AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ander werk zoeken...Op dinsdag 23 april 2002 13:27 schreef TheDane het volgende:
mijn code omgeving:
@ work
• helaas collega's en met m'n rug schuin naar de deur
• klote stoel
• trage pc met weinig geheugen, 17" monitor
• langs doorgaande weg
• radio met klotezender
hier werk ik over het algemeen totaal niet voor half 11 sochtends (eerst VEEL koffie nodig)
Op 't werk lukt 't de laatste tijd totaal niet. weinig inspirerends te doen, weinig motivatie.
Bij mij ook.Tijdsdruk is overigens wel een pre om lekker te werken voor me
https://fgheysels.github.io/
Ik had zo`n oude klikker... maarOp dinsdag 23 april 2002 13:42 schreef limoentje het volgende:
niet te vergeten, toetsenbord favo nummer 1: het oude IBM AT of PS/2 toetsenbordZwaar maar heerlijk
Hoeveel heb je er voor over?Op dinsdag 23 april 2002 13:50 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik had zo`n oude klikker... maar*barst hier echt in tranen uit* maar die doet het niet meer om mijn pc.. weet iemand waar ik nog een oude ibm toetsenbord kan krijgen?
Niet dat ik het gebruik, maar wel dat me pa thuis nog zo'n bak heeft staan, met 640k HD enzow.
Rustacean
Pcies! ik gebruik em op m'n werk...Op dinsdag 23 april 2002 13:42 schreef limoentje het volgende:
niet te vergeten, toetsenbord favo nummer 1: het oude IBM AT of PS/2 toetsenbordZwaar maar heerlijk
Lekker de hele dag klikker de klik op te toetsen en al m'n collega's lekker irriteren met de herrie.. (vooral de spatie doet het goed!)
met zo'n oud toetsenbord heb je tenminste nog het idee dat je aan het typen bent.
* momania vind al die platte moderne toesten maar niks.
( combi van een IBM bord + logitech multimedia erop zou ideaal zijn denk ik
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Bah, die zware gevallen.
Wat ik ook wel leuk vind, is zo'n plat scherm. (TFT of LCD)
Dus het ene moment hang ik op de bank, voeten over de leuning, pc op mijn knieen, dan zit ik aan tafel, en het volgende moment lig ik in mijn (2perssons
Verwijderd
absoluut... helemaal mee eens. Beste toetsenborden ooit gemaaktOp dinsdag 23 april 2002 13:42 schreef limoentje het volgende:
...toetsenbord favo nummer 1: het oude IBM AT of PS/2 toetsenbordZwaar maar heerlijk
maar goed, ff ontopic, mijn 'coders environment'
• Omgeving met zo weinig mogelijk licht, dus liefst 's nachts...
• Goeie peecee (liefst mn eigen pc) met zoveel mogelijk rechten en getuned zoals ik ut wil (liefst met unix/linux)...
• Colaatje en chips erbij... (vooral heel veel chips, want ik vreet me echt het lazarus dan...)
• Muziekje op, lekkere lounge/club/trance muziek (afhankelijk van mn stemming)...
• Snelle internet verbinding bij de hand (heb ik thuis
• Mijn eigen boeken en docs bij de hand, electronisch of papier, maakt niet uit...
• Ow ja... en een goed bureau en goeie stoel natuurlijk... anders ben je de volgende dag gebroken...
Verwijderd
aanstaande zaterdag... pc dump dag in de rai... misschien hebben ze daar iets? ik ga ook ff kijken of ze nog iets hebben liggen, ik heb er ook geen een meerOp dinsdag 23 april 2002 13:50 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Ik had zo`n oude klikker... maar*barst hier echt in tranen uit* maar die doet het niet meer om mijn pc.. weet iemand waar ik nog een oude ibm toetsenbord kan krijgen?
Verwijderd
- Temperatuur < 15* C
- Flinke voorraad water/espresso/yoppy
- Goeie muziek (van 22:00 tot 01:00 zit je wel goed bij 3FM)
- Alleen spaarlamplicht op m'n toetsenbord/boeken
- Een IBM Model M toetsenbord
- Zoethout om op te kouwen
- Stressbal om mee tegen de muur te smijten
- De dag erna geen verplichtingen
Daarom ben ik eigenlijk alleen productief in vakanties/het weekend en wil ik hierbij pleiten voor een lange wintervakantie! In de zomervakantie is het veeel te warm, waardoor ik uiteindelijk van 08.00 tot 18.00 sliep om aan de warmte te onsnappen. Later ga ik gewoon in een bunker wonen
In dit feest der herkenning nog een kort vraagje...
Wie van jullie loopt er nog meer het hele jaar door in een t-shirt, of ben ik de enige?
/edit
IBM toetsenborden zijn vrijwel altijd verkrijgbaar op koninginnedag. Ik heb er drie, 1 neppe (gefabriekt door Lexmark) en 2 echte (te herkennen aan de kabel, die kan verwisseld worden). Er zit naar mijn idee geen verschil tussen de echte en de neppe.
Ik moet op mijn werk een stropdas dragen, da's dus weer een nadeel. En s'avonds heb ik geen zin om me om te kleden.Op dinsdag 23 april 2002 14:41 schreef d0g1e het volgende:
In dit feest der herkenning nog een kort vraagje...
