Het grote I-Mode topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wacht nog even af totdat de Toshiba i-mode gsm uit is. Die is minder groot volgens mij, en heeft wel infrarood dacht ik.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 april 2002 02:31 schreef pim over zijn ervaring met i-mode...
Wat ik me nou echt afvraag, wat doe je met zo'n ding? Ik bedoel, ik ben (ook?) best een computer/internet junk, en ook al zit ik gewoon te werken op m'n pc, internet moet het wel doen :P Maar om nou lekker in de trein/auto/file ff het laatste nieuws op t.net te lezen, of even wat op te zoeken op google... dan wacht ik liever tot ik thuis (Cistron MAXX op 21") of op m'n werk (Mxstream Fast op 17") ben, dan dat ik op zo'n klein kloteschermpje moet gaan pielen.
Nou moet ik wel zeggen dat mobieltjes mij ook niet boeien, ik heb er eentje omdat het soms wel handig is (helemaal als je je hebt laten afsluiten door KPN zoals ik :z dus geen normale telefoon meer hebt thuis), maar ringtones, spelletjes, en al die andere ongein, het boeit me voor geen meter en ik vind het gewoon zwaar weggegooid geld. (ok scheelt misschien dat ik werk, en de hele dag internet heb).
Maar dat vroeg ik me dus al af sinds die B&W uitzending dat die vent van KPN ff zat te vertellen dat het allemaal zo fantastisch is, abbonementje op file-info die je iedere ochtend een half uur voor je weg moet de files doorgeeft, rond lunchtijd de laatste nieuwtjes van de telegraaf.. het enigste wat ik als reactie had van :Z lekker boeiuh :Z

Dus uh wat doet een mensen met zo'n ding?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb geen i-mode telefoon, maar ik maak vanaf het begin veel gebruik van WAP. Vooral de mogelijkheid om overal waar ik ben email te kunnen lezen. Ik laat alle mailtjes die op mijn account binnenkomen forwarden naar Genie zodat ik een gratis sms met afzender en subject krijg wanneer er een mailtje binnenkomt. Als ik zo'n sms krijg in de trein, kan ik het mailtje direct lezen via wap. Een mailtje lezen kost ongeveer 45 seconden, omgerekend misschien €0,15. En dat gaat gewoon van de belbundel af.
GPRS en i-mode vind ik voor alleen deze toepassing te duur. Internettten doe ik ook gewoon thuis of op mijn werk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 11:03

pim

Op maandag 22 april 2002 14:17 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Wat ik me nou echt afvraag, wat doe je met zo'n ding?
Ik heb hem gekocht omdat ik een nieuwe telefoon nodig had en ik vond het niet erg om wat extra te betalen voor deze "gadget", omdast ik nou eenmaal erg nieuwschierig ben. Dat is eigenlijk de hoofdreden.
Voor mij is het gewoon een speelgoedje, geen noodzakelijk ding o.i.d..
Op maandag 22 april 2002 11:54 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:
-De batterij.. Hoe zit het daar mee? Die schijnt nog al snel leeg te gaan.
Die gaat idd binnen 1 dag leeg als je veel met je telefoontje bezig bent..
Op maandag 22 april 2002 11:55 schreef Rtificial het volgende:
- Daarnaast was koppeling met de PC onmogelijk, geen IR of datakabel.
- De toetsen zijn zo plat en glad dat je snel een verkeerde knop te pakken hebt. Zeker met de navigatie toetsen.
De koppeling naar je pc kun je ook via internet leggen:P Maar idd je agenda overzetten o.i.d. gaat niet..
En van te gladde/platte knopjes heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45578

Heb de NEC sinds vrijdag. En moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Het scherm, de navigatie, het geluid, en de i-mode features, prima speelgoed en zo nu en dan nog echt nuttig ook.

Vind wel dat de ondersteuning nog erg matig is, de handleiding is voor wat betreft i-mode gebrekkig en bij kpn of nec is praktisch geen gebruiksinfo te vinden. Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar zou het niet logisch zijn een goede uitleg te geven over hoe je je eigen gifjes (en in welke afmetingen!) en beltonen in de NEC krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

ik persoonlijk vind het echt een super mooi en gaaf ding

maar ja de kosten zijn niet al te laag maar ja
lijkt toch wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Op maandag 22 april 2002 20:00 schreef arnold05 het volgende:
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar zou het niet logisch zijn een goede uitleg te geven over hoe je je eigen gifjes (en in welke afmetingen!) en beltonen in de NEC krijgt?
Een gifje moet geloof ik 120 * 128 zijn, of kleiner uiteraard en kleiner dan 10kb. De afmetingen mogen ook groter zijn, dan verkleind de telefoon hemzelf.
Vervolgens kun je hem opvragen&opslaan op je telefoon:
I-mode --> 5 --> 2 --> menu(knop) --> opslaan.

Geen idee hoe je beltonen kunt maken, dat vraag ik me ook wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49349

Op vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef didio het volgende:

[..]

Eerst kopen en dan vragen of het wat is :?
Cognitieve disonantie, helemaal niet zo een gek fenomeen in de marketing, hoewel dit wel een heel extreem voorbeeld is.

Maar goed; hoeveel MB geheugen heeft dat ding om plaatjes en geluiden in op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft er iemand misschien een behoorlijke i-mode emulator voor de PC? Ik ben bezig met het ontwikkelen van een mobiele applicatie, en ik wil hem graag i-mode compatibel hebben. Ik ben tot nu toe emulators tegengekomen van Pixo, openwave en wapprofit, maar deze waren allemaal nogal slecht :)
Iemand suggesties?

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

Op maandag 22 april 2002 22:55 schreef El_GringO het volgende:
Heeft er iemand misschien een behoorlijke i-mode emulator voor de PC? Ik ben bezig met het ontwikkelen van een mobiele applicatie, en ik wil hem graag i-mode compatibel hebben. Ik ben tot nu toe emulators tegengekomen van Pixo, openwave en wapprofit, maar deze waren allemaal nogal slecht :)
Iemand suggesties?
Ik heb er een van KPN en die doet het perfect.
Hij is van Access, de maker van de browser in de Nec telefoon.
Helaas kan ik hem niet geven omdat er een NDA op zit... sowwy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 23:58 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik heb er een van KPN en die doet het perfect.
Hij is van Access, de maker van de browser in de Nec telefoon.
Helaas kan ik hem niet geven omdat er een NDA op zit... sowwy....
Hmmz... Enig idee of er ergens een demo-versie te krijgen is? Linkje naar de site van de makers misschien..?

