Toon posts:

Voor de zekerheid: deze papst fans goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil een wat stiller systeem hebben en ik moet in ieder geval mijn huidige fans vervangen imv geen airflow/veel herrie enz.

nou ga ik een black ice xtreme radiator kopen, daar moet een 120mm fan onder en ik heb bovenin mijn kast 2 80mm fans zitten en op mijn video-kaart een 60mm. (die het meeste herrie maakt.)

ik wil dus 2* 80mm en 1 120mm en 1 60mm papst fans kopen.
ik dacht aan deze fans:
papst 4212 NGL 120mm
2* papst 8412 NGL 80mm
papst 612 NGL 60mm

is die 120mm wel goed genoeg voor de radiator?
zijn dit echt de stilste versies?

Thanx! :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1 ding: papst is _altijd_ goed. Het is alleen de vraag of je veel of weinig airflow wil. Over die 4212 ben ik zelf erg tevreden.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik wil het zo stil mogelijk, maar ik wil vooral voor mijn radiator wel een goede airflow imv overclocken enz.
die rad word dus flink warm denk ik en die moet natuurlijk wel gekoeld worden, en als er dan zo,n heeel zacht briesje doorheen gaat, tja, dat gheeft geen zin!

ik wil dus een sterke, maar stille fan.
nou is die NGL volgens mij de stilste, maar kan die wel de warmte van de radiator goed wegvoeren?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

die NGL is perfect voor een radiator! hij pompt zat lucht :)

maar als je voor zeker wil gaan, dan zou ik toch een stapje zwaarder gaan, die kan je dan op 7V zetten als je stilte wil, en op 12V als je koeling wil!

ik zelf heb een NGL en een NGM, de NGL zet je aan als je wil pitten en de NGM en de NGL zet je samen aan als je echt koeling wil (moet je wel een grote rad hebben!)

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 19:04 schreef Mark_Oostdam het volgende:
die NGL is perfect voor een radiator! hij pompt zat lucht :)

maar als je voor zeker wil gaan, dan zou ik toch een stapje zwaarder gaan, die kan je dan op 7V zetten als je stilte wil, en op 12V als je koeling wil!

ik zelf heb een NGL en een NGM, de NGL zet je aan als je wil pitten en de NGM en de NGL zet je samen aan als je echt koeling wil (moet je wel een grote rad hebben!)
op die radiator past maar 1 fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/Black-ICEextreme.jpg

als ik dan een sterke fan op 7v zet, issie dan echt stil en verplaatst hij dan ook genoeg lucht?
als ik dan een spelletje speel kan ik hem op 12v laten lopen, maar word ik dan niet alsnog doof?

Verwijderd

Als je een beetje radiator hebt, dan kan hij het bijna passief wel aan. Er hoeft door een radiator maar heel weinig lucht, en dan is hij al effectief genoeg voor een niet-peltier waterkoeling systeem.

Ga dus gerust voor de stilste fan, maar mijn bovenbuurman heeft ook een sterk punt. Met een sterker fan heb je gewoon meer power mocht je dat ooit nodig hebben, en tot die tijd kun je hem stil krijgen door het voltage wat naar beneden te gooien.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

de 2 120mm fans waar ik het over had, zijn STIL, je word er zeker niet doof van, de FGM (sterkste) is zelfs op 7V stiller dan mijn HD's. dus ik zoek momenteel nog een methode om die de mond te snoeren!

en de FGL op 7V is helemaal stil, die hoor je op 4m afstand denk helemaal niet meer (dan bedoel ik 4m afstand in een GERUISLOZE omgeving).

reken er maar op dat ze allebij stil genoeg zijn om niet doof te worden.
Op donderdag 18 april 2002 19:08 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

op die radiator past maar 1 fan:
[afbeelding]

als ik dan een sterke fan op 7v zet, issie dan echt stil en verplaatst hij dan ook genoeg lucht?
als ik dan een spelletje speel kan ik hem op 12v laten lopen, maar word ik dan niet alsnog doof?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Handig sheet om de verschillende fans eens te vergelijken: http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans50-60.htm en http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm. Papstfans zijn dus over het algemeen het stilst, maar niet allemaal. :)
Pagina: 1