Wie van jullie loopt er nog meer het hele jaar door in een t-shirt, of ben ik de enige?
Verwijderd
Daar kan ik dus niet tegen... op mn werk is tot daar aan toe (en dan vinnik het nog niet zo leukOp dinsdag 23 april 2002 14:45 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ik moet op mijn werk een stropdas dragen, da's dus weer een nadeel. En s'avonds heb ik geen zin om me om te kleden.
Ok, ik heb een l33t /14 t-shirt, maar die ga ik daar niet speciaal voor aandoen
Nah gewoon, spijkerbroek, t-shirt, daar overheen een overhemd (open, dichtgeknoopt is voor consultants
Exact expert nodig?
Verwijderd
- muziek: De trance stream van digitally imported
- De roerstaafjes voor m'n thee om kapot te bijten.
- genoeg te doen, niet te moeilijk, niet te makkelijk.
- licht/donker: maakt niet uit. De zon staat toch niet op m'n scherm.
- temperatuur: Net warm genoeg zodat ik het niet koud heb. Ik heb niet direct last van een hogere temperatuur, maar daar word ik eerder duf van, en dan schiet het ook niet meer op.
Als ik echt optimaal wil programmeren is dat altijd thuis. Op andere locaties lukt dat niet. Er moeten geen mensen om me heen zijn, en niemand bellen. Ik kan me zo ergeren als mijn moeder mijn kamer binnenkomt en dan tegen me begint te praten. Ben je net lekker in je ritme wordt je er weer uitgehaald. Vandaar dat ik altijd laat in de avond (22u+) begin. Dan heb ik geen last van ouders, geen last van irritante zussen, geen last van telefoons, en belangrijkste geen zonlicht.
Tevens heb ik dan altijd koptelefoon op met lekker muziek (ja muziek door speakers met ouders is niet zo slim), wat meestal dan beetje chill/ibiza stijl is. Dus de cds van Paul Oakenfold
Ook nog een lekkere hoeveelheid drank en voer, zodat ik niet veel hoef te lopen. Nadeel is dat pissen, maar gelukkig is de wc naast mijn kamer dus das <30 seconden werk
Op me desktop heb ik dan meestal open staan: Visual C++ (programmeer het meest daarin), Textpad (voor wat extra source files die ik moet hebben), Google en MSN op away of busy (zodat ik af en toe mijn maten om hulp ken vragen, indien nodig
Indien aan al deze voorwaarden wordt voldaan ben ik het meest productief. De tijd vliegt dan echter kei snel voorbij en is het 3 a 4 uur voor ik het weet. Dan ga ik maffen.
veel gelijkenis dus met de rest.. gelukkig
/14 ... social life, a pain in the ass.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
Ik denk het,Op dinsdag 23 april 2002 08:09 schreef papa_eend het volgende:
Mjah.. ik ken het...
Op m'n werk heb ik meest al licht uit, deur dicht, muziek hard, koffie/water erbij en luxaflex ook dicht.
Is dit een programmer's disease ofzo? Ik ken het idd ook, tot 's nacthts 06:00 zitten te coden, en dan, wanneer je eindelijk besluit naar bed te gaan, schiet de code door je kop om het probleem waar je tegenaan liep te fix0ren... Dus maar weer je bed uit, computer aan, en weer verder proggen
ik heb het probleem ook... Ben je vrolijk bezig met coderen, wat admins achter de vodden aanzitten omdat wat hackertjes vanaf hun netwerk proberen mijn honingpot te hacken, wat chatten met wat peoples. En buiten beginnen de vogeltjes al weer te fluiten en is het tijd om een koude douche te pakken en een blikje red-bull, want een a twee uur slapen heb je ook niets aan. Als je dan wel besluit om te gaan slapen, dan schrik je een uur te laat wakker beseffend dat je de wekker gewoon niet gehoord hebt.
Kortom de ideale omgeving is dus gewoon thuis 's nachts achter je eigen pc'tje zonder dat je vriending je probeert te claimen, want dan slaapt ze toch al.
Ben er helemaal mee eens!!! Heb precies het zelfde maar dan ook nog eens op m'n werkOp dinsdag 23 april 2002 03:21 schreef Sneechy het volgende:
Bij mij zit het probleem vooral in het op gang komen. Ik ben soms hele dagdelen en soms zelfs een hele dag compleet onproductief; ik zit dan maar een beetje loom te surfen en spelletjes te spelen, en van programmeren komt niks.. Er is niet echt een reden voor, ik begin er dan 'gewoon' niet vanzelf aan.. Dit effect wordt verder nog veel groter als ik ook nog eens weinig inspiratie heb (ben nog gewoon hobbyist..).
Als ik over die virtuele drempel heen ben gaat het meestal wel voorspoedig. Wat dan nog wel ondersteunend werkt:
- Rust,
- Geen zonlicht (ik heb een hekel aan dat spul, 't schijnt op me scherm en doet me denken aan buiten),
- Frisdrank,
- Goeie muziek
Dat het nu 3 uur 's morgens is komt door de eerste twee items.

