Toon posts:

hoe kan ik DEZE diskette kopiëren?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een diskette voor mijn JAARWERK!!!
als ik hem er nu insteek vraagt hij of ik hem wil formateren, met welk prog of hoe kan ik een recovery maken??

ik heb dus deze gegevens nodig, maar hij wil ze dus niet lezen :'(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

A) niet slim, diskettes zuigen
B) probeer scandisk

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Welk progl ist gebakken? Misschien kan Norton Disk Doctor er nog wat van maken.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Andere floppydrive?

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 10:15

Newy

is het nog steeds Zat

Niet scandisk gebruiken, neem Norton Disk Doctor.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 13:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Proberen in een andere computer, liefst in diegene waar de bestanden op diskette gezet zijn.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
klinkt als een fucket up disk....

NOOIT belangrijke data op een flop zetten he...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer eens iets als lost+found. Er zijn al wat topics over geweest, bijvoorbeeld [topic=364347]. Daar staan wel wat tips.

Dit is meer een vraag voor OM trouwens, dus ik zal niet beginnen over het drie stappenplan van WOS :+

En zoals al een aantal mensen hebben gezegd is het niet verstandig om het op 1 diskette te zetten, als ik diskettes moet gebruiken voor iets van enig belang doe ik het altijd op >= 2 diskettes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saekerhett
  • Laatst online: 07:25
Misschien:

diskcopy A:

Misschien dattie hem dan wel goed leest.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=21] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 17:26
ik heb een diskette voor mijn JAARWERK!!!
als ik hem er nu insteek vraagt hij of ik hem wil formateren, met welk prog of hoe kan ik een recovery maken??
Mischien overbodig, maar ik heb het wel is meegemaakt: :P

Komt die flop uit een Winbak of een Macgeval?
In het 2e geval zou ik dus maar even uitkijken voor je ook maar 1 disktooltje gebruikt...

Ik geloof dat er wel een speciaal proggie is om Mac-floppies te lezen onder Wind (weet alleen ff de naam niet meer).

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Als het een mac flop is moet je gewoon tranmac gebruiken.

doe ik ook ......http://www.asy.com/sharetm.htm....

greetzzz

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

zoek is op internet voor het proggie HD-copy ( die kopieeerde zelf win95 floppy edit wat normale copy niet kon :) )

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:14
Ik ken van vroeger nog een DOS-kopieer-proggie genaamd "VGAcopy", het kon echt alle diskette-formaten formatteren en kopieren, tot 1720 kB en 2880 kB aan toe. Zo heb ik ook Win95A-diskettes kunnen kopieren zonder moeite, en ook een 1440 diskette op 1720 kunnen formatteren en gebruiken :D
Maar of datie ook kapotte diskettes goed kan lezen weet ik niet, zou je moeten proberen. Kweet niet of ik dat proggie nog heb, anders zou je moeten zoeken ... VgaCopy :P

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 01:28
Forensische analyse tools!
Werken altijd!

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb ooit een heel primitief tooltje gebakken dat in een loop probeert alle sectoren van een diskette te lezen. Dit wordt geprobeerd totdat :
- ze allemaal zijn gevonden;
- de gebruiker het programma stopt.
Het ontstond uit noodzaak om een CAD/CAM-tekening uit een ver land terug te lezen. Er ontbraken bij de eerste doorkomst rond de 30 sectoren, na een nachtje waren er nog 2 dozijn bijeengeschraapt, de ontbrekende stukjes tekening waren toen snel bijgetekend.

Het heeft echter weinig zin als het schijfje uren in de brandende zon heeft gelegen, of in de buurt van een sterk electro-magnetisch veld.

Begin echter eerst maar eens met uitzoeken wat voor floppy (3"/3.5"/5.25"/8", SS/DS, SD/DD/HD/ED), en wat de oorspronkelijke omgeving was (PC, MAC, UNIX) en bij voorkeur ook het schrijvende programma.
P.S. Ik gebruik nog veel floppies, ook voor kritieke dingen, maar als het belangrijk is, dan ook 2 (of meer), opgeslagen op verschillende locaties.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Als het echt een kostbare diskette is (zowel emotioneel als manuren)

probeer dan http://www.datarecovery.nl

/NOSPAM, gewoon een tip

Verwijderd

Probeer die floppy eens op een andere comp te lezen ik merk vaak dat de ene hem wel pakt en de ander niet, aan te raden is de pc waar je hem het laatst beschreven hebt.