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Iemand suggesties?
ben dit probleem ook tegengekomen voor www.bn.nl/i ,.. al die dingen werken niet echt super. Ik zou een toestelletje aanschaffen als je serieus moet testen.
http://www.eurotechnology.com/imode/faq-emu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36109

Topicstarter
ik heb hem nu ook maar gekocht, tot nu toe heel tevree, heb 3 maanden gratis bellen en 2 maanden gratis bundel! ben benieuwd, dadelijk de toshiba komt, gaat deze weg en stappen we over naar toshiba lijkt me goed toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45578

Op maandag 22 april 2002 22:48 schreef pim het volgende:

[..]

Een gifje moet geloof ik 120 * 128 zijn, of kleiner uiteraard en kleiner dan 10kb. De afmetingen mogen ook groter zijn, dan verkleind de telefoon hemzelf.
Vervolgens kun je hem opvragen&opslaan op je telefoon:
I-mode --> 5 --> 2 --> menu(knop) --> opslaan.

Geen idee hoe je beltonen kunt maken, dat vraag ik me ook wel af..
Ja maar toch vreemd dat je dat zelf moet uitzoeken. Hoe groot is een pic voor je telefoonboek, wat voor formaat is een animatie, en wat voor bestanden zijn beltonen. Nergens te vinden. Zal nog wel komen, maar jammer dat er nu niet een goede faq te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

Op maandag 22 april 2002 20:00 schreef arnold05 het volgende:
Heb de NEC sinds vrijdag. En moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Het scherm, de navigatie, het geluid, en de i-mode features, prima speelgoed en zo nu en dan nog echt nuttig ook.

Vind wel dat de ondersteuning nog erg matig is, de handleiding is voor wat betreft i-mode gebrekkig en bij kpn of nec is praktisch geen gebruiksinfo te vinden. Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar zou het niet logisch zijn een goede uitleg te geven over hoe je je eigen gifjes (en in welke afmetingen!) en beltonen in de NEC krijgt?
Van i-mode.nl
Maak een eigen i-modeTM site
Developer Group
Workshops, emulators en veel info over hoe je zelf een i-mode site maakt.
http://www.developer-group.com/

Msitebuilder
Het bedrijf Mbasics biedt je via hun dienst Msitebuilder de mogelijkheid om een professionele i-mode site te bouwen, zonder dat je hoeft te kunnen programmeren!
http://www.msitebuilder.com/
Op de eerste site staan details (hoe groot plaatje enz..) En de tweede kan je een site bouwen via een javaapplet. Maar das wel ff wennen moet ik zeggen. Weerkt een beetje kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54068

Ik heb alle topics op GOT over i-mode nu doorgelezen waarbij ergens iets interessants stond, namelijk geld verdienen met i-mode.

Je zou 15% kosten aan KPN betalen en 85% aan de maker van een site? Wie kan daar wat meer over vertellen? Hoe werkt dit en klopt dit ook echt?

Ik kan dus een i-mode variant maken en daarvoor 1 a 2 euro per maand per abbonnee voor vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Op donderdag 25 april 2002 16:05 schreef pascalv het volgende:
Ik heb alle topics op GOT over i-mode nu doorgelezen waarbij ergens iets interessants stond, namelijk geld verdienen met i-mode.

Je zou 15% kosten aan KPN betalen en 85% aan de maker van een site? Wie kan daar wat meer over vertellen? Hoe werkt dit en klopt dit ook echt?

Ik kan dus een i-mode variant maken en daarvoor 1 a 2 euro per maand per abbonnee voor vragen?
Dat kan, maar dan moet je een partnership aangaan met KPN (en moet KPN met jou in zee willen gaan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het is volgens zo, dat KPN sowieso alle inkomsten van het dataverkeer incashed. daarnaast kun je dus max 2 euro per maand voor een betaalde dienst vragen, en daarvan mag je dan 86% houden.

Stel nu dat je van plan bent vanaf nu, een jaar lang geld te verdienen met i-mode. Het doel van KPN is om aan het eind van het jaar 100.000 gebruikers te hebben. Gaan we ff (om het simpel te houden) uit van een lineaire aanwas van gebruikers, te beginnen met 0 gebruikers op 1 mei (ja klopt niet maar dat boeit ff niet), dan hebben we er volgend jaar 1 mei 150.000. Doen we ff integreren en delen door 12, dan mogen we zeggen dat er per maand gemiddeld 75.000 gebruikers hebben.

Aangezien de meest voor de hand liggende toepassingen er al zijn, moet je goed je best doen om een killer-concept te realiseren. Met een beetje (veel) mazzel neemt 1% van de totale hoeveelheid gebruikers een abo op jouw killer-dienst. Hou je dus 750 gebruikers per maand over. Dat levert je in een jaar maar liefst 750 * 2 * 12 * 0,86 = 15480 Euro op... Ja dat schiet dus niet op, of je moet er een heleboel maken. Die 1% is wellicht wat pessimistisch, maar misschien ook wel helemaal niet! Want wat nou als een of andere gast die toch al 'binnen' is, besluit om een soortgelijke dienst GRATIS aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7084

Ik vroeg me af hoe het zit met instant messaging op een imode toestel. bestaan er bijvoorbeeld gateways naar icq of msn toe eigelijk?

Het zou namelijk best wel fijn zijn als ik bepaalde personen die thuis zitten een bericht kan sturen zonder tussenkomst van email, want dat vind ik redelijk indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

Kunnen er ook gifjes van mobiel naar een server gestuurd worden en zo ja, hoe ziet dat er dan uit? En dit alles niet via mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54068

Het is volgens zo, dat KPN sowieso alle inkomsten van het dataverkeer incashed. daarnaast kun je dus max 2 euro per maand voor een betaalde dienst vragen, en daarvan mag je dan 86% houden.
Ik vraag me af of je er als particulier wel een voet tussen de deur krijgt, waarschijnlijk gaan ze gewoon in zee met een provider of andere grote partij.

