Ik zoek mensen die me kunnen vertellen hoe ze het toestel vinden, of het de moeite waard is, ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen en dus niet van hoe ziet hier er uit! dat weet ik wel (anders wordt mn topic gelocked)
thnx
thnx
Anoniem: 21111
Hop doet leven...
Eerst kopen en dan vragen of het wat isOp vrijdag 19 april 2002 14:22 schreef xpnick het volgende:
belt mijn pa net op!
Nick ik heb een nieuwe imode nec gekocht, is dat wat! ?? ik zeg gekke idioot ben je ook, straks gaan we maar eens er mee spelen
weinig tot niks..
typisch pa yepOp vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef didio het volgende:
[..]
Eerst kopen en dan vragen of het wat is
Ik vind je pa wel stoerOp zaterdag 20 april 2002 12:27 schreef xpnick het volgende:
[..]
typisch pa yep
no comment
Anoniem: 4518
Nop. Gewoon Abo van kpn. Plus I-mode (a 3 euro) en dan 200kb 1mb of 5mbOp vrijdag 19 april 2002 13:22 schreef VIC_TOR het volgende:
Het toestel is wat aan de grote kant maar noodzakelijk voor i-mode. Kleurendisplay is echt vet en het geluid is mooi.
Als je de kosten geent probleem vindt dan is het zeker aan te raden. Je hebt twee (eigenlijk 3) abbo's nodig voor i-mode.
KPN Mobile + GPRS + I-mode
Anoniem: 2559
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wat ik me nou echt afvraag, wat doe je met zo'n ding? Ik bedoel, ik ben (ook?) best een computer/internet junk, en ook al zit ik gewoon te werken op m'n pc, internet moet het wel doenOp maandag 22 april 2002 02:31 schreef pim over zijn ervaring met i-mode...
Exact expert nodig?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb hem gekocht omdat ik een nieuwe telefoon nodig had en ik vond het niet erg om wat extra te betalen voor deze "gadget", omdast ik nou eenmaal erg nieuwschierig ben. Dat is eigenlijk de hoofdreden.Op maandag 22 april 2002 14:17 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Wat ik me nou echt afvraag, wat doe je met zo'n ding?
Die gaat idd binnen 1 dag leeg als je veel met je telefoontje bezig bent..Op maandag 22 april 2002 11:54 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:
-De batterij.. Hoe zit het daar mee? Die schijnt nog al snel leeg te gaan.
De koppeling naar je pc kun je ook via internet leggen:P Maar idd je agenda overzetten o.i.d. gaat niet..Op maandag 22 april 2002 11:55 schreef Rtificial het volgende:
- Daarnaast was koppeling met de PC onmogelijk, geen IR of datakabel.
- De toetsen zijn zo plat en glad dat je snel een verkeerde knop te pakken hebt. Zeker met de navigatie toetsen.
Anoniem: 45578
Anoniem: 35769
Een gifje moet geloof ik 120 * 128 zijn, of kleiner uiteraard en kleiner dan 10kb. De afmetingen mogen ook groter zijn, dan verkleind de telefoon hemzelf.Op maandag 22 april 2002 20:00 schreef arnold05 het volgende:
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar zou het niet logisch zijn een goede uitleg te geven over hoe je je eigen gifjes (en in welke afmetingen!) en beltonen in de NEC krijgt?
Anoniem: 49349
Cognitieve disonantie, helemaal niet zo een gek fenomeen in de marketing, hoewel dit wel een heel extreem voorbeeld is.Op vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef didio het volgende:
[..]
Amateurcoureur en fervent banktukker
Anoniem: 1761
Ik heb er een van KPN en die doet het perfect.Op maandag 22 april 2002 22:55 schreef El_GringO het volgende:
Heeft er iemand misschien een behoorlijke i-mode emulator voor de PC? Ik ben bezig met het ontwikkelen van een mobiele applicatie, en ik wil hem graag i-mode compatibel hebben. Ik ben tot nu toe emulators tegengekomen van Pixo, openwave en wapprofit, maar deze waren allemaal nogal slecht
Iemand suggesties?
Hmmz... Enig idee of er ergens een demo-versie te krijgen is? Linkje naar de site van de makers misschien..?Op maandag 22 april 2002 23:58 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Ik heb er een van KPN en die doet het perfect.
Hij is van Access, de maker van de browser in de Nec telefoon.
Helaas kan ik hem niet geven omdat er een NDA op zit... sowwy....