Edit: Ok, rest v/h topic ook door gefietst.... en ik dacht dat elk mens uniek was
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
- Heel belangrijk: liefst alleen in het vertrek zijn, of als er iemand moet zijn, dat die dan met wat anders bezig is en niet continu over mn schouder zit te kijken. Dat is irritant.
- Muziek. Winamp draait nagenoeg altijd onder het proggelen/webdevven. Hoeft nog niet eens hard te staan ofzo...
- Op de een of andere manier wil alcohol meestal wel helpen bij mij
Chips/ander voeder gaat er ook wel in, maar altijd vroeg in de avond. Als ik dan op gang ben heb ik geen zin om telkens te graaien.
- Eigen PC, waarop ik precies alles weet te vinden en alles naar mijn zin staat ingesteld. Dus ook een 19" monitor op 1280 (hoe meer code er op 1 scherm past hoe beter
Voor webdevven is dual monitor extreem handig gebleken; de editor op de ene monitor, de browser op de andere.
- En voor het echte doorproggelen: een deadline die hooguit twee dagen verderop ligt
Dat zijn zo ongeveer wel de belangrijkste punten
[edit]
Hee zymo je bent wat vergeten: MSDN, staat natuurlijk ook open onder het proggen he
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
- het liefst overdag programmeert,
- makkelijk kan beginnen,
- en even makkelijk kan stoppen,
- ook zonder harde muziek productief kan zijn
- regelmatig ff iets anders wil doen
- het liefst wel naar buiten kan kijken (/gaan)
Verwijderd
Waarschijnlijk een van die weinige die van z'n hobbie z'n werk gemaakt heeft, waardoor er van je verwacht word dat je overdag werkt, niet te veel kabaal maakt (want dan maak je de andere lui op kantoor wakker) en geen frietuurpan op je buro hebt staanOp dinsdag 23 april 2002 16:49 schreef KoenM het volgende:
Ben ik dan de enige die:
- makkelijk kan beginnen,
- en even makkelijk kan stoppen,
- ook zonder harde muziek productief kan zijn
- regelmatig ff iets anders wil doen
- het liefst wel naar buiten kan kijken (/gaan)
Verwijderd
Damn, you're so rightOp dinsdag 23 april 2002 16:51 schreef Yarvieh het volgende:
Waarschijnlijk een van die weinige die van z'n hobbie z'n werk gemaakt heeft, waardoor er van je verwacht word dat je overdag werkt, niet te veel kabaal maakt (want dan maak je de andere lui op kantoor wakker) en geen frietuurpan op je buro hebt staan
NeenOp dinsdag 23 april 2002 16:49 schreef KoenM het volgende:
Ben ik dan de enige die:
Neen- ook zonder harde muziek productief kan zijn
Neen- regelmatig ff iets anders wil doen
Neen.- het liefst wel naar buiten kan kijken (/gaan)
Verwijderd
Als ik 's middags (op me werk dus) naar mijn zin niet genoeg gecode heb, doe ik het 's nacht thuis wel ffOp dinsdag 23 april 2002 16:51 schreef Yarvieh het volgende:
Waarschijnlijk een van die weinige die van z'n hobbie z'n werk gemaakt heeft, waardoor er van je verwacht word dat je overdag werkt, niet te veel kabaal maakt (want dan maak je de andere lui op kantoor wakker) en geen frietuurpan op je buro hebt staan
Tuurlijk niet, ik heb ook een espresso apparaat op me buroDus ik ben niet de enige met een frituurpan op de tafel?
damn, dit kan mijn biografie wordenOp dinsdag 23 april 2002 01:30 schreef tomato het volgende:
Ik ben het productiefst als het buiten donker is, 's nachts dus. Lekker een CD-tje op repeat, een fles cola (of biertjes), een zak chips.
Maar het belangrijkst vind ik eigenlijk nog dat ik gewoon thuis op mijn eigen kamer zit, achter mijn eigen PC. Ergens anders (op het werk) kan ik meestal erg slecht wennen en als ik ergens langer achter dezelfde PC werk is deze binnen no-time tomato-customized
Een groot beeldscherm, goede stoel en geen mensen om je heen, dat helpt. Thuis heb je ook je eigen boeken om je heen en verder moet ik altijd Google bij de hand hebben, hoewel de internetverbinding af en toe ook wel weer behoorlijk af kan leiden. Telefoon neem ik soms lekker niet op
Gewoon fijn om 6 uur naar bed en om 14 uur er weer uit (zon, wat is dat)
liefst onder linux, een goeie ide met goeie workflow, bvb voor php geen aparte ftp client maar onder quanta lekker op F8 duwen en de aangepaste files uploaden.
Ook meerdere desktops zijn handig, meestal op desktop 1 irc & icq, op 2 xmms en mozilla, op 3 quanta, en op 4 nog wat andere dingen zoals gkrellm en enkele konsole's.
natuurlijk ook op 19" @ 1280*1024, en een stoel met leuningen liefst leder / fake-leder, zit lekkerder in de zomer
het doet me goed dat iedereen bijna zo werkt, k'dacht al dat ik een freak was
If it ain't broken it doesn't have enough features
enkel had ik een cola-verslaving tijdens het proggen, maar is overgewaaid naar sinaasappelsap
Verder steeds moeite om aan het proggen te beginnen als er een deadline op komst is... tot een dagje voor de deadline
dat doet me eraan denken: ik heb morgen een deadline... :(

hahahahaha hier precies het zelfde hoorOp dinsdag 23 april 2002 18:01 schreef maartenba het volgende:
Meeste dingen zijn bij mij net als bij iedereen,
enkel had ik een cola-verslaving tijdens het proggen, maar is overgewaaid naar sinaasappelsap
Vind ik dus nooit zo erg, kan ik ff nadenken over de code die ik heb geproduceerd en die ik nog ga produceren.Op dinsdag 23 april 2002 16:20 schreef drZymo het volgende:
Nadeel is dat pissen, maar gelukkig is de wc naast mijn kamer dus das <30 seconden werk.
