Eweka/BBNed afwachten of terug naar PI/KPN?

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:38

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Dilemmaatje hier, ik heb mijn mxstream indertijd opgezegd om over te stappen naar BBNed en Eweka. Toendertijd is mij verzekerd dat mijn Alcatel ISDN ethernet modem prima zou gaan werken met het netwerk van BBNed. Nu blijkt dus dat deze combi helemaal niet werkt en dat BBNed vooralsnog niet van plan is daar iets aan te gaan doen. Nu heb ik dus de opties om af te wachten of terug te gaan naar KPN (wat weer duurder is en twee maal zo langzaam met upload met vergelijkbaar abbo).
Heeft er iemand een goed advies omtrend dit probleem?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet niet wat voor inet verbinding je nu hebt :?
het is natuurlijk net wat je wilt.

ik heb zelf adsl van xs4all en wacht rustig af hoe de test afloopt van xs met bbned ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
je kan natuurlijk weer POTS nemen en dan ws wel BBned nemen.

En als je al een modem hebt kost mxstream je nog slechts 80 E opstartkosten.

Dus als tussenoplossing valt de prijs daarvan ook wel weer mee, nadeel is alleen dat je er een jaar aan vast zit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nu heb ik dus geen inet verbinding meer. Die is dus opgezegd zodat we konden overstappen naar Eweka/BBNed. Daarvoor hadden we een 512/64 verbinding bij Planet (waar ik zeer tevreden over was). Aangezien we ons huisnetwerk aan het uitbreiden waren hadden we meer bandbreedte nodig en wilden dus onze verbinding upgraden.

edit:
We hebben een isdn verbinding nodig in huis zodat er meerdere telefoonnummers over 1 lijn kunnen, isdn afschaffen is dus geen optie

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Dan zal je een nieuw modem moeten kopen, de cisco apperatuur van BBNed werkt niet goed samen met het Alcatel ISDN modem.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 15:34 schreef Pc123 het volgende:
Dan zal je een nieuw modem moeten kopen, de cisco apperatuur vaan BBNed werk niet goed samen met het Alcatel ISDN modem.
Ja ik ben gek. Ik ga geen (minstens) 120 euro uitgeven aan een nieuw modem die bovendien nog eens 12 weken duurt om te leveren. In dat geval ga ik gewoon terug naar KPN en PLanet.

Verwijderd

Waarom verkoop je je modem dan niet? En dan van dat geld en misschien een klein beetje bijleggen een andere modem kopen?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ja je kunt toch ook ergens anders een modem kopen, of een tweedehandsje.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12-08 14:56
Ik had begrepen dat bbned zowiezo niet werkt met een ISDN lijn. Met een analoge lijn en alcatel modem wel, mits deze getweaked is naar de pro versie d8 ik.

Zelf heb ik ook wat gezeik met kpn/isdn/planet/verhuizing en isdn opzeggen is voor mij ook geen optie, dus ik heb een tweede analoge lijn aan laten sluiten (45 euro) en ga alsnog bij bbned (cistron). Moet alleen wel even aan een analoog alcatel modem kopen, die zij bieden wil ik niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik hoorde dat BBNEd zei dat ze de handleiding voor de ISDN modem van Alcatel hebben ontvangen, en er dus aan werken om het werkend te krijgen. Dus hopelijk heb je geluk.

Ik heb ook 86 dagen gewacht voor mijn analoge verbinding gerealiseerd was, maar terug kon ik niet: de KPN centrale zat vol tot juni ;)

Link: http://www.eweka.nl/forum/viewthread.php?tid=253

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 19 april 2002 21:01 schreef ShittyOldMan het volgende:
Ik had begrepen dat bbned zowiezo niet werkt met een ISDN lijn.
Er is een DHZ-pakket en een USB-ADSL modem van AlliedData wat wel werkt, maar dat heeft natuurlijk ook weer zo z'n beperkingen :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 00:47 schreef Darkvater het volgende:
Ik hoorde dat BBNEd zei dat ze de handleiding voor de ISDN modem van Alcatel hebben ontvangen, en er dus aan werken om het werkend te krijgen. Dus hopelijk heb je geluk.

Ik heb ook 86 dagen gewacht voor mijn analoge verbinding gerealiseerd was, maar terug kon ik niet: de KPN centrale zat vol tot juni ;)

Link: http://www.eweka.nl/forum/viewthread.php?tid=253
Zie je een verband tussen mijn naam hier en mijn naam daar?
Inderdaad ze zijn hetzelfde :))))

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nog enig nieuws aan het BBNed en alcatel front?
Anders zal ik toch echt weer terug moeten naar mijn duurdere, langzamere maar in ieder geval werkende Planet verbinding.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 22 april 2002 14:51 schreef woutur het volgende:
Nog enig nieuws aan het BBNed en alcatel front?
Anders zal ik toch echt weer terug moeten naar mijn duurdere, langzamere maar in ieder geval werkende Planet verbinding.
De dag des oordeels nadert....ik wordt volgens de afspraak 21 mei aangesloten. Wel heb ik al een brief van KPN ontvangen....(klik op de brief voor een vergroting)

Afbeeldingslocatie: http://www.visionmaster.nl/adsl/brief_kpn_breedband_small.jpg

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb het al opgegeven. Mijn Planet connectie komt binnenkort weer terug. Die wordt geleverd in een termijn van 3 weken. Dat is zo'n beetje 4 tot 5 keer zo snel als de levering van Eweka. Bovendien werkt het en worden er geen loze beloften gedaan.

Pagina: 1