Wasdrogerslang maakt je kastje koeler

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik kwam op dit idee om mijn kast wat stiller te maken, mijn voeding blaast nogal. Ik kocht een stuk luchtafvoerslang van twee meter voor een wasdroger (80mm) en heb die als knaldemper gebruikt op de uitgang van mijn voeding. En zowaar, mijn kast werd best wel een stukkie stiller.
Daarna was ik een beetje bang dat mijn kast warmer zou worden, aangezien de voeding het door de slang zwaarder krijgt met lucht afvoeren. Niets bleek echter minder waar. De temp van mijn geforsje daalde van 56C naar 51C, waaruit ik mag afleiden dat mijn kasttemp ook wel ietsie gezakt is, waarschijnlijk meer dan die 5 graden C.

Dit komt omdat de warme lucht die uit m'n compu komt direct afgevoerd wordt naar ver weg van de kast en dus niet weer gedeeltelijk aangezogen, waardoor er gekoeld wordt met warme lucht.

Bij mij heeft dit redelijk heavy gewerkt omdat ik ook ventilatie gaten heb aan de achterkant. Als je dat niet hebt zal het resultaat waarschijnlijk minder zijn.

Dit geintje kost je wat tape, ik heb van dat brede bruine turbo spul gebruikt, en ongeveer een tientje per meter luchtslang. Ik heb niet overgeklokt tot the limit, dus daar kan ik ook niet veel zinnigs over zeggen, maar ik verwacht dat het aardig wat kan schelen, vooral als je kast onder een bureau tegen de muur staat te loeien.

ieeeepppppp :P

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 23:47
Grappige post, wel een goed ideetje.
Ik ga het misschien ook maar eens proberen.
:)

Greetz Tha_Griff

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Heh, ik heb ooit hetzelfde idee gehad (alleen idee) maar isser nooit van gekomen, maar daarbij zat ook meteen dat ie koude lucht van buiten aanvoerde door zo'n soort slang :)

altijd koel in NL volgens mij (iig niet warmer dan in me kast 33 C) dus dan moet dat ook wel te doen zijn...

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb geen lucht aanvoer slang gedaan, dat zou alleen nut hebben als de lucht die je aanvoert extra koud is, uit een airco of uit je raampje 's winters of zo. Bovendien kan ik nu het frontje op mijn kast laten zitten, ziet er toch ietsjes charmanter uit.

Verwijderd

Heh... heb ik ook al eens gedaan..

Maar dan inderdaad met 2 slangen 1 en en 1 uit

ging allemaal perfect totdat er een huis mus in me kast zat... die er denk ik al een uurtje of 5 in had zitten kampeere,toen ik de kast open schroefde, had dat arme beest zich van doods angst helemaal leeg gescheten boven op me gloed nieuwe voodoo 2 12 mb s.l.i (die dingen lopen zonder goede koeling gehijd zo vast als een huis) na dat ik de kast opende fladderde het doodelek vermoeide vogeltje wat scheef weg tegen mijn kamer raam aan, waarna hij k.o op de grond viel, en daar was mijn anders zo lieve siamees (jeezes wat zijn die beesten snel) de rest van de details zal ik jullie besparen....

maar als je ook een slang gaat bevestigen,span er dan wat fijn mazig gaas over het uit einde heen, een nylon kous ofzo,want motten en ander ongedierte wil je ook niet tusse je duure harde waren laten fladderen.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb nog zo'n roostertje voor m'n uitlaatfan zitten. Die is waarschijnlijk de grote oorzaak van het lawaaierig zijn van mijn voeding, maar mijn voeding is me voorlopig iets te kostbaar om dat rooster eruit te knippen. Voorlopig heb ik dus geen motjes in mijn kast.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

grappig, ik zat net met dit idee imme hoofd te spelen :)

het word namelijk behoorlijk benauwd op m'n kamer alsk m'n bak een ochtendje aan heb staan, maar ik dacht er aan om de slangen naar buiten te leiden. ik zat alleen nog met het probleem van die (ik weet 't: korte) zomer die we hier hebben. dan kan het toch behoorlijk warm worden buiten en is het binnenshuis toch een stuk koeler en warme lucht naar binnen zuigen heeft geen zin.
duh opt moment dat ik dit schrijf schiet me opeens te binnen dat de inlet helemaal niet uit het raam hoeft te hangen...

Moooohhhh }:O

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Airco in je pc !!!
Pagina: 1