Is wat sneller voor je vidiplankOp maandag 29 april 2002 12:59 schreef Cutebritney het volgende:
waarvoor dient die fast_writes precies?
aangezien daar een speciale versie voor te downloaden is...
Dus altijd die nemenOp maandag 29 april 2002 13:00 schreef kutkip het volgende:
[..]
Is wat sneller voor je vidiplank
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
oke, dan gaan we deze maar even flashenOp maandag 29 april 2002 13:00 schreef kutkip het volgende:
[..]
Is wat sneller voor je vidiplank
edit: cheepoman heeft het al gedaan
http://basedrum.endoria.net/k7s5a/chb0325.zip <- non-lan
http://basedrum.endoria.net/k7s5a/chb0325l.zip <- lan
http://basedrum.endoria.net/k7s5a/chb0325f.zip <- fast writes enabled(lan)
Of moet im me K7S6A nog maar ff laten hangen..
laat maar horen !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Instelling 147/147. In de bios geeft hij aan dat memory dan op 100mhz draait, maar ik zie met Sandra info dat het toch echt 147mhz is. Cool, nu nog eens kijken wat ik kan tweaken met de timings.
Btw, wat een kl*te opstart pic zeg... hoe zet ik dat uit?
Nope
hehe hij loopt hier i.i.g. als ene tierelierOp maandag 29 april 2002 13:15 schreef Speedy-J het volgende:
Doet die het goed ,mot ik me K7S5A uit me server plukken !
Of moet im me K7S6A nog maar ff laten hangen..
laat maar horen !
m'n AthlonXP 1600+ (1400mhz) draait nu op 1900+ nivieau !! (1.57 Ghz)
die opstartpic is wel errug iri overgins
[edit]
kijken of ik nog hoger kom
Die zit op ntfs dus dat wordt een boot cdtje bakken.
FF wachten dus op een nerd die de bios van de K7S6A wil vernaggelen ,euh modden
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Hehe, wel cool dat mijn nick tijdens het opstarten van duizenden pc's in beeld komtOp maandag 29 april 2002 13:17 schreef Bjorker het volgende:
Btw, wat een kl*te opstart pic zeg... hoe zet ik dat uit?
Overgens dat scherm is best irritant jah, het was nog wel mijn idee
'k heb nu draaien:
AthlonXP 1600+ @ 1900+
(1.4ghz @ 1.57Ghz)
Dit dus met een FSb van 150
M'n RAM wil helaas niet op cas 2
Maar dat zal wel te verhelpen zijn met een voltagemod
Dat ging normaal wel goed. Misschien dat er wat andere settings default te krap staan.
Ga nog maar wat meer experimenteren.
En ik blijf erbij...die opstartpic is te groot, te irritant, en blijft te lang in beeld. Maar verder een cool biosje.
Nope
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
gewoon van floppy mischien?Op maandag 29 april 2002 13:55 schreef T-1o0o het volgende:
fuck krijg hem niet geflashtheb een ntfs partitie waar windows op staat ik moet dus met cd-rom flashen dus ik boot via bootdiskette typ ik e: in zegt ie drive niet geldig terwijl het gewoon de cd-rom drive is.weet iemand de oplossing?
Ik gebruik een flash prog die EERST alles van flop laad, en in 't geheugen zet.
Als ie dan iets niet kan lezen van de flop, is hij iig nogniet geflashed
En dan flasht ie uiteindelijk vanuit het RAM
[edit]
ALLEEN als je hem al eens eerder hebt geflashed naar een versie zonder floppy-bug!
Verwijderd
is toch risicovol dadelijk is mijn bios doodOp maandag 29 april 2002 13:56 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
gewoon van floppy mischien?
Ik gebruik een flash prog die EERST alles van flop laad, en in 't geheugen zet.
Als ie dan iets niet kan lezen van de flop, is hij iig nogniet geflashed
En dan flasht ie uiteindelijk vanuit het RAM
[edit]
ALLEEN als je hem al eens eerder hebt geflashed naar een versie zonder floppy-bug!
vaagOp maandag 29 april 2002 13:57 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
geen floppies voor mij, dat heeft me al 3 keer een hotflash gekost
nognooit misgegaan eigenlijk
helaasOp maandag 29 april 2002 13:58 schreef Da_Kine het volgende:
kan iemand booten van 160/120?
mischien als ik een voltagemod erover heb gedaan....