• Knightwolf
Ik had eergisteren op m'n werk nog een collega die wat van een diskette wilde uitlezen (win98), ging ook mooi niet door, en op mijn computer (win2k) lukte dat zelfs ook niet. DIR uitlezen wel, maar 1 bestand wilde niet gekopieerd worden.

Dit is nog maar 1 voorbeeld, maar ik raadt iedereen, en kheb wel es vaker van deze diskette-probs op m'n werk gehad (stagiarires en zo :P), ik raadt dus iedereen aan GEEN diskettes te gebruiken als het niet PERSE nodig is, en als het wel nodig is, laat dan op z'n minst de bestanden op je hardeschijf staan. Werk ook nooit vanaf diskettes, dat werkt voor geen meter. Gebruik diskettes alleen als nood-transport van files, niet als werkomgeving :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 25 april 2002 22:13 schreef Knightwolf het volgende:
Ik ken van vroeger nog een DOS-kopieer-proggie genaamd "VGAcopy", het kon echt alle diskette-formaten formatteren en kopieren
Ja, dat programmatje heb ik ook veel mee gekloot.
fantastisch... niet snel maar zeker goed..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Knightwolf
Kheb heel m'n kamer ondersteboven gehaald en alle ouwe diskettes die ik heb nog stuk voor stuk ingelezen, een ouwe puter nog zelfs doorzocht, andere ouwe HDD's en zo ... maar helaas kan ik helemaal niets meer van VgaCopy vinden :( Kmoet m'n neef nog FF vragen maybe dat hij um nog heeft (daar hebbik um ook vandaan)
Kheb nog wel een hele zooi met die 1,720K geformatteerde diskettes gevonden, die doen het allemaal nog perfect trouwens :)

Eej Ghostmaster,
Is het al gelukt trouwens, met die diskette te kopieren of iig je belangrijke data in te lezen?

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

TTLCrazy

Listen to Frankie

Spinrite kan meestal nog data redden. Is het beste disk reddings programmatje wat ik ken.

zie http://www.grc.com

Is echter geen shareware, moet et kopen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Ik zou zeggen loop iedereen met een PC met floppydrive af... Het gebeurt nog al eens dat de koppen van een diskdrive niet helemaal goed positioneren, daardoor komt het vaker voor dat een floppy alleen goed te lezen is vanaf de floppydrive die hem geschreven heeft. Met een beetje geluk vind je een diskdrive waar de kop net zo scheef staat..!!

En dan is idd Vga-copy een prima optie... retry of 99 en zaaaagen maar :P

Probeer eventueel iemand te vinden met een oude Atari ST of Amiga... Er bestaan voor die machines BERGEN kopieerprogramma's die echt onverslaanbaar zijn.

• nickv
  • Laatst online: 25-03 10:39
Op donderdag 25 april 2002 17:14 schreef Cutebritney het volgende:
klinkt als een fucket up disk....

NOOIT belangrijke data op een flop zetten he...
WOW nuttig, maar goed ik snap je wel hoor.

Overigens is het nou opgelost of nogsteeds niet?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op donderdag 25 april 2002 22:28 schreef ThatsMe het volgende:
Probeer die floppy eens op een andere comp te lezen ik merk vaak dat de ene hem wel pakt en de ander niet, aan te raden is de pc waar je hem het laatst beschreven hebt.
De oplossing van ThatsMe is de beste.
Floppy drives willen nog wel eens niet helemaal precies afgesteld zijn.
Hierdoor kan de ene pc de floppies van de andere soms niet lezen.
Die tooltjes om diskettes te redden zijn alleen lapmiddeltjes om te gebruiken als niets anders lukt.
En dan nog is het de vraag of je iets kan met het (meestal) verminkte bestand wat zo'n tooltje kan reproduceren.
Is wel dus de oplossing als je die floppy op jouw pc hebt aangemaakt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

