Ik heb 'm vandaag gebruikt. Het instaleren van de software duurt nogal lang en het is jammer dat er niet bij verteld word wat er precies geïnstalleerd word en je zeer beperkt kan bepalen waar het word neergezet. Overigens liep het programma tegen het eid toe vast. In ieder geval, het deed niks meer. WinXP functioneerde verder nog wel.
Comp opnieuw gestart, MD aangesloten, programma geopend en kon mijnn apparaat niet vinden. Nog maar een keer installen. En ja hoor, na een reboot werkt het prima.
Het programma zelf is erg eenvoudig. Wel weer jammer dat het automatisch de taken van mijn winamp over wil nemen. Daar zit ik niet op te wachten. Na het instellen van de opties is dit ook in orde en kan ik beginnen.
Een groep/playlist is zo samengesteld en het naar mijn MD verplaatsen is een kwestie van pijltjes klikken of slepen. Het opnemen zelf gaat snel, maar niet zo snel dat je er op gaat zitten wachten. 10 minuten voor 50 MB, 13 tracks.
Er gaan zo'n 3-4 albums op een 80 minuten MD. (5+1 gratis voor €14 bij MediaMarkt) De terugspeelkwaliteit is absoluut indrukwekkend. De bitrates waren 192 kbs en dat was uitstekend aan te horen. Het klonk beter dan door mijn aan m'n stereo aangesloten ESS geluidskaart.
Overigens doet de batterij nogal vaag. Elke keer als de stroom er nog opstaat en je drukt op stop/charge gaat ie opladen. Zelfs als dat al net gebeurd is en het duurt elke keer even lang.
Morgen de field test, nu nog even wat muziek op mijn MD'tje smijten.