Verwijderd
Op maandag 27 mei 2002 21:16 schreef pasjoo het volgende:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1489995254"]http://www.endoria.net/upload/index.php/1489995254">
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2240430046"]http://www.endoria.net/upload/index.php/2240430046">
Canon S30, ISO 200, sluitertijd 1/4, vanuit de losse hand en alleen verkleind van 2048x1538 naar 800x600...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
mooie plaatjes!
Verwijderd
Op ongeveer 2000 meter hoogte op de grimsel pas afgelopen zaterdag.

Op de weg van Martigny naar Chamonix (Frankrijk)

Gisteren op een parkeerplaats aan de autosnelweg bij Montreux kijkend richting Frankrijk

Weer de weg van Martigny naar Chamonix, maar nu een dag later met een stuk beter weer

In Italie op de weg van de Mont Blanc tunnel richting Aoste. Zag in mijn achteruitkijk spiegel heel mooi de Mont Blanc schitteren dus die moest even op de foto

Van Aoste de weg terug over de Sint Bernard pas richting Martigny

Vorige week zaterdag op de Gotthard pas

Ook op de Gotthard pas

Het uitzicht vanaf de heuvel vlak achter mijn vriendin haar huis

Hoop dat het niet te veel voor jullie was.
Er zat ook nog eens een duif bij de buren op het dak waar je ook een heel mooi effect door kreeg....

Grote versie

Grote versie

Grote versie
-
*zucht* het oosten des land is o zo mooiOp maandag 27 mei 2002 22:09 schreef Aars het volgende:
25 KM van Enschede vandaan, ook prachtige zonsondergang

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
True true..... Wie zou er nou niet willen wonen?Op maandag 27 mei 2002 22:42 schreef Mooooody het volgende:
[..]
*zucht* het oosten des land is o zo mooi

-
ongeveer iedere westerlingOp maandag 27 mei 2002 22:43 schreef Aars het volgende:
[..]
True true..... Wie zou er nou niet willen wonen?![]()

nogsteeds de illusie dat de bewoonbare wereld bij de ijssel ophoudt...
maarja laat ze maar lekker in hun waas, dan blijft het hier lekker schoon
JupOp maandag 27 mei 2002 22:50 schreef Mooooody het volgende:
[..]
ongeveer iedere westerling
nogsteeds de illusie dat de bewoonbare wereld bij de ijssel ophoudt...
maarja laat ze maar lekker in hun waas, dan blijft het hier lekker schoon
-
Verwijderd

^ M'n zusje.
Er komen nog meer foto's (als ze leuk zijn) maar op dit moment heeft m'n camera om de een of andere reden geen zin mee om met de computer te communiceren.
ik woon in hengelo. tegen enschede aan zeg maar.. maar ik had echt niet zo'n rode lucht hoor. of zijn dat gewoon instellingen die het zo rood maken.Op maandag 27 mei 2002 22:09 schreef Aars het volgende:
25 KM van Enschede vandaan, ook prachtige zonsondergang
Er zat ook nog eens een duif bij de buren op het dak waar je ook een heel mooi effect door kreeg....
Grote versie
Grote versie
Grote versie
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Nope, gewoon standaard instellingenOp dinsdag 28 mei 2002 10:23 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
ik woon in hengelo. tegen enschede aan zeg maar.. maar ik had echt niet zo'n rode lucht hoor. of zijn dat gewoon instellingen die het zo rood maken.
-
Verwijderd
Ik heb gisteravond nog een rondje hardgelopen tussen hengelo en enschede en het was inderdaad een erg mooie zonsondergang was. Alles stond in een gouden gloed. Jammergenoeg voorspelt avondrood regen in de sloot of zo; het is idd geen mooi weer nu.Op dinsdag 28 mei 2002 10:23 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
ik woon in hengelo. tegen enschede aan zeg maar.. maar ik had echt niet zo'n rode lucht hoor. of zijn dat gewoon instellingen die het zo rood maken.
heb ik zeker liggen slapen ofzo...Op dinsdag 28 mei 2002 12:12 schreef zteph het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond nog een rondje hardgelopen tussen hengelo en enschede en het was inderdaad een erg mooie zonsondergang was. Alles stond in een gouden gloed. Jammergenoeg voorspelt avondrood regen in de sloot of zo; het is idd geen mooi weer nu.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd

^ Schuilen voor de regen onder een viaduct.

^ Actiefoto. Zusje ergens van af laten springen en op het juiste moment de sluiterknop indrukken. Wel aardig gelukt vond ik.

