[ALG] Optimale programmeer omgeving

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18
Op woensdag 24 april 2002 13:50 schreef beelzebubu het volgende:
:o. /me heeft nu schijnbaar toegegeven geen echte nerd te zijn. :o. Behalve programmeur doe ik ook nog aan sociale levens enzo. Nu wordt ik zeker uitgerangeerd als echte /14 bikkel? ;(.
Ik ook hoor... Ik vind dat dat best mag, als je maar tussendoor ook heel erg hard code en nerdt (als in een werkwoord) enzow. :D

* djc heeft postje 1 & postje 100 :P *

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 24 april 2002 12:58 schreef beelzebubu het volgende:
En af en toe sporten doet ook wonderen. ;).
In het echt, of is het ook goed als je op de playstation een sport-spel speelt? :P (in dat geval ben ik echt supersportief bezig ;))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 23 april 2002 14:51 schreef areana het volgende:

[..]

Daar kan ik dus niet tegen... op mn werk is tot daar aan toe (en dan vinnik het nog niet zo leuk :(, maar thuis gelijk simpele kleding aan (nee geen t-shirt, bijna altijd dezelfde trui...) - nog een punt dus: makkelijke kleding tijdens het progguh...
Moet je een goed pak kopen, want dan zit alles wel fijn. En dan draagt het even makkelijk als een t-shirt of een trui.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 14:20 schreef dusty het volgende:

[..]

Moet je een goed pak kopen, want dan zit alles wel fijn. En dan draagt het even makkelijk als een t-shirt of een trui.
neej... ik hou niet van strakke, nette kleding zoals een overhemd, colbert, enzo... ook geen nette schoenen... gewoon wijde (erg wijde) broek, makkelijke trui en sportschoenen... zo vaak als mogelijk... (geluk hebben (bijna) al mijn werkgevers dat tot zover toegestaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 09:47 schreef Anders het volgende:
Is iedereen hier met al die chips, nootjes en snoep niet moddervet?
hehe... valt mee gelukkig... ik kom niet zo snel aan... heb wel een 'beginnend' buikje, maar dik ben ik niet of zo...
Op woensdag 24 april 2002 13:40 schreef Sjnirk het volgende:
Sporten???
hehe... doe ik lekker wel... hele intensieve sport: zo snel mogelijk proberen te typen :+ - is al vermoeiend genoeg :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op woensdag 24 april 2002 10:11 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

:X
moehahahahahhaa >:)

* D2k is discreet (tegen betaling ;))

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 24 april 2002 14:42 schreef D2k het volgende:

[..]

moehahahahahhaa >:)

* D2k is discreet (tegen betaling ;))
R :o FLMA :o
(gelukkig staan er niet zo heel veel pics van mij op het net :P)

PS je gironummer is toch xxxxxxx (uit privacy oogpunt nummer even weggehaald) :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46
Op woensdag 24 april 2002 13:50 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

:o. /me heeft nu schijnbaar toegegeven geen echte nerd te zijn. :o. Behalve programmeur doe ik ook nog aan sociale levens enzo. Nu wordt ik zeker uitgerangeerd als echte /14 bikkel? ;(.
ja :+

en ikke ook dan waarschijnlijk.. heb vandaag zelfs mn stageverslag voor een deel in het zonnejte buiten zitten schrijven :) Kan je vertellen, dat gaat veel beter dan achter mn pc. Nu moet/wil ik eigenlijk alles wat ik geschreven heb in word zetten, maar zit dus weer vrolijk op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 13:53 schreef Crazy_D het volgende:
In het echt, of is het ook goed als je op de playstation een sport-spel speelt? :P (in dat geval ben ik echt supersportief bezig ;))
Op woensdag 24 april 2002 14:40 schreef areana het volgende:
hehe... doe ik lekker wel... hele intensieve sport: zo snel mogelijk proberen te typen :+ - is al vermoeiend genoeg :o :P
Nerds! :P. (dit gaan ze vast als compliment opvatten.)
Op woensdag 24 april 2002 15:22 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
ja :+
:'(.
en ikke ook dan waarschijnlijk.. heb vandaag zelfs mn stageverslag voor een deel in het zonnejte buiten zitten schrijven :) Kan je vertellen, dat gaat veel beter dan achter mn pc. Nu moet/wil ik eigenlijk alles wat ik geschreven heb in word zetten, maar zit dus weer vrolijk op GoT :)
Ik heb weleens geprobeerd buiten in de zon te proggen, maar op de een of andere manier val je steeds achterover. Je slaapt niet maar je programmeert ook niet... Dat werkt helaas niet. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

