Game cafe; wel of niet beginnen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 16:46 schreef webkabouter het volgende:
Dus reclame maken in kranten, tv etc :p
Hij is beginner hoor. Denk niet dat het op RTL4 komt >:) Wel stoor. Echt wel dat het dan druk word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38219

Topicstarter
Dinictus: Ja; ook tournaments zullen er zijn. Tipje van de sluier; opening met een heftige prijs. We richten ons op een jongeren publiek, en die trek je natuurlijk ook met een jongeren imago. Txs voor de tips.

B0MBACI: legitimatie is verplicht als je lid wordt.

Jeroenr: daar hebben we ook zeker aan gedacht. Maar vinden toch interessanter om het te laten sponsoren :D

Single Guy special rooms is moeilijk realiseerbaar, maar het is een leuk idée. Arcadehal/plek is wat moeilijk gezien de ruimtes. Je hebt ongeveer 250m2 ruimte waar je alles moet hebben. Bar, toiletgroep, kantoorgedeelte..
Dus echt ruimte voor arcadehal heb je dan niet..

Kolonel_E; als het zover is dan zie je het wel op de website..

weareborg: yep, gear inprikken is nog niet zo makkelijk. We zijn er mee bezig om te kijken wat we kunnen doen.

DarkJedi; bar komt inderdaad dicht bij de ingang. Dat is de planning. Je komt voorbij de bar in de arena. ID is een goed idee.

FunkyTrip; Wij gaan er vanuit dat een bepaalt gamers percentage wat zal nuttigen. Dus zeker niet 100%!

DarkShadow: Verschillende game genres van Arcade tot FPS, van GodSims tot flight sims. Het is buiten MP ook single te gamen. De consoles zijn er ook, en ja; ook voor MP.

webkabouter: ik weet dat men bezig is om consoles onderling met elkaar te linken. Zodra we hier wat meer overweten kunnen we er ook wat mee.
Uiteraard zal er een leuke site aan gekoppeld worden. We hebben nog wel wat andere ideeen.. Wat TV betreft, tja dat gaat wat ver; maar we hebben goed contact met Gamequest en die zal ook zeker komen als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Op donderdag 25 april 2002 20:25 schreef YUME het volgende:
FunkyTrip; Wij gaan er vanuit dat een bepaalt gamers percentage wat zal nuttigen. Dus zeker niet 100%!
Ik waarschuw vast dat het hooguit de helft zal zijn van wat je verwacht...

Jongeren achter een computer eten niets & drinken niets tot ze stoppen... (en dan gaan ze naar huis), da's een algemeen bekend feit ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13

ThaHandy

Discovery Channel

maaruuh tot hoever zit je nu?

beetje info dit en info dat

gaat dit et worden?

pc's/lokatie enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FunkyTrip: ook daar houden we rekening mee. We zijn zelf ook gamers you know..

ThaHandy; we zijn behoorlijk ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 14:22
Nog personeel nodig? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkJedi; woon je niet een beetje ver weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Ik zou ook een rook verbod doen anders zijn je pc binnen de snelste keren geel en stinken een uur in de wind als je ze moet upgrade of zo.

NO ATTACK INTENDED naar de wel rokers.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49365

Vandaag in Rotterdam op de Blaak geopend: een gamecafe van Gamesyndicate. Ik was vandaag in R'dam en liep even naar binnen. Zag er mooi uit, goede pc's en ik zag al erg relaxte stoelen. Ze waren alleen nog bezig met installeren, en wilde ze neit al te veel lastig vallen dus was zo weer weg. Maar een goed initiatief!!!!!!!!! Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 19:07
Ontzettend leuk idee zo'n game cafe. Alleen een beetje ver weg voor mij. Maar goed om daar eens mee te beginnen.
http://www3.sympatico.ca/pike111/cs-national.wmv
Ik heb een filmpje gevonden over game cafe's in Amerika. Daar lopen die dingen al als een trein, maar vooral in de avond/nacht uren. In Nederland is de wetgeving veel strenger op horeca gelegenheden. Is ook maar de vraag of jullie later dan 3 uur open mogen zijn (in de vs 24 uur per dag open).

Maar laat dat jullie asjeblieft niet ontmoedigen. Ga zo door! Ik kom zeker een keer langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

In maastricht heb je ook zo'n ding.
Nog nooit iemand binnen gezien...

Je moet het groot aanpakken met reclame (op AT5 bijvoorbeeld) en ga op beurzen staan.(HCC ?)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hoe zit het ermee?

Cafe al geopend?