^ Over de camera heen springen.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
geintje zeker?Op dinsdag 28 mei 2002 18:17 schreef Firecow het volgende:
hoe oud is zusje?
2 min. geleden genomen...

Verwijderd
hee, kan je mij een keer op kome hale met dat ding van je?!! gaaf man!!Op zondag 28 april 2002 14:00 schreef Afketser het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto's zteph. Die D30 is bij jou in goede handenOp dinsdag 28 mei 2002 17:32 schreef zteph het volgende:
[afbeelding]
^ Schuilen voor de regen onder een viaduct.
[afbeelding]
^ Actiefoto. Zusje ergens van af laten springen en op het juiste moment de sluiterknop indrukken. Wel aardig gelukt vond ik.
[afbeelding]
^ Over de camera heen springen.
Verwijderd

Canon G2

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd

Verwijderd

Het poezelig zachte tegenover het staal van de droogtrommel
edit:
ik ben al een beetje aan het leren, heb nu iig aardig scherp kunnen stellen op mini vissie (ik heb jonge vissies in de bak en het is niet makkelijk om daar op te focussen)

klik voor de 1600x1200 versie, de structuur van de schubben is heel grappig, een jeans vissie
Dit vissie is op dat moment dus algen aan het schrapen van de rotsen.
Erg mooie foto al zeg ik het zelf
En hier is papa vissie, hij keerde zich snel om, en foto is precies op het juiste moment genomen, niet geplanned maargoed
Niet helemaal scherp maargoed, en ook beetje jammer van de flitsweerspiegeling.
De foto heeft wel wat artistieks

Verwijderd
Die 1e is wel mooi, staat nu op mijn achtergrondOp donderdag 30 mei 2002 00:29 schreef R4NCOR het volgende:
Plaats mijn fotootjes dan maar even hier
[afbeelding] [afbeelding]
Fuji Finepix A201... ben nog niet zo ervaren, maar dit zijn 2 foto's waar ik toch best tevreden mee ben
Het zijn wel echt van die foto's die je even op de volle 1600x1200 moet bekijken
Verwijderd
mwahahahaha volgens mij is die autoradio nog meer waard dan die hele klote bak.Op maandag 20 mei 2002 10:35 schreef besmart het volgende:
[..]
Me VW Kever van '75 ziet er zeker weten niet verkeerd uit. Rijdt ook als een zonnetje
[afbeelding]
....Op donderdag 30 mei 2002 17:31 schreef mightyspawn het volgende:
[..]
mwahahahaha volgens mij is die autoradio nog meer waard dan die hele klote bak.

-
stfu dude mooie bak is het...Op donderdag 30 mei 2002 17:31 schreef mightyspawn het volgende:
[..]
mwahahahaha volgens mij is die autoradio nog meer waard dan die hele klote bak.
En? Alsof ons dat boeit?Op donderdag 30 mei 2002 17:45 schreef mightyspawn het volgende:
ik vind hem nie mooi
Als je op straat iemand tegenkomt die, volgens jou, niet een mooie auto heeft zeg je dat toch ook niet?
Maar nu wel omdat toch niemand je kent hier?

-
Verwijderd
kevers ruleren jongen! heb je dat geluid wel eens gehoord!!! en dat zonder een remus pijp!!Op donderdag 30 mei 2002 17:45 schreef mightyspawn het volgende:
ik vind hem nie mooi
Vorige week had ik mijn digicam niet mee, lag die nog bij Canon op de reperatieafdeling.
Maar wat zijn de beste instelling op je digicam voor de mooiste foto's?
De camera die ik heb is de Canon Powershot G1.
Dus als er nog iemand tips voor me heeft, hoor ik dat graag.
Als je daar mag flitsen, vooral doen! (Liefst met externe flitser) Dan kun je namelijk een hele korte sluitertijd gebruiken, waarmee je het water en de zwemmer mooi stil krijgt.Op donderdag 30 mei 2002 19:26 schreef hr15 het volgende:
Ik heb van het weekend mijn 2e dag van de zeeuwsche kampioenschappen (zwemmen).
Vorige week had ik mijn digicam niet mee, lag die nog bij Canon op de reperatieafdeling.
Maar wat zijn de beste instelling op je digicam voor de mooiste foto's?
De camera die ik heb is de Canon Powershot G1.
Dus als er nog iemand tips voor me heeft, hoor ik dat graag.
igg vast de info :): olympus c-3020Z
Zenks!Op donderdag 30 mei 2002 14:02 schreef Binne het volgende:
[..]
Die 1e is wel mooi, staat nu op mijn achtergrond
Verwijderd
die a40 maakt ook mooie foto's zie ik! leuke camera... heb zelf een a20 die ik nu helaas amper gebruikOp vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef kRyPtO het volgende:
pics van me brommertje:
[pics]
canon powershot a40
gebruik m'n olympus veel meer
Die bloemen hebben wij ookOp dinsdag 28 mei 2002 21:14 schreef Tampie2000 het volgende:
[afbeelding]
grote versie
met een olympus C860L, 1,3 megapixel
eerste experimentje met de macro functie....

