Hail to the king baby!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ik brand alle cd's gewoon op 16speed ook muziek cs's en ik hoor of merk echt geen verschil als ik ze langzamer brand. En ik brand ook met elk merk, allemaal hetzelfde vind ik.Op donderdag 25 april 2002 12:37 schreef Icey het volgende:
bij mij werkt iedere wilikeurige cd goed, als je maar op en lage snelheid brand (2x ofzo)
superB
Hail to the king baby!
Ik brand op moment op noname blanco cd's die met 100 op een spindel zitten en me 0,14 eurocent p/stuk kosten.
Geen problemen whatsoever. En alles gewoon op 12 speed.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je kunt bijvoorbeeld de Parrot CD's van www.cdrwinkel.com nemen. Goed en goedkoop!
Verwijderd
Waar haal je die?Op donderdag 25 april 2002 13:44 schreef Fire_escape het volgende:
Welk merk cd's maakt me absoluut niet uit als ze maar goedkoop zijn
Ik brand op moment op noname blanco cd's die met 100 op een spindel zitten en me 0,14 eurocent p/stuk kosten.
Geen problemen whatsoever. En alles gewoon op 12 speed.
..ik gebruik echt van alles.. voor mezelf het liefst TDK. maar momenteel heb ik nog een zooi Traxdata cd'tjes... lekker cheap omdat ze "tot 8 speed" zijn
bij mij zijn er al een paar blanco's en cd's zonder beschermings laag flink beschadigd.
wat noemen jullie goedkoop voor een cd-r 74 min.? en waar haal je goedkope cd-r's
Verwijderd
Er is er tot nu toe maar 1 stuk gegaan en dat kwam doordat de bovenkant bekrast is (ergens overheen geschoven)
Heb er zo'n 500 onderhand....
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Volgens mij maakt dat voor de geluidkwaliteit niks uit. Alleen de afpeelbaarheid in cd-spelers etc kan bij hoge brandsnelheden problemen opleverenOp donderdag 25 april 2002 19:19 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Ik gebruik nu meestal Philips, Sony of TDK en fik ze op 2x. Dan klinkt het perfect.
Verwijderd
Ik heb kennissen die nog nooit een gekopieerde cd in hun alles in 1 Pioneer DvD set hebben kunnen draaien. Ze hebben 10 tallen merken geprobeerd. Zelfs speciale Audio CD's van 3€ tot/met 6€ het stuk. Totdat ik met mijn Sony kwam. De eerste gekopieerde CD draaide Perfect. Ik heb hem op 2x gebrand.
Sony--->Is gewoon PERFECT!!!!!!!!!!
Verwijderd
Jeps, ik brand sinds ik een cd fikkertje heb (2 jaar) met sony's, heb ook een keer no label dingen geprobeerd, van de 10 zijn er 8 misluktOp donderdag 25 april 2002 19:29 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Ik zou Sony nemen Q80N2. Deze waren bij de office centre in de aanbieding voor 0.69€ ex btw.
Ik heb kennissen die nog nooit een gekopieerde cd in hun alles in 1 Pioneer DvD set hebben kunnen draaien. Ze hebben 10 tallen merken geprobeerd. Zelfs speciale Audio CD's van 3€ tot/met 6€ het stuk. Totdat ik met mijn Sony kwam. De eerste gekopieerde CD draaide Perfect. Ik heb hem op 2x gebrand.
Sony--->Is gewoon PERFECT!!!!!!!!!!
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Nee....Op donderdag 25 april 2002 19:38 schreef benedictuz het volgende:
Als op 12x on-the-fly gebrande software het gewoon goed doet, en installeert zonder ook maar een enkele foutmelding. Dan is het toch onmogelijk dat je verschil hoort tussen bijv. 2x audio en 12x audio?
Als je een CD brandt op 2 speed kan je ervan uitgaan dat hij zo goed als geen fouten maakt.
Als je dit gaat doen op 16x bijvoorbeeld, slaat hij af en toe wel eens een putje over, doordat het zo snel gaat.
Je CD speler heeft een foutcorrectie, die dat kleine foutje 'verbetert' zodat je op het eerste gezicht geen verschil zal horen.
