Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren
Mwah, heb het erger meegemaakt.Op maandag 22 april 2002 23:02 schreef Nielsz het volgende:
Yep, en de site is weer lekker traag
Rustacean
Idd, met een 'bepaalde' bugOp maandag 22 april 2002 23:02 schreef Manuzhai het volgende:
[..]
Mwah, heb het erger meegemaakt.
Verwijderd
of zijn het alleen 'expert' add-on's/verbeteringen ???
Performance redelijk verbeterd denk ik, en Apache 2 wordt ondersteund (experimenteel dan).Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef DJ-Jumbo het volgende:
En zou ik er wat aan hebben als 'newbie'
Rustacean
The biggest change in PHP 4.2.0 concerns variable handling. External variables (from the environment, the HTTP request, cookies or the web server) are no longer registered in the global scope by default. The preferred method of accessing these external variables is by using the new Superglobal arrays, introduced in PHP 4.1.0.Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef DJ-Jumbo het volgende:
En zou ik er wat aan hebben als 'newbie'
Voor non windows is momenteel de 'beste' versie nog steeds 4.0.6 en heel misschien 4.1.2 (al had daar nog wel een patch voor mogen komen) en voor de windows users is op dit moment 4.0.6 goed en 4.1.1 'wel ok'.
Ik zag net in cvs dat ze al ruime tijd 4.2.0 klaar hebben liggen en ik vraag me af waarom ie zo laat is gereleased, de 4.2.0 tag staat op 2 dagen en ~9 uur geleden en ze zitten nu al op 4.2.1-dev ..
Ik verwacht persoonlijk binnen 1 week een 4.2.1 of iig een serieuze 'patch' in cvs te vinden voor opdoemende problemen.
Zover ik weet is er nix revolutionairs aan deze php versie naast dat ie 'beta/alpha' compatibility heeft met apache 2.0.x en vele bugfixes/default config changes tov 4.1.x.
Ik zal em nog niet gebruiken in productie .. misschien wel als test ...
Dat je dus met blah.php?q=kont niet meer $q kunt gebruiken, maar $_GET["q"].Op maandag 22 april 2002 23:17 schreef wijnolst het volgende:
He, wat heeft dat voor gevolgen dat external variabelen niet standaard global zijn?
Dit kan je echter met het volgende scriptje oplossen:
1
| <?foreach ($_GET as $key => $value) { $$key = $value;}foreach ($_POST as $key => $value) { $$key = $value;}?> |
Rustacean
Dit zal vast wel weer een aantal problemen opleveren met een aantal sites. Zeker met sites die op virtual hosts draaien en waar ze niks te zeggen hebben over de software updates op de server. Voor de mensen die het gelijk goed hebben gedaan geen probleem natuurlijk.. Maar de meeste mensen beginnen toch wel met $q en niet $_GET["q"] e.d.Op maandag 22 april 2002 23:20 schreef Manuzhai het volgende:
Dat je dus met blah.php?q=kont niet meer $q kunt gebruiken, maar $_GET["q"].
En dat had 4.1.x zeker niet ?Op maandag 22 april 2002 23:18 schreef Manuzhai het volgende:
Ze hebben 4 RC's gedaan voor Quality Assurance... Deze is nogal uitgebreid getest.
na hoeveel dagen was 4.1.1 er ? en na hoeveel 4.1.2 ? en hoeveel ranzige bugs zitten er nu nog in 4.1.2 ?
Precies
Rustacean
Das inderdaad klote.. mag je over een tijdje alle scipts gaan aanpassenOp maandag 22 april 2002 23:31 schreef PowerSp00n het volgende:
Nu is de snelheid nog wel te doen. Zeer goed te doen zelfs nog. Ik heb het maar vast even gedownloadnu het nog kan
.
[..]
Dit zal vast wel weer een aantal problemen opleveren met een aantal sites. Zeker met sites die op virtual hosts draaien en waar ze niks te zeggen hebben over de software updates op de server. Voor de mensen die het gelijk goed hebben gedaan geen probleem natuurlijk.. Maar de meeste mensen beginnen toch wel met $q en niet $_GET["q"] e.d.