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Ik wil misschien een HP Photosmart C715 aanschaffen. Maar nu heb ik geUTFS't en ik kom problemen tegen met 128 MB CF-kaartjes. En die wil ik er toch wel bij hebben.
Weet iemand of een HP C715 fatsoenlijk werkt met een 128 MB Dane-Elec CF?
wil ik ook wel weten.Op vrijdag 31 mei 2002 23:40 schreef Firecow het volgende:
Wat is een goed progie om je exif info te bekijken ??
Canon Digital Ixus V2

Gemaakt met een Casio QV-4000
--
Adobe Photoshop of 1 van deze 3:Op vrijdag 31 mei 2002 23:40 schreef Firecow het volgende:
http://home.pacbell.net/michal_k/exif_v.html (deze vind ik de beste)
http://www.geocities.com/alonn_01/ExifRead/ExifRead.htm
http://www.takenet.or.jp/~ryuuji/minisoft/exifread/english/
Verwijderd
Irfanview kan het ook als je de juiste plugin hebt geïnstalleerd. Quootje uit de helpfile:Firecow:
Zie verder http://www.irfanview.com/english.htmIf you load a JPG image with EXIF information, the button 'EXIFinfo' is visible and IrfanView shows you EXIF information.
When you are viewing a photo in JPG format with Exif photo information, click on Image Information and an IrfanView Image Properties window opens, in the lower left hand corner you will see button marked "EXIF info", click on the button and another window will open to display all the exposure information pertaining to the photo you are viewing.
Click your mouse on the name of the file and use your cursor up and down keys to scroll through the information. You will find the date, time, image size, lens aperture opening, zoom lens setting, quality mode, shutter speed, use of flash, ISO speed of CCD setting sensitivity, make and model of camera. This information is in text (.txt) format. You can select the text info copy it to clipboard so that you can paste it into a word processing program so you can print it or save into the same directory where your photo images are stored for future reference.
Note: EXIF component is stored in the EXIF-plugin, please install!
(of http://www.ryansimmons.com/users/irfanview/english.htm als die niet werkt).
Plugins: http://www.irfanview.com/plugins.html
(of http://www.ryansimmons.com/users/irfanview/plugins.html).
Verwijderd

^ Mijn oude fiets die het helaas niet meer doet...

^ Madeliefjes met veel achtergrond blur.

^ Foto heeft een beetje een 'klassieke' uitstraling. De drie witte bloemen vind ik mooi verpspreid over de foto.

^ Moest op de grond gaan zitten/liggen voor deze foto. De denne-appel en het blaadje lagen in de schaduw, daarom heb ik een flits gebruikt.

^ Eigenlijk niet zo'n mooie foto; maar wel leuk omdat er een eekhoorntje op staat. Die zie je niet zo vaak, laat staan dat je ze op de foto krijgt.

^ Twee eenden die door het bos zwemmen. Met reflectie in water kan je best wat leuke dingen doen volgens mij; zeker nog een keertje uitproberen.
Verwijderd
Heb je die van dat blaadje en die denne-appel ook in het groot? Leuk voor achtergrond!Op zaterdag 01 juni 2002 19:02 schreef zteph het volgende:
[afbeelding]
^ Moest op de grond gaan zitten/liggen voor deze foto. De denne-appel en het blaadje lagen in de schaduw, daarom heb ik een flits gebruikt.
Toffe foto's!
inderdaadOp zaterdag 01 juni 2002 19:47 schreef Binne het volgende:
[..]
Heb je die van dat blaadje en die denne-appel ook in het groot? Leuk voor achtergrond!
Toffe foto's!
erg mooie pics !
Verwijderd
Verwijderd
Ja, hij is bewerkt met 'Curves' en 'Unsharp Mask' uit Photoshop. 'Contrast' en 'Sharpness' staan op m'n camera standaard laag ingesteld. Daarom stel ik van bijna elke foto achteraf 'Contrast'/'Curves' en 'Sharpness' bij. Zo heb je meer controle over hoe de foto er uiteindelijk uit gaat zien.Op zaterdag 01 juni 2002 21:09 schreef areana het volgende:
is de foto van dat blaadje en denneappel bewerkt overigens? en zo ja, wat heb je er mee gedaan?

