Toon posts:

.png plaatje als usericon.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom mag ik niet een .png plaatje als usericon hebben?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
omdat er wordt gecheckt of een plaatje op .gif of op .jpg eindigt (sinds kort), dit om te voorkomen dat mensen scriptjes gaan draaien in hun plaatjes.

je zult dus ff paintshop ter hand moeten nemen om wat te editten en je plaatje naar jpg of gif om te zetten :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 13:51 schreef Kees het volgende:
omdat er wordt gecheckt of een plaatje op .gif of op .jpg eindigt (sinds kort), dit om te voorkomen dat mensen scriptjes gaan draaien in hun plaatjes.[/quote]huh maar PHP werkt wel?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wel als je PHP voor de update in de database hebt gegooit, zie ook een thread van een ander hierover ;)
(heb ik ook nog in gereageert dacht ik)

Het is wel mogelijk om het te omzeilen, maar Arjen kan dit weer opvangen door te kijken of er "?" of "&" in de string staat (dan is het zowiezo een script)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok ik weet dat er alleen gif en jpg plaatjes mogelijk zijn. Maar _waarom_ geen png?

• Tom
  • Niet online

Tom

oh wist ik niet. Hehe het is toch wel mogelijk door gewoon je Apache-bak te configureren dat ie het gifje eerst door PHP haalt :P

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
klopt.. had ik ook al gezegt in een vorig topic :P
maar het is gewoon een feit dat veel mensen dat toch niet doen, en dus van een scriptje afzien..

aanvulling: Arjen, deze mag je wat mij betreft ook wel verbieden: "?" "&" "nedstat" "extreme-d"
soort banlist van woorden ;) dan heb je zeker geen scriptjes meer >:)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dan heb je zeker geen scriptjes meer[/quote]Zoals Tom al zei, je kan ook gewoon een php bestand naar gif renamen en de webserver zo configureren dat hij deze door php haalt. Het is gewoon onmogelijk om scriptjes te bannen.

Verwijderd

Topicstarter
En -- to the point -- ik vraag me af waarom png plaatjes verboden zijn. Het is wel een standaard web-image-formaat.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/47331
uploaden, en je hebt geen last meer van scriptjes

• Tom
  • Niet online

Tom

Niemand heeft antwoord erop denk ik :P

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

voor de duidelijkheid dan maar:

W A A R O M M O G E N W E G E E N . P N G P L A A T J E S G E B R U I K E N ?

is dit duidelijk ow grote got mensen? :P

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Als de userpicupload af is, is .png ook (weer) toegestaan..

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mischien een idee om het mogelijk te maken 2 userpics te uploaden ?
een .png voor nieuwe browsers zodat je gebruik kan maken van alpha transparency enzo.
en een gif of jpg voor oude browsers.
PHP kan browser versie uitlezen dus dat moet niet al te moeilijk erin te hacken te zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Zoals Tom al zei, je kan ook gewoon een php bestand naar gif renamen en de webserver zo configureren dat hij deze door php haalt. Het is gewoon onmogelijk om scriptjes te bannen.

Als aanvulling: je kunt aan een URL nooit zien wat het is. Het kan een script zijn, een bestand, wat dan ook.

Dit is een fout die zo vaak wordt gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het kan een script zijn, een bestand[/quote][mierenneuk-modus]Een script *is* een bestand:P[/mierenneuk-modus]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wat is het probleem met een script gebruiken als UserIcon? Zolang het maar kleine plaatjes oplevert.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Inderdaad! Maar PNG heeft wel vet de toekomst!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 17:07 schreef Jaapf het volgende:
[mierenneuk-modus]Een script *is* een bestand:P[/mierenneuk-modus][/quote]oke... de uitvoer van een script, een bestand... :)

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
als ik probeer een php ikoon in te vullen diet hij het niet? mag het nu wel of niet

het gaat om dit ikoontje

http://www.hekoallprint.nl/got/icq.php

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laatmaar :)

• Jasper
  • Laatst online: 21:00
Once there was a dream in free internet, nou that dream is 'faillet'
Bankrupt noemen ze dat ook weleens.

• M4RTiN
nou?

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.hekoallprint.nl/got/icq.php?ext=.ext

.ext=yourextension.

Zo zou het ook kunnen werken, of je laat je server .jpg/.gif als php scriptje herkennen.

• M4RTiN
wat moet ik met your extension doen?

• WasBak
  • Niet online
Maak het .jpg of .gif. Dat is wat hier ondersteund word.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Als je nou deze HEEL oude topic had doorgelezen..
er wordt gecheckt of een plaatje op .gif of op .jpg eindigt
Dusjouw icon (dat eidigt op .php) doet het dus nie..

Als je nou opgeeft blabla/icon.php?bla=.jpg dan doet ie het weer wel.. :)

Maar als ze nou eens gaan checken op ? en = dan is die mogelijkheid ook meteen weg (PHP is eruit gehaalt wegens security)

• WasBak
  • Niet online
Op zaterdag 23 december 2000 19:23 schreef Timpie2000 het volgende:
Als je nou deze HEEL oude topic had doorgelezen..
[..]
Dusjouw icon (dat eidigt op .php) doet het dus nie..

Als je nou opgeeft blabla/icon.php?bla=.jpg dan doet ie het weer wel.. :)

Maar als ze nou eens gaan checken op ? en = dan is die mogelijkheid ook meteen weg (PHP is eruit gehaalt wegens security)
Nope. :)

Je kan ook b.v. tegen apache zeggen dat hij een .gif of .jpg als php script moet zien. :)

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Check deze user is.
Plaatje van 163kb :r.

Verwijderd

infinite loop detected

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
hehe je kunt natuurlijk ook het truukje uithalen (zoals ik gedaan hebt met mijn pic-rotation van me user-icon hier links)

je script gewoon script.gif noemen en zorgen dat php of asp dat uitvoert..

(is met asp en IIS HEEEL makkelijk in te stellen voor een directory ofzo.. zie het resultaat hier links.)

(adjes => sorry als ik nu mensen tips zit te geven "hoe hack ik dit forum" ik heb hier verder niet over nagedacht. dus als deze uitleg niet gepast is, dan graag deleten :)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1