Rustacean
Alleen is water ranzig en drink (en drinkt men) dus liever wat anders.Op dinsdag 23 april 2002 18:19 schreef CubicQ het volgende:
Er wordt aangeraden om heel veel water te drinken, niet omdat water zo goed is voor je ofzo, maar omdat je dan vaak naar de WC moet en zo dus afwisseling hebt en dat is goed voor je
Rustacean
Verwijderd
Psies! Bier!!! aleen mag ik niet drinken tijdens m'n werk van de baas, dus na 10-en werken we niet meerOp dinsdag 23 april 2002 18:30 schreef Manuzhai het volgende:
Alleen is water ranzig en drink (en drinkt men) dus liever wat anders.
Verwijderd
Voor de rest ben ik kennelijk een van de weinige die juist 's ochtends verreweg het productiefst is. 't gebeurt vaak dat ik 's avonds om een uur of 10 ergens mee stop omdat het niet meer gaat en vervolgens 's ochtends als ik nog geen minuut wakker ben en nog geen computer heb gezien opeens door heb wat er de avond ervoor nou niet lukte.
Wat ik doe tegen startproblemen is, vooral veel spul drinken met caffeine, voornamelijk Red Bull. En bij gebrek aan geld/red bull, drink ik desnoods de ubergore koffie uit de koffieautomaat bij ons werk.
Gelukkig ben ik ook gezegend met een werkgever die het toelaat dat we (ik) vaak thuis mogen werken.
Mijn ideale programmeer omgeving bestaat trouwens uit twee computers. Een database computer en een 'main' computer waarop ik programmeer en de rest doe. Ik hou het liefst mijn database op een andere computer, dat is gewoon sneller en makkelijker.
Ofwel 's morgens, ofwel als je net in je bed ligt, niet kan slapen doordat er iets is foutgelopen, uiteindelijk toch slaapt, en dan een uurtje later wakker schiet van "hé ! dat is het !", weer gaat slapen en 's morgens je geniale oplossing bent vergeten... (komt dan meestal 's morgens na een uurtje wel weer terug...)Op dinsdag 23 april 2002 19:42 schreef hondass50 het volgende:
Voor de rest ben ik kennelijk een van de weinige die juist 's ochtends verreweg het productiefst is. 't gebeurt vaak dat ik 's avonds om een uur of 10 ergens mee stop omdat het niet meer gaat en vervolgens 's ochtends als ik nog geen minuut wakker ben en nog geen computer heb gezien opeens door heb wat er de avond ervoor nou niet lukte.
Verwijderd
tsk, echte proggers lezen geen API docs. Zij lezen de header files straight!Op dinsdag 23 april 2002 16:43 schreef johnwoo het volgende:
Hee zymo je bent wat vergeten: MSDN, staat natuurlijk ook open onder het proggen he
/me *
Voor de rest, ideale werkomgeving?
• harde rockmuziek
• cola of koffie
• chips, koekjes of nootjes
• chat (IRC, geen MSN/ICQ!)
• goeie teksteditor (who needs a fscking IDE
• console/terminal
• deur op slot
• gordijnen dicht en liefst donker
•
voordat ik het vergeet:
[flame]
• GNOME!!!!! echte programmeurs gebruiken gnome.
Redelijk standaard dus, alleen heb ik een hekel aan al die luxe non-functionerende IDEs van linux... Dus lekker vi, veel simpeler.

misschien maar eens een topic hierover openen?
ontwerp dingen (class diagrammen enzo) plak ik met van dat poster kauwgum aan de muur naast mijn monitor.
Ik wil alleen nog een beetje een groot whiteboard kopen, dat zijn echt ideaale dingen om ff je gedachtenkronkels op uit te werken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
jij snapt mij.Op dinsdag 23 april 2002 20:17 schreef Aaargh! het volgende:
Heel vaak vi starten en XMMS Rhythmbox natuurlijk
Verwijderd
hehe... so hoort het... same here... vi en xmms altijd open tijdens proggen... en een xtra console voor compilen, testen enzo...Op dinsdag 23 april 2002 20:17 schreef Aaargh! het volgende:
Heel vaak vi starten en XMMS natuurlijk
-22 + 17 Inch monitor.
-snelle pc
-12 gb house/jazz/rock
-4 pakken koffie in de kast en altijd kan op het vuur (koffie van gisteren is ook koffie + scheelt zetten).