Zijn er kosten aan verbonden aan dat parner programma?

ander punt
Als ik zelf een i-mode site bouw en daar geld voor vraag voor een dienst dan is het toch heel eenvoudig een username + paswoord toe te kennen aan een betaalde gebruiker en deze per maand te valideren? De gebruiker kan bijvoorbeld een 3 maand of 1 maands abbo nemen op je dienst en betaald rechtstreeks dat bedrag aan jouw. Een i-mode site kun je gewoon hosten op een webserver met apache, en als scripting gebruik je gewoon php cgi of golfusion. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD

RSD

Dat is zo, maar hoe betaald men geld aan jou? En hoe zit het als je per stuks wil gaan verkopen, dus per ringtone ofzo... volgens mij is dat nogal lastig, tenzij je via cibit wil gaan betalen. Alleen betaal je dan al een vast bedrag van 150 euro per maand. Erg lastig omdat allemaal voor elkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Op vrijdag 26 april 2002 10:50 schreef pascalv het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je er als particulier wel een voet tussen de deur krijgt, waarschijnlijk gaan ze gewoon in zee met een provider of andere grote partij.

Zijn er kosten aan verbonden aan dat parner programma?
Hoe dat precies gaat weet ik niet. Er was even sprake van dat ik met m'n bedrijfje ook een i-mode site zou gaan maken. Via een relatie (die ons die klus zou gaan bezorgen)heb ik toen zo'n KPN i-mode startpakket gekregen, waarin alles staat om aan de slag te kunnen gaan. O.a zit daar een lijst met requirements van KPN bij, willen ze uberhaupt al met je in zee gaan. Dan hebben we dus over het goed uitgewerkt businessplan, concept, fucntioneel model, tech model etc. etc. en dan moeten ze je ook nog aardig vinden ;)
ander punt
Als ik zelf een i-mode site bouw en daar geld voor vraag voor een dienst dan is het toch heel eenvoudig een username + paswoord toe te kennen aan een betaalde gebruiker en deze per maand te valideren? De gebruiker kan bijvoorbeld een 3 maand of 1 maands abbo nemen op je dienst en betaald rechtstreeks dat bedrag aan jouw. Een i-mode site kun je gewoon hosten op een webserver met apache, en als scripting gebruik je gewoon php cgi of golfusion. Toch?
Ja, maar dan sta je dus niet op de i-mode startportal, wat je gewoon gebruikers gaat kosten. Aan de andere kant hoef je niet aan de kwaliteitseisen van KPN te voldoen, en zou je misschien met iets als hardcore pr0n nog wel wat kunnen bijverdienen...(whatever turns them on ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 april 2002 01:35 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Hmmz... Enig idee of er ergens een demo-versie te krijgen is? Linkje naar de site van de makers misschien..?
http://www.access.co.jp/

(Site is er ook in het Engels)

Die emulator kun je echter niet downloaden helaas.

Erg jammer want het is geweldig bij het developen van I-Mode sites. Je kan een fake foon-ID meesturen, je ziet de source en het content/type enzo van je data voorbijscrollen in een ander windowtje en je hebt de browser op ware grootte. Er zitten zelfs skins voor de diverse toestellen bij.

Maar misschien kun je die gasten eens een mailtje sturen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Doet KPN nu niet hetzelfde met I-mode wat ze in het begin deden met WAP (M-info)?
Dat kostte ook handen vol geld, zoiezo was het minuuttarief duur, maar bijvoorbeeld een telefoonnummer opzoeken betaalde je al extra voor. Toen kwamen Libertel en Ben etc. met WAP en daarmee kon al die onzin gewoon gratis.
Ik zie nu weer hetzelfde.. betalen per ontvangen e-mailtje :? Je betaalt je abonnement en dataverkeer, en dan moet je daar ook nog eens extra voor dokken?
I-mode lijkt me best wel stoer (ik gebruik WAP ook regelmatig), maar ik weiger mee te werken aan KPN d'r misbruik hun monopoliepositie.
Is er eigenlijk al bekend wanneer andere aanbieders met I-mode gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 12:36 schreef Bigs het volgende:

Ik zie nu weer hetzelfde.. betalen per ontvangen e-mailtje :? Je betaalt je abonnement en dataverkeer, en dan moet je daar ook nog eens extra voor dokken?
I-mode lijkt me best wel stoer (ik gebruik WAP ook regelmatig), maar ik weiger mee te werken aan KPN d'r misbruik hun monopoliepositie.
Dit is onzin. GPRS dataverkeer is GPRS dataverkeer en dat kost bij alle providers redelijk veel geld. I-Mode is gewoon een pakket services op GPRS en je moet dus dokken voor de data.

Ik repost hier ook effe een post van mij op fok om aan te tonen dat het op een bepaalde manier ook wel weer meevalt:
Even een berekening:

1MB I-Mode / GPRS data traffic kost in het ALLERDUURSTE scenario 0,025 EUR per kb = 26,5 EUR / MB

In de praktijk kun je met een abonnement met een bundel op een paar euro per MB komen. Laten we 5 Euro per MB aanhouden.

Dan SMS:

1 SMS is 160 chars. Voor het gemak ga ik er vanuit dat dat dan 160bytes zijn.

in 1KB gaan dan dus 1024/160 = 6,4 smsjes. Laten we gewoon 6 aanhouden.

Er gaat 1024kb in 1 MB dus dat zijn 6x 1024 = 6144 smsjes.

Bijvoorbeeld bij BEN kosten smsjes 0,15EUR per bericht.

0,15 * 6144 = 921,6 EUR

Jawel mensen, 921,6 EUR.

Ik hoef vast niemand te vertellen hoe absurd veel je kan I-Moden, GPRS-surfen/mailen etc. voor 921,6 EUR.

Ik snap dus ook werkelijk niet waarom mensen lopen zeuren dat GPRS diensten en I-Mode "veel te duur" zijn.
Mocht je dan nog vallen over het betalen voor ontvangen:

Deel het dan voor het gemak door twee en zie nog steeds het enorme voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als je gprs hebt, gaat sms dan standaard via die bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Op vrijdag 26 april 2002 13:56 schreef tijsco het volgende:
als je gprs hebt, gaat sms dan standaard via die bundel?
je kunt wel zo instellen ja, als je handset het ondersteunt

ik vat overigens dat 921,6 euro getal niet. zou ik dat dan virtueel aan SMS kwijt zijn in een maand? wil ik dat halen, dan moet ik zo'n 200 SMSjes per dag versturen! Uitgaande van zo'n klote 9 toetserig toetsenbordje waar het typen van een SMSje toch al gauw in de minuten loopt, 16 uur wakker zijn, en nog eens moeten wachten op mensen die me terug SMS-en, zou ik daar een volledige dagtaak aan hebben. ik bedoel maar, da's leuk uitgerekend maar het gaat helemaal nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 14:27 schreef Genoil het volgende:

[..]

je kunt wel zo instellen ja, als je handset het ondersteunt

ik vat overigens dat 921,6 euro getal niet. zou ik dat dan virtueel aan SMS kwijt zijn in een maand? wil ik dat halen, dan moet ik zo'n 200 SMSjes per dag versturen! Uitgaande van zo'n klote 9 toetserig toetsenbordje waar het typen van een SMSje toch al gauw in de minuten loopt, 16 uur wakker zijn, en nog eens moeten wachten op mensen die me terug SMS-en, zou ik daar een volledige dagtaak aan hebben. ik bedoel maar, da's leuk uitgerekend maar het gaat helemaal nergens over...
Het gaat wel ergens over. Het toont aan hoe enorm goedkoop I-Mode emailtjes zijn vergeleken met SMSen.
Natuurlijk stuur je geen 6000 SMSjes per maand, dat was het punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Nou heb vandaag effe dat toestel bekeken. Wat een lachertje :) Het ziet er werkelijk niet uit, echt een groot ding.