^ Wel bewerkt.

^ Niet bewerkt.
Deze bewerkte foto is niet dezelfde als de foto die ik eerder heb gepost. Die was ff snel door photoshop heen gegaan en daar weet ik de originele curve-instellingen niet meer van.
Thanx. Zie http://melba.student.utwente.nl/stephan/bos.jpg voor een 1024xnogwat versie. Op http://melba.student.utwente.nl/stephan/bos.psd vind je een 1024xnogwat Photoshop bestand met een 'Curves Adjustment Layer'. Zo kan je, als je wil, zelf de foto nog bewerken met Photoshop.hij is echt kewl(en idd, heb j m ook op desktop formaat (of groter?))
Verwijderd
Absoluut een van de beste pics die voorbij heb zien komen in 7 delen Digitale fotocamera-foto'sOp zaterdag 01 juni 2002 19:02 schreef zteph het volgende:
^ Madeliefjes met veel achtergrond blur.
Verwijderd

^ Niet bewerkt, wel per ongeluk onderbelicht in camera.

^ 1x met curves bewerkt.

^ Nog een keer met dezelfde set curves bewerkt.
Voor de liefhebber staat hier een iets grotere versie.
Hier staat het photoshop curves bestand waarmee de foto bewerkt is.
duh het is de bedoeling dat pics niet worden bewerkt jaOp zaterdag 01 juni 2002 23:39 schreef dredge het volgende:
[..]
Absoluut een van de beste pics die voorbij heb zien komen in 7 delen Digitale fotocamera-foto's
anders kan je de geilste pics maken met bijv een trust cam
Verwijderd

Ik heb hem alleen verkleind en het contrast een beetje (10% geloof ik) opgeschroefd.
Eigenlijk valt het resultaat me flink tegen; de compositie is nogal saai geworden, helaas.
Nouja, misschien kom ik nog wel eens een keertje in de buurt van die haven voor een volgende poging.
Verwijderd
Waarom niet? Zolang je geen informatie toevoegt aan een foto, bijvoorbeeld een boom/zon/etc. is daar niks mis mee. Dan valt het in dezelfde categorie als een foto ontwikkelen in een donkere kamer. Daar bepaal je ook zelf wat de uiteindelijke kleurbalans, contrast etc. worden. Er zal ook geen enkele professionele fotograaf zijn die z'n foto's niet eerst door Photoshop haalt.Op zondag 02 juni 2002 03:00 schreef Firecow het volgende:
[..]
duh het is de bedoeling dat pics niet worden bewerkt ja
anders kan je de geilste pics maken met bijv een trust cam
Je ziet ook dat de betere camera's zo min mogelijk aan de foto's doen, zodat de gebruiker meer controle heeft. Bijv. Canon camera's hebben een RAW modus, waar je Contrast, Saturation en Sharpness op 'Low' kan instellen, zodat je met photoshop alles naar eigen smaak kan bijstellen. Dat doe je eigenlijk met alle digitale camera's, maar soms doet de camera het voor je en soms mag/moet je het zelf achteraf doen
Verwijderd

Vergane glorie

Standaard

Ook standaard
Originele pics:
http://jeffp.endoria.net/dig/300502%20037.jpg
http://jeffp.endoria.net/dig/310502%20015.jpg
http://jeffp.endoria.net/dig/310502%20086.jpg
Resized van 1216*912 naar 640*480 (sony dsc p20, 1.3mp)
Instellingen zijn overigens allemaal 'auto'
Net heel deel 7 doorgekeken, jammer dat er zoveel "kruisjes" staan, maar toch een hoop mooie foto's tegenkomen.
Voor vandaag stop ik ermee, maar binnenkort ga ik weer verder met mijn speurtocht
Hopelijk staan hier dan weer een hoop mooie foto's bij!
Lekker uitgeleefd met mijn 3x Lens en een stevige Tripod.
Sorry dat ze niet verkleind zijn. Maar als je de URL opens in een nieuwe venster krijg je het volledige effect.
Vooral de eerste is een mooie desktop.
747, nothing more, nothing less...
3x lens met macrofunctie...
Niet zoals ik had gehoopt... maar toch heeft het wat.
Zo'n plaatje kun je niet missen...
Ook weer wat foto's gemaakt, waarvan er toch deze twee de moeite waard zijn om te delen.
De eerste foto is gemaakt met 1 1/3 stap exposore compensation. Daardoor krijg je bij geringe lichtsterkte toch een sluitertijd van 1/400ste (!).
Hierdoor blijft de voorgrond beperkt tot silhouetten, en zijn de kleurschakeringen in de lucht enorm versterkt.
Zie het resultaat hieronder, en doet mij denken aan onze vakantie op Tenerife.
Helaas is ie door de compressie errug korrelig geworden...

