feit dat ik het zonder die Hardware heb geïnstalleerd. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Kan iemand mij helpen?? :? :)

Toch nog maar wat xtra info voor de volledigheid :) :
mobo: Jetway 866 AS (kt266)
cpu: Amd athlon XP 1700 + (1474 mhz)
cpu-cooler: Coolermaster Ep5-6I11-a1
geheugen: Samsung 256 mb DDR SD-ram pc 2700 cas 2.5
geluidskaart: Sound Blaster Live 5.1 Bulk
HDD: Maxtor 60 GB 740DX 7200 RPM
GPU: Hercules Radeon 8500 LE (249/238)
Voeding: 300 Watt

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Iemand een oplossing voor mijn endless loop :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> V&B

misschien dat je hier wat meer kans hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die jetway er uit gooien
maar goed

plug en play uit zetten in de bios
en zet 2x agp in plaats van 4xagp in de bios

agp write en read uitzetten in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op zaterdag 27 april 2002 00:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
die jetway er uit gooien
maar goed

Jetway is net nieuw, nou ja nieuw: Heb hem overgekocht van iemand die ook problemen had met z'n videokaart |:( . Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat 't daar aan zou liggen: m'n geluidskaart doet het ook niet, over m'n netwerkkaart kan ik niets zeggen.

Ik zal het morgen eens proberen, maar ik vrees dat het daar niet aan zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 19:42
liep er toevallig tegen aan!!

http://www.ati.com/support/infobase/3968.html

misschien heb je er wat aan

every man is wise, until he speaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op zaterdag 27 april 2002 00:26 schreef suijkerbuijk het volgende:

Plug en play setting kon ik niet vinden :?
AgP van automatisch op 2× gezet
AGP write en read options allen disabled

Resultaat: NIks :'(
The following suggestion may help to correct this issue:
1. Please ensure that you have the latest Bios update for your Motherboard and test your system.
2. Make sure you have an adequate power supply.
3. Disable or enable AGP fast write and test your system.
4. Set your memory settings in the BIOS less aggressively and test.
2. Is gloednieuw en werkt gewoon goed
3. Heb ik dus al gedaan
4. Kan niet lager, en het is DDR2700 dat op al op een snelheid van 2100 loopt, geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou ook zeggen dat er een conflict is met het moederbord. Ook omdat je zegt dat de radeon in een andere pc geen problemen gaf.
Ik zou eens proberen de hele boel op een ander plankje te schroeven....

succes

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

MartNL

Misschien iets meer volt aan je cpu/geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Radeon 8500 op mijn MSI K7T266 Pro plankje wil niet werken, systeem loopt steeds vast. MSI nederland gebeld, die adviseerde nieuwste BIOS, heb ik gedaan maar geen resultaat. Heb deze 8500 op de nieuwste Kt3Ultra geplaatst met de nieuwste BIOS, dat werkte wel ! Tis mij een raadsel waarom het niet op de K7T266 wil werken. Belachelijk dat MSi hier niet eens een antwoord voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Kan het er ook aan liggen dat er te weinig voltage op m'n GPU zit?

Wat zijn de aan te raden voltages voor een RAdeon 8500 op 1×, 2× en 4× ?? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij draait gewoon op 1.5 agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op zondag 28 april 2002 18:02 schreef henk_j het volgende:
die van mij draait gewoon op 1.5 agp
Wat bedoel je hiermee :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Iemand nog een oplossing of zit er echt niks anders op dan een nieuw moederbord te kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Sorry voor de snelle kick maar dat moet nou eenmaal even:

Zou een nieuw moederbord een oplossing zijn voor mijn probleem of ben ik daar nog steeds niet zeker van ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Er zal toch wel iemand dit weten:

Zal mijn probleem (zeker) worden opgelost door een nieuw mobo te kopen, of heb ik dan nog steeds een grote kans dat ik niks heb?????

