ik ga mijn silverados vervangen, ideeen?

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik heb thuis een tyan tiger mp en wil daarvan mijn 2 silverados vervangen voor iets dat nog stiller is, heeft er iemand suggesties? aangezien er geen gaten rond de sockets zitten en er niet veel ruimte vanwege de condensatoren zijn is de keuze helaas beperkt toch wil ik graag tips horen :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Swiftec met delta op 5V?

staat genoeg hierover in de search

En zet voortaan [CM] of [WC] voor je topic

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Silverado's, als je ze weg doet stuur maar hierheen, ik betaal je ervoor, ik denk niet dat je veel betere prestatie/geluid verhouding zult treffen hoor, isoleer dan de kast wat beter ;).

http://twitter.com/randalpeelen

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 22 april 2002 21:04 schreef jadjong het volgende:
Swiftec met delta op 5V?

staat genoeg hierover in de search

En zet voortaan [CM] of [WC] voor je topic
Waarom Case Mod of Water Cooling in je topic titel bij dit onder werp :? ;)

Maar een flink blok met een leuke fan op 5V doet wonderen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Men neme een GROOT koelblok (Alpha 8045, Swiftech) en pleure er een Papst fan op 5v op :)

• justice strike
yup heel mooi allemaal maar ik heb dus geen gaten in mijn moederbord om ze te bevestigen.

overigens is mijn kast van aluminium en wil ik mijn pc liever niet isoleren, weet iemand wat de effecten daarvan op de koelprestatie van mijn pc zijn? omdat ik wel zeker weet dat mijn kast nu veel meer warmte afvoert dan wanneer ik een gewone kast gebruik (de kast is namelijk warm wat normaal niet voorkomt bij een gewone kast)

overigens heb ik al gezocht naar andere koelers het is mij gewoon niet duidelijk welke met een clip en welke met schroeven vastgemonteerd moeten worden dus vandaar deze topic.

• kutkip
Op maandag 22 april 2002 21:17 schreef justice_strike een heel verhaal :) :
Ik heb een swiftech MC370 (oid) en die gaat met clipjes en koelt perfect :) Zoek maar ff in de pricewatch -> Heb um al voor je :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/20353

• justice strike
en koelt deze beter en is hij stiller dan de silverado? anders kan ik net zo goed een zalman kopen en papstfans erop gooien :)

• kutkip
Op maandag 22 april 2002 21:24 schreef justice_strike het volgende:
en koelt deze beter en is hij stiller dan de silverado? anders kan ik net zo goed een zalman kopen en papstfans erop gooien :)
Er is een review waar heel veel heatsinks getest worden. Zal ff gaan zoeken voor je.

tadaa: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm Hoe kleiner het balkje hoe beter :)

Verwijderd

Probeer de Zalman CNPS6000Cu. Gegarandeerd de stilste luchtkoeler die je tegen zult komen. De performance ligt iets onder de MC370 van Swiftech.

• kutkip
Op maandag 22 april 2002 21:39 schreef PaCKo het volgende:
Probeer de Zalman CNPS6000Cu. Gegarandeerd de stilste luchtkoeler die je tegen zult komen. De performance ligt iets onder de MC370 van Swiftech.
Ook als je op die Swiftech een 12 dB(a) Papast fan zet :? >:)

• justice strike
zalman past hoogstwaarschijnlijk niet. en verder heb ik nog het probleem dat ik nu met silverados op max toerental zo ron de 45 coor cpu0 en 51 voor cpu51 haal (nu dus) das niet erg laag en ik vermoed dat mijn pc vandaag al een keer gecrashed is door de hitte, Ik heb hem namelijk net op 12 volt gezet, maakt een herrie maar hij werd toened wel 65 graden wat ik neit prettig vind.

Verwijderd

Gewoon die silverados houden...veel stiller zul je niet krijgen...
Onthoud dat een warme case nooit goed koelt...dus zorg wel voor een goede, maar in jou geval ook stille airflow!
En gebruik Arctic silver 3 als koelpasta...scheelt een hoop als je het vergelijkt met die witte koelpasta..

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Wat is de temperatuur van je kast in de BIOS?? Als de kast warm aanvoelt kun je denk ik met (stille) casefans wel het een en ander aan graadjes omlaag.

In de praktijk heb ik op een AMD XP 1800+, ter vergelijking, weinig verschil gezien/gehoord in temperatuur en geluidsniveau tussen een NoiseControl Silverado (model schiet me niet te binnen) op 10 V en een Alfa PAL (8035 geloof ik) met Pabst fan (ook op 10V).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Inderdaad; veel stiller wordt het niet dan een Silverado. Ze zijn wel erg casetemp-gevoelig, dus je kan het beste stille casefans installeren. Of een nieuwe kast (bivoorbeeld een Antec). Daar heb je ook nog Magic Fleece voor, dat op maat gleverd kan worden, bijvoorbeeld hier

Forza Mucca!

• justice strike
ff ter verduidelijking ik heb een lian-li kast, er zitten al case fans in, die draaien normaal op 5 volt maar ik heb ze voor de zomer op 12 gezet de silverados draaien ook op 12 volt (geen dongle gebruikt) en hij zat gisterenavond met full load tegen de 59 en de 52 graden aan (2procs) het geluid is ondraagelijk. Ik heb overigens van mijn enermax voeding ook de fans op max gezet.

Ik zit te denken aan die magic fleece maar het is wel een beetje zonde voor een lian li kast.... of maakt het voor de temp niet uit? ik kan me voorstellen dat het gaat isoleren, dat magic fleece geval :)

• kutkip
Maakt niet zo heel veel uit hoor dat spul, maar het is wel erg duur :(

• justice strike
niemand die het weet?

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hmmm die ene processor 59, de andere 52 graden? Zit die koeler dan wel helemaal goed, met koelpasta? (Het kostte mij iets van 5 pogingen om een NoiseControl Silverado optimaal te installeren / laten koelen.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik weeet uit ervaring dat de Thermal Right SK6 heatsink als een idioot koelt, met een hele stille papst 80mm en een fanduct 60->80mm kan je een uberstille koeling krijgen

maar ik weet niet waarom je stiller zou willen dan silverado op 6V :S bij mij hoorde ik toen ik silverado had alleen mijn mijn HD's.

ennuh... misschien kun je ook wel waterkoelen, dat kan ECHT stil! kan je nog een beetje oc-en ook.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• justice strike
ocen kan niet met een tyan tiger mp, wil ik ook helemaal niet. ik heb de koeler goed gemonteerd dat weet ik wel zeker.

maar zou ik die magic fleece in mijn pc zetten? het is toch een lian li kast wel een beetje zonde van de hitte afdracht.

Pagina: 1