Maar met standaard voltages NIET iig...
Wie ben jij dan? Die nick met als naam "beheerder -deblokeer mij" ?Op maandag 29 april 2002 13:33 schreef Da_Kine het volgende:
Hehe, wel cool dat mijn nick tijdens het opstarten van duizenden pc's in beeld komt, maarjah cheepoman had eigenlijk beter basedrum kunnnen gebruiken maarjah.
Overgens dat scherm is best irritant jah, het was nog wel mijn ideemaar ik bedoelde ene logo ter grote van dat energie star logo
Best wel vage naam dan...
Heb trouwens net een bios clear moeten doen. Met ultra 3-4-3 settings kon ik niet eens meer in de setup komen.
Nope
zet eens een potloodstreepje over r358Op maandag 29 april 2002 13:33 schreef Cutebritney het volgende:
hmz...dat was ook meteen m'n max
'k heb nu draaien:
AthlonXP 1600+ @ 1900+
(1.4ghz @ 1.57Ghz)
Dit dus met een FSb van 150
M'n RAM wil helaas niet op cas 2(Crucial pc 2100)
Maar dat zal wel te verhelpen zijn met een voltagemod
voor meer info:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000802
thnx !Op maandag 29 april 2002 14:02 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
zet eens een potloodstreepje over r358
voor meer info:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000802
ff lezen
[edit]
hier hebben ze het over een weerstand insolderen
Oops dat klinkt niet goed. Probeer even een bios clear. Mocht dat niet helpen rename dan je biosfile naam naar amiboot.rom op een autostart floppy en flash je oude bios terug.Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef kutkip het volgende:
Ehhhh... dudes. Ik krijg een scherm met ABCDEF enz met allerlei opties erachter. WTF moet ik doenPlease help me out
Nope
hehe das een lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik door admin gebanned ben (oude account nr: 00006495) omdat ik de bezoekers er op wees dat wat admin vertelde niet waar was, war ik overgens beijzen voor had. Admin houdt niet zo van kritiek en de vrijheid van meningsuiting.Op maandag 29 april 2002 13:59 schreef Bjorker het volgende:
[..]
Wie ben jij dan? Die nick met als naam "beheerder -deblokeer mij" ?
Best wel vage naam dan...Wat is het verhaal daarachter?
Hij doet het nog wel hoorOp maandag 29 april 2002 14:03 schreef Bjorker het volgende:
[..]
Oops dat klinkt niet goed. Probeer even een bios clear. Mocht dat niet helpen rename dan je biosfile naam naar amiboot.rom op een autostart floppy en flash je oude bios terug.
ik heb hier de john_hoek methode op toegepastOp maandag 29 april 2002 14:03 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
thnx !
ff lezen
[edit]
hier hebben ze het over een weerstand insolderen
voor meer info zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/354122/
Welke amiflash versie gebruik je? Met aminf332.exe gaat het hier perfect.Op maandag 29 april 2002 14:06 schreef kutkip het volgende:
[..]
Hij doet het nog wel hoorGewoon ff gereset maar ik kan hem niet flashen
Nope
[off-topic]Op maandag 29 april 2002 14:05 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
hehe das een lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik door admin gebanned ben (oude account nr: 00006495) omdat ik de bezoekers er op wees dat wat admin vertelde niet waar was, war ik overgens beijzen voor had. Admin houdt niet zo van kritiek en de vrijheid van meningsuiting.
Weet je toevallig ook hoe ik de extra FSB opties kan enablen in m'n PC Chips M841LR (SiS740) bios?
[/off-topic]
webOS all the way!
Het begint er op te lijken dat m'n mobo niet WIL OC'en
Haha.. hij is wel erg orgineel vind ik. Ging dat ook over DrA?Op maandag 29 april 2002 14:05 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
hehe das een lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik door admin gebanned ben (oude account nr: 00006495) omdat ik de bezoekers er op wees dat wat admin vertelde niet waar was, war ik overgens beijzen voor had. Admin houdt niet zo van kritiek en de vrijheid van meningsuiting.