Of gaat het niet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
Er is inmiddels een gamecafe in Rotterdam geopend, misschien is dat het?

http://www.gamesyndicate.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Beetje duffe site, geen beschrijving van wat er allemaal te doen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik speelde een tijd terug met iemand CS op assault, die wou een Game café op Blaak beginnen... ben jij dat toevallig? :?

Omg, klik op link hierboven, en wat ziet mjin oog, Blaak :P .
Mij zal je 1 dezer dagen zeker zien langskomen... [DCM]JeanLucPicard.

is het al geopend BTW?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
Ja de site is pas net up. Ik hoorde van iemand dat dat game cafe echt heel erg goed is. Met zo'n 50 pc's komen wat X-Boxen, Cubes en PS2's. En nog een beetje betaalbaar ook. Dus als je in de buurt woont moet je maar eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
YUME...

Dan ken je The quakepub in zevenkamp waarschijnlijk ook wel? Daar heb ik zelf ook nog een poosje gewerkt. (Is vrij duur)

Maar ff heel serieus, nog personeel nodig voor in de avond uren en/of zondag en zaterdag? (Kan ook bar-werk) Woon in de randstad dus.. :)

Check m'n profile voor m'n mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 27-04 20:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op donderdag 25 april 2002 16:52 schreef Xavier het volgende:

[..]

Hij is beginner hoor. Denk niet dat het op RTL4 komt >:) Wel stoor. Echt wel dat het dan druk word.
Denk dat je beter reclame kan maken op the box en mtv enzo

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:04
Op vrijdag 24 mei 2002 11:30 schreef Xavier het volgende:
Hoe zit het ermee?
Cafe al geopend?
Of gaat het niet door?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Bij ons in Vlissingen gaat het nog steeds door. Ik krijg as zaterdag de sleutel van het pand. 155 vierkante meter, moet genoeg zijn. Begin nu wel nerveus te worden, hoop dat het gaat lukken in zeeland. Zal erg leuk zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Doen doen doen :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47328

Alst af is, meel me dan ff :D Kom ik wellus lang om te gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op zaterdag 25 mei 2002 19:22 schreef scuzz het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Bij ons in Vlissingen gaat het nog steeds door. Ik krijg as zaterdag de sleutel van het pand. 155 vierkante meter, moet genoeg zijn. Begin nu wel nerveus te worden, hoop dat het gaat lukken in zeeland. Zal erg leuk zijn in ieder geval.
In Vlissingen???!?!?! :9~ Daar woon ik. vertel vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Zorg wel voor beveiliging... ik weet nu al dat er dan gejat zal worden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb je nog personeel nodig? serieus bedoeld :P
kwoon end weg maar daarvoor kan wel iets geregeld wornden denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42783

Hai,
Ik was afgelopen zomervakantie in New York. Ik was daar in een achterbuurd van chinatown om wat cheap Anime te vinden. Ik kwam daar dus een game cafe tegen. Stonden 50 comps ofzo, en voor geld kon je daar gamen. Kben er 2x geweest en het was steeds propvol. Wel vol chinezen maja :P, ik denk dat het wel gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Op zondag 05 mei 2002 14:32 schreef likkepot het volgende:
In maastricht heb je ook zo'n ding.
Nog nooit iemand binnen gezien...
Die dump met oude zooi die 5km buiten het centrum midden in een woonwijk ligt bedoel je?

Zou ik zeker eens op bezoek gaan, om te kijken hoe het NIET moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-04 14:22
Denkt dat YUM dit forum niet meer checkt anders had die wel gereageert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 18:56
Utrecht is goeie locatie. Is nog geen game cafe of zoiets ATM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 27 mei 2002 17:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Utrecht is goeie locatie. Is nog geen game cafe of zoiets ATM
Zegt Time2Surf jou iets? :? :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mail me als je personeel nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi All daar ben ik weer. Beetje druk de laatste weken dus zodoende geen tijd gehad om alles te lezen. Dus excuse me. Maar hier weer de opmerkingen.

Splasher: geen slecht idee, maar we gaan voor goede luchtverversingssystemen.

Kemel; Ja de heren van gamesyndicate ken ik. En zij mij.. º

Oakley: (fan van het merk?) jammer dat de link niet werkt. Nee wij zijn geen syndicate.

likkepot: ook zo¡Ŝn ding? Zegt me niets..

Xavier: we zijn nog druk er nee bezig. Er komt best wel wat voor kijken om dit te starten. Kosten zijn behoorlijk hoog en we willen het wel goed neer zetten. Vergunningen duren ook erg lang voor dat je ze binnen hebt.. Etc..

Praeth: nee deze club in zevenbergen ken ik niet. Hebben ze een website?
Kun je me wat meer info geven?