IMG_4039 - Focal Length 11 mm (2x optische zoom) - F10 - sluitertijd 1/400 - EC -4/3 step - 2-6-2002, 21:12, Focus op 6600mm, Canon Digital Ixus V, onbewerkt, behalve resize en compress (JPEG 80%)
De tweede foto is een in de eerste oogopslag wellicht onherkenbare.
Het is de bevestiging van de hangmat, genomen vanuit de hangmat.... al met al een toch abstract effect, en een mooie compositie.

IMG_4059 - Focal Length 5 mm (geen zoom) - F2,8 - sluitertijd 1/400 - EC 0 step - 2-6-2002, 21:15 - Focus op 575mm, Canon Digital Ixus V, onbewerkt, behalve resize en compress (JPEG 80%)
Trouwens, zteph...sjeez wat maak jij mooie pics !!! ikke wil ook een D30......ben jij hier profesioneel mee bezig? Zo nee, dan zou ik dat toch eens overwegen want je hebt absoluut inzicht!!! Sjeez...i'm jealous!
Verwijderd
waar hebbie die eekhoorn gescoord? ik spaar die waarnemingen? datum en plaats wil ik graag doorgeven voor in atlas.?
thanks, Bart

Bloemetje 1

Bloemetje 2
http://theforumisdown.com/upload/upload.php
Heb je een rijbewijs dan?Op maandag 03 juni 2002 12:23 schreef BronX het volgende:
Als ik daar eens op mocht rijden.
Raad eens hoe oud ie is?
de foto is gecropped maar dit is 100%

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Verwijderd
Op maandag 03 juni 2002 14:58 schreef Mastermind het volgende:
foto van aardappelhoofd:
[afbeelding]

Hieronder een kleine selectie:
(hoop dat tripod werkt)
Zonde:

Bugatti EB110

Ferrari 330:

Lamborghini Diablo cabrio:

Klein rijtje Ferrari 360 Modena's

Lamborghini Murcielago Coupe

Ferrari 360 Modena

Alfa's 147

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
vet beestOp maandag 03 juni 2002 18:18 schreef joep_k het volgende:
[afbeelding]
Een beestje wat we vanmiddag gevangen hebben
er zitten wel verschillen tussen digicam qua prijs en mogelijkheden, maar grootste verschil maakt volgens mij nog altijd de fotograaf (toch?)Op maandag 03 juni 2002 23:04 schreef Stalkert het volgende:
Volgens mij hebben jullie wel allemaal dure cam's want volgens mij knipt de mijne lang niet zo'n goede kwaliteit foto's. Het is btw een HP 612.
Verwijderd
mja ik heb nog een redelijk goedkope cam, althans in vergelijking met andere cams. De mijne was 299euro (sony dsc p20, 1.3mp).Op maandag 03 juni 2002 23:04 schreef Stalkert het volgende:
Volgens mij hebben jullie wel allemaal dure cam's want volgens mij knipt de mijne lang niet zo'n goede kwaliteit foto's. Het is btw een HP 612.
En degene die ik post, en zelf dus wel mooi vind zijn vaak vooraf gegaan door heel wat mislukte foto's...dus vaak licht het denk ik inderdaad aan degene die de foto neemt.
Verwijderd
zieligOp maandag 03 juni 2002 18:18 schreef joep_k het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb een mooier vissieOp maandag 03 juni 2002 18:18 schreef joep_k het volgende:
[afbeelding]

Let op, altijd de horizon recht houden...Op dinsdag 04 juni 2002 19:12 schreef hunterxl het volgende:
[afbeelding]
Met een Canon Powershot A40
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Bei.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/IMG_0078.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Kabouter.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Slak.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Slak-op-stoel.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Bloem3.jpg
Iemand een leuke reactie hierop. suggesties, comentaar?
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
De meeste foto's zijn met 30% compressie, omdat ze veel te groot waren imho om op het kleine beetje webspace wat ik heb te zetten.
http://members.home.nl/middelkoop/Mercedes.JPG
http://members.home.nl/middelkoop/SintJanbinnen2.JPG
http://members.home.nl/middelkoop/SintJanbuiten1.JPG
http://members.home.nl/middelkoop/TestIxusV2effects.jpg
http://members.home.nl/middelkoop/BloemenveldHaverleij.jpg
Verwijderd