Je zou ze in Japen eens dit toestel moeten laten zien, dan lachen ze zich rot. Dit toestel hadden ze namelijk 2 jaar geleden in Japan. Echt triest dat KPN waarschijnlijk voor een prikkie dit toestel van Nec heeft kunnen kopen. De huidige i-mode toestellen zijn stukken beter dan dit stuk antiek. Veel meer kleuren , infrarood betere accu noem maar op.

Wel leuk, je ziet die reclame's van I-mode waarin je fotos ziet op het beeldscherm, nou ik kan je verzekeren dat je dat in het echt wel kan shaken. Een gezicht is namelijk onherkenbaar op het beeldscherm.

Dus op het moment blijft het alleen aantrekkelijk voor pubers die super irritante toontjes kunnen opzetten. Of ouwe mensen die er toch niets van begrijpen en zich zo'n ding laten aanpraten bij de primafoon. Een verstandig mens laat het iig effe zo. Of gaan jullie me nou vertellen dat je het voor de "handige informatie" doet.

Geef me jullie i-mode e-mail adres maar effe, zal ik je eens wat mail sturen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwdam/ph_2001.jpg

Deze heeft oa een usb aansluiting, jpeg ondersteuning, 65,536 kleuren ipv de huiding 256 niet zo'n irritante antenne en een echt kleuren scherm (2,2 inch) Dit is de Nec N2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 22:04 schreef Bram het volgende:
Nou heb vandaag effe dat toestel bekeken. Wat een lachertje :) Het ziet er werkelijk niet uit, echt een groot ding.
De toestellen die je als voorbeeld geeft zijn ook zo groot.
Wel leuk, je ziet die reclame's van I-mode waarin je fotos ziet op het beeldscherm, nou ik kan je verzekeren dat je dat in het echt wel kan shaken. Een gezicht is namelijk onherkenbaar op het beeldscherm.
Ik kan de lezer verzereren: Bovenstaande poster heeft stront in zijn ogen. Prikt zeker nogal?
Ik zal niet zeggen dat het een topscherm is maar roepen dat je geen foto zou herkennen op het scherm is echt _LULkoek_. Ik weet er alles van omdat ik een dienst rond GTST de lucht in heb gebracht waar screenshots van het programma inzitten. De acteurs zijn perfect herkenbaar.
Geef me jullie i-mode e-mail adres maar effe, zal ik je eens wat mail sturen ;)
Dan zullen we jou effe blokkeren.
Deze heeft oa een usb aansluiting, niet zo'n irritante antenne en een echt kleuren scherm Dit is de Nec N2002
Daar zitten lekker veel mensen op te wachten, een USB aansluiting. En die antenne? Ach, stompzinnige modegril dat er geen antenne op een toestel zou mogen zitten. Die zorgt er intussen wel voor dat je veel meer straling door je harsens ragt. Lekker belangrijk allemaal...

Effe realistisch: Dat het allemaal nog niet perfect is dat zal ik meteen toegeven. De manier waarop jij echter dingen af loopt te kraken doet haast vermoeden dat je een gefrustreerde ex-KPNer bent die er net uit gepleurd is wegens teveel uit zijn nek zwammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Nou een usb aansluiting is toch beter dan helemaal geen aansluiting. Dat wil toch wel iets zeggen over het toestel.

Maar goed dit heeft het toetstel ook nog:
Deze heeft oa een usb aansluiting, jpeg ondersteuning, 65,536 kleuren 16 bits ipv de huidige 256 niet zo'n irritante antenne en een echt kleuren scherm (2,2 inch) Dit is de Nec N2002
Van wat ik heb kunnen ontcijferen.

Sorry ben geen gefrustreerde Kpn'er, ben student. 1 ding staat wel vast, dat jij dat toestel hebt gekocht. :)

Effe realistisch: Op zich is i-mode best leuk, maar op dit moment en met dit toestel is het denk ik voor de meeste mensen nog geen reden om over te stappen. De voordelen zijn daarvoor te klein. Het succes zal op dit moment ook nog niet groot zijn. Maar goed wat niet is kan nog komen.

Ik hou het dan ook op een flop, maar ja wie ben ik :) Misschien dan men met het Toshiba toestel wat meer mensen geinteresseerd kan maken. Want uiteindelijk kijken de meeste mensen toch als eerste naar de telefoon ipv de andere "gemakken". En de bijbehorende prijs

Hier nog een Panasonic toestel met ingebouwde camera, ook wel lachen.
http://www.3gnewsroom.com/3g_mobile_phone_review/P2101V.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7084

die laatste toestellen die worden laten zijn zogenaamde FOMA toestellen. deze nieuwe phones zijn de opvolger van i-mode in japan als het ware.

Je kunt ermee streaming video en dergelijke, wel humor allemaal opzich, maar het nederlandse mobiele netwerk kan dat geloof ik nog niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, .. de auteur van het afkraak postje heeft wellicht geen imode, ik wel.. en ben erg tevreden erover, enfin.. een nieuwe dienst, een nieuwe communicatie, een nieuwe reeks van problemen. be like that :)

wat ik me wel af vraag, zijn er al msn of icq diensten beschikbaar via imode?

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

Op vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef didio het volgende:

[..]