Voor het 'getrainde' oor en met iets mooiere hifi sets dan die ze bij Correct en MediaMarkt verkopen hoor je zoiets meteen...
Voor 'normaal' gebruik hoef je je dus niet druk te maken want je zal het verschil echt niet horen.
=====
Wil je bewijs, maak een kopie op 16x of hoger, maar daarvan weer een kopie, van die weer een kopie, enz.
Op den duur gaat je muziek 'vlakker' klinken, lijkt net of er een deel van de hele hoge en hele lage tonen wegvalt en of het stereoeffect mist.
verder heb ik een doos lifetec van de aldi met slimcases voor de standaard meuk
¯\_(ツ)_/¯
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het hier over CDR's van 1,45 euro/stuk. Als mensen hierover klagen moeten ze eens even bedenken hoeveel bagger CDR's (en audio/data) ze verkloten omdat ze voor een duppie op de eerste rij willen zitten.
Ik heb het al zooooooo vaak gepost maar goed. Het bagger in een bagger (lees: goedkope) CDR zit hem niet in het feit dat die krengen niet te branden zijn maar in het feit dat die dingen na vrij korte tijd niet meer leesbaar zijn. Hier komt dan ook 90% van de postings vandaan waarom de CDR niet meer gelezen wordt. Wat is nou eenmaal 1.45/stuk? Kortom, brand belangrijke data/audio op kwaliteits media van een fractie duurder en je hebt geen last van uitval.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Een aantal Arita Gold heeft het begeven (onleesbaar, geen krasjes te zien) en That's Write Silver krijgen een verkleurde rand en zijn aan de buitenkant ook onleesbaar.
Kodak Gold ook erg goed trouwens, zouden wel eens dezelfde als Mitsui kunnen zijn.
'vroeger' doken er btw tussen de Philips Premium Silver's ook al Arita's op, dat kon je zien aan iets andere kleur qua opdruk en een ander serienummer aan de binnenkant.
[opschepmodus]Mijn brander kan niet eens op 2x branden...4x is minimum[/opschepmodus]
Die dingen doen het tot nu toe overal in! V&D is my supplier.
reserveringshouder Tesla Model 3
Laatste tijd ook wel Sony 80N2, ook nog geen troubles tot dusver..
#
OBJECT!Op vrijdag 26 april 2002 23:16 schreef dreeke het volgende:
'vroeger' doken er btw tussen de Philips Premium Silver's ook al Arita's op, dat kon je zien aan iets andere kleur qua opdruk en een ander serienummer aan de binnenkant.
ALs je in enschede woont, kan je ze voor E1,15 halen...Op vrijdag 26 april 2002 23:12 schreef -Stef- het volgende:
Ik heb het hier over CDR's van 1,45 euro/stuk. Als mensen hierover klagen moeten ze eens even bedenken hoeveel bagger CDR's (en audio/data) ze verkloten omdat ze voor een duppie op de eerste rij willen zitten.
En als je niet in Enschede woont niet?Op vrijdag 26 april 2002 23:46 schreef Lampje het volgende:
[..]
ALs je in enschede woont, kan je ze voor E1,15 halen...
Heb ik met andere CD-spelers trouwens geen last van, dus misschien is het gewoon de autoradio die een beetje lui wordt.
Gewoon rösti
Verwijderd
Viel het je niet op dat TS het over 24 speed CD's had? Die dingen bestaan volgens mij niet eens meer
Wat ruist er door het struikgewas
Tegenwoordig zijn ze in staat om perfect op 52x of meer te branden, Als dat voor CD-ROM werkt, vast ook voor audio CD (ook al is dat niet exact hetzelfde).dreeke schreef op donderdag 25 april 2002 @ 21:20:
Als je dit gaat doen op 16x bijvoorbeeld, slaat hij af en toe wel eens een putje over, doordat het zo snel gaat.