Dat kan altijd al. Maar ik zou sowieso alle scripts die je nu nog schrijft baseren op $_POST, $_GET enz.Op maandag 22 april 2002 23:59 schreef smaij het volgende:
Das inderdaad klote.. mag je over een tijdje alle scipts gaan aanpassenen dat beginnen er nu veel te worden.. Hoop dat er een simpelere enable optie komt om die probleem op te lossen.. php.ini ofzo?
Rustacean
Verwijderd
... zei de puristOp dinsdag 23 april 2002 00:16 schreef Grum het volgende:
gewoon register_globals weer aanzetten
Kijk voor de gein eens naar de extra mogeljikheden die de domxml extensie nu bied. Daar is echt goed en veel werk verzet.Op maandag 22 april 2002 23:15 schreef Grum het volgende:
Zover ik weet is er nix revolutionairs aan deze php versie naast dat ie 'beta/alpha' compatibility heeft met apache 2.0.x en vele bugfixes/default config changes tov 4.1.x
Wat mij betreft is dat al een reden genoeg om up te graden naar 4.2.0, hoewel alleen de extensie upgraden natuurlijk ook genoeg is
Verwijderd
Op dinsdag 23 april 2002 09:10 schreef freak007 het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens naar de extra mogeljikheden die de domxml extensie nu bied. Daar is echt goed en veel werk verzet.
Wat mij betreft is dat al een reden genoeg om up te graden naar 4.2.0, hoewel alleen de extensie upgraden natuurlijk ook genoeg is
Jammer maar helaas nog niet in versie 4.2.0The domxml extension has been overhauled in PHP Version 4.3.0 in favour of a better compliance of the DOM standard
Ik heb dus alles aan moeten passen. Gelukkig werkt het wel weer
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Verwijderd
dus een form die de gegevens naar een php bestand post, kun je dan nog gewoon $iets ofzo gebruiken of moet je dan ook lekker omslachtig $_GET["iets"] gebruiken?
hmm, kvind het maar vaag, want kvind bla.php?iets=sow
en dan gewoon $iets gebruiken veel simpeler dan dit gezeik
Verwijderd
grrr, wat een pokke update dan, das alleen maar weer xtra werk...Op dinsdag 23 april 2002 21:51 schreef PowerSp00n het volgende:
Als jij in je form de method POST gebruikt (wat je het beste denk ik wel kunt doen) dan is het dus $_POST['var'].
Dan moet je dus dit gebruiken. Ben je in een keer van het hele probleem af.Op dinsdag 23 april 2002 20:49 schreef Schum1 het volgende:
hmm, kvind het maar vaag, want kvind bla.php?iets=sow
en dan gewoon $iets gebruiken veel simpeler dan dit gezeik
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13264131#13264131
Rustacean
Verwijderd
ah okeOp dinsdag 23 april 2002 21:52 schreef Manuzhai het volgende:
[..]
Dan moet je dus dit gebruiken. Ben je in een keer van het hele probleem af.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13264131#13264131
/e tog vinnik het maar gaar, nu moet ik dat aan het begin van elk php bestand zetten
want kvind het een beetje te veel werk om $_post en $_get te gebruiken...
Wrom eik deze verandering van die externe variablen?
Die zijn te onveilig. Mensjes kunnen via GET een beetje vars gaan meesturen die jij eigk hoort mee te sturen.Op dinsdag 23 april 2002 21:54 schreef Schum1 het volgende:
Wrom eik deze verandering van die externe variablen?
En je kan dus ook nog gewoon register_globals aanzetten in je php.ini.
Rustacean
Verwijderd
hmm, geef eens een voorbeeld van onveiligheid want ik vat hem niet helemaal...Op dinsdag 23 april 2002 22:08 schreef Manuzhai het volgende:
[..]
Die zijn te onveilig. Mensjes kunnen via GET een beetje vars gaan meesturen die jij eigk hoort mee te sturen.
En je kan dus ook nog gewoon register_globals aanzetten in je php.ini.