Eerst kopen en dan vragen of het wat is :?
Ik ken genoeg mensen die dat doen, en als je dan zegt wat de nadelen van het gekochte product zijn, zeggen ze dat je ook altijd maar wat te zeuren hebt. Tsja, vraag het dan niet denk ik dan :? ;). Zelf zoek ik altijd het halve internet af naar de beste koop (op pc/gsm/digi gebied) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 13-05 17:59
Als je op de sites kijkt waar ze 3G phones testen zie je altijd een ding duidelijk staan: De standby tijd ligt onder de 100 uur en de beltijd onder de 2 uur.
Dit is een van de blangrijkste redenen waarom i-mode in Europa niet gaat doorbreken. Wie wil er nu om de 3 dagen zijn telefoon in het lichtnet pluggen. Ter vergelijking een Philips Fisio 820 (kleur+GPRS) kan 400 uur standby met 5 uur spreektijd(!).
Een andere reden waarom het niet gaat doorbreken is dat de toegevoegde waarde erg klein is. Beltonen en logo's haalt men nu en masse met sms binnen. Wap is ondanks GPRS nog steeds geen hit. Terwijl de telefoons die we nu hebben op de europese markt zijn afgestemd. Terwijl we straks met voor Japanners ontworpen telefoons (die een andere smaak dan wij hebben) rondlopen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 29-04 17:26
Op zondag 28 april 2002 18:06 schreef sigma01 het volgende:
Als je op de sites kijkt waar ze 3G phones testen zie je altijd een ding duidelijk staan: De standby tijd ligt onder de 100 uur en de beltijd onder de 2 uur.
Dit is een van de blangrijkste redenen waarom i-mode in Europa niet gaat doorbreken. Wie wil er nu om de 3 dagen zijn telefoon in het lichtnet pluggen. Ter vergelijking een Philips Fisio 820 (kleur+GPRS) kan 400 uur standby met 5 uur spreektijd(!).
Om de drie dagen maar? Wat heb jij voor een accu dan? Mijn telefoon (panasonic gd93) hang ik er om de dag in. Anders trekt ie het echt niet, en zo veel bel ik niet.
Mijn vorige telefoon, siemens c35 hing er elke dag in, was echt een prutsaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 13-05 17:59
Op zondag 28 april 2002 18:19 schreef Kneiter Ar het volgende:

[..]

Om de drie dagen maar? Wat heb jij voor een accu dan? Mijn telefoon (panasonic gd93) hang ik er om de dag in. Anders trekt ie het echt niet, en zo veel bel ik niet.
Mijn vorige telefoon, siemens c35 hing er elke dag in, was echt een prutsaccu.
Mijn Philips Ozeo 8@8 (een jaar oud) moet ik meestal eens per 9 dagen opladen (regelmatig bellen) hij staat dagelijks gemiddeld 12 uur aan. Dus zeg maar 108 uur standby in de praktijk. Daar komen de theoretische cijfers van de i-mode telefoons nog niet aan! Terwijl die vele malen duurder zijn.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Mja, volgens de specs zou de nec n21i ongeveer 165 uur standby tijd moeten hebben; in mijn ervaring is dat vele malen minder. Het gekke is echter dat het lijkt of de standbytijd oploopt.
De eerste dagen dat ik hem had moest ie al na 24 uur in de lader, nu pas na anderhalve dag (met wisselend gebruik, soms een hele dag niet en soms enkele telefoongesprekken en GPRS verbindingen.

BTW: als het goed is, is er een datakabel beschikbaar voor de NEC n21i.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22098

Ik vind het helemaal niks dat imode te duur en te weinig leuke dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 23:05 schreef Bram het volgende:
1 ding staat wel vast, dat jij dat toestel hebt gekocht. :)
Helaas, u gaat niet door naar de volgende ronde.

Ik heb geen toestel en ga er ook geen kopen. Ik heb lange tijd met een paar test-toestellen gewerkt en heb er nu een van mijn werk. Ik zou er zelf denk ik niet meteen een kopen om de simpele reden dat ik op dit moment gewoon niet zoveel geld over heb voor mobiele telefonie. Ik loop bijvoorbeeld rond met een 3 jaar oude Nokia 6150 en het interesseert me geen bal.

Dit wil NIET zeggen dat ik I-Mode kut zou vinden of het Nec toestel. Het heeft zijn mindere kanten maar het is zeker niet volkomen kut. Dat is mijn mening tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54398

beste mensen
deze pagina:
http://msite.nl/leenx

kan ik zien met i-mode, met t68 (zonder i) en in m'n browser, elke pagina die ik zelf knutsel, en op m'n eigen webserver draai, doet het WEL op i-mode maar niet op t68 , hoe kan dit?
something is wrong with the page, blijft die t68 maar zeggen, terwijl ik echt ook al die hele msite pagina gecopied/paste heb op m'n server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<div alin="left">([img]"http://msitebuilder.com/emoji/59086.gif"[/img] +31651352326)

rare haakjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja zeker, zowie zo is die html van die msite erg kut,
align zonder g ? erg vaag, maar goed, hij doet het wel op de t68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom bouw je hem zelf niet met cHTML?? is supermakkelijk,... kijk maar es naar die wat wij hebben gebouwd; http://www.bn.nl/i

ps: die code is echt superbrak! <DIV align=left> hoeft echt niet,... LEFT is default!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja , geloof me ook al gedaan,
blijft error geven terwijl op imode alles binnekomt, moet ik soms iets met m'n server doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t68 >> was dat voor iets dan? een telefoon? toch geen wap he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.mangrove.nl/i/

dit mij paginaatje komt perfecto binnen op imode, maar niet op t68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja is telefoon,
maar die deze url:
http://msite.nl/leenx

komt er perfect op binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nah,.. geen idee, als die pagina goed binnenkomt is het toch okee zou ik zo zeggen? (of mis ik nou iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil dat m'n eigen pagina
http://www.mangrove.nl/i/

ook op de t68 binnenkomt

(net als die suffe http://msite.nl/leenx die op imode En t68 te zien is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gooi al die <font> tags eens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...helaas , nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zucht,.. is wel *** dan.
en met die gare sitebuider ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar das' echt een kut ding,
ik wil gewoon dat mensne vanaf mangrove kunnen kijken, nou ik zoek nog ff verder, mischien toch iets met de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

succ6! laat ff weten wat het nou was als je het vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38395

Twee vragen omtrent i-mode:

1) Als ik mijn eigen i-mode site bekijk via mijn Nec n21i, krijg ik regelmatig de melding: "Code 301: Adres veranderd". Deze melding verschijnt niet als ik de site gewoon bekijk via een "normale" browser. Weet iemand waar dit aan kan liggen en/of hoe ik dit op kan lossen?