Haal die quotejes maar weg, wat de meeste fouten zeker dergelijke kleine foutern worden inderdaad letterlijk geheel foutloos gerepareert. Je hoor het never nooit, omdat er niks te horen valt. De foutcorrectie op de CD is in staat om zelfs krassen van meerdere milimeters geheel foutloos af te spelen, ondanks dat de informatie niet meer te lezen is. Dit alles zonder de er dingen bij te "verzinnen';Je CD speler heeft een foutcorrectie, die dat kleine foutje 'verbetert' zodat je op het eerste gezicht geen verschil zal horen.
Eerder andersom, wat de cheap ass spelers hebben vaan brakke foutcorrectieVoor het 'getrainde' oor en met iets mooiere hifi sets dan die ze bij Correct en MediaMarkt verkopen hoor je zoiets meteen...
Met de juiste software is dat totaal geen probleem! Ik durf te wedden dat de CD keer op keer 100% foutloos inleesbaar is!Wil je bewijs, maak een kopie op 16x of hoger, maar daarvan weer een kopie, van die weer een kopie, enz.
Lijkt me dat dat tussen je oren zit,Op den duur gaat je muziek 'vlakker' klinken, lijkt net of er een deel van de hele hoge en hele lage tonen wegvalt en of het stereoeffect mist.
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 08-05-2006 00:12 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
[ Voor 9% gewijzigd door M. Mulder op 07-05-2006 17:39 ]
Wat een onzin zeg, als je goedkope cd's brandt, dan is het mogelijk dat die sneller onleesbaar worden of mss slechter te lezen zijn in een gewone cd-speler. Maar als je deze in cdwriter steekt, dan wordt die zonder fouten opnieuw ingelezen met als resultaat dat je kopie van je kopie weer hetzelfde gaat klinken als de orginele kopie, niet slechter niet beter.dreeke schreef op donderdag 25 april 2002 @ 21:20:
[...]
Wil je bewijs, maak een kopie op 16x of hoger, maar daarvan weer een kopie, van die weer een kopie, enz.
Op den duur gaat je muziek 'vlakker' klinken, lijkt net of er een deel van de hele hoge en hele lage tonen wegvalt en of het stereoeffect mist.
Wat jij beweert is dat je bv van een kopie van winxp nog eens een kopie zou nemen en daar nog es een kopie van en nog es, dat die na een tijd corrupt zou worden... En ik heb de test gedaan, het is niet zo
EDIT: verder dan een kopie van een kopie van een kopie ben ik niet gegaan.
[ Voor 5% gewijzigd door FragileM64 op 07-05-2006 18:02 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
http://www.highfidelitydi...oductid=50913&cat=&page=1
beter dan dit is er niet
Heb je een link naar reviews en/of C1/C2 error scans van die dingen? Welke ATIP heben ze, wie is de producent?StuiTeR schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:56:
hier is maar een antwoord op:
beter dan dit is er niet
Edit:
Topics op HA.org, Cdfreaks.com
Zelf gebruik ik voor CD brandwerk met wat hogere kwaliteitseisen Plextor CDR (Taiyo Yuden)
[ Voor 39% gewijzigd door Henk007 op 07-05-2006 22:25 ]
Ik gebruik al tijden de Verbatim Pastel CD-R discjes... (zie o.a. http://www.cdrwinkel.com/...6b160b2e0c03b3aaa9937624f)Henk007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:00:
[...]
Heb je een link naar reviews en/of C1/C2 error scans van die dingen? Welke ATIP heben ze, wie is de producent?
Zelf gebruik ik voor CD brandwerk met wat hogere kwaliteitseisen Plextor CDR (Taiyo Yuden)
(€22,50 voor 100 schijfjes op spindel)
Vrolijke kleurtjes èn Taiyo Yuden topkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 07-05-2006 22:10 ]
Is daar de rand alvast bewerkt met een groene stift?StuiTeR schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:56:
hier is maar een antwoord op:
beter dan dit is er niet
Jij vergelijkt data cd's met muziek cd's. Dat is niet hetzelfde. Iets wat ontbreekt kan je niet meer toevoegen door een kopie te maken.FragileM64 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:01:
[...]