Sjnirk

Hie vrieve

Sociaal leven is alleen voor vrijdag, zaterdag en zondag avond(moet wel, zonder sociaal leven geen chicks), om daarna om 4 uur 's nachts te gaan tweaken :),

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:36 schreef Sjnirk het volgende:
Sociaal leven is alleen voor vrijdag, zaterdag en zondag avond(moet wel, zonder sociaal leven geen chicks), om daarna om 4 uur 's nachts te gaan tweaken :),
pssies
Op woensdag 24 april 2002 16:20 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
hehe... idd... thnx! ;)
Ik heb weleens geprobeerd buiten in de zon te proggen, maar op de een of andere manier val je steeds achterover. Je slaapt niet maar je programmeert ook niet... Dat werkt helaas niet. :{.
ow, das toch weer een positief punt... tegen echt fel licht kun je dus niet :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dinsdag 23 april 2002 23:55 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Blokker :)
Maart ik heb wel een redelijk kleine jammer genoeg
Hmm.. een ikea zit hier niet maar een blokker moet wel te vinden zijn, morgen na school eens ff op verkenning uit :P

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 24 april 2002 16:20 schreef beelzebubu het volgende:
*D

[edit]
moet ik toch opeens aan deze 2 userfriendly's denken...
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/00jun/uf001949.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/00jun/uf001970.gif

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op woensdag 24 april 2002 15:02 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

R :o FLMA :o
(gelukkig staan er niet zo heel veel pics van mij op het net :P)

PS je gironummer is toch xxxxxxx (uit privacy oogpunt nummer even weggehaald) :D
:)
klopt >:)
en stuur maar flink veel :P

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
lol @ strip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 's nachts ofcourse
- pepsi max
- beetje ambient shit opzetten om te relaxen
- koekjes :P (ben koekiefreak)

Wat bij mij ook altijd goed helpt om me niet te gaan vervelen bij een groot project is om alles in hele kleine deelprojectjes op te delen. Helpt echt goed, krijg je meestal in 1 avond wel iets af, en dat geeft voldoening, en je hebt elke avond meestal weer wat anders te coden en dat zorgt voor variatie dus gaat minder snel vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Het belangrijkste is motivatie & uitdaging. Is dat er niet, dan kan je omgeving nog zo relaxed zijn, maar blijft het een kloterige routineklus.

Iets maken waarvan je niet wist dat je het kon is dus erg belangrijk. Muziek ook, kan van alles zijn, de laatste tijd zijn Yonderboi, St. Germain, Jaffa, Hooverphonic, Lamb, Moby en consorten erg in trek bij mij.
Ben een nachtmens, dus dan concentreer ik me wat dat betreft ook het beste. Fles wijn erbij, en als die leeg is een fles spa rood, en voor je het weet hoor je de vogeltjes buiten alweer fluiten en komen de eerste zonnestralen je kamertje binnen :)

En verder natuurlijk: grote monitor @ hoge resolutie, snelle PC met voldoende geheugen, goeie bureaustoel en ruimte om je armen op tafel te leggen. That's about it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 22:56 schreef Pelle het volgende:
Muziek ook, kan van alles zijn, de laatste tijd zijn Yonderboi, St. Germain, Jaffa, Hooverphonic, Lamb, Moby en consorten erg in trek bij mij.
heel belangrijk... werk zelf het lekkerst op rustige, relaxte muziek... lounge of newage... enigma, enya en st. germain vooral... met die stampmuziek op mn hoofd wordt ik gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 24 april 2002 23:26 schreef areana het volgende:
met die stampmuziek op mn hoofd wordt ik gek...
Hmm, ik kan ook prima naar snoeiharde gitaarmuziek luisteren op zo'n moment hoor, of naar uberblije ska.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

damn dit topic suits me..