m'n radeon is gewoon goed daar ligt het iig niet aan. (Ook hd is goed, evenals sblive, muis, toetsenbord enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14

inXs

known as inXs

Zit er niet een pci kaarje rechtstreeks onder je AGP slot? Zo ja verander dat dan ff. Ow en AGP op automatisch zetten natuurlijk, die moet je niet op 2x zetten. Dat scheelt nogal wat snelheid.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Met een nieuw mobo werkt het denk ik wel goed, afhankelijk of je een goed mobo koopt, van wat ik zo allemaal gelezen heb is het probleem idd het mobo. Anders ga je naar een winkel vraag je of je het mag terugbrengen als het niet werkt of dat zij het voor je doen

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Ik heb het infinite loop probleem ook gehad, had 2 x 256 mb (ddr 333 samsung en nayna geprobeerd). Toen vervangen door een 1x512 (kingston ddr333) dimm en het werkt perfect.

http://www.viaarena.com/?PageID=64
If you still have the issue, swap your RAM, Video card, CPU, motherboard (that would be my recommended order) to verify that none of them are faulty or damaged.
het geheugen was bij mij meteen raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op maandag 29 april 2002 17:24 schreef bl!kje het volgende:
Zit er niet een pci kaarje rechtstreeks onder je AGP slot? Zo ja verander dat dan ff. Ow en AGP op automatisch zetten natuurlijk, die moet je niet op 2x zetten. Dat scheelt nogal wat snelheid.
Nee, zit geen pci-kaart rechtstreeks onder m'n agp slot. Zal wel alle pci-sloten eruit halen, maar helpt waarschijnlijk toch niks. Ja, ik ben niet zo positief meer ingesteld .....
Op maandag 29 april 2002 17:28 schreef RawPeanut het volgende:
Met een nieuw mobo werkt het denk ik wel goed, afhankelijk of je een goed mobo koopt, van wat ik zo allemaal gelezen heb is het probleem idd het mobo. Anders ga je naar een winkel vraag je of je het mag terugbrengen als het niet werkt of dat zij het voor je doen
Koop het liever op internet. Scheelt een hoop geld. Denk dat ik een ASUS A7v333 ga kopen. Is een goed merk, en zo kan ik bovendien mijn geheugen optimaal benutten (pc2700). Lijkt me toch wel kwalitatief genoeg, niet? Of heeft deze ASUS (met kt333 chipset) nog kinderziektes
Op maandag 29 april 2002 17:46 schreef Redox het volgende:
Ik heb het infinite loop probleem ook gehad, had 2 x 256 mb (ddr 333 samsung en nayna geprobeerd). Toen vervangen door een 1x512 (kingston ddr333) dimm en het werkt perfect.

http://www.viaarena.com/?PageID=64
[..]

het geheugen was bij mij meteen raak :)
Heb helaas geen andere geheugenmodules of mobo's waar DDR-geheugen op kan, dus kan niet testen. Als het bij mij hier aan zou liggen (wat me sterk lijkt, want de computer werkt zonder drivers goed, alleen is het grafisch gezien niet echt mooi) zou een mobo-upgrade dan toch wel helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

MartNL

Je kan natuurlijk altijd proberen om je proc.
Iets meer volt te geven een klein beetje .(1 stapje)
Hetzelfde doe je met je geheugen ook 1 stapje.

Als je het niet goed krijgt dan moet je alles (hardware)uninstallen.
En daarna opnieuw installeren.
En mocht het dan nog niet goed zijn zal ik eerst het geheugen vervangen.
(misschien iets lenen van iemand om het effe te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op dinsdag 30 april 2002 11:36 schreef MartNL het volgende:
Je kan natuurlijk altijd proberen om je proc.
Iets meer volt te geven een klein beetje .(1 stapje)
Hetzelfde doe je met je geheugen ook 1 stapje.

Als je het niet goed krijgt dan moet je alles (hardware)uninstallen.
En daarna opnieuw installeren.
En mocht het dan nog niet goed zijn zal ik eerst het geheugen vervangen.
(misschien iets lenen van iemand om het effe te proberen)
Ik heb al zoveel geprobeerd.