^ Gitaar van een huisgenoot. Binnenkort nog eens een plaatje van gitaar + gitarist proberen.
BedanktOp zondag 02 juni 2002 22:08 schreef MarcelG het volgende:
Trouwens, zteph...sjeez wat maak jij mooie pics !!! ikke wil ook een D30......ben jij hier profesioneel mee bezig? Zo nee, dan zou ik dat toch eens overwegen want je hebt absoluut inzicht!!! Sjeez...i'm jealous!
SeriousOp zondag 02 juni 2002 23:13 schreef noort5 het volgende:
waar hebbie die eekhoorn gescoord? ik spaar die waarnemingen? datum en plaats wil ik graag doorgeven voor in atlas.?
Mooie foto. Zo laag bij de grond vult dat riet de linkerhelft van je foto mooi in. Zo krijg je niet van die grote kale luchtpartijen. Alleen jammer dat de horizon scheef is. Als die recht had gelegen had de foto echt goed gewest.Op dinsdag 04 juni 2002 19:12 schreef hunterxl het volgende:
[afbeelding]
Op zich leuk dat je die kleine beestjes weet vast te leggen (bij, slak). Alleen jammer dat de foto zo flets wordt doordat je een flitser gebruikt. Je bent vaak beter af als je een heel lichte flits of geen flits gebruikt icm een langere sluitertijd ('k weet niet of je camera dit ondersteund). Een statief is dan wel een vereiste. Nog een voordeel van je statief is dat je beter over je foto's na gaat denken; je moet er nl. net iets mee moeite voor doen om een statief op te zetten dan zomaar 'in het wilde weg' te klikken.Op woensdag 05 juni 2002 22:42 schreef _MB_ het volgende:
hier een lijstje van mij eerste foto's. Sommige zijn gecropt. allemal op 1600x1200.
[afbeeldingen]
Iemand een leuke reactie hierop. suggesties, comentaar?
ik zal een een keer proberen zonder flits en dan met lange sluitertijd. maar bij een bij lukt dat niet echt.
deze is wel met lange sluitertijd (15 sec) maar ook met flits. het leuke is dat er net een auto langs reed.
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Sluitertijd2.jpg
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Volgens mij heeft het met de flitser te maken. Als je een foto neemt waar de flits niet nodig is (als hij hem in auto mode zelf dus ook niet gebruikt) is de bovenste indicator groen. Als de flitser wel word gebruikt is de bovenste indicator rood, en als de flitser gebruikt moet worden maar hij staat niet aan knippert de indicator rood. Dit is echter niet duidelijk genoeg in de handleiding te vinden.Op woensdag 05 juni 2002 23:52 schreef _MB_ het volgende:
dat rooie lampje gaat bij mij ook branden. bij een 'korte'foto heel ff en bij 15 sluitertijd heel lang. het betekend denk ik gewoon dat hij bezig is met een foto maken.
Ik heb zojuist deze 2 foto's gemaakt, m'n kamer was pikke donker het enige licht kwam van mijn pc monitor en tv, maar op het lcd scherm was het pikzwart. Beide zijn gecropped en gecomprimeerd.
15 sec sluitertijd
http://members.home.nl/middelkoop/101-0140_img.jpg
5 sec sluitertijd
http://members.home.nl/middelkoop/101-0141_img.jpg
Ik heb vanmiddag een standaard gekocht, veel gemakkelijker om haarscherpe foto's mee te maken.
http://members.home.nl/middelkoop/Camerastandaard1.JPG
http://members.home.nl/middelkoop/Camerastandaard2.JPG
http://members.home.nl/middelkoop/Camerastandaard3.JPG
deze is wel met lange sluitertijd (15 sec) maar ook met flits. het leuke is dat er net een auto langs reed.
Hey das mooi gedaan :-). Ik ga morgen ook wat meer spelen met die sluitertijden. Heb toch genoeg tijd nu dat ik met m'n examens klaar ben.Op woensdag 05 juni 2002 23:52 schreef _MB_ het volgende:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/Sluitertijd2.jpg
Dit topic is gesloten.