Toon posts:

Wharfedale en Mission speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta voor de aankoop van een Denon 3802 AV versterker.
Op het gebied van speakers ben ik me nog aan het orienteren.
Nu las ik een aantal zeer positieve reviews over de Wharfedale 8.3 Diamond series.
De prijs van deze speakers is verdacht laag.
Heeft iemand ervaring met deze speakers. Wat is de kwaliteit van deze. En, waar kan ik ze eens gaan beluisteren. Ik vind op internet nml geen enkele zaak waar ze ze hebben. Ik woon zelf in limburg.
Ook hoor ik dat Mission speakers een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. Kan iemand hier iets zinnings over zeggen.

Verwijderd

ik verwacht dat jouw eigen oren hier het meest zinnige antwoord hebben..... :)

Verwijderd

Yeah ik zou voor de Wharfedale Diamond 8.4 gaan. Ietsje duurder maar klinken echt superz!!!

Verwijderd

Hey,

Zowel Wharfedale als Mission hebben verscheidene awards gekregen uit het blad van What HiFi.

Allebei zeer goede speakers, als ik jouw was zou ik ze zelf gaan beluisteren.
Het maakt niet uit wat iedereen zegt over een speaker, jij moet er naar luisteren!!! :)

Goodluck

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Beide zijn ze goed, vraag eens of ze ze allebei eens aan kunnen sluiten op die verstereker waar je ze wilt kopen, en beslis dan zelf!
Ik vind persoonlijk dat de combi tussen een versterker en boxen vrij groot is. Een beetje goeie audiozaak wilt best daar even tijd voor maken!
Suc6

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Weet iemand waar die Wharfedale speakers te koop zijn? Die zijn niet te vinden hier in NL.
Als iemand een winkel in Zuid Nl weet of in Duitsland in de buurt van Aken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wharfedale zie ik eigenlijk alleen staan bij de megapool en soms bij scheer&foppen. Wellicht zit er eentje bij je in de buurt ofzo, of bel anders wat zaken af...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zondag 21 april 2002 23:26 schreef ShittyOldMan het volgende:
Wharfedale zie ik eigenlijk alleen staan bij de megapool en soms bij scheer&foppen. Wellicht zit er eentje bij je in de buurt ofzo, of bel anders wat zaken af...
Bij ons bij de Megapool (in Hoogvliet) hadden ze vandeweek inderdaad ook een flink aantal Wharfdale speakers staan. (waaronder een aantal showmodellen -> krasje op de achterkant ofzo -> prijs omlaag ;))

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Radio beurs tilburg!. sorry voor de reclame, maar tis een goeie zaak en hij is van JazzyJeff(zjn ouders)
ik heb bj hun mijn mengtafel gekocht en ze kunnen zo ongeveer alles bestellen wat je wilt. Zoek ff naar hem en geef em ff een icq bericht ofzow.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Je moet inderdaad gewoon effe een What Hifi? kopen bij AKO ofzo, en dan de reviews bekijken. Achterin staan alle oude reviews op een rijtje. Daarna moet je naar een goede hifi zaak gaan en gewoon luisteren. Ik heb zelf onlangs een setje B&W DM303's gekocht. Uitstekende boxen voor maar 150 euro per stuk.

Verwijderd

Na mijn mening is Tannoy toch echt het beste >:)

Verwijderd

een speaker die goed is kan voor de ene heel klote klinken en voor de ander prachtig klinken. bijvoorbeel ik vond in de winkel een paar magnat speakers van 600 piek slechter klinken als een set jbl pro`s van 1200 piek het is maar net wat je zelf het mooiste vindt klinken.

Verwijderd

Beiden zijn van origine kwlitatief goede luidsprekers, maar de laatste jaren afgetakeld. Warfedale is overgenomen en mission kamt met kwaliteitsverlies. Mission wint wel prijzen voor geluidskwaliteit maar de levernsdur gaat achteruit. Het chasis (dat gedeelte waar de conus in zit) is tegenwoordig bij de meeste modellen van kunsstof pak dan een merk als tannoy. Dit heeft een veel hogere kwaliteit een uitgebreidere lijn en is wel goed. (wint ook prijzen) voor de modellen, zie: www.tannoy.nl een mooie set voor op de avr 3802 is de eyris, maar voor een wat minder budget kun je ook gaan voor de saturn serie. Ik verkoop zowel mission als Tannoy en ik kan het dus weten. Neem geen mission of warfedale, heb ze gehad en is niet wat het moet zijn.
Pagina: 1