[XP] Beveiligde dir inkomen?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weili191
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
ik moest vanwege een 'probleempje' XP opnieuw installeren. de directory mijn documenten is niet gewist en daar staan toch een paar dingetjes in die ik nou wil hebben.....maahaar die is beveiligd...:( ik had de vorige keer het vakje aangevinkt dat t maar een persoonlijk map moest worden ===> spijt...

weet misschien iemand hoe ik alsnog bij die bestanden kan komen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien ff inloggen als een administrator en dan de boel proberen te wissen, of anders de rechten anders zetten?

Overigens is het gebruikelijk om een 'tag' neer te zetten in je topictitel, met daarin bijv. het OS. In dit geval zou je topictitel: [XP] beveiligde dir moeten worden.
Zie voor meer informatie: Het 3 stappenplan

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• weili191
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
mijn excuses, volgend keer zie je een tag bij mijn probleem.

maar ik ben al ingelogd als de administrator, maar ik kom die DIR nog steeds niet in..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 11:03 schreef weili191 het volgende:
mijn excuses, volgend keer zie je een tag bij mijn probleem.

maar ik ben al ingelogd als de administrator, maar ik kom die DIR nog steeds niet in..
Heb je al geprobeerd dat persoonlijke map uit te zetten dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

fff een bootdiskette pakken van w0rm @ www.bootdisk.com hup dos in en dan kom je er toch zo in -> rebooten met diskette in drive -> en hup je zit in dos :Y)

Moet je natuurlijk wel de dos commando`s even weten

Verwijderd

Het kan zijn dat de rechten van een directory of map worden weg genomen, ook voor een Administrator. Echter een lid van de Administrator groep kan altijd ownership nemen van de map en zo weer rechten toe wijzen. En dus zich zelf toegang verschaffen. Kun je ownership nemen en jezelf rechten toewijzen?

Properties van de map, tab security, button advanced, tab blad owner...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Heb je 'take ownership' al geprobeerd?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op woensdag 24 april 2002 11:14 schreef JEDi_ het volgende:
fff een bootdiskette pakken van w0rm @ www.bootdisk.com hup dos in en dan kom je er toch zo in -> rebooten met diskette in drive -> en hup je zit in dos :Y)

Moet je natuurlijk wel de dos commando`s even weten
Als de dir beveiligd is zal het vast wel NTFS zijn :)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een persoonlijk map doet (nooit gebruikt), maar je kan eigenaar worden van de dir, dan kan je de rechten aanpassen.

Edit: damn, ik type te langzaam...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

In het bestandje 'desktop.ini' (verborgen overigens) wat in elke map staat worden de beveiliging en het eventuele verborgen zijn geregeld d.m.v. o.a. CLSID sleutels uit het register die aangeroepen worden. Als je vanuit dos in dat bestandje kunt komen moet je alle sleutels wissen, echter NIET de koppen erboven ( tussen [ en ] ), dan worden ze namelijk net zo hard weer aangemaakt! Dit werkt trouwens ook voor verborgen systeemmappen die bijvoorbeeld standaard niet doorzocht worden door je findutility (ook niet als je 'include hidden and system folders' aanvinkt), komt ook door die sleutels. Succes...
Pagina: 1