Amateurcoureur en fervent banktukker
Anoniem: 49158
ben dit probleem ook tegengekomen voor www.bn.nl/i ,.. al die dingen werken niet echt super. Ik zou een toestelletje aanschaffen als je serieus moet testen.Iemand suggesties?
Anoniem: 45578
Ja maar toch vreemd dat je dat zelf moet uitzoeken. Hoe groot is een pic voor je telefoonboek, wat voor formaat is een animatie, en wat voor bestanden zijn beltonen. Nergens te vinden. Zal nog wel komen, maar jammer dat er nu niet een goede faq te vinden is.Op maandag 22 april 2002 22:48 schreef pim het volgende:
[..]
Een gifje moet geloof ik 120 * 128 zijn, of kleiner uiteraard en kleiner dan 10kb. De afmetingen mogen ook groter zijn, dan verkleind de telefoon hemzelf.
Vervolgens kun je hem opvragen&opslaan op je telefoon:
I-mode --> 5 --> 2 --> menu(knop) --> opslaan.
Geen idee hoe je beltonen kunt maken, dat vraag ik me ook wel af..
Anoniem: 4518
Van i-mode.nlOp maandag 22 april 2002 20:00 schreef arnold05 het volgende:
Heb de NEC sinds vrijdag. En moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Het scherm, de navigatie, het geluid, en de i-mode features, prima speelgoed en zo nu en dan nog echt nuttig ook.
Vind wel dat de ondersteuning nog erg matig is, de handleiding is voor wat betreft i-mode gebrekkig en bij kpn of nec is praktisch geen gebruiksinfo te vinden. Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar zou het niet logisch zijn een goede uitleg te geven over hoe je je eigen gifjes (en in welke afmetingen!) en beltonen in de NEC krijgt?
Op de eerste site staan details (hoe groot plaatje enz..) En de tweede kan je een site bouwen via een javaapplet. Maar das wel ff wennen moet ik zeggen. Weerkt een beetje kut.Maak een eigen i-modeTM site
Developer Group
Workshops, emulators en veel info over hoe je zelf een i-mode site maakt.
http://www.developer-group.com/
Msitebuilder
Het bedrijf Mbasics biedt je via hun dienst Msitebuilder de mogelijkheid om een professionele i-mode site te bouwen, zonder dat je hoeft te kunnen programmeren!
http://www.msitebuilder.com/
Anoniem: 54068
Dat kan, maar dan moet je een partnership aangaan met KPN (en moet KPN met jou in zee willen gaan natuurlijk).Op donderdag 25 april 2002 16:05 schreef pascalv het volgende:
Ik heb alle topics op GOT over i-mode nu doorgelezen waarbij ergens iets interessants stond, namelijk geld verdienen met i-mode.
Je zou 15% kosten aan KPN betalen en 85% aan de maker van een site? Wie kan daar wat meer over vertellen? Hoe werkt dit en klopt dit ook echt?
Ik kan dus een i-mode variant maken en daarvoor 1 a 2 euro per maand per abbonnee voor vragen?
Anoniem: 7084
Anoniem: 54068
Ik vraag me af of je er als particulier wel een voet tussen de deur krijgt, waarschijnlijk gaan ze gewoon in zee met een provider of andere grote partij.Het is volgens zo, dat KPN sowieso alle inkomsten van het dataverkeer incashed. daarnaast kun je dus max 2 euro per maand voor een betaalde dienst vragen, en daarvan mag je dan 86% houden.
Hoe dat precies gaat weet ik niet. Er was even sprake van dat ik met m'n bedrijfje ook een i-mode site zou gaan maken. Via een relatie (die ons die klus zou gaan bezorgen)heb ik toen zo'n KPN i-mode startpakket gekregen, waarin alles staat om aan de slag te kunnen gaan. O.a zit daar een lijst met requirements van KPN bij, willen ze uberhaupt al met je in zee gaan. Dan hebben we dus over het goed uitgewerkt businessplan, concept, fucntioneel model, tech model etc. etc. en dan moeten ze je ook nog aardig vindenOp vrijdag 26 april 2002 10:50 schreef pascalv het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je er als particulier wel een voet tussen de deur krijgt, waarschijnlijk gaan ze gewoon in zee met een provider of andere grote partij.
Zijn er kosten aan verbonden aan dat parner programma?
