Ik weet dat hier al een keer een topic over is geopend, maar de uiteindelijke oplossing daarvan (betere koeling) is bij mij niet van toepassing
Ik heb laatst een volledig nieuw systeem gekocht, waaronder een Hercules Radeon 8500 LE (voor de rest > zie sig.) Windows XP installeren lukte pas toen ik m'n netwerkkaart + videokaart + geluidskaart eruit had gehaald. Zonder één van drie heb ik het niet geprobeerd. In plaats van die Agp-videokaart heb ik er een oude Ati-pci videokaart ingezet. Alles leek te werken, totdat ik de drivers voor m'n videokaart tevergeefs probeerde te installeren. Na enkele minuten liep ie tijdens het installeren van een programma al vast.
Het bleek te gaan om een infinite loop. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen (geen hiervan bleek een oplossing te zijn natuurlijk, anders had ik hier niet gepost
):
- andere drivers geïnstalleerd
- drivers volledig eraf te gooien, en opnieuw andere drivers te installeren
- (al wat oudere) Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd
- Radeon in andere pc gezet, liep echt
- GPU underclocken ( iets van 198/187)
- Andere Gpu in "probleem-systeem" , had helaas geen drivers
Verder kan ik helaas geen clean-install doen met Windows XP
, dit omdat ik dan zeker weet dat ie de hardware (=Radeon) wederom niet zal herkennen.
Iemand een oplossing
Omdat m'n geluidskaart het niet doet (volgens windoos echter loopt ie probleemloos
) lijkt het erop dat het ligt aan het feit dat ik het zonder die Hardware heb geïnstalleerd. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Kan iemand mij helpen??

Toch nog maar wat xtra info voor de volledigheid
:
mobo: Jetway 866 AS (kt266)
cpu: Amd athlon XP 1700 + (1474 mhz)
cpu-cooler: Coolermaster Ep5-6I11-a1
geheugen: Samsung 256 mb DDR SD-ram pc 2700 cas 2.5
geluidskaart: Sound Blaster Live 5.1 Bulk
HDD: Maxtor 60 GB 740DX 7200 RPM
GPU: Hercules Radeon 8500 LE (249/238)
Voeding: 300 Watt
Ik heb laatst een volledig nieuw systeem gekocht, waaronder een Hercules Radeon 8500 LE (voor de rest > zie sig.) Windows XP installeren lukte pas toen ik m'n netwerkkaart + videokaart + geluidskaart eruit had gehaald. Zonder één van drie heb ik het niet geprobeerd. In plaats van die Agp-videokaart heb ik er een oude Ati-pci videokaart ingezet. Alles leek te werken, totdat ik de drivers voor m'n videokaart tevergeefs probeerde te installeren. Na enkele minuten liep ie tijdens het installeren van een programma al vast.
Het bleek te gaan om een infinite loop. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen (geen hiervan bleek een oplossing te zijn natuurlijk, anders had ik hier niet gepost
- andere drivers geïnstalleerd
- drivers volledig eraf te gooien, en opnieuw andere drivers te installeren
- (al wat oudere) Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd
- Radeon in andere pc gezet, liep echt
- GPU underclocken ( iets van 198/187)
- Andere Gpu in "probleem-systeem" , had helaas geen drivers
Verder kan ik helaas geen clean-install doen met Windows XP
Iemand een oplossing
Omdat m'n geluidskaart het niet doet (volgens windoos echter loopt ie probleemloos

Kan iemand mij helpen??
Toch nog maar wat xtra info voor de volledigheid
mobo: Jetway 866 AS (kt266)
cpu: Amd athlon XP 1700 + (1474 mhz)
cpu-cooler: Coolermaster Ep5-6I11-a1
geheugen: Samsung 256 mb DDR SD-ram pc 2700 cas 2.5
geluidskaart: Sound Blaster Live 5.1 Bulk
HDD: Maxtor 60 GB 740DX 7200 RPM
GPU: Hercules Radeon 8500 LE (249/238)
Voeding: 300 Watt
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58