Inderdaad wel een gaaf gevoel voor je dat het op duizenden pc's als opstartscherm komt te staan. ( 90% begrijpt vast niet dat het nederlands is
Maar heb jij toevallig een identieke versie waar deze pic niet instaat? Indien ja, dan hou ik me aanbevolen.
Nope
dus als ik het goed begrijp, gewoon met een zacht potlood de weerstand een beetje kleuren? hmzzzzzOp maandag 29 april 2002 14:09 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
ik heb hier de john_hoek methode op toegepast
voor meer info zie:
Heb je het zo letterlijk ingetikt?Op maandag 29 april 2002 14:13 schreef kutkip het volgende:
Die jah. Aminf332 /bios.rom en toen gaf ie dat
Je moet niet die "/" gebruiken, dus gewoon dit: AMINF332 CHB0325L.ROM
Dan moet het gewoon werken.
Nope
Ja. De bios file heb ik bios genoemd en toen dat ingetikt jah. Ik zal het eens zonder "/" proberenOp maandag 29 april 2002 14:22 schreef Bjorker het volgende:
[..]
Heb je het zo letterlijk ingetikt?
Je moet niet die "/" gebruiken, dus gewoon dit: AMINF332 CHB0325L.ROM
Dan moet het gewoon werken.
gewoon prog runnen, en dan in het prog het path naar de bios file ingeven
Die laad hij dan in het ram, en hij flash vanuit het ram
heel veel veiliger kun je niet van bijv. een floppy flashen
mischien staat in je bios oid dat hij niet flashable is...ik bedoel dat hij beveiligd / locket is....Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef kutkip het volgende:
Ehhhh... dudes. Ik krijg een scherm met ABCDEF enz met allerlei opties erachter. WTF moet ik doenPlease help me out
Verwijderd
wel stoer dat ie 2000+aangeeft op 1617mhz
Verwijderd
je naam staat op het bootscreenOp maandag 29 april 2002 14:09 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
ik heb hier de john_hoek methode op toegepast
voor meer info zie:
beheerder:deblokeer mij
Ja, maar ik ga deze niet versprijdenOp maandag 29 april 2002 14:18 schreef Bjorker het volgende:
[..]
Maar heb jij toevallig een identieke versie waar deze pic niet instaat? Indien ja, dan hou ik me aanbevolen.
Maar je kan h'm zelf heel makkelijk uitzetten met amibcp:
http://basedrum.endoria.net/k7s5a/amibcp.exe
Ok.. to be safe...Op maandag 29 april 2002 14:35 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
Maar je kan h'm zelf heel makkelijk uitzetten met amibcp:
Setting 33H - full screen logo
naar 3BH - core info ?
Is dat de juiste setting?
Nope
volgens mij zit je nu ik het modules scherm, daar moet je niet zijn. In een ander menu kun je h'm gewoon uitzetten ( in van de laatste menu's.Op maandag 29 april 2002 14:41 schreef Bjorker het volgende:
[..]
Ok.. to be safe...
Setting 33H - full screen logo
naar 3BH - core info ?
Is dat de juiste setting?
Verwijderd
Ook hier graag voor alle zekerheid:Op maandag 29 april 2002 14:46 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
volgens mij zit je nu ik het modules scherm, daar moet je niet zijn. In een ander menu kun je h'm gewoon uitzetten ( in van de laatste menu's.
Configure BIOS options:
Display AMI Logo Yes/No
Display OEM Logo Yes/No
Als deze het zijn, en ik zet ze op NO, krijg ik nog steeds dat logo screen
ik ehb het net zelf ff geprobeerd. je moet gewoon naar het modules scherm gaan. Daar de full screen boor logo module verwijderen, opslaan en klaar is kees.Op maandag 29 april 2002 15:55 schreef Sjako98 het volgende:
[..]
Ook hier graag voor alle zekerheid:
Configure BIOS options:
Display AMI Logo Yes/No
Display OEM Logo Yes/No
Als deze het zijn, en ik zet ze op NO, krijg ik nog steeds dat logo screen
doe je dat onder windowsOp maandag 29 april 2002 16:20 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
ik ehb het net zelf ff geprobeerd. je moet gewoon naar het modules scherm gaan. Daar de full screen boor logo module verwijderen, opslaan en klaar is kees.
