Toon posts:

Mijn pc maakt te veel lawaai iemand suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc-tje maakt te veel lawaai sinds ik er 2 fans in heb gezet van 8cm, nu wil ik graag me kast een beetje dempen want zelfs in een andere kamer hoor je het lichtjes :(

iemand suggesties wat ik tegen de wanden van me kast kan plakken?! en wat niet warmte afgeeft of dat de warmte zich moeilijker kan verplaatsen want me proc wordt nu 45 max (na het gamen)
Duron 600@800 1,64 Vcore :)

b.v.d.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik persoonlijk stoor me er niet zo aan (3* 8*8cm fans 2*Alpha's 1*Card cooler en voeding)maar je zou de binnen kant af kunen plakken met isolatie spul en je fans met rubber ringetjes kunnen monteren.
Of over stappen op water koeling met e.v.t peltiers.
Ook kan het handig zijn om voor de fans e.v.t opstakels te verwijderen zodat deze minder ruist.
En anders live with it.
Oja mijn pc hoor ik al vanaf een afstand in een andere kamer :)

Paradigm: Shift happens.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja mijn Athlon 650 @ 950MHz maakte ook iets te veel herrie naar mijn mening .. de PC staat in m'n slaapkamer en omdat hij nu 24/7 aanstaat ivm RC5 kon ik dus niet slapen ;) . Nu draait ie op 800MHz 1,55V. Het is een stukkie langzamer maar alle fans draaien nu op 7V en m'n harddisk heb ik uit het HDD/Floppy-rack gehaald. Die ligt nu op een dik stuk schuimrubber onder in de kast. Kan ik eindelijk weer lekker slapen :Z ... (heb jij natuurlijk geen last van HlpDsk de slapeloze ;) ). Tja je moet iets overhebben voor de DPC ...

PC Specs

Verwijderd

ik heb mijn kast dus geisloleerd met schuim rommel. werkt op zich wel maar had beter gekund, komt waarschijnlijk door 12cm intake fan.

as je dt topic ff hoog houdt kan ik misschien wel wat plaatjes posten van mijn kast

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 23:38

C0nscious

Mysteryman.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 01:36 schreef C0nscious het volgende:
http://www.elanvital.com.tw/products/whisper/whisper.htm

kost je wel een paar centen...[/quote]Okee maar wat kost het precies? En waar kan ik het halen?

• 504
  • Laatst online: 21-05 15:37

504

Bij mij zijn nu 4 fans schakelbaar. Of 12V of 7 V.
Is het warm dan gaat ie op 12, is het normaal, dan 7V.

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• php
  • Niet online

php

Eerst klaagden mijn huisgenoten, omdat ze dachten dat ik continue de video aan het terugspoelen was......

Nu heb ik waterkoeling, en hoor ik de PC vanaf 2 meter afstand niet. de enige fan die erin zit, is de voedingsfan, en die is low-noise.

Wat kan je doen voor minder geluid:
Roosters etc wegknippen voor de fans.
Minder fans, betere opstelling. bijv geen intake fan, maar de bodem uit je kast knippen.
Kast op rubber doppen of op vloerbedekking
Harddisks, cd-rom spelers monteren nadat je er elastiek om gedaan hebt. (dempt trillingen)
Je computer niet dichtbij een muur zetten, of de muur bekleden met noppenschuim (bouwmarkt, van dat eierdoos-spul)
Binnenkant kast bekleden met zacht schuim of vergelijkbaar.
En natuurlijk:
Waterkoeling installeren!

Herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

PC in een andere kamer zetten, of in een kastje die goed geluid isoleert.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 23:38

C0nscious

Mysteryman.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 09:27 schreef Rebasser het volgende:
Okee maar wat kost het precies? En waar kan ik het halen?[/quote]Het is eigenlijk een hele stille kast plus "whisper" onderdelen om hem bijna helemaal "stil" te maken. De Elan Vital T-10 kast (± 280,-) verkopen ze o.a. bij Man en Muis, maar die whisper-kits (ik heb het nagevraagd tijdje geleden) helemaal nergens... :( Toen heb ik contact opgenomen met de leverancier van Elan Vital (Asus eigenlijk) in Nederland, en die schijnen die onderdelen ook niet eens op voorraad te hebben. Ik heb ze toen mailtje gestuurd met wat ik nodig had en prijsopgave, blijkt dat ze dat dan "ff" moeten laten inschepen uit Taiwan en dat duurt een aantal weken :( .Daarover heb ik 2 dagen geleden een mailtje gestuurd wat de kosten hiervan zullen zijn, slik.. Tot op heden nog geen reactie ontvangen, ben wel erg benieuwd.

- Elan Vital T-10
- Stille voeding (als temp goed is, staat dat ding gewoon uit of blaast hij zachter)
- Stille proc-koeler (idem principe), als je de FSCUG3-T neemt kan hij tot over de 1Gz aan. (ga waarschijnlijk mijn Duron700 proberen over te klokken)
- Airpipe (kan je zien op de site, gaat er zoŽn pijpje rechtstreeks naar de buitenkant van je kast om de airflow te geleiden, staat wel stoer :) )

Zal wel het een en ander gaan kosten, maar dat heb ik er wel voor over om gewoon lekker bij je pc te gaan zitten zonder dat je bijna in de gaten hebt dat hij daadwerkelijk aan staat. Tenzij het echt associaal duur gaat worden natuurlijk...

Je kan de leverancier van Elan Vital in Nederland bereiken via formulier op http://www.isl.nl

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt er een big tower met een 300 watt voeding en die zal ik zoveel mogelijk om proberen te bouwen (met luchtkoeling want waterkoeling vind ik nog wat te) ik zal wel een verslachje posten met specs en uitslagen
Pagina: 1