opgang komen.. doe ik minimaal 5uur over..

ik kan vaak pas tegen 3 uur 's middags echt een probleem in duiken.. 's ochtends werkt dat gewoon niet..

wat helpt.. :
je favo keyboard..
goeie kamertemp
je eigen background
je eigen mp3's
goeie fles cola light!!! (light vanwege minder bloated feeling)
je eigen muis!
19 " scherm
rust aan je kop
snelle verbinding
hoge werkdruk
geen zon (dus gewoon 's nachts door en om 6 uur je nest in)
peuken
goeie bureaustoel
geen vriendin die aan je kop zeikt

tsja dat was ie wel weer..

maar tis nu vriendin en ga nu toch echt meuren..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Laatst online: 26-07 22:25
Mijn lijst:

- 's nachts (duh!)
- Fles cola erbij
- Liefst wat te eten (alles wat maar in de buurt van chips, nootjes of pizza komt :))
- Muziek (just about anything)
- Google in browser klaar hebben
- yahoo messenger
- Visual C++ en UltraEdit open
- Meer eten.. :9
- Af en toe pauze wegens RSI :(
- Warme temperatuur in me kamer (licht aan + computer doet wonderen)

'k heb trouwens net zoals velen hier, problemen met starten .. maar als ik eenmaal bezig ben gaat ie lekker :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07
Even Off-Topic:

Iedereen (incl. me) ontwikkeld natuurlijk het liefst op een snelle computer. Bij MS echter moesten de meeste programmeurs die aan Win95 werkten het doen met een verouderde/trage pc. Dit was een truuk van het management om ervoor te zorgen dat de software performant zou zijn.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 08:23 schreef whoami het volgende:
Even Off-Topic:

Iedereen (incl. me) ontwikkeld natuurlijk het liefst op een snelle computer. Bij MS echter moesten de meeste programmeurs die aan Win95 werkten het doen met een verouderde/trage pc. Dit was een truuk van het management om ervoor te zorgen dat de software performant zou zijn.
Da's wel behoorlijk lelijk voor je als je in zo'n situatie zit :D
Manu Chao is ook lekker om naar te luisteren btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 25 april 2002 08:23 schreef whoami het volgende:
Even Off-Topic:

Dan zou ik daar toch niet lang werken denk ik. Tijdens ontwikkelen is 1 van de zwaar irritante dingen wel als je moet wachten op je pc. Testen doe je lekker op een ouwe bak, ontwikkelen doe je op modern spul :9

(en bij voorkeur geen win9x produkt, maar toch op z'n minst w2k :))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 25 april 2002 11:31 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
(en bij voorkeur geen win9x produkt, maar toch op z'n minst w2k :))
Ik geloof (en ik gok hier) dat win2k nog niet geheel bestond toen ze bezig waren om win95 te ontwikkelen :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 03:23 schreef _Mo_ het volgende:
...pauze wegens RSI :(
pauze? wasdat? :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 25 april 2002 12:15 schreef dusty het volgende:
Ik geloof (en ik gok hier) dat win2k nog niet geheel bestond toen ze bezig waren om win95 te ontwikkelen :+
|:( :z
Ook geen interne 'vroege versie'? :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 25 april 2002 12:28 schreef areana het volgende:

[..]