2) Weet iemand een *werkend* programma (liefst natuurlijk geen programma in het Japans) om zelf beltonen te maken voor i-mode toestellen? Geen van de programma's die ik tot nu toe heb gebruikt, werkten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ringtones:
http://home.hetnet.nl/~struijs/index.html
downloaden engelse versie:
http://home.hetnet.nl/~struijs/software/smded567e.exe

voor die 301 fout geen idee,.. wat is de URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38395

Versie 5.67 (Engels) van smdEd ziet er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vhuussen/i/smded.gif
Daar schiet ik dus (helaas) ook weinig mee op.

URL van test i-mode site:
http://home.wanadoo.nl/vhuussen/i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 15:46 schreef zkywalker het volgende:
ringtones:
http://home.hetnet.nl/~struijs/index.html
downloaden engelse versie:
http://home.hetnet.nl/~struijs/software/smded567e.exe

voor die 301 fout geen idee,.. wat is de URL?
zeer fijne link thnx :
0

ik ben ook bezig met imode

http://www.imodexp.com en www.i-modexp.com :)

van i-mode experience!

mail maar als je mee wilt werken aan deze portal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben een beetje druk nu,.. maarre wanneer ga je live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 16:54 schreef zkywalker het volgende:
ben een beetje druk nu,.. maarre wanneer ga je live?
liefst deze week, we hebben toch redelijk wat kwaliteit denk ik! we hebben meer dan 150 mooie rintones, images alles op en aan, .. ik heb met dat progje weer via midi leuke nieuwe ringtones kunnen maken die normaal enkel op tutch en 530 ed gemaakt worden! :)

we zijn benieuwd

-> nog dit

ik ben bezig met een icq, pop3 en msn progje voor imode te maken, hoop dat dat gaat inslaan! het werkt alpha met veel fouten.. moet nog flink geschroefd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 29 april 2002 16:55 schreef xpnick het volgende:

we zijn benieuwd

-> nog dit

ik ben bezig met een icq, pop3 en msn progje voor imode te maken, hoop dat dat gaat inslaan! het werkt alpha met veel fouten.. moet nog flink geschroefd worden
ik ben ook benieuws,.. denk persoonlijk dat een messenger-programmaatje echt een hit kan worden op imode!
wat wordt de url?
veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Ik heb sinds maandag nu ook een NEC n21i met een Flexibel Economy abonnement..

I-Mode werkt echt super snel (vooral als je WAP kent).

Ik vind het tot nu toe fantastisch, maar ik vind de prijzen van de data te duur...

Maar die 10 MB die je als Actie kreeg is wel mooi...

* Anoniem: 26362 is zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26294

Op maandag 29 april 2002 16:48 schreef xpnick het volgende:

[..]

zeer fijne link thnx :
0

ik ben ook bezig met imode

http://www.imodexp.com en www.i-modexp.com :)

van i-mode experience!

mail maar als je mee wilt werken aan deze portal :)
wat is je emailadres dan? ik ben namelijk ook al beetje bezig met een site over i-mode.. misschien een samenwerking? mail mij anders maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD

RSD

Kent iemand misschien alle http_user_agents van imode ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Op donderdag 02 mei 2002 15:58 schreef RSD het volgende:
Kent iemand misschien alle http_user_agents van imode ??
Dit geeft mn nec:

portalmmm/1.0 n21i-10(c10)18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Binnen niet al te lange tijd komt er een nieuw I-mode toestel, een Toshiba naar ik meen, die zal een stuk compacter zijn, heeft geen klepje en is meer toegespitst op de Europese markt m.b.t. gebruikersopties.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45620

Ik heb alle berichten gelezen;), maar het woord carkit ben ik niet tegengekomen. Misschien heb ik ze dan toch niet allemaal gelezen? Maar misschien dat iemand hier iets over kan posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Weet iemand of de telefoon iets meestuurt waaraan ik een gebruiker kan herkennen? Zoiets als een ipadres bijvoorbeeld, of een Id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 12-05 14:54

Spleasure

Ik hier?

heeft iemand dat partner formulier al ingevuld op www.i-mode.nl ? Wat krijg je dan en ben je dan ook tot iets verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528

Ik heb voor mijn site ook een artikeltje geschreven over i-mode, hij is nog niet helemaal af en staat daarom nog niet op mijn site maar misschien dat het voor wat mensen handig is. En misschien dat jullie nog op/aanmerkingen hebben.

Het artikel:
Inleiding.

Sinds kort is er in Nederland ook de mogelijkheid I-Mode te gebruiken. In dit artikel schetsen wij voor u een beeld van wat I-Mode precies is en wat het voor u kan betekenen.
I-Mode is een mobiele internetdienst die sinds feb 1999 aangeboden wordt door de grootste Japanse mobiele operator NTT-Docomo.
Met I-Mode is het mogelijk soortgelijke diensten als bij WAP aan te bieden. Bijvoorbeeld mobiel bankieren, informatie over het weer, de treintijden, boeken van vluchten en het reserveren van hotels.
Door goed naar de klant te kijken en de dienst zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te houden is het gebruik van I-Mode in Japan explosief gestegen; Op 23 mei 1999, na drie maanden, waren er 220,000 I-Mode gebruikers. Op 10 augustus 1999, zes maanden na introductie, werd de miljoenste gebruiker ingeschreven.
De oorsprong van deze explosieve groei in aantallen is echter terug te vinden in de cultuur en infravoorzieningen die een gemiddeld Japans huishouden heeft. Zo bezit nog geen 10% van de Japanse huishoudens een pc met internet thuis. Hierdoor is er een grote behoefte aan enige vorm van internet en mobiele communicatie. I-Mode is de enige die daar in kan faciliteren.
Op 18 Oktober 1999 werd de 2 miljoen grens doorbroken. De groei gaat steeds sneller zodat op 19 Maart 2000 al 5,188,000 Japanners gebruik maken van I-Mode! Over succes gesproken; ook bij de aanbieders van informatie is het aantal partners enorm gegroeid. In Augustus 2000 zijn er 591 bedrijven die hun diensten via het officiele I-Mode portal aanbieden. Daarnaast zijn er meer dan 18,700 onafhankelijke I-Mode sites die door het ingeven van het internet adres op de telefoon bekeken kunnen worden.

Waarom I-Mode wel en WAP niet?

