Toon posts:

Verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb een probleem in windows 98se en 2000.
Als ik via een LAN verbinding internet dan valt mijn verbinding na een tijdje weg. Na pas weer opnieuw te hebben opgestart kan ik gewoon weer internetten.
Weet iemand hoe je dit kan veoorkomen! windows is onlangs er opnieuw opgezet!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik trouwens IE6.0.2600.0000

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken a.u.b.

Wanneer de verbinding wegvalt kun je niet opnieuw inbellen? Welke melding krijg je dan? Intern modem? ISDN?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op zondag 21 april 2002 16:47 schreef René vd Veen het volgende:
[afbeelding] gebruiken a.u.b.

Wanneer de verbinding wegvalt kun je niet opnieuw inbellen? Welke melding krijg je dan? Intern modem? ISDN?
Op zondag 21 april 2002 16:41 schreef alex21 het volgende:
....Als ik via een LAN verbinding internet...
Maar, geef eens wat meer info :)

Verwijderd

mmm sorry, niet goed gelezen. Kabelinternet ofzo? En na hoe lang gebeurd dit? Ben je dan nog actief met je PC bezig?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een kabelinternet aansluiting van kabelfoon.nl, ik zit verstopt achter een linux server, waar ik niets aan verandert heb, omdat ik het niet snap (heb ik laten installeren dat linux). Ik heb windows onlangs opnieuw geinstalleerd omdat het een troep was geworden, maar mijn internet verbinding bleef met gemak 48 uur up. Nu heb ik windows 98se op c: en win2k op d: er opnieuw opgezet en nu krijf ik de foutmelding: "Kan de pagina niet vinden" in IE6
wanneer ik een tijd wacht (zonder opnieuw op te starten dan kan ik na een tijdje weer wel internetten, ik begrijp het helemaal niet meer!

Kan het aan IE6 liggen?

Verwijderd

Kun je niet een tijdje internetten rechtstreeks met die kabel op je Windows-bak? Om zo te kijken waar het probleem zit.

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen wanneer je een "Kan de pagina niet vinden" melding krijgt te zien is de server even pingen of je nog wel connectie hebt. Een andere optie is dat je even dmv Winipcfg in Windows '98 even je DNS/IP adres vrijgeeft. In Windows 2000 is Winipcfg vervangen door ipconfig /all [start => uitvoeren => CMD]

Voor de rest zou ik ook even de tip van René vd Veen uitproberen.

alex21 denk de volgende keer even aan Het 3 stappenplan. In WOS zien we graag het OS vermeld worden in de topictitel, waarom we dit graag willen valt terug te lezen in het
3 stappenplan. :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

En meer info please ! :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1