pauze? wasdat? :? >:)
Je hebt pauze als je wel aan het programmeren bent, maar alleen niet achter een pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat echt heel belangrijk is, veel source op je scherm zodat je weinig scrollen.. (Borland CBuilder 3 ondersteunt geen scrollmuis).
Een scherm vool c++ source op 1600x1200 en dan met terminal-6pt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:57 schreef unteraarsch het volgende:
wat echt heel belangrijk is, veel source op je scherm zodat je weinig scrollen.. (Borland CBuilder 3 ondersteunt geen scrollmuis).
Een scherm vool c++ source op 1600x1200 en dan met terminal-6pt.
Alles wat pagedown niet ondersteund gaat bij mij de prullenbak in. :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:49 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Je hebt pauze als je wel aan het programmeren bent, maar alleen niet achter een pc ;)
aaah... eeehm... programmeren zonder peecee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 25 april 2002 17:23 schreef areana het volgende:

[..]

aaah... eeehm... programmeren zonder peecee? :?
En je hoofd misschien? Bedenken hoe je iets gaat aanpakken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk, en aan dit topic te zien is het inderdaad heel persoonlijk, vindt ik het wel prettig om samen met een aantal collega's te programmeren :).
Dan hoeft dat nog geeneens tezamelijk, er moet wel genoeg bewegings vrijheid zijn, maar gewoon voor de afleiding. En af en toe ff wat zaken door te spreken, zodat je de boel weer eens van een ander perspectief gaat bekijken. Want dat is soms heel verhelderend / verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46
Op donderdag 25 april 2002 17:39 schreef KoenM het volgende:
Persoonlijk, en aan dit topic te zien is het inderdaad heel persoonlijk, vindt ik het wel prettig om samen met een aantal collega's te programmeren :).
Dan hoeft dat nog geeneens tezamelijk, er moet wel genoeg bewegings vrijheid zijn, maar gewoon voor de afleiding. En af en toe ff wat zaken door te spreken, zodat je de boel weer eens van een ander perspectief gaat bekijken. Want dat is soms heel verhelderend / verrassend.
Helemaal mee eens, dat is ook echt iets wat ik nu tijdens mn stage erg mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18
Op donderdag 25 april 2002 17:39 schreef KoenM het volgende:
Is inderdaad prettig, maar dan wel dat ze in dezelfde kamer zitten (of in hetzelfde gebouw), maar niet echt met dezelfde code op hetzelfde moment achter een scherm ofzow, maar gewoon andere mensen die weten waar je het over hebt met dat project ofzow. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik ben nog maar een simpele hobbyist en ik zit nog steeds op de middelbare school, dus 's avonds programmeren is er niet bij. Sowieso komt het er niet zo heel vaak van, omdat ik met school bezig moet zijn natuurlijk (yeah right :)).

Maar goed, de ideale omgeving om te programmeren. Mjah, gewoon thuis, op m'n kamer achter m'n eigen PC. Een PC die helemaal is ingesteld op mezelf. Alle programma's die ik gebruik bij 't programmeren zijn er, dus ik heb meteen alles bij de hand. Ook erg belangrijk, een leeg bureau. Ik heb er een hekel aan als m'n broer weer eens achter m'n computer heeft gezeten (onder zijn eigen account zodat ie mijn instellingen niet kan wijzigen :D), dan is het meestal weer een zootje op m'n bureau. M'n toetsenbord staat opeens ergens anders, CD's uit m'n CD speler gehaald (die ik eigenlijk bijna nooit gebruik, doe mij maar Winamp :)), en m'n muis staat opeens weer ergens anders. Ook heel irritant, als m'n broer weer eens m'n computer opnieuw opgestart heeft, heel erg irritant.

Ik programmeer ook nog wel eens bij een vriend van me. Maar dat werkt gewoon niet lekker. Meestal moet ik hem dan helpen bij een probleem waar die tegen aanloopt, maar dan zijn de instellingen van de programma's die die gebruikt heel anders dan bij mijzelf, dus dan moet ik eerst weer zien waar welk schermpje staat en zo. Dat is echt heel irritant.

Conclusie, een eigen computer is een must voor de serieuse programmeur. Nou ja, voor mij in ieder geval wel :).
Pagina: 1 2 Laatste