Toon posts:

256MB en dan toch de melding: not enough memory?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 256 mb intern en krijg de melding not enough memory.
wat kan ik doen om dit te verhelpen, ik heb aan opstart dingen dap,norton 2002,icq, incd,cd direct,roxyo (adaptec),
de computer wordt ook heeeeeel erg traag op een gegeven monment kan ik het geheugen wat windows gebruikt vergroten of niet :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens:
- C schijf eens wat schoner te maken, zorg dat je meer ruimte vrij hebt
- Minder applicaties opstarten tijdens het opstarten van Windows, alleen de applicaties die je echt nodig hebt
- Swapfile vergroten

Welke Windows versie heb je?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:29 schreef blob35 het volgende:
Ik heb 256 mb intern en krijg de melding not enough memory.
wat kan ik doen om dit te verhelpen, ik heb aan opstart dingen dap,norton 2002,icq, incd,cd direct,roxyo (adaptec),
de computer wordt ook heeeeeel erg traag op een gegeven monment kan ik het geheugen wat windows gebruikt vergroten of niet :'(
Poeh, dat is wel erg veel bij alleen het opstarten...
Welke windows draai je? 98 ofzo??????
256mb moet ruim voldoende zijn... Ik zou zeggen weg uit het startmenu; icq, incd, cd direct en dap, dan zal hij (bij het opstarten, en voor de rest ook wel) heel wat sneller worden...

Zoals al eerder gezegd, ook even wat ruimte vrij maken, als je bijvoorbeeld nog maar 100mb ofzo op je windows-partitie vrij hebt......... :7

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

run : msconfig en dan bij opstarten alles weg halen alleen wat belangrijk is laten staan ,das tog nooit veel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 98 SE zit er over te denken om win 2000 erop te zetten maar dan draaien er een hoop spelletjes niet meer. swap file vergroten!!!!!! Hoe doe je dat ik heb er wel eens van gehoord maar nooit iets mee gedaan :?

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 11:30 schreef blob35 het volgende:
swap file vergroten!!!!!! Hoe doe je dat ik heb er wel eens van gehoord maar nooit iets mee gedaan :?
REchter muisknop op mijn computer, eigenschappen -> laatste tabblad (das voor windows98).
Gebruik ook even de search daarvoor, zijn al wat topics over geweest.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
komt die foutmelding niet na het branden met nero?? geloof dat er laatst iemand was die dat had met 512 mb :)

was een foutje een nero, nieuwe versie en klaar. maar jij gebruikt zeker easy cd-creator ofzo...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

offtopic:
lekkere topic titel.. |:(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 11:34 schreef Gutteguttegut het volgende:
offtopic:
lekkere topic titel.. |:(
Aantal posts: 6
Gem. aantal posts/dag: 2

Give the guy a break will jah :{

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 26 april 2002 11:36 schreef Flipke het volgende:

[..]

Aantal posts: 6
Gem. aantal posts/dag: 2

Give the guy a break will jah :{
Een FAQ lezen is toch niet zo moeilijk????????
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als "HELP, MIJN PC CRASHT" is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als "[NT 4]Pc crasht zodra Winamp gestart wordt" of iets in die trend. Hou het netjes, ook een topic titel kan een (aanleiding tot) flame zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Title edited. Wees eens wat creatiever :) 'memory' is toch veel te nietszeggend?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je wel genoeg harddisk ruimte? Als de swapfile beperkte beweegruimte heeft wil deze melding zich ook nog wel eens voordoen..

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Hoeveel geheugen heb je daadwerkelijk beschikbaar? Draai winbar eens en selecteer memory in de balk, dan zie je je totaal aantal MB's geheugen en het aantal dat nog beschikbaar is.

En check even of "memory hole" op Disabled staat in je bios anders geeft 'ie maar een gedeelte vrij of slechts maar 16 MB ( is voor isa kaarten ofsow ). Moet je even je boekje van je mobo doorlezen.

Al die andere dingen zijn het volgens mij niet, hooguit dat alles wat trager wordt.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:48

Pepper

The one and only!!

Het kan ook een virus zijn.

die nieuwe klez virussen geven een "fake" "not enough memory" error

Ik zou maar ff scannen voor de zekerheid

dus...

Verwijderd

Misschien heb je een geheugen-lek ofzo... sommige programma's hebben bugs die je geheugen laten dichtslibben en het vervolgens weer vergeten vrij te maken... dan is je geheugen zo vol..

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:03 schreef BalusC het volgende:
Heb je wel genoeg harddisk ruimte? Als de swapfile beperkte beweegruimte heeft wil deze melding zich ook nog wel eens voordoen..
Dat denk ik ook eerder, anders staat er 'Physical Memory Pages'.

Met de kreet 'not enough memory' geeft Windows NT aan dat het Swap-file te klein is, of de HD vol is.
Normaal dan heh, virussen en fouten op de HD Directory (FAT) er buiten gelaten... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de swap-file vergroot en geeft de fout niet meer aan tot nu toe dus bedankt voor jullie reactie de hd is niet vol heb op de c schijf nog 4 gb over deze wordt gebruikt voor de programma's de andere schijver voor de spelletjes en andere dingen geen virus aanwezig B-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Erg aardig van je, maar de topicstarter heeft het probleem al opgelost :)
Pagina: 1