Wat een onzin zeg, als je goedkope cd's brandt, dan is het mogelijk dat die sneller onleesbaar worden of mss slechter te lezen zijn in een gewone cd-speler. Maar als je deze in cdwriter steekt, dan wordt die zonder fouten opnieuw ingelezen met als resultaat dat je kopie van je kopie weer hetzelfde gaat klinken als de orginele kopie, niet slechter niet beter.
Wat jij beweert is dat je bv van een kopie van winxp nog eens een kopie zou nemen en daar nog es een kopie van en nog es, dat die na een tijd corrupt zou worden... En ik heb de test gedaan, het is niet zo
EDIT: verder dan een kopie van een kopie van een kopie ben ik niet gegaan.
Data cd's zijn veel minder kritisch als audio cd's. Dat je het verschil niet meteen hoort, betekent niet dat er geen verschil is.
via google etc vanalles over te vinden. Ik heb er een aantal van en zeer tevreden
dreeke schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:57:
[...]
Jij vergelijkt data cd's met muziek cd's. Dat is niet hetzelfde. Iets wat ontbreekt kan je niet meer toevoegen door een kopie te maken.
Data cd's zijn veel minder kritisch als audio cd's. Dat je het verschil niet meteen hoort, betekent niet dat er geen verschil is.
Overigens zijn "gewone" data CD's juist veel kritischer dan muziek CD's. Als er bij bijvoorbeeld software een bitje omvalt is de software onbruikbaar. Muziek CD's waar een deel van de data beschadigd is, kun je nog gewoon afspelen. Een kopie van zo'n beschadigde muziek CD zal weer gloednieuw zijn, maar natuurlijk wel de verkeerde data bevatten die het gevolg is van de beschadiging van het orgineel.
Het verhaal dat jij ophangt gaat alleen op voor analoge media. (De oudere jongeren herinneren zich dat soort media nog wel. Cassettebandjes en zo
Nee, niet helemaal. Een data CD heeft namelijk nog extra error correctie per sector, met de rede die je zelf al aangeeft:EricEric schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:35:
Een muziek CD is gewoon een data CD hoor. Er staan gewoon enen en nullen op.
Daarom waren vroeder de 1x lezers ook 150 KB/sec, hoewel de datarate van de audio CD wat hoger ligt (ik geloof 176 KB/sec). Denk ook aan de video CD, die meer data kan bevatten van een normale Data CD. Ook hier ontbreekt de extra foutcorrectie. Meestal is deze ook niet echt nodig.Overigens zijn "gewone" data CD's juist veel kritischer dan muziek CD's. Als er bij bijvoorbeeld software een bitje omvalt is de software onbruikbaar. Muziek CD's waar een deel van de data beschadigd is, kun je nog gewoon afspelen.
Tja, men wil heel snel dergelijke dingen uit de analoge wereld projecteren op digitale media. Erg jammer eigenlijk.Het verhaal dat jij ophangt gaat alleen op voor analoge media. (De oudere jongeren herinneren zich dat soort media nog wel. Cassettebandjes en zo)
Verwijderd
Op een audio cd is minder foutcorrectie te vinden dus een echte leesfout zal niet altijd gecorrigeerd kunnen worden en 'dus' eenvoudiger terug te vinden zijn in het uitgestuurde signaal. Dat merk je niet door 'minder bas' of 'een minder sprankelend hoog'; dat gaat alleen op voor analoge media. Als een cd een leesfout bevat hoor je dat als een tik, gekraak of even stilte (e.e.a. ook afhankelijk van de cd speler).
Correct, echter zoals ik al eerder zei is de correctie nog steeds substancieel, en ook erg goed.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:52:
Op een audio cd is minder foutcorrectie te vinden dus een echte leesfout zal niet altijd gecorrigeerd kunnen worden en 'dus' eenvoudiger terug te vinden zijn in het uitgestuurde signaal.
Als het zover komt is er al een flinke fout opgetreden. Dan heeft de fout correctie gefaalt, en ook de fout maskering (als de fout niet meer gecorrigeert kan worden wordten er gewoon samples bij verzonnen).Als een cd een leesfout bevat hoor je dat als een tik, gekraak of even stilte (e.e.a. ook afhankelijk van de cd speler).