Hoogspanning 20" Eizo monitor

Pagina: 1
Acties:

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ik heb een 20" Eizo monitor gekregen. :9~ Alleen er is een probleem. :'( Hij gaat wel aan lampjes branden, hij piept wanneer die moet piepen maar ik krijg geen beeld. Ik heb laten nakijken en hun conclusie was dat waarschijnlijk de Hoogspanning (lijntrafo) kapot is. Mij werd verteld dat hij wel stroom krijgt maar het niet doorgeeft. Mijn vraag is, als zo'n ding kapot is gaat de monitor upperhaubt wel aan. En als dit het geval is weet iemand ook wat zo'n ding kost. Heb al een mailtje gestuurd naar Eizo maar ze antwoorden niet :( We hebben al gekeken als het mogelijk was om de hoogspanning van een 17" Eizo konden overzetten maar dat is ook geen optie (ziet er anders uit)
O,ja het is een FlexScan® T662-t

Mijn speelgoed

• Romio
Mag ik hem nu een schop geven?
Oops I did it already >:)

Mijn speelgoed

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
haal dat dingetje eruit en ga naar een electrowinkel in de buurt en vraag of ze die dingetjes ook hebben

• Romio
Maar is dit 1 van de bekende symptomen van een defecte hoogspanning?

Mijn speelgoed

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Heb je 'm niet heel toevallig gewoon op BNC staan? Dan gaat ie ook aan, lampjes branden, piepjes, alleen geen beeld. Er zit voorop waarschijnlijk zo'n knop BNC/D-SUB.

Ik neem overigens aan dat je dat al geprobeerd had, maar je weet maar nooit ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bjorker

Cadillacs rule!

Als hij piept (hoogfrequent) zou je eigenlijk verwachten dat de hoogspanningstrafo nog ok is.
Voelt het beeldscherm statisch aan, nadat je hem ingeschakeld hebt?

Nope

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is zeer goed mogelijk dat de monitor aan gaat als de hoogspanningstrafo kapot is. Beeld krijg je uiteraard niet. Een trafo uit een 17 inch overzetten zal wel niet gaan, de capaciteit daarvan zal te gering zijn. Of de elektronicawinkel je er aan kan helpen betwijfel ik. Meestal zijn ze alleen bij de fabrikant of importeur te krijgen. En meestal zijn ze ook dusdanig duur dat het niet eens meer loont de monitor te repareren.

• Romio
Nee, het beeld het beeld wordt niet statisch. En ja ik heb hem op bnc staan. Ik kan hem niet op D-Sub zetten omdat het niet de normale 15 pins aansluiting is maar een 9 pins :?

Mijn speelgoed

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Voor de 9pins aansluiting kun je een convertertje kopen. Ik zou zeggen, probeer dat eens en haal nog ergens een gewone dsub monitorkabel erbij. (ik dacht dat je 'm al op de d-sub had aangesloten). Als je die RGBHV kabel nog niet zo lang geleden hebt gekocht kun je 'm wellicht nog ruilen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1