-relaxte buro stoel
-tv aan voor geluid
-een supergoeie programmeer omgeving: IDEA
-meer ideeen dan tijd
heb ik ooit al es gezien hierzoOp dinsdag 23 april 2002 20:13 schreef beelzebubu het volgende:
Redelijk standaard dus, alleen heb ik een hekel aan al die luxe non-functionerende IDEs van linux... Dus lekker vi, veel simpeler.. Onder windows wel gewend met Visual C++ of JCreator of Kawa te werken, maar onder linux heb ik nog geen lekkere IDE ontdekt...
.
misschien maar eens een topic hierover openen?
ze doen/deden het niet allemaal maar dan heb je iig een overzicht<ul>
<li>Anjuta (0.1.8)
<li>Code crusader (3.0.2-1)
<li>Code forge (2.0)
<li>Devcpp (0.7.0)
<li>Jedit (3.2.2)
<li>KDE development (2.0)
<li>KDE studio (2.0)
<li>Moonshine (1.1.5)
<li>Nedit (5.2)
<li>Qide (1.0.0)
<li>Scite (1.40-1)
<li>Set edit (0.4.41)
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
oe!Op dinsdag 23 april 2002 20:30 schreef D2k het volgende:
ze doen/deden het niet allemaal maar dan heb je iig een overzichtAnjuta werkte het beste voor C/C++. Als je puur en alleen C doet is Qide de beste
Helaas is anjuta overgegaan in gIDE (als ik 't goed heb) waarbij het project anjuta blijft heten en de codebase van gIDE wordt gebruikt...

Maargoed, ik zal eens naar Qide kijken, ik doe toch alleen maar C.
Probeer eens http://www.codeguide.com http://www.intellij.com voor een echte goeie textklopper en verder super intelligent systeem (non sleur en pleur, non wizzard). (is alleen voor java).Op dinsdag 23 april 2002 20:13 schreef beelzebubu het volgende:
Onder windows wel gewend met Visual C++ of JCreator of Kawa te werken, maar onder linux heb ik nog geen lekkere IDE ontdekt....
ahOp dinsdag 23 april 2002 20:32 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
oe!.
Helaas is anjuta overgegaan in gIDE (als ik 't goed heb) waarbij het project anjuta blijft heten en de codebase van gIDE wordt gebruikt.... En gIDE vond ik nou een van die rampenproducten...
Maargoed, ik zal eens naar Qide kijken, ik doe toch alleen maar C..
tis al weer ff geleden mijn stage
maar vi is voor de echte bikkels
(zoals ik
en evt. eentje voor je Configure.in en Makefile.am en eentje om te builden en eentje voor gdbOp dinsdag 23 april 2002 20:21 schreef areana het volgende:
[..]
hehe... so hoort het... same here... vi en xmms altijd open tijdens proggen... en een xtra console voor compilen, testen enzo...
Verwijderd
Dat is bij mij gewoon 1 console... (konsole - tabbed interface)... heel soms wel eens meerdere xterms open staan...Op dinsdag 23 april 2002 21:07 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
en evt. eentje voor je Configure.in en Makefile.am en eentje om te builden en eentje voor gdb
Ikea... kosten haast niks
BlokkerOp dinsdag 23 april 2002 23:44 schreef stylee het volgende:
Aaargh!: Ik wil alleen nog een beetje een groot whiteboard kopen, dat zijn echt ideaale dingen om ff je gedachtenkronkels op uit te werken.
Ikea... kosten haast niks
Maart ik heb wel een redelijk kleine jammer genoeg
Verwijderd
Inderdaad, whiteboard is ideaal, al is het alleen maar om de koffie beurten/rondes op bij te houdenOp dinsdag 23 april 2002 23:44 schreef stylee het volgende:
Aaargh!: Ik wil alleen nog een beetje een groot whiteboard kopen, dat zijn echt ideaale dingen om ff je gedachtenkronkels op uit te werken.
Verder zowel thuis als op werk 2x 19" Pyjama's, snelle compu, muziek (meestal MP3) _altijd_ bij de hand en het liefst een senseo cremaatje.
Verder toch wel genoeg (uurtje of 7) slaap, zo nu en dan eruit (frisse neus halen kan wonderen doen) en genoeg "leven" naast de computer hebben om de lol er altijd in te houden.
Verwijderd
eigenlijk zijn we met z'n alle gewoon een stel kudde dieren. }:O}:O
maar voor mij komt t hier ongeveer op neer:
- eigen comp met je eigen programma's en instellingen
- goede stoel
- iets te drinken en eten (hoewel, als ik eenmaal idd bezig ben geen zin meer heb om iets anders met mn handen te doen als typen)
- geen mensen die je storen ('t is echt zo irritant als iemand tegen je aan begint te lullen... en dan worden ze ook nog eens boos als je niet reageerd :?
- goed toetsenbord doet ook wonderen
tijd, dag of nacht maakt me niet echt uit... het probleem is het op gang komen gewoon.
Mn zus werkt er, dus als er /14'ers geinteresseerd zijn in een inkoopactie-met-korting...
Ghig... nou eigenlijk niet zo'n slecht ideeOp woensdag 24 april 2002 08:08 schreef stylee het volgende:
Nielsz: Blokker
Mn zus werkt er, dus als er /14'ers geinteresseerd zijn in een inkoopactie-met-korting...