Bij mij freezed het halve systeem als ik dat prog start onder winXP
Alleen cont. alt. del werkt dan nog om terug naar windows te gaan....
nee het moet in pure dosOp maandag 29 april 2002 16:21 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
doe je dat onder windows
Bij mij freezed het halve systeem als ik dat prog start onder winXP
Alleen cont. alt. del werkt dan nog om terug naar windows te gaan....
vandaarOp maandag 29 april 2002 16:22 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
nee het moet in pure dos
webOS all the way!
vreemd hier slaat hij meteen vast in xpOp maandag 29 april 2002 16:27 schreef Hermanvh het volgende:
AMIBCP werkt hier zonder probs onder WinXP
Hij werkt hier ook prima in XP,dacht eerst dat ie vastsloeg maar hij deed het tochOp maandag 29 april 2002 16:32 schreef Da_Kine het volgende:
[..]
vreemd hier slaat hij meteen vast in xp
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Vette BIOS thanks
Verder ook heel erg mooi die nieuwe geheugen timing opties !
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
ergens een fout in of zo
op 107 gewoon stabiel
en ja waar de 110is weet ik niet
want dat zal wel stabiel lopen
tja geen id eigenlijk, vraag het eens op ocwb aan cheepoman.Op maandag 29 april 2002 23:20 schreef Gallus het volgende:
Ik heb hem net ook geflashed en draai nu ook op 107/107. Waarom zit er eigenlijk geen 110/110 bij? Met CPUFSB is het wel mogelijk om die in te stellen.
Verwijderd
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
te slecht geheugen lijkt me de enige mogelijkheid eigelijk
of kan het ook me vidkaart zijn, aangezien het bij 3dmark is, en sisoft wel gewoon een memory bandwidth test goed doorloopt
heb btw sdram
Bedankt, de vorige 2 mensen die dat in deze thread zeiden geloofde ik niet, maar nu ben ik overtuigtOp dinsdag 30 april 2002 18:38 schreef lodewj het volgende:
De lan en non-lan biossen zijn identiek. als je de lan versie flashed moet je gewoon onboard lan disabelen in de bios. ecs doet namelijk hetzelfde bij de niet lan borden, waarna ze die lan-optie verbergen.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Wie weetwat dit betekend ?
Ja, waarschijnlijk werk je nu met een m830lr bios, je kunt gewoon op Y drukken en doorflashen (mits je natuurlijk wel een k7s5a hebtOp woensdag 01 mei 2002 12:54 schreef Galaxis het volgende:
Als ik de nieuwe OC bios er in wil flashen krijg ik deze Error : Error 9 , BIOS Tag is incorrect.
Wie weetwat dit betekend ?
jazeker, het is een compleet ander moederboard, als je die bios flasht zullen een aantal pci sloten het niet doen, lan doet het niet enz.Op woensdag 01 mei 2002 17:11 schreef psychodweep het volgende:
Is er een verschil tussen de bios van een k7s5a (black pcb) of een k7s5a2 (yellow brown pcb) ???
Verwijderd
helaas, na proberen om het mooie opstartschermpje weg te krijgen is het resultaat bar en boos: mooi zwart scherm en alleen maar een piepje en een constante vraag naar floppy.
iemand enig idee?
==> ok werkt weer thnx aan mijn floppy disk, opstarten met lege floppy met alleen een gerenamed chb0325l.rom in amiboot.rom er op
je kan het boot-up scherm wegkrijgen door op tab te drukkenOp woensdag 01 mei 2002 17:55 schreef wutang het volgende:
Flashen werkte prima en liep met mijn duron 1000 prima op 107*107
helaas, na proberen om het mooie opstartschermpje weg te krijgen is het resultaat bar en boos: mooi zwart scherm en alleen maar een piepje en een constante vraag naar floppy.
iemand enig idee?
==> ok werkt weer thnx aan mijn floppy disk, opstarten met lege floppy met alleen een gerenamed chb0325l.rom in amiboot.rom er op
andere waarde kies dan krijg ik een zwart scherm (oranje lampje
moet ik'm nog gaan unockuh ofzo, ik bedoel mijn OC ervanring
houdt op bij mijn Celeron 300A op 450 laten draaien...