Apache 2.0 kan je eerst wel uit je hoofd zetten:Op maandag 22 april 2002 23:13 schreef Manuzhai het volgende:
[..]
Performance redelijk verbeterd denk ik, en Apache 2 wordt ondersteund (experimenteel dan).
http://bugs.php.net/bug.php?id=16475
Verwijderd
Door jouw scripts aan te roepen kan ik je globals zetten door er b.v. ?userid=Schum1 achter te plakken.Op dinsdag 23 april 2002 23:47 schreef Schum1 het volgende:
hmm, geef eens een voorbeeld van onveiligheid want ik vat hem niet helemaal...
Dat is link als je b.v. zoiets gebruikt als:
if(!isset($userid)) { loginproc. }
Dit is maar even een dom voorbeeld maar als je het niet netjes doet is het is dus overal gevaarlijk. Helemaal met die freeware scripts waarvan de source (en dus de varnames) bekend zijn.
Dat kan dus gelukkig niet meer.
Nu nog met de cookie vars.
Geldt lang niet voor alle platformen.Op dinsdag 23 april 2002 23:49 schreef _JGC_ het volgende:
Apache 2.0 kan je eerst wel uit je hoofd zetten:
http://bugs.php.net/bug.php?id=16475
Rustacean
Daar wordt je dus niet blij van :(Op maandag 22 april 2002 23:20 schreef Manuzhai het volgende:
[..]
Dat je dus met blah.php?q=kont niet meer $q kunt gebruiken, maar $_GET["q"].
Trying is the first step towards faillure...
(Niks persoonlijks, ik quote jou toevallig.Op woensdag 24 april 2002 09:21 schreef _.Luke._ het volgende:
[..]
Daar wordt je dus niet blij van :(
Als je hier niet blij van wordt en register_globals aan moet zetten of een stukje code boven elk van je scripts moet zetten om ze te laten werken heb je imho de PHP manual niet goed gelezen.
Dan had je het namelijk meteen goed gedaan. Je script wordt iets veiliger en cleaner. ( dat laatste is misschien een kwestie van smaak en iets dat alleen mensen die in andere talen dan PHP hebben gecode kunnen waarderen
Oftewel: zorg gewoon dat je code niet geexploit kan worden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan (kan ik over mee praten) maar het is vervelender als je site misbruikt wordt...While it is quite possible to write secure code in PHP, we felt that the fact that PHP makes it too easy to write insecure code was bad, and we've decided to attempt a far-reaching change, and deprecate register_globals. Obviously, because the vast majority of the PHP code in the world relies on the existence of this feature, we have no plans to actually remove it from PHP anytime in the foreseeable future, but we've decided to encourage people to shut it off whenever possible
Overigens kan het nog erger dan $_GET en $_POST bovenaan je pagina zetten: $_REQUEST doet nl $_GET, $_POST en $_COOKIES bij elkaar...
Verwijderd
/me vloekt tegen zichzelf en zegt: waarom deed ik vroeger zo koppig, en gebruikte ik $bla ipv $_GET['bla']
(Dat is hier ook al meer gezegd, maar het lijkt nog niet helemaal te willen doordringen.)
Verwijderd
Mijn apache start wel op maar sluit dan direct weer en niks in de error log
Maar toen had je al $HTTP_POST_VARS etc moeten gebruikenOp zondag 28 april 2002 17:22 schreef StephanPHP het volgende:
Meschien omdat $_GET pas in versie PHP 4.1.0 kwam
In NOS zijn daar een paar topics aan gewijd, kijk die even door.Op zondag 28 april 2002 17:20 schreef StephanPHP het volgende:
Wie heeft php 4.2.0 aan de praat met Apache 2 ?
Mijn apache start wel op maar sluit dan direct weer en niks in de error log
Mag het ook $HTTP_GET_VARS zijn?ACM:
[.. $_GET ..]
Maar toen had je al $HTTP_POST_VARS etc moeten gebruiken
NeeOp zondag 28 april 2002 17:56 schreef tomato het volgende:
Mag het ook $HTTP_GET_VARS zijn?
Niet als het als voorbeeld bedoeld is
Vandaar ook de etc