Ik gebruik nu altijd veul papier, veul overgebleven kladpapieren die ik nooit nodig had bij tentamens
Hmm als we zoiets gaan doen. Count me in
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Nee ik heb al een zus.Op woensdag 24 april 2002 08:08 schreef stylee het volgende:
Nielsz: Blokker
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Ik had het er gisteren met Grum nog over, en dat is het enige wat we eten. Het komt bij mij regelmatig voor dat ik anderhalve dag niet eet, nog geen boterham of frikandel. Dus vet wordt ik nietOp woensdag 24 april 2002 09:47 schreef Anders het volgende:
Is iedereen hier met al die chips, nootjes en snoep niet moddervet?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Op woensdag 24 april 2002 09:47 schreef Anders het volgende:

Exact expert nodig?
Verwijderd
Ik ben zo mager als 't maar kan, die chips/nootjes maken daar geen verschil in. Daarnaast drink ik cola light in plaats van cola - daar word je niet dik van.Op woensdag 24 april 2002 09:47 schreef Anders het volgende:
En af en toe sporten doet ook wonderen.
Sporten???Op woensdag 24 april 2002 12:58 schreef beelzebubu het volgende:
En af en toe sporten doet ook wonderen..
Bikkelen gebeurt pas na 2:00
Verwijderd
Op woensdag 24 april 2002 13:40 schreef Sjnirk het volgende:
Sporten???
Ik ook hoor... Ik vind dat dat best mag, als je maar tussendoor ook heel erg hard code en nerdt (als in een werkwoord) enzow.Op woensdag 24 april 2002 13:50 schreef beelzebubu het volgende:
. /me heeft nu schijnbaar toegegeven geen echte nerd te zijn.
. Behalve programmeur doe ik ook nog aan sociale levens enzo. Nu wordt ik zeker uitgerangeerd als echte /14 bikkel?
.
* djc heeft postje 1 & postje 100
Rustacean
In het echt, of is het ook goed als je op de playstation een sport-spel speelt?Op woensdag 24 april 2002 12:58 schreef beelzebubu het volgende:
En af en toe sporten doet ook wonderen..
Exact expert nodig?
Moet je een goed pak kopen, want dan zit alles wel fijn. En dan draagt het even makkelijk als een t-shirt of een trui.Op dinsdag 23 april 2002 14:51 schreef areana het volgende:
[..]
Daar kan ik dus niet tegen... op mn werk is tot daar aan toe (en dan vinnik het nog niet zo leuk, maar thuis gelijk simpele kleding aan (nee geen t-shirt, bijna altijd dezelfde trui...) - nog een punt dus: makkelijke kleding tijdens het progguh...
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd
neej... ik hou niet van strakke, nette kleding zoals een overhemd, colbert, enzo... ook geen nette schoenen... gewoon wijde (erg wijde) broek, makkelijke trui en sportschoenen... zo vaak als mogelijk... (geluk hebben (bijna) al mijn werkgevers dat tot zover toegestaan)...Op woensdag 24 april 2002 14:20 schreef dusty het volgende:
[..]
Moet je een goed pak kopen, want dan zit alles wel fijn. En dan draagt het even makkelijk als een t-shirt of een trui.
Verwijderd
hehe... valt mee gelukkig... ik kom niet zo snel aan... heb wel een 'beginnend' buikje, maar dik ben ik niet of zo...Op woensdag 24 april 2002 09:47 schreef Anders het volgende:
hehe... doe ik lekker wel... hele intensieve sport: zo snel mogelijk proberen te typenOp woensdag 24 april 2002 13:40 schreef Sjnirk het volgende:
Sporten???
moehahahahahhaaOp woensdag 24 april 2002 10:11 schreef Crazy_D het volgende:
[..]

* D2k is discreet (tegen betaling
ROp woensdag 24 april 2002 14:42 schreef D2k het volgende:
[..]
moehahahahahhaa
* D2k is discreet (tegen betaling)
(gelukkig staan er niet zo heel veel pics van mij op het net
PS je gironummer is toch xxxxxxx (uit privacy oogpunt nummer even weggehaald)
Exact expert nodig?
jaOp woensdag 24 april 2002 13:50 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
. /me heeft nu schijnbaar toegegeven geen echte nerd te zijn.
. Behalve programmeur doe ik ook nog aan sociale levens enzo. Nu wordt ik zeker uitgerangeerd als echte /14 bikkel?
.
en ikke ook dan waarschijnlijk.. heb vandaag zelfs mn stageverslag voor een deel in het zonnejte buiten zitten schrijven
Verwijderd
Op woensdag 24 april 2002 13:53 schreef Crazy_D het volgende:
In het echt, of is het ook goed als je op de playstation een sport-spel speelt?(in dat geval ben ik echt supersportief bezig
)
Nerds!Op woensdag 24 april 2002 14:40 schreef areana het volgende:
hehe... doe ik lekker wel... hele intensieve sport: zo snel mogelijk proberen te typen- is al vermoeiend genoeg
![]()
Op woensdag 24 april 2002 15:22 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
ja
Ik heb weleens geprobeerd buiten in de zon te proggen, maar op de een of andere manier val je steeds achterover. Je slaapt niet maar je programmeert ook niet... Dat werkt helaas niet.en ikke ook dan waarschijnlijk.. heb vandaag zelfs mn stageverslag voor een deel in het zonnejte buiten zitten schrijvenKan je vertellen, dat gaat veel beter dan achter mn pc. Nu moet/wil ik eigenlijk alles wat ik geschreven heb in word zetten, maar zit dus weer vrolijk op GoT

Bikkelen gebeurt pas na 2:00
Verwijderd
pssiesOp woensdag 24 april 2002 16:36 schreef Sjnirk het volgende:
Sociaal leven is alleen voor vrijdag, zaterdag en zondag avond(moet wel, zonder sociaal leven geen chicks), om daarna om 4 uur 's nachts te gaan tweaken,
hehe... idd... thnx!Op woensdag 24 april 2002 16:20 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Nerds!. (dit gaan ze vast als compliment opvatten.)
