Toon posts:

CD beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe cd beveiling op audio cd's, de meeste zitten op singles en albums uit duitsland. Ze kunnen zelfs niet in de computer worden gelezen. Enig idee of dit al gekraakt is ofdat er een methode is om deze cd's toch in je computer af te kunnen spelen. (zelfs je computer gaat hangen hiervan) (os: winxp pro)

laat ff weten aub.

alvast bedankt.

Verwijderd

Zulke dingen mag je niet vragen, lees de faq maar eens even goed door: Klik

verder, Welcom op GoT :)

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
[off-topic] Wat is er dan illegaal aan het afspelen van een audio-cd in je pc. Ik zou zeggen helemal niks, daarom zijn een aantal instanties ook zo kwaad over de nieuwe beveiliging. Door die beveiliging ontneem je gewoon de bruikbaarheid van audio cd's.
[/off-topic]

nope weet nog van niks

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:21 schreef 3xhaas het volgende:
[off-topic] Wat is er dan illegaal aan het afspelen van een audio-cd in je pc. Ik zou zeggen helemal niks, daarom zijn een aantal instanties ook zo kwaad over de nieuwe beveiliging. Door die beveiliging ontneem je gewoon de bruikbaarheid van audio cd's.
[/off-topic]

nope weet nog van niks
Jah idd, beetje te snel gelezen, ik zag het woordje gekraakt :)
Ik ben nog niet zo'n cd tegen gekomen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

liever niet zo schreeuwen in je topictitel ;)

het probleem met deze topics is dat wel iemand mag zeggen dat hij het al gezien heeft, maar geen link mag posten. En dat is net het interessante deel eraan. Ik denk dat je met google ofzo best een eind komt.

edit: je vindt dus helemaal niks met google.....

edit2: toch wel wat gevonden, het kan wel met een bepaald programma..feur** :) . Op de key2audio cd staan dan eerst een aantal audio tracks, en als laatste een data track. Daar struikelen wat branders en rippers over ofzo, en over de rare TOC

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik heb laatst marco borsato in mijn handen gehad... Die wilde wel spelen, maar das heel sneaky... Het is multi-session... In een pc speelt ie een soort van mp3 af in een resolutie van 56bps... Niet echt kwaliteit dus...

Met een ripper kon ik alles er wel af krijgen... Al gaf ie bij 2 nr's wel een fout... Maar ik heb ze eerst afgespeeld, en het werkte goed...

De key2audio van sony heb ik nog niet gekopieerd, maar speelde wel af in mijn pc... Misschien moet ik die voor de grap ook maar gaan kopieren... Ff kijken of het lukt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik vind dat deze beveiliging op een cd echt niet zou moeten mogen, als je een cdtje koopt en hem op je puter wil zetten samen met een paar andere cd's die je hebt gekocht om ze een beetje door elkaar te luisteren dan kan dat nu niet meer. Terwijl dit toch compleet legaal is.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Autostart al uitgezet?
kijk ook eens voor wat tips of T.net, daar stond vorige week een artikel over (ik geloof de cd van Anastacia) i.i.g. een Sony cd die op die manier beveiligd was. Er werden in dat topic een aantal oplossingen aangedragen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 24 april 2002 16:36 schreef Alphega het volgende:
Ik vind dat deze beveiliging op een cd echt niet zou moeten mogen, als je een cdtje koopt en hem op je puter wil zetten samen met een paar andere cd's die je hebt gekocht om ze een beetje door elkaar te luisteren dan kan dat nu niet meer. Terwijl dit toch compleet legaal is.
Luister jij ook altijd al je Cd's door elkaar? :D

Maaruh, ik kan het standpunt van Sony wel begrijpen. Er is toch bijna niemand die èchte backups maakt... Ja.... backups voor de buurman...

Verwijderd

Sorry hoor, maar je mag van je buurman cd's lenen en die vervolgens voor jezelf kopieren, dat is volledig legaal.
(zoek maar eens op 'thuiskopie' met google)

Kan iemand me vertellen hoe andere OS-en omgaan met dergelijke beveiligde cd's?
Win98, Linux etc?

Ben blij met Philips, die willen die kopieerbeveiliging tegengaan, de discs zijn namelijk technisch gezien geen cd's meer (redbook).
Amerikaanse instanties zijn er niet blij mee, en dreigen weer tegen Philips, maar die zeggen dat het geen kopieerbeveiliging is, maar een uitleesbeveiliging. En die mag je wel omzeilen...
Hopen dat Philips de daad bij het woord voegt en binnenkort cd-burners uitbrengt die dit soort cd's gewoon kunnen rippen.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 24 april 2002 16:47 schreef aRTee het volgende:
Sorry hoor, maar je mag van je buurman cd's lenen en die vervolgens voor jezelf kopieren, dat is volledig legaal.

Kan iemand me vertellen hoe andere OS-en omgaan met dergelijke beveiligde cd's?
Win98, Linux etc?

Ben blij met Philips, die willen die kopieerbeveiliging tegengaan, de discs zijn namelijk technisch gezien geen cd's meer (redbook).
Amerikaanse instanties zijn er niet blij mee, en dreigen weer tegen Philips, maar die zeggen dat het geen kopieerbeveiliging is, maar een uitleesbeveiliging. En die mag je wel omzeilen...
Hopen dat Philips de daad bij het woord voegt en binnenkort cd-burners uitbrengt die dit soort cd's gewoon kunnen rippen.
Ja.. dat màg ook wel.. maar ik zeg alleen dat er niet veel mensen zijn die dat echt doen (bron=betrouwbaar :) )

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:40 schreef rival24 het volgende:

[..]

Luister jij ook altijd al je Cd's door elkaar? :D

Maaruh, ik kan het standpunt van Sony wel begrijpen. Er is toch bijna niemand die èchte backups maakt... Ja.... backups voor de buurman...
Jij mischien niet, maar speel es een CD'tje een weekje in je autoradio af...
Verder kun je je CD's dan ook "rustig" je auto laten liggen.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Voortaan nie zo schreeuwen in ut topic

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 24 april 2002 16:55 schreef Liquid_core het volgende:

[..]

Jij mischien niet, maar speel es een CD'tje een weekje in je autoradio af...
Verder kun je je CD's dan ook "rustig" je auto laten liggen.
Nou, dat eerste was eigenlijk een grapje... (weet je wel... door elkaar afspelen ----->warboel :))

Maaruh dat veilig in je auto laten liggen is inderdaad wel een point jah.. Dat is helaas wel zo in onze hedendaagse samenleving..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topictitel ff ontschreeuw. Lees even de faq voor meer informatie over hoe je je hier op het forum hoort te gedragen

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Witte
  • Laatst online: 12-08 15:19
Plextools 2000 + Ultraplex kan alles rippen.

Houdoe

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op woensdag 24 april 2002 16:47 schreef aRTee het volgende:
Shure. Natuurlijk is dat niet legaal. Je mag niet eens die cd lenen.
En ik snap heel goed dat Sony dit soort rigoreuze beveilingen doorvoert. Of het echt veel zin heeft betwijfel ik, maar ze moeten toch wat. Er wordt echt veel gekopieerd.
Maar ik weet niet of we dit soort topics toe gaan staan, dat ga ik even overleggen. Tot die tijd gaat ie op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.