Heb m'n cpu voor de grap gisteren ook overgeclocked, dus ook de vcore opgeschroefd. Winxp installeren lukt niet met dit gpu-tje, en de rest van m'n systeem werkt gewoon goed als ik m'n drivers niet installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
HEEFT NOGAL HAAST:

Is een nieuw MOBO kopen zeker een oplossing voor m'n probleem of niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Nieuw mobo heeft geen zin, mijn 8500 liep eerst perfect.
Toch wilde ik graag de drivers updaten (wie wil dat niet), hercules site was down, dus maar de ati reference drivers geiinstalleerd. Nu start winxp met geen mogelijkheid meer op?!?! |:( ook niet in safe mode of wat dan ook.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd of je wel Win98 , ME of 2000 kan installeren??
En werkt een andere AGP kaart wel in je systeem?

Misschien helpt het trouwens wel als je de ATI bios over je Hercules bios Flasht...het is maar een gokje, maar wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Op zaterdag 04 mei 2002 22:59 schreef cruncher het volgende:
Nieuw mobo heeft geen zin, mijn 8500 liep eerst perfect.
Toch wilde ik graag de drivers updaten (wie wil dat niet), hercules site was down, dus maar de ati reference drivers geiinstalleerd. Nu start winxp met geen mogelijkheid meer op?!?! |:( ook niet in safe mode of wat dan ook.
Ja DAT had ik dus ook :(
Die installeer ik dus nooit meer die ATI reference drivers. Moest heel XP opnieuw installeren!

Na de nieuwe format en drivers van meegelverde CD geen vastlopers meer. Maar de kaart werkt nog niet optimaal, krijg allemaal rijen met kleine vierkante blokjes in beeld (het lijkt alleen in Direct3D te gebeuren, en niet altijd even erg). Wat zijn dit? De beruchte 'artifacts' waar ik wel eens over heb gehoord?

Specs:
Club3D Radeon 8500 128MB 250/250 Mhz
Asus A7V133 mobo + AMD Athlon XP 1600+
Voor verdere specs zie signature.
3Dmark2000 score: +/- 9000. Dat is dus lang niet genoeg, maar goed.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Niemand een idee hoe het komt dat je dan gewoon heel windows niet meer in kan :? :?

Ik haat drivers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Niemand meer een idee?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Nee, geen idee.
Kheb het wel op kunnen lossen.
Andere (oude) videokaart erin, restore point terugzetten in winxp daarna hercules videokaart er weer in gezet.
Safe mode videodriver uninstalled, reboot (zoveelste keer) nieuwste hercules 8500 driver geiinstalleerd en alles deed het gelukkig weer zonder opnieuw xp te hoeven installeren.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Een nieuw mobo bleek dus wel de oplossing te zijn voor mij.

Hij loopt nu perfect, 8600 punten met 3D mark 2001 :P

Artifacts zijn trouwens geen blokjes ofzo. Ik kreeg ze toen ik m'n radeon iets te ver oc'te. Zijn streepjes die door je beeld heen gaan als je videokaart 't zwaar te verduren krijgt.

Probeer eens windows XP op te starten met een bootdisk, of probeer op te starten met een andere videokaart, pci of agp. Reset je bios, installeer windows XP opnieuw, doe een bios-update. Allemaal oplossingen, ik weet niet zeker of ze allemaal zullen helpen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik ook aan een nieuw mobo toe ben. Heb precies dezelfde problemen als jij (zelfde artifacts ook).

Het heeft echter een maandje of twee gewerkt, tot ik zo stom was om een nieuwe bios te installeren. Zelfs terugvallen op de oude bios hielp ineens niet meer.

Alleen maar BSOD's met de overbekende Infinite Loop. Ik ga morgen een nieuw mobo halen, als het niet werkt, vraag ik gewoon mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De infinite loop is goed op te lossen door maar 1 DIMM (of wat je er ook hebt inzitten) te gebruiken. Zodra je er meer reepjes insteekt krijg je meestal gelijk weer de infinite loop bij 3D games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er nog eens een reepje uithalen, maar volgens mij had ik dat ook al eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker jongens heb net 1 min geleden een Ati Radeon 8500 128 besteld, kheb een MSI Turbo 2 mobo, moet ik het ergste vrezen als ik dit lees? Ik heb namelijk ook XP / 512mb dimm
Pagina: 1