ow, das toch weer een positief punt... tegen echt fel licht kun je dus nietIk heb weleens geprobeerd buiten in de zon te proggen, maar op de een of andere manier val je steeds achterover. Je slaapt niet maar je programmeert ook niet... Dat werkt helaas niet..
Hmm.. een ikea zit hier niet maar een blokker moet wel te vinden zijn, morgen na school eens ff op verkenning uitOp dinsdag 23 april 2002 23:55 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Blokker
Maart ik heb wel een redelijk kleine jammer genoeg
Op woensdag 24 april 2002 16:20 schreef beelzebubu het volgende:
Nerds!. (dit gaan ze vast als compliment opvatten.)
[edit]
moet ik toch opeens aan deze 2 userfriendly's denken...

Exact expert nodig?
Op woensdag 24 april 2002 15:02 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
RFLMA
(gelukkig staan er niet zo heel veel pics van mij op het net)
PS je gironummer is toch xxxxxxx (uit privacy oogpunt nummer even weggehaald)
klopt
en stuur maar flink veel
Verwijderd
- pepsi max
- beetje ambient shit opzetten om te relaxen
- koekjes
Wat bij mij ook altijd goed helpt om me niet te gaan vervelen bij een groot project is om alles in hele kleine deelprojectjes op te delen. Helpt echt goed, krijg je meestal in 1 avond wel iets af, en dat geeft voldoening, en je hebt elke avond meestal weer wat anders te coden en dat zorgt voor variatie dus gaat minder snel vervelen
Iets maken waarvan je niet wist dat je het kon is dus erg belangrijk. Muziek ook, kan van alles zijn, de laatste tijd zijn Yonderboi, St. Germain, Jaffa, Hooverphonic, Lamb, Moby en consorten erg in trek bij mij.
Ben een nachtmens, dus dan concentreer ik me wat dat betreft ook het beste. Fles wijn erbij, en als die leeg is een fles spa rood, en voor je het weet hoor je de vogeltjes buiten alweer fluiten en komen de eerste zonnestralen je kamertje binnen
En verder natuurlijk: grote monitor @ hoge resolutie, snelle PC met voldoende geheugen, goeie bureaustoel en ruimte om je armen op tafel te leggen. That's about it
Verwijderd
heel belangrijk... werk zelf het lekkerst op rustige, relaxte muziek... lounge of newage... enigma, enya en st. germain vooral... met die stampmuziek op mn hoofd wordt ik gek...Op woensdag 24 april 2002 22:56 schreef Pelle het volgende:
Muziek ook, kan van alles zijn, de laatste tijd zijn Yonderboi, St. Germain, Jaffa, Hooverphonic, Lamb, Moby en consorten erg in trek bij mij.
Hmm, ik kan ook prima naar snoeiharde gitaarmuziek luisteren op zo'n moment hoor, of naar uberblije ska.Op woensdag 24 april 2002 23:26 schreef areana het volgende:
met die stampmuziek op mn hoofd wordt ik gek...
opgang komen.. doe ik minimaal 5uur over..
ik kan vaak pas tegen 3 uur 's middags echt een probleem in duiken.. 's ochtends werkt dat gewoon niet..
wat helpt.. :
je favo keyboard..
goeie kamertemp
je eigen background
je eigen mp3's
goeie fles cola light!!! (light vanwege minder bloated feeling)
je eigen muis!
19 " scherm
rust aan je kop
snelle verbinding
hoge werkdruk
geen zon (dus gewoon 's nachts door en om 6 uur je nest in)
peuken
goeie bureaustoel
geen vriendin die aan je kop zeikt
tsja dat was ie wel weer..
maar tis nu vriendin en ga nu toch echt meuren..
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
- 's nachts (duh!)
- Fles cola erbij
- Liefst wat te eten (alles wat maar in de buurt van chips, nootjes of pizza komt
- Muziek (just about anything)
- Google in browser klaar hebben
- yahoo messenger
- Visual C++ en UltraEdit open
- Meer eten..
- Af en toe pauze wegens RSI
- Warme temperatuur in me kamer (licht aan + computer doet wonderen)
'k heb trouwens net zoals velen hier, problemen met starten .. maar als ik eenmaal bezig ben gaat ie lekker
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Iedereen (incl. me) ontwikkeld natuurlijk het liefst op een snelle computer. Bij MS echter moesten de meeste programmeurs die aan Win95 werkten het doen met een verouderde/trage pc. Dit was een truuk van het management om ervoor te zorgen dat de software performant zou zijn.