AkroBatik: weet je wat dit kost? Dit zijn grote bedragen, en we hebben helaas geen budget als bv M$..

scuzz: wat is je tel nummer? Ik zou graag eens met je willen praten.
Binnenkort is er een meeting voor alle gamecafe eigenaren.

Blade_V; ok, ok, ok!

EdonyX; je staat op onze mailing lijst. Overigens je kunt ook op de hoogte blijven op pong.nl onze werknaam.

Metal-Kool4; Ja is heel belangrijk. Dus daar letten we zeker op.

VeldKoe; ja maar hiervoor is het nog te vroeg. Waar woon je?

Niekosss; txs 4 your input.

Captain_Quigley; tja dan wordt het inderdaad moeilijk als je ergens midden in een woonwijk zit.

DarkJedi: Ik ben er nog wel hoor.. º

BuzzerCrAsH; Tja Utrecht, is zeker een goede stad om te beginnen. Maar je hebt er al time2surf..

Vinnienerd; ok. Waar woon je?

Blijf mailen guys!
Rgrds
YUME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op maandag 27 mei 2002 17:49 schreef Vinnienerd het volgende:

[..]

Zegt Time2Surf jou iets? :? :+ :D
zegt me niets idd, maar is dat niet meer een internet cafe? game cafe is iets heel anders

als je in utrecht wat start kom ik wel bij je werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 01-05 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zoals al gezegt is/zijn (een) zaal(tjes) om lan's te houden denk ik ook zeer gewild. Ik ben misschien van plan om ook zoiets te doen, later gewoon een zaaltje verhuren voor lan's e.d..

Mare het is denk ik een goed idee, alleen hoe ga je dat met serials van spellen? Als je bijvoorbeeld (ik weet niet of je dat agat doen) maar ook CS aan wilt bieden en er gaat iemand zitten kloten op een server dan is wel mooi je serial gebanned.

Verder moet je er eigenlijk voor zorgen dat je van een pc's een image maakt en dat je die dan maandagochtend ofzo weer terug zet, zodat alle virussen e.d. weer van alle systemen af zijn.

Het is een groot project lijkt mij want, je moet niet alleen denken aan de hard en software maar bijvoorbeeld (zoals gezegt) een goed alarmsysteem. Je zou de computers kunnen vastzetten met een ketting ofzo maar muizen enzo zijn natuurlijk extra gevoelig. Dus ik denk dat je iig tafels moet hebben waar mensen die bij de achterkant van de pc kunnen komen.

In principe is en Cd-romspeler niet nodig, als je 1 image maakt en imagedrive ofzo gebruikt dan lukt het allemaal prima. Verder weet ik niet welk OS je van plan bent te gebruiken, maar ik zou voor XP en als dat te duur is 2k. Als je een beetje aandacht eraan besteed dan kan maak je ook ff een thema voor XP dat een beetje hetzelfde thema heeft als de rest van je zaak.

Ik weet niet wat voor een opstelling je wilt maken van pc's maar een brandblusser moet bijvoorbeeld berijkbaar zijn.

Verder weet ik niet hoe je het met het netwerk gaat doen, maar als je een beetje variabele opstelling wilt gaan maken dan is het misschien handig (klinkt raar ja) maar om de aansluitingen aan het plafond te maken.

Verder heb je ook van die zaken zoals verzekering. Kijk koffie over een toetsenbord is bijvoorbeeld iets waar je rekening mee moet houden. Ik wete niet hoe je geluid wilt 'geven'. Maar als je dat doet dan zou ik het zo maken zodat de klant eventueel zijn eigen koptelefoon kan gebruiken.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar volgens mij is dit een hele dure zaak of niet? :7

Maar iig: veel succes!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op vrijdag 31 mei 2002 14:50 schreef LauPro het volgende:
goh jij voegt wel wat toe zeg |:( lees eerst plz het topic, en post dan ff wat wat niet gezegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 01-05 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 31 mei 2002 14:55 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

goh jij voegt wel wat toe zeg |:( lees eerst plz het topic, en post dan ff wat wat niet gezegd is
idd, ik had het niet helemaal gelezn... |:(

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Buzzer. hij bedoelt het goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 27-04 20:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Kick* Ik wil best wel eens weten hoe het nu allemaal is. Als het goed is heeft iemand pas een sleutel van zn gamecafe gekregen. DUS PICS!!!!!!!!!!!!!!!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53186