I-Mode is wat toepassingen betreft te vergelijken met WAP. De doelstelling van beide diensten is om de klanten een hoop aanvullende diensten mobiel aan te kunnen bieden zoals het bestellen van een pizza of het opvragen van een routebeschrijving, maar bijvoorbeeld ook het afrekenen bij een tankstation.
In Japan is dit goed gelukt met I-Mode maar in Europa met WAP niet.
Een groot verschil tussen het WAP wat wij tot nu kennen en het Japanse I-Mode is dat I-Mode Packet based is. Met als gevolg dat je alleen betaalt voor de hoeveelheid data die er opgevraagd wordt. Tot de introductie van GPRS moest er een verbinding met internet opgezet worden zoals ook het geval is bij een inbel-modem voor de computer. U betaalt op die manier dus ook wanneer u niks verstuurt. Bij Packet switched systemen zoals GPRS, UMTS en het Japanse I-Mode netwerk betaalt u alleen voor de verzonden en opgehaalde bytes.
Daarom zijn sinds kort I-Mode en WAP hier via GPRS ook goedkoper worden. Dus zou je zeggen dat ons WAP dan ook wel een succes zou moeten worden nu het ook goedkoop is.
Er zijn echter nog enkele andere verschillen. Een daarvan is dat de programmeertaal die bij I-Mode gebruikt wordt iets uitgebreider is waardoor de paginas meer functies kunnen bezitten. Ook zijn de Japanse mobiele telefoons over het algemeen wat geavanceerder, ze zijn bijvoorbeeld standaard uitgerust met een kleurenscherm. Dit is echter maar van zeer tijdelijke aard, omdat andere fabrikanten binnen aanzienlijke tijd met WAP toestellen komen, die ook kleuren display hebben en zijn uitgerust met het WAP 2.1 protocol, waardoor gelijkwaardige diensten aangeboden kunnen worden. De mogelijk is er zelfs dat WAP I-Mode in functionaliteit voorbij zal streven.

Wat brengt de toekomst?

In Europa wil het mobiel internetten dus niet echt van de grond komen en dus zijn er verschillende dingen in aantocht die het makkelijker en gebruiksvriendelijker moeten gaan maken. Zo zijn er nu al verschillende aanbieders met GPRS. U kunt nu dus relatief goedkoop Wappen (lees Mobiel internet raadplegen). En dit in combinatie met het steeds geavanceerder worden van de mobiele telefoons maakt het een stuk aantrekkelijker en leuker om mobiel te gaan internetten.
KPN is een andere weg in geslagen. KPN is namelijk een samenwerkingsverband aangegaan met NTT-DoCoMo, het bedrijf dat het I-Mode in Japan aanbiedt. Daarom is vanaf April 2002 I-Mode ook beschikbaar in Nederland. De data die bij I-Mode gebruikt wordt, wordt via het GPRS netwerk verzonden waardoor je dezelfde situatie krijgt als in Japan. Er zijn echter nog niet veel I-Mode telefoons voor de Europese markt beschikbaar. En het is maar de vraag of er Europese/Amerikaanse producenten komen die mobiele telefoons uit zullen brengen die I-Mode ondersteunen. Ook is het aanbod van diensten en sites voor I-Mode nog niet groot omdat we Japanse paginas niet kunnen gebruiken (tenzij U Japans spreekt).
Nokia bijvoorbeeld gaat I-Mode niet ondersteunen maar zal verder bouwen op WAP.
Een ander nadeel waarom I-Mode in Nederland niet aan zou kunnen slaan is omdat alleen KPN een licentie heeft om I-Mode aan te bieden. Daarom zullen er maar betrekkelijk weinig mensen van I-Mode gebruik kunnen maken tenzij ze een abonnement en een bij behorende telefoon bij KPN nemen. En dan is de stap toch wel groot.

Hoe zit het nou?

We hebben gemerkt dat het voor veel mensen moeilijk voor te stellen is wat de verhouding tussen I-mode, WAP en GPRS is. Daarom hier een korte uitleg.
Allereerst heb je om mobiel te kunnen internetten een systeem nodig wat de verbinding tussen de mobiele telefoon en de provider verzorgt. In Nederland was dat tot voor kort alleen mogelijk via een inbelverbinding via het gewone GSM-netwerk. Maar nu is er ook GPRS. In Japan is er een soortgelijk systeem als GPRS.
Wat er verder nodig is, is een manier waarop een pagina ontworpen en geschreven kan worden en daarna op de juiste manier op de telefoon komt. Dat zijn I-mode en WAP, ze zijn allebei afzonderlijk ontwikkeld en ze maken nog steeds ontwikkelingen door.
Dan is er nog de mogelijkheid voor bedrijven om diensten via I-mode en WAP aan te bieden. Zo heeft KPN sinds de introductie van WAP M-Info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39981

ok effe een domme vraag
je kan dus je email ophalen via je imode toestel
maar als je nou een mailtje krijgt van 2mb wat dan ?
duurt dat geen eeuwe of krijg je alleen de header van de mail ? of kan je gewoon niet emailen op je imode ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kan iemand ff een foto plaatsen van ze toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wil eigenlijk ook wel overstappen naar i-mode, maar die Nec vind ik ietwat te groot. Nu heeft Toshiba ook enige tijd terug een i-mode toestel uitgebracht die KPN ook opneemt in haar assortiment. Heeft iemand enig idee wanneer deze leverbaar is? Zodra die er is stap ik over naar i-mode.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Heb nu ook i-mode en ben er wel tevreden mee :)

Maar 1 ding snap ik niet, hoe verwidjer ik in godesnaam emails!!? :D

Kan nergens de optie vinden, misschien kijk ik er wel overheen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hoeveel geheugen heeft die nec eigenlijk, en zit er ook bluetooth op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mn tante heeft pas ook zon toestel aangeschaft. Het lukt ons echt niet om foto's naar het toestel te sturen. Het mailtje zegt dan "bijlage verwijderd". De foto komt dan niet aan, maar de tekst wel. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? De plaatjes die ik heb verstuurd zijn van verschillende grootten.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Volgens mij kun je geen foto's versturen, en alleen ringtones van onder de 6kb o.i.d.
Mij lukt het ook niet om er een klein gifje heen te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef Kremers het volgende:Maar 1 ding snap ik niet, hoe verwidjer ik in godesnaam emails!!? :D
Op de menubutton drukken als je in je inbox bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Laatst online: 31-10-2022
Simpele vraag.. Wanneer komen er meer toestellen waarmee je i-mode kan gebruiken in Nederland??

