Ik krijg binnekort een pentium 166 pc voor nop. Ik heb zelf al een AMD 750... Dus ik kan nu mooi met het pentium systeem experimenteren. Maar nou was mijn vraag of ik deze CPU kan overclocken?
In de search staan hier erg veel dingen over...
ik heb zelf een (ik meen) pentium 166 servertje, deze was via het moederbord (met jumpertjes) te clocken
ik daar nu 2,5*83= 210 Mhzjes, das een mooie 26% overclock!
de mutiplier 3 bestond wel, maar die pikte die gewoon niet, als je hem op 3 zette, pakte die hem voor 2,5
bovendien had mijn bordje ook nog eens functies om je Vcore omhoog te gooien
ik daar nu 2,5*83= 210 Mhzjes, das een mooie 26% overclock!
de mutiplier 3 bestond wel, maar die pikte die gewoon niet, als je hem op 3 zette, pakte die hem voor 2,5
bovendien had mijn bordje ook nog eens functies om je Vcore omhoog te gooien
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
OMG, why bother?
LB of dat kut ding op 166 loopt of op 200
alsof je dat merkt als je DIVX gaat encoden en Q3 en CS gaat spelen
of wilde je dat niet gaan doen?
LB of dat kut ding op 166 loopt of op 200
alsof je dat merkt als je DIVX gaat encoden en Q3 en CS gaat spelen
Als je geluk hebt, heb je een niet gelockte 166, en dan krijg je 'm met een beetje voltage verhogen zo op 3,5x75(266)
Ik heb zelf een overgeklokte p166 (3x75 MHz) en het maakt wel degelijk verschil. Natuurlijk ga je die bak niet voor heel speciale dingen gebruiken, maar het is altijd handig om een extra computer (met een ander OS) achter de hand te houden.
Volgens mij waren er alleen maar 'gelockte' 133 MHz'ers, of weet jij iets dat ik niet weet? (Maw: vertel!)Op donderdag 18 april 2002 19:07 schreef SH007 het volgende:
Als je geluk hebt, heb je een niet gelockte 166, en dan krijg je 'm met een beetje voltage verhogen zo op 3,5x75(266)
er schijnen ook gelockte 166 ers te zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Op donderdag 18 april 2002 19:10 schreef m-m het volgende:
[..]
Volgens mij waren er alleen maar 'gelockte' 133 MHz'ers, of weet jij iets dat ik niet weet? (Maw: vertel!)
Wat ik wel weet is dat er ook veel 200's gelockt zijn(die van mij ook).
ik had ook een 166 zonder MMX
die kon ik dmv een jumpertje op 180 en later ook op 200 krijgen.
zonder problemen.
En warm werdt hij niet echt want er zat een klein Peltier blokje op die gekoeld werd door een kleine fan
die kon ik dmv een jumpertje op 180 en later ook op 200 krijgen.
zonder problemen.
En warm werdt hij niet echt want er zat een klein Peltier blokje op die gekoeld werd door een kleine fan
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Ja precies ik wil em gewoon gaan gebruiken voor een ander OS... maar ik heb m nog niet thuis. Zodra ik m thuis heb, ga los! dan laat ik ut jullie weten.
Verwijderd
leuk stukjeOp donderdag 18 april 2002 19:04 schreef m-m het volgende:
Hier ga ik weer.... Momentje
Teruggevonden!
Lees dit eventjes: [topic=418643/1/25]
Verwijderd
is basiskennis voor de tweakerOp donderdag 18 april 2002 19:23 schreef Emphelator het volgende:
[..]
leuk stukje
mischien wordt je hier nog iets wijzer uit:
[topic=468556/1/25]
daar lukt het aardig zo te zien
[topic=468556/1/25]
daar lukt het aardig zo te zien
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()