Toon posts:

ASUS PB2 4400BX --->> PIII800/100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS PB2 4400BX mobo...kan ik er een PIII800 mhz op doen? En werkt dat helemaal goed en snel?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k Heb zelf ook een P2B maar jammergenoeg nogsteeds m'n PII 350(Ierland) erin hangen :(

Zoals het ernaar uit ziet kan die het hebben die 800 Mhz PIII... ondanks dat de site van ASUS dat niet meldt ;)

Anders gewoon ff proberen... wanneer NO-GO gewoon omruilen.. je kan het van te voren ff checken met de winkel of ze het goed vinden :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 23:13

Dark

who tweaked the light?

Ten eerste raad ik je aan om even naar deze draad te kijken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44282

Het hangt erg af van het preciese type en de build van het bord, wat er op past.

Ik denk dat het zeker lukt, maar dat je wel een fcppga+slotket moet gebruiken, omdat je het dan ook aan de gang krijgt op 1.8v als 1.65v niet gaat vanwege de voltage-controller. Als je op 1.8v moet draaien raad ik je aan er een behoorlijke koeler te gebruiken.

In de asus NG heb ik al berichten gelezen dat dit werkt t/m. de p3-850E/fcppga.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Het revisie nummer is zelfs 1.06 of hoger als je PIII 800, wil draaien.

Maar als je een FP-PGA slotket converter koopt, van bv SOLTEK, die heeft zijn eigen electronica aan boord, om het voltage van 1.8 naar 1.65 om te zetten zoadat je evengoed, je PIII 800 Cu-Mine kan draaien.

Maar als dat niet werkt op jouw Mb, dan kan je altijd nog een slot 1 Cu-Mine kopen, en hem op 1.8 volt laat draaien, dan moet je er wel een goede koeling op zetten, ik praat dan over een ALPHA-delta combi (http://www.oc-shop.nl) of een GoldenOrb etc

Bij mij een p2b-S doet die soltek het wel, met een PIII 700@784, op 112 mhz. Het is nog een oude-BX en die gaat niet hoger.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar als je een FP-PGA slotket converter koopt, van bv SOLTEK, die heeft zijn eigen electronica aan boord, om het voltage van 1.8 naar 1.65 om te zetten[/quote]helaas, dat produkt heeft nooit de markt gehaald (of heeft de markt wel gehaald, maar ze zijn ermee gestopt. Ik heb via E-mail bevestiging hiervan gehad van Soltek Europe...) :(

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Oke, dan zijn ze er dus nu niet meer.

Maar ik heb er nog een......

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 23:13

Dark

who tweaked the light?

Als er een voltage controller van het BCB type opzit haalt het bord ook 1.65v
het maakt niet uit of het type HIP6004 of HIP6019 is, het gaat om de letters BCB.

Zelf heb ik een abit slotket3 met 600e@672 fcpga op een p2b-s rev 1.03. build C13 en dat draait rocksteady op 1.65v

ennuh vidra bij jou zit er dus ook zo'n BCB op je p2b-s en zou je 1.65v met elke slotket gehaald hebben waarschijnlijk... dat het bord niet hoger kan dan 112mhz heeft niks met de leeftijd van de BX chipset te maken, maar dat komt door de SCSI chipset die erg slecht tegen overclocken kan, asus heeft daarom besloten een jumpertje (bf3) weg te laten bij p2b (s, ls, en l) waardoor het bordt stabiel blijft en de fsb beperkt is tot 112mhz :(.
Pagina: 1