En de enige die nog niet in dit topic gereageerd heeft is:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/46309]De topic starter!!!!![/url]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

TTLCrazy

Listen to Frankie

ja kzou nou ook wel es willen weten of het nog gelukt is

nou, nou, nou de nou nou nou ???

btw vgacopy is via google zo te vinden, hoor :o

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Knightwolf
Op vrijdag 26 april 2002 18:23 schreef TTLCrazy het volgende:
ja kzou nou ook wel es willen weten of het nog gelukt is

nou, nou, nou de nou nou nou ???

btw vgacopy is via google zo te vinden, hoor :o
Hij mag idd wel es laten weten of het nou gelukt is ;) :P

Heej, die van Google was ik nog niet opgekomen, thx :) Kheb mijn VgaCopy echt helemaal nergens meer kunnen vinden, dus maybe dat ik um zo weer te pakken krijg ;)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-04 12:49
iemand wel een WinImage hiervoor gebruikt

www.winimage.com

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12-04 13:21

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor al die luitjes die VgaCopy nog zoeken:

http://www.ewetel.net/~vga.software/produkte/vgacopy.html

En waar blijft die topicstarter eigenlijk....... :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

damm wie gebruikt er nu nog floppy's daar hebben ze niet voorniks thumbdrives en zip disk voor uitgevonden

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Bij deze verklaar ik de topicstarter voor officiele eikel van de week omdat hij niet meer reageert in zijn eigen draadje
mag toch na 4 dagen???

en fff een beetje on-topic
Op zondag 28 april 2002 14:20 schreef subgrafix3d het volgende:
damm wie gebruikt er nu nog floppy's daar hebben ze niet voorniks thumbdrives en zip disk voor uitgevonden
Leg mij het verschil tussen zip en floppy's eens uit dan, waarom is zip beter? En die thumbdrive's en Compact flash zijn mooie oplossingen idd.

• DSK
  • Laatst online: 12-04 19:42

DSK

boeiend...

Ik weet ook niet waarom, maar zipdisks heb ik nog nooit zien kapotgaan (tenzij door vallen <:)). Volgens mij is het een ander systeem van lezen. Maakt ook een totaal ander geluid en dat mini reflectortje zal er ook wel voor iets tussen zitten ;)

Blog (Linux-related)

• Aerox.2000
  • Laatst online: 21:14
Op maandag 29 april 2002 22:50 schreef Jensd het volgende:
Ik weet ook niet waarom, maar zipdisks heb ik nog nooit zien kapotgaan (tenzij door vallen <:)).
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1733187087

een zip disk :{

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 09:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op maandag 29 april 2002 23:01 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Heb hetzelfde gehad met een compactflashkaart. Toen ik hem terugbracht zeiden ze ook dat ze zoiets nog nooit gezien hadden. Heb wel een nieuwe gehad (3 weken later).

OP school MOET je wel diskettes gebruiken. Gata hartsikke langzaam past vrijwel niks op, disketetstations worden gesloopt, werken soms niet en de PC's zijn zo ingesteld dat je gebruik kan maken van Microsoft Word en Internet Explorer zonder rechtermuisknop natuurlijk, want anders veranderen we de desktop...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Op maandag 29 april 2002 23:01 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dat heb ik ook eens gehad met een zip-disk.
De oplossing was vanuit linux de disc kopieren naar een file (cat /dev/sda4 > file)
Daarna deze file openen met fdisk van linux en dan in de xpert mode het aantal hd/sec/track instellen en de partitie tabel repareren.
Na Fdisk de file mounten met "-o loop" en ik kon weer bij de files.
It's a simple ;)

en Zip's kunnen echt wel defect gaan...
Op de site van Spinrite staat ook nog een tooltje om je zip-drive te testen, omdat deze wel degelijk defect kunnen gaan door de "click-of-death"

Voor de topic-starter, voor wanneer deze de thread nog weer leest, Ik zou eerst een kopie of wat maken met een van de tools die hierboven genoemd zijn (VGA-copy geniet de voorkeur, al werkt deze niet onder ME (!!))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1