Tool die dvds analyseert?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Is er een handige tool die kan uitlezen wat voor eigenschappen een dvd heeft? Ik bedoel dan dingen als of het beeld anamorph is, welke versie van dolby (5.1, 2.0) er op staat, of er een dts spoor is, welke talen de ondertitels zijn etc? Of hij van een bepaalde regio is....

De Ifo files bevatten vrij veel informatie waaruit in elk geval de talen van de ondertitels te halen zijn en daar zijn wel tooltjes voor maar is er niet iets dat alles analyseert en rapporteert wat er allemaal wel of niet op de dvd staat?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die is er niet, althans nog niet. De informatie op een DVD is geencrypteerd, en daardoor niet zomaar uit te lezen. De code is weliswaar gekraakt (DeCSS) maar totdat de legale status hiervan duidelijk is zal je de toepassingen ervan wel niet zien verschijnen.

• jaspov
Jammer. Moet ook kunnen zonder de encryptie te kraken. Een player ziet ook welk beeld het is en wat voor audio er bij zit alleen geven ze dat nergens weer...

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
De player heeft dan ook decryptie aan boord, anders zou hij de DVD niet eens kunnen afspelen.

• jaspov
jep, mag ook best in de tool die ik zoek :)

Verwijderd

het nieuwe album van TOOL, Lateralus, is echt zwaar relaxerend!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op woensdag 24 april 2002 16:02 schreef dreadlock_pussy het volgende:
Persoonlijk zie ik niet wat dit met de vraag van de topicstarter te maken heeft :?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

moet dat dan?

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 24 april 2002 16:08 schreef dreadlock_pussy het volgende:
moet dat dan?
Ja, dat moet. Het wordt namelijk een vreselijke chaos als iedereen maar wat willekeurig door elkaar praat. Daarom is het forum ook verdeeld in topics, dat schept wat orde.
Ik zie dat je net nieuw bent. Hier is iets wat je beslist eens moet lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq. Lang, maar nuttig.

• Jag
  • Laatst online: 13:51

Jag

Op woensdag 24 april 2002 16:02 schreef dreadlock_pussy het volgende:
Je mag dit soort loze reacties voortaan achterwege laten.

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 24-02 15:49
Op woensdag 24 april 2002 08:46 schreef polaris het volgende:
Die is er niet, althans nog niet. De informatie op een DVD is geencrypteerd, en daardoor niet zomaar uit te lezen. De code is weliswaar gekraakt (DeCSS) maar totdat de legale status hiervan duidelijk is zal je de toepassingen ervan wel niet zien verschijnen.
.ifo's zijn niet geencrypt.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ik zou eens op de achterkant van het DVD-doosje kijken :+
(Tenzij het een illegaaltje is, maar die zie je niet zo vaak)

Verwijderd

ILLEGAAL IS VERBODEN!

• jaspov
we zijn weer on-topic.

De achterkant klopt vaak niet....of dingen worden niet vermeld. Daar wil ik die tool voor....

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Tja, de interne structuur van een DVD zou ik niet precies weten (want die wordt geheim gehouden). Het kan zijn dat niet alles in die Ifo staat, maar ook deels op het geencrypteerde deel. Heb je trouwens al eens met Google gezocht?

Verwijderd

hi !

ik heb deze vraag nog gelezen ! ...

de meeste info kan je zien , met powerdvd volgens mij.
Daarin zit er een kleine optie , waar je de eigenschappen kan zien (bitrate beeld en geluid)

• jaspov
Jep ik heb al met google gezocht. Ben ook alle 'dvd' sites afgeweest. Had verwacht dat er wel een tooltje was, met name voor beeldverhouding en audio specs (aantal streams, aantal kanalen per stream, dts of niet etc). Zal de powerdvd trial eens proberen!

Verwijderd

Dit is al weer een heel oud topic, maar ik vroeg me af of iemand hier al een programma voor heeft gevonden

Verwijderd

Ik heb een maandje geleden ook vruchteloos hiernaar zitten zoeken. Ik heb toen nog wat verschillende progjes geprobeerd, maar het draait toch uit op een gebruik van DVD2one en Windvd tegelijk.

Maar dat is veels te omslachtig, dus ik ben maar even gestopt met het vullen van m'n db. Overigens wisten zelfs mijn collega's niks te vinden, erg jammer.

Verwijderd

Ik gebruik nu IFOedit waarmee ik uitlees wat voor audio / subtitles er op een dvd zit en dat werkt wel aardig.

Verwijderd

Helemaal cool zou zijn een progje welke alle info van een dvd zou opslaan en waarin je dan vervolgens kan aangeven welke info je wilt weergeven en eventueel printen.

Dus audiosporen, beeldverhouding, speelduur enz.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 12:48
Ik zoek ook zo'n tool en kwam via de search dit topic tegen. Al iemand die zo'n tool heeft? Ik ben al een aantal dagen aan't zoeken...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb wel een linux tool die alle info geeft, maar daar hebben jullie natuurlijk weinig aan ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Probeer eens DVDShrink te downloaden.. Of die in staat is om te printen weet ik niet maar hij geeft alles wel netjes weer..

Download my music on SoundCloud

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41
Uitlezen is het niet en werkt ook niet met 'gedownloade dvds' maar in het programma DVD Profiler kan je de info over subtitles en dolby/DTS wel opzoeken.

Misschien is het wat B)

Verwijderd

http://www.geocities.com/cplarosa/movieid/ :? (zat icm format_ifo.dll bij MovieDB zodat filmeigenschappen automatisch in de database opgenomen worden)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 17:52 ]

Pagina: 1