*kick* ya wil ik ook wel es zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:04
Op zondag 02 juni 2002 15:30 schreef AkroBatik het volgende:
Kick* Ik wil best wel eens weten hoe het nu allemaal is. Als het goed is heeft iemand pas een sleutel van zn gamecafe gekregen. DUS PICS!!!!!!!!!!!!!!!
Klopt :) maar nu beginnen we pas met verbouwen.. dusse nog niet veel te zien. Zodra de computers zijn aangesloten en alles ziet er naar behoren uit zal ik de webcam aanzetten.
Of beter nog, kom zelf effe kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 29-04 20:43
Zorg ervoor de het in het cafe gezellig is dus goede security want als het gezellig is en gewoon gamen is is er nix aan de hand maar in duitland waar ik laatst was was er niet echt goed toezicht en kregen die kutkinderen nog wel eens ruzie. Kijk ook uit voor criminaliteit.
Op dinsdag 23 april 2002 12:14 schreef Xavier het volgende:
Hoop dat het Haarlem of Leiden word. Dan word het namelijk echt lachuh!!

Word raggen!!
Kom naar leiden!!! Jaa veel gamers hiero, geen enkel internet/gamecafe te bekennen. En gamen over LAN is echt strak en onwijs leuk, en natuurlijk het grootste aspect... gezellig. Gamen in je eentje op je kamer is wel leuk, maar lekker sociaal is het niet. Beetje wat drinken en lullen en wat gamen is stukkie gezelliger. :D
Count ons (paar vrienden van me) maar in maarjah ik hoop niet dat de gemeente dom gaat doen, opzich leiden is niet klein (125000 inwoners) en ligt midden in de randstad. En als je een plaatjes in de binnenstad kan krijgen zit je helemaal goed, veel toeristen daar in de zomer. :)

Systeem met pasjes moet je verplichten tot de mensen die willen gamen. En zet wat internet pc's neer want daar is altijd wel een behoefte aan, denk dan aan oude pc's, 600mhz ofzo.

Je moet ook proberen om je klanten veel cs te laten spelen, uit mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat op lan bijv tijdens cs toernooi de cola/red bull veel sneller gaat dan bijv met quake 3 free for all.
Waarom? - Als je dood bent en je moet wachten neem je vaak een slok of wat dan ook, vaker dan dat je quake 3 free for all 30 minuten vol fraggen en dan andere map. Bij cs heb je vaker de tijd. (maar dat kon je zelf natuurlijk ook wel bedenken)

Prijzen voor compos: bij no1 prijs kan je volgensmij beter geld geven. Dat kunnen ze dan weer besteden in je cafe. Misschien bij hardwareboer een prijsje regelen in ruil voor ophangen van vlaggie ofzo.

OS: volgensmij zijn winXP licenties veel te duur en games lopen even goed op win98se. Het is dan wel iets minder stabiel maar dat scheelt volgensmij een hoop geld. Bedrijf waar mijn vader werkt wou overschakelen op winXP maar moesten gigantische aso hoge prijzen betalen voor licenties.

Imago is heel erg belanrijk.

Muziek: zet gewoon zacht radio 538 of yorin fm aan, niet te hard maar gewoon op achtergrond.

Hardware: stevige systeemen heb je nodig want als unreal tournament 2003 uitkomt...... die game word echt DE no2 op online gaming. Cs blijft nummer 1 want die perfecte gameplay en actie is niet na te maken, laat staan te overtreffen. En dat moet wel lekker draaien daar dan.
Heb je ook al monitoren in gedachte, ik zou denken 19" ofzo. En probeer ze gewoon vast te zetten.

Nog wat stuff, webcammetje ophangen in het cafe, goede compos dus, behoud dus de goede sfeer. Goede stoelen is erg belangrijk, zoiezo met armsteunen.

Good luck en we wachten op pics... :)
ALs het niet te ver weg is (ik woon in de randstad) kom ik welles een paar rondes cs meepikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BuzzerCrAsH; Ja time2surf is een internetcafe maar er kan ook gegamed worden.

LauPro; veel is idd al geschreven, maar hey, toch txs voor je input.

AkroBatik; pics kunnen we je pas geven als we wat kunnen laten zien..

scuzz; ik probeer contact met met je krijgen. Er is een gamecafe ownersvergadering as vrijdag om 11 uur. Je bent ook uitgenodigd. Laat me even weten of je tijd hebt om te komen.

Novah; txs 4 de input, goed idée van de armleuning op de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wat voor een videokaarten ga je erin pleuren??? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 13:30 schreef schnumi het volgende:
wat voor een videokaarten ga je erin pleuren??? :)
in iedergeval geen * Asus V7700 GF2 GTS *
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:55

Pubbert

random gestoord

wat voor pc's gebruik je?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