Ja, maar dan sta je dus niet op de i-mode startportal, wat je gewoon gebruikers gaat kosten. Aan de andere kant hoef je niet aan de kwaliteitseisen van KPN te voldoen, en zou je misschien met iets als hardcore pr0n nog wel wat kunnen bijverdienen...(whatever turns them onander punt
Als ik zelf een i-mode site bouw en daar geld voor vraag voor een dienst dan is het toch heel eenvoudig een username + paswoord toe te kennen aan een betaalde gebruiker en deze per maand te valideren? De gebruiker kan bijvoorbeld een 3 maand of 1 maands abbo nemen op je dienst en betaald rechtstreeks dat bedrag aan jouw. Een i-mode site kun je gewoon hosten op een webserver met apache, en als scripting gebruik je gewoon php cgi of golfusion. Toch?
http://www.access.co.jp/Op dinsdag 23 april 2002 01:35 schreef El_GringO het volgende:
[..]
Hmmz... Enig idee of er ergens een demo-versie te krijgen is? Linkje naar de site van de makers misschien..?
Dit is onzin. GPRS dataverkeer is GPRS dataverkeer en dat kost bij alle providers redelijk veel geld. I-Mode is gewoon een pakket services op GPRS en je moet dus dokken voor de data.Op vrijdag 26 april 2002 12:36 schreef Bigs het volgende:
Ik zie nu weer hetzelfde.. betalen per ontvangen e-mailtjeJe betaalt je abonnement en dataverkeer, en dan moet je daar ook nog eens extra voor dokken?
I-mode lijkt me best wel stoer (ik gebruik WAP ook regelmatig), maar ik weiger mee te werken aan KPN d'r misbruik hun monopoliepositie.
Mocht je dan nog vallen over het betalen voor ontvangen:Even een berekening:
1MB I-Mode / GPRS data traffic kost in het ALLERDUURSTE scenario 0,025 EUR per kb = 26,5 EUR / MB
In de praktijk kun je met een abonnement met een bundel op een paar euro per MB komen. Laten we 5 Euro per MB aanhouden.
Dan SMS:
1 SMS is 160 chars. Voor het gemak ga ik er vanuit dat dat dan 160bytes zijn.
in 1KB gaan dan dus 1024/160 = 6,4 smsjes. Laten we gewoon 6 aanhouden.
Er gaat 1024kb in 1 MB dus dat zijn 6x 1024 = 6144 smsjes.
Bijvoorbeeld bij BEN kosten smsjes 0,15EUR per bericht.
0,15 * 6144 = 921,6 EUR
Jawel mensen, 921,6 EUR.
Ik hoef vast niemand te vertellen hoe absurd veel je kan I-Moden, GPRS-surfen/mailen etc. voor 921,6 EUR.
Ik snap dus ook werkelijk niet waarom mensen lopen zeuren dat GPRS diensten en I-Mode "veel te duur" zijn.
je kunt wel zo instellen ja, als je handset het ondersteuntOp vrijdag 26 april 2002 13:56 schreef tijsco het volgende:
als je gprs hebt, gaat sms dan standaard via die bundel?
Het gaat wel ergens over. Het toont aan hoe enorm goedkoop I-Mode emailtjes zijn vergeleken met SMSen.Op vrijdag 26 april 2002 14:27 schreef Genoil het volgende:
[..]
je kunt wel zo instellen ja, als je handset het ondersteunt
ik vat overigens dat 921,6 euro getal niet. zou ik dat dan virtueel aan SMS kwijt zijn in een maand? wil ik dat halen, dan moet ik zo'n 200 SMSjes per dag versturen! Uitgaande van zo'n klote 9 toetserig toetsenbordje waar het typen van een SMSje toch al gauw in de minuten loopt, 16 uur wakker zijn, en nog eens moeten wachten op mensen die me terug SMS-en, zou ik daar een volledige dagtaak aan hebben. ik bedoel maar, da's leuk uitgerekend maar het gaat helemaal nergens over...
De toestellen die je als voorbeeld geeft zijn ook zo groot.Op vrijdag 26 april 2002 22:04 schreef Bram het volgende:
Nou heb vandaag effe dat toestel bekeken. Wat een lachertjeHet ziet er werkelijk niet uit, echt een groot ding.
Ik kan de lezer verzereren: Bovenstaande poster heeft stront in zijn ogen. Prikt zeker nogal?Wel leuk, je ziet die reclame's van I-mode waarin je fotos ziet op het beeldscherm, nou ik kan je verzekeren dat je dat in het echt wel kan shaken. Een gezicht is namelijk onherkenbaar op het beeldscherm.