Da's wel behoorlijk lelijk voor je als je in zo'n situatie zitOp donderdag 25 april 2002 08:23 schreef whoami het volgende:
Even Off-Topic:
Iedereen (incl. me) ontwikkeld natuurlijk het liefst op een snelle computer. Bij MS echter moesten de meeste programmeurs die aan Win95 werkten het doen met een verouderde/trage pc. Dit was een truuk van het management om ervoor te zorgen dat de software performant zou zijn.
Manu Chao is ook lekker om naar te luisteren btw.
Dan zou ik daar toch niet lang werken denk ik. Tijdens ontwikkelen is 1 van de zwaar irritante dingen wel als je moet wachten op je pc. Testen doe je lekker op een ouwe bak, ontwikkelen doe je op modern spulOp donderdag 25 april 2002 08:23 schreef whoami het volgende:
Even Off-Topic:
(en bij voorkeur geen win9x produkt, maar toch op z'n minst w2k
Exact expert nodig?
Ik geloof (en ik gok hier) dat win2k nog niet geheel bestond toen ze bezig waren om win95 te ontwikkelenOp donderdag 25 april 2002 11:31 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
(en bij voorkeur geen win9x produkt, maar toch op z'n minst w2k)
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd
pauze? wasdat?Op donderdag 25 april 2002 03:23 schreef _Mo_ het volgende:
...pauze wegens RSI
Op donderdag 25 april 2002 12:15 schreef dusty het volgende:
Ik geloof (en ik gok hier) dat win2k nog niet geheel bestond toen ze bezig waren om win95 te ontwikkelen

Ook geen interne 'vroege versie'?
Exact expert nodig?
Je hebt pauze als je wel aan het programmeren bent, maar alleen niet achter een pcOp donderdag 25 april 2002 12:28 schreef areana het volgende:
[..]
pauze? wasdat?![]()
Verwijderd
Een scherm vool c++ source op 1600x1200 en dan met terminal-6pt.
Verwijderd
Alles wat pagedown niet ondersteund gaat bij mij de prullenbak in.Op donderdag 25 april 2002 14:57 schreef unteraarsch het volgende:
wat echt heel belangrijk is, veel source op je scherm zodat je weinig scrollen.. (Borland CBuilder 3 ondersteunt geen scrollmuis).
Een scherm vool c++ source op 1600x1200 en dan met terminal-6pt.

Verwijderd
aaah... eeehm... programmeren zonder peecee?Op donderdag 25 april 2002 14:49 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Je hebt pauze als je wel aan het programmeren bent, maar alleen niet achter een pc
En je hoofd misschien? Bedenken hoe je iets gaat aanpakkenOp donderdag 25 april 2002 17:23 schreef areana het volgende:
[..]
aaah... eeehm... programmeren zonder peecee?

Verwijderd
Dan hoeft dat nog geeneens tezamelijk, er moet wel genoeg bewegings vrijheid zijn, maar gewoon voor de afleiding. En af en toe ff wat zaken door te spreken, zodat je de boel weer eens van een ander perspectief gaat bekijken. Want dat is soms heel verhelderend / verrassend.
Helemaal mee eens, dat is ook echt iets wat ik nu tijdens mn stage erg mis...Op donderdag 25 april 2002 17:39 schreef KoenM het volgende:
Persoonlijk, en aan dit topic te zien is het inderdaad heel persoonlijk, vindt ik het wel prettig om samen met een aantal collega's te programmeren.
Dan hoeft dat nog geeneens tezamelijk, er moet wel genoeg bewegings vrijheid zijn, maar gewoon voor de afleiding. En af en toe ff wat zaken door te spreken, zodat je de boel weer eens van een ander perspectief gaat bekijken. Want dat is soms heel verhelderend / verrassend.
Is inderdaad prettig, maar dan wel dat ze in dezelfde kamer zitten (of in hetzelfde gebouw), maar niet echt met dezelfde code op hetzelfde moment achter een scherm ofzow, maar gewoon andere mensen die weten waar je het over hebt met dat project ofzow.Op donderdag 25 april 2002 17:39 schreef KoenM het volgende:
Rustacean
Verwijderd
Maar goed, de ideale omgeving om te programmeren. Mjah, gewoon thuis, op m'n kamer achter m'n eigen PC. Een PC die helemaal is ingesteld op mezelf. Alle programma's die ik gebruik bij 't programmeren zijn er, dus ik heb meteen alles bij de hand. Ook erg belangrijk, een leeg bureau. Ik heb er een hekel aan als m'n broer weer eens achter m'n computer heeft gezeten (onder zijn eigen account zodat ie mijn instellingen niet kan wijzigen
Ik programmeer ook nog wel eens bij een vriend van me. Maar dat werkt gewoon niet lekker. Meestal moet ik hem dan helpen bij een probleem waar die tegen aanloopt, maar dan zijn de instellingen van de programma's die die gebruikt heel anders dan bij mijzelf, dus dan moet ik eerst weer zien waar welk schermpje staat en zo. Dat is echt heel irritant.
Conclusie, een eigen computer is een must voor de serieuse programmeur. Nou ja, voor mij in ieder geval wel