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD

RSD

van het zomer komen er meer geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Laatst online: 09-05 17:01
Op woensdag 12 juni 2002 15:14 schreef wcduck het volgende:
Mn tante heeft pas ook zon toestel aangeschaft. Het lukt ons echt niet om foto's naar het toestel te sturen. Het mailtje zegt dan "bijlage verwijderd". De foto komt dan niet aan, maar de tekst wel. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? De plaatjes die ik heb verstuurd zijn van verschillende grootten.
Je moet je foto's in elk geval als gif opslaan, en ze mogen denk ik niet groter zijn dan 10K, dit kan ook 5K zijn. De breedte van het scherm van de n21i is 120 pixels, dus je kunt het beste scalen naar die breedte. Lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD

RSD

Is het trouwens mogelijk om met je imdoe toestel fotootjes die je op je toestel hebt staan, te uploaden naar een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb zelf de nec geprobeerd/getest, vond het helemaal niks, toestel ook niet, niks geen interface naar je pc of iets dergelijks, ik ben nu een trotse bezitter van de O2 XDA en dies :9~

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 13 juni 2002 13:24 schreef MastahBlastah het volgende:
ik heb zelf de nec geprobeerd/getest, vond het helemaal niks, toestel ook niet, niks geen interface naar je pc of iets dergelijks, ik ben nu een trotse bezitter van de O2 XDA en dies :9~
Tja, De XDA is een WDA en de Nec is een mobile telefoon, dus die kun je niet vergelijken. Bovendien is het netwerk van O2 ruk, al helemaal vergeleken bij KPN.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 12:59 schreef Weefselkweekje het volgende:

[..]

Je moet je foto's in elk geval als gif opslaan, en ze mogen denk ik niet groter zijn dan 10K, dit kan ook 5K zijn. De breedte van het scherm van de n21i is 120 pixels, dus je kunt het beste scalen naar die breedte. Lukt het dan wel?
Ik zal het proberen, maar ik denk niet dat het gaat lukken. OP de site(imode.nl) stond namelijk ook al dat het niet mogelijk is. Je kan alleen een linke geven naar het plaatje op een imode site.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Op zondag 28 april 2002 19:13 schreef Remus het volgende:
BTW: als het goed is, is er een datakabel beschikbaar voor de NEC n21i.

Mark
Ja vertel es meer?
ik krijg het als het goed is volgende week binnen :) En een verbinding met de PC zou echt beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10773

Op donderdag 13 juni 2002 13:24 schreef MastahBlastah het volgende:
Ik zou toch maar gauw een toestel gaan halen waar je mee kan imoden. imode is namelijk de toekomst. Japan is er helemaal gek mee. Nederland nu ook. en Belgie en Duitsland ondersteunen het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 09-05 14:05
Misschien een loze kreet, maar ik zag net dat je met Namo Webeditor I-mode pagina's kunt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Op woensdag 10 juli 2002 20:44 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik zou toch maar gauw een toestel gaan halen waar je mee kan imoden. imode is namelijk de toekomst. Japan is er helemaal gek mee. Nederland nu ook. en Belgie en Duitsland ondersteunen het nu ook.
Niet Chtml is de toekomst, maar gewoon normaal internet met Html/javascript etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 01:34 schreef pim het volgende:

[..]

Niet Chtml is de toekomst, maar gewoon normaal internet met Html/javascript etc.
xhtml dan wel he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60259

Ik zal het proberen, maar ik denk niet dat het gaat lukken. OP de site(imode.nl) stond namelijk ook al dat het niet mogelijk is. Je kan alleen een linke geven naar het plaatje op een imode site.
De NEC en de Toshiba kunnen geen attachments ontvangen, de reden schijnt te zijn omdat ze te weinig formaten aankunnen. Latere toestellen moeten dat wel kunnen, die kunnen ook meer opslaan.
Wat je kunt doen is de foto's online zetten en ze daar vanaf te plukken, je kunt ook bij i-Questo de foto's converteren en een link naar je i-modetoestel laten sturen waarmee je ze kunt downloaden. Werkt prima!

edit:
Hier kun je ook veel gratis zooi voor i-Mode vinden. *)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 60259 op 01-12-2002 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34195

I-mode voor de gewone man

gaat die toshiba nou wat beter om met accu?

Met name dat TFT(?) ding vreet veel stroom of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74238

Weet iemand waar men buiten KNP om i-mode telefoons kan kopen? Ik heb al imode+abonnement, maar die nieuwe N22i spreekt mij erg aan en zo kan ik mijn 'oude' N21i gebruiken als oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:59
De n22i is net aangekondigd? Zal nog wel even duren voor ie verkrijgbaar is, je ziet hem vanzelf wel liggen bij primafoon o.i.d.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72307

Als je de TS21i accu ff netjes oplaad de eerste drie keer, dan gaat het met de accu een stuk beter ja. Een dag of drie gaat 'ie maar zo mee (geen Nokia 3310-tijden, maar het gaat vooruit). De N22i gaat weer een stuk langer mee.

Een N22i kopen zal inderdaad nog niet meevallen. Iedereen die ik ken die zo'n ding heeft wil um niet meer kwijt.

Inmiddels kun je foto's gewoon i-mailen, de KPN heeft een of andere converter die de plaatjes omzet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83696

Mijn excuses voor het feit dat ik dit topic zo omhoog trap.

Mijn vraag is devolgende. Ik had een mi goed idee voor imode/vodafone site, en heb lang na informatie lopen zoeken. Ik heb echter php nodig om mijn site goed uit te kunnen laten voeren. Is dit mogelijk ?
En wanneer umts daar is, wordt er dan gebruik gemaakt van het normale internet, ik bedoel dan van de al reeds bestaande sites ?

Ik dacht namelijk dat imode een eigen protocol had, dat daarvoor een appart soort server voor nodig was, maar het is dus gewoon moeglijk een site te maken in chtml, en deze up te loaden op een server, en hem dan te bekijken op je telefoon ?

Simple as that :O ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Anoniem: 83696 schreef op 11 October 2003 @ 21:15:
Ik dacht namelijk dat imode een eigen protocol had, dat daarvoor een appart soort server voor nodig was, maar het is dus gewoon moeglijk een site te maken in chtml, en deze up te loaden op een server, en hem dan te bekijken op je telefoon ?

Simple as that :O ?
Dat is zeker mogelijk, cHMTL is in feite niets anders dan een uitgeklede versie van HMTL, je kan een webpage in cHMTL geschreven gewoon op een willekeurige webhost pleuren en hem bekijken op je imode telefoon :), ik heb een tijdje lopen klooien met het maken van een imode site en deze gewoon op mijn planet homepage ruimte geplaatst, werd gewoon perfect weergegeven door mijn phone :)
Pagina: 1 2 Laatste