Dan zullen we jou effe blokkeren.Geef me jullie i-mode e-mail adres maar effe, zal ik je eens wat mail sturen
Daar zitten lekker veel mensen op te wachten, een USB aansluiting. En die antenne? Ach, stompzinnige modegril dat er geen antenne op een toestel zou mogen zitten. Die zorgt er intussen wel voor dat je veel meer straling door je harsens ragt. Lekker belangrijk allemaal...Deze heeft oa een usb aansluiting, niet zo'n irritante antenne en een echt kleuren scherm Dit is de Nec N2002
Anoniem: 7084
Anoniem: 5490
Ik ken genoeg mensen die dat doen, en als je dan zegt wat de nadelen van het gekochte product zijn, zeggen ze dat je ook altijd maar wat te zeuren hebt. Tsja, vraag het dan niet denk ik danOp vrijdag 19 april 2002 15:58 schreef didio het volgende:
[..]
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Om de drie dagen maar? Wat heb jij voor een accu dan? Mijn telefoon (panasonic gd93) hang ik er om de dag in. Anders trekt ie het echt niet, en zo veel bel ik niet.Op zondag 28 april 2002 18:06 schreef sigma01 het volgende:
Als je op de sites kijkt waar ze 3G phones testen zie je altijd een ding duidelijk staan: De standby tijd ligt onder de 100 uur en de beltijd onder de 2 uur.
Dit is een van de blangrijkste redenen waarom i-mode in Europa niet gaat doorbreken. Wie wil er nu om de 3 dagen zijn telefoon in het lichtnet pluggen. Ter vergelijking een Philips Fisio 820 (kleur+GPRS) kan 400 uur standby met 5 uur spreektijd(!).
Mijn Philips Ozeo 8@8 (een jaar oud) moet ik meestal eens per 9 dagen opladen (regelmatig bellen) hij staat dagelijks gemiddeld 12 uur aan. Dus zeg maar 108 uur standby in de praktijk. Daar komen de theoretische cijfers van de i-mode telefoons nog niet aan! Terwijl die vele malen duurder zijn.Op zondag 28 april 2002 18:19 schreef Kneiter Ar het volgende:
[..]
Om de drie dagen maar? Wat heb jij voor een accu dan? Mijn telefoon (panasonic gd93) hang ik er om de dag in. Anders trekt ie het echt niet, en zo veel bel ik niet.
Mijn vorige telefoon, siemens c35 hing er elke dag in, was echt een prutsaccu.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Helaas, u gaat niet door naar de volgende ronde.Op vrijdag 26 april 2002 23:05 schreef Bram het volgende:
1 ding staat wel vast, dat jij dat toestel hebt gekocht.
Anoniem: 54398
Anoniem: 38395
Anoniem: 38395
zeer fijne link thnx :Op maandag 29 april 2002 15:46 schreef zkywalker het volgende:
ringtones:
http://home.hetnet.nl/~struijs/index.html
downloaden engelse versie:
http://home.hetnet.nl/~struijs/software/smded567e.exe
voor die 301 fout geen idee,.. wat is de URL?
liefst deze week, we hebben toch redelijk wat kwaliteit denk ik! we hebben meer dan 150 mooie rintones, images alles op en aan, .. ik heb met dat progje weer via midi leuke nieuwe ringtones kunnen maken die normaal enkel op tutch en 530 ed gemaakt worden!Op maandag 29 april 2002 16:54 schreef zkywalker het volgende:
ben een beetje druk nu,.. maarre wanneer ga je live?
ik ben ook benieuws,.. denk persoonlijk dat een messenger-programmaatje echt een hit kan worden op imode!Op maandag 29 april 2002 16:55 schreef xpnick het volgende:
we zijn benieuwd
-> nog dit
ik ben bezig met een icq, pop3 en msn progje voor imode te maken, hoop dat dat gaat inslaan! het werkt alpha met veel fouten.. moet nog flink geschroefd worden
Anoniem: 26362
Anoniem: 26294
wat is je emailadres dan? ik ben namelijk ook al beetje bezig met een site over i-mode.. misschien een samenwerking? mail mij anders maar...Op maandag 29 april 2002 16:48 schreef xpnick het volgende:
[..]
zeer fijne link thnx :
0
ik ben ook bezig met imode
http://www.imodexp.com en www.i-modexp.com![]()
van i-mode experience!
mail maar als je mee wilt werken aan deze portal
Dit geeft mn nec:Op donderdag 02 mei 2002 15:58 schreef RSD het volgende:
Kent iemand misschien alle http_user_agents van imode ??
Connaisseur des femmes
Anoniem: 45620
Anoniem: 15528
Anoniem: 39981
Anoniem: 50624
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq