Speakers maken

Pagina: 1
Acties:

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:07
Hey,

kan iemand me vertellen hoe ik speakers het beste aan kan sluiten? Ik heb dus eentje voor mid-tone een horn tweeter en een low-tone speaker. Hoe kan ik deze het beste aansluiten zonder filters? In serie of parrallel? En welke dan als eerste (alleen bij serie natuurlijk)?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kan niet, je hebt een filter nodig... Sorry. |:(

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Die hoorntweeter kan, vooropgesteld dat het een piëzo is, gewoon parallel aan een andere, maar met laag en midden zal het niet gaan.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Gezien je dan toch een filter moet hebben ;) , check ook eens de betere electronicaboer, die hebben vaak kant en klare goeie filters. Moet je alleen wel even nagaan welke crossover frequenties je moet gebruiken (zie specs). Op deze filters zitten dan gewoon aansluitingen voor een woofer, midtoner en tweeter, gewoon van die clip dingen zoals met sommige goedkopere speakers en versterkers, of de sub van JvS :o :D :+ ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Je hebt dus al de losse units, en daarmee wil je een speaker maken. Dat kan je niet zomaar doen, daar gaat wat tijd en moeite inzitten. Als je de t/s parameters hebt van de units dan kan je de response van het systeem met filter simuleren en zo de waardes kiezen. Als je die niet hebt is het eigenlijk maar een beetje gokken. Je zult ook weerstanden in serie moeten gaan zetten met de hoorn omdat je anders veel te veel hoog gaat krijgen waarschijnlijk (waarschijnlijk heeft die unit de hoogste gevoeligheid).
En je zult ook een behuizing moeten ontwerpen, daar heb je ook de parameters voor nodig.

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:07
Ik moet geen super speakers hebben, ik wel gewoon dat er geluid uit komt. Ik woon in den bosch en heb gehoord dat display een goeie electronicazaak is. Ben ik voor dat soort standaard filters veel geld kwijt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/332/G1/332887G1.JPG

Te koop voor rond de 30 euro bij Conrad. Even zoeken op scheidingsfilter.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Hoe zit het dan met die impedanties van de speakers als je ze op een filter hebt aangesloten?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op donderdag 25 april 2002 15:37 schreef Barisje het volgende:
Hoe zit het dan met die impedanties van de speakers als je ze op een filter hebt aangesloten?
dat gaat in een keer goed, je verspreid de impedanties van de verschillende speakers over het frequentie bereik zodat je overall gezien dezelfde impedantie hebt.

blabla

Verwijderd

Je kan ook de filter onderdelen los bij display kopen en dan zelf het filter inelkaar schroeven, dat is wel stuk goedkoper aangezien je toch niet zulke dure componenten wil hebben. Voor de waardes moet je maar ff de formules opzoeken voor een 3-weg filter en bedenken op welke frequentie je de speakers wil laten wisselen.
Pagina: 1