Verwijderd
Heb zelfde mobo en cpu (1700+ XP) ook op 166Mhz draait ie idd niet! Mijn geheugen kan't blijkbaar niet af (256 DDR van Apacer)...Op maandag 22 april 2002 17:30 schreef arieiv het volgende:
Goed nieuws!!! Hoewel ik er zelf niets mee opschiet. Mijn XP 1700+ draait stabiel op 150/150 mHz. 166/166 zat ook in de vorige bios en dat haalt hij (of mijn geheugen) in ieder geval niets.
Ik hoop dat er eens een bios uitkomt die 155/155 of 160/160 kan draaien.
draai nu dus aan 1652MHz met men G-Force 2 GTS haal'k nu een benchmark van +5000 ptn
Dat ligt niet aan je geheugen maar aan de bios.Op donderdag 02 mei 2002 09:22 schreef Pienjo het volgende:
[..]
Heb zelfde mobo en cpu (1700+ XP) ook op 166Mhz draait ie idd niet! Mijn geheugen kan't blijkbaar niet af (256 DDR van Apacer)...
Het lijkt geen enkel verschil te maken of dit nu aanstaat of niet.
Nope
Verwijderd
Mijn ECS k7s5a met duron boot niet op 133/133,
233/166.
Maar wel op 143/143 en 147/147(1000en1050mhz)
Niet slecht voor een Duron dus.(fsb147)
Maar ik zou eigenlijk mijn geheugen nog wat sneller willen laten lopen.geheugen timings zijn nu 2-4-2,alles op z'n
snelst.(crucial pc2700 geheugen)
Heeft iemand al kunnen booten op 133/166?
Hoe kan ik sandra's memorybenchmark plaatjes opslaan?
In het SANDRA Scherm ALT-Printscreen en dan in een beeldbewerkingsprogramma plakken, opslaan als JPG.Op zaterdag 04 mei 2002 22:21 schreef IT het volgende:
Zeer wazige bios die oc-bios
Mijn ECS k7s5a met duron boot niet op 133/133,
233/166.
Maar wel op 143/143 en 147/147(1000en1050mhz)
Niet slecht voor een Duron dus.(fsb147)
Maar ik zou eigenlijk mijn geheugen nog wat sneller willen laten lopen.geheugen timings zijn nu 2-4-2,alles op z'n
snelst.(crucial pc2700 geheugen)
Hoe kan ik sandra's memorybenchmark plaatjes opslaan?
Ja ik kan probleemloos booten @ 133/166 @ normal 2.5-6-3Op zaterdag 04 mei 2002 22:21 schreef IT het volgende:
FAQ over flashen staat op www.ecsusa.com begin er niet aan als je niet weet waar je het over hebt!Op maandag 06 mei 2002 16:19 schreef Juniorrules het volgende:
n00b vraagje: Ik heb die .rom file nu, hoe moet ik nu verder?
If it aint broke dont try to fix it..
Beetje lullig, maar als het mis gaat, heb jij geen pc om op te GOTTE'n
Mar ff on-topic, met OC'en ben ik niet zo'n n00b (heb al verscheidene pc ge-OC'ed.
Nu wil ik m'n nieuwe AMD dus ook OC'en dmv die nieuwe bios.
Waar heb jij het dan over?Op maandag 06 mei 2002 16:27 schreef Juniorrules het volgende:
Ik heb nog een Pentium 4 2GHz Northwood staan, moet toch voldoen hè![]()
Mar ff on-topic, met OC'en ben ik niet zo'n n00b (heb al verscheidene pc ge-OC'ed.
Nu wil ik m'n nieuwe AMD dus ook OC'en dmv die nieuwe bios.
ontopic: k ben met dat amibcp ff alle settings die ik wil als default goedgezet, scheelt een hoop istellingen iedere keer als ik de BIOS moet resetten bij een verkeerde poging van memory etc
K had 2 geheugenbankjes in mijn PC zitten, een van 256MB en een van 128, als ik de memorytiming op z'n laagst zet (snelste werking) dan geeft PC aan dat ie 256MB geheugen heeft, wel vaag dat hij wel wil opstarten maar de 128MB links laat liggen. Had verwacht dat PC niet eens zou opstarten
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04