Ik ga binnenkort een XBOX (€299,-
) kopen, die een optical-out heeft voor Dolby Digital. Mijn ouders tv heeft een ingebouwde Dolby Digital (Philips 32PW 9616), maar die heeft een coax-in. Nu wil ik jullie vragen over een converter of iets dergelijks bestaat om een optical out om te zetten ineen coax-out, zodat ik gewoon Dolby Digital kan beluisteren onder het XBOX spelen en DVD kijken. Thanks for Replies alvast
Nou heb ik dit product gevonden:
http://image.conrad.nl/pix/340/M1/340790M1.JPG
Productinformatie
De digitalisering op audiogebied is niet meer tegen te houden, daarom moeten adapters worden aangeboden, die optische signalen in elektrische digitale signalen omzetten. Met deze omvormer kunt u bijv. een CD-speler met digitale/optische uitgang op een versterker met digitale coax/Cinch-ingang aansluiten. Als kabeldrijver dient een hoogwaardige Toslink-ontvangermodule met achtergeschakelde impulsvormer. De voedingsspanning wordt via een netvoeding geleverd (niet meegeleverd).
Technische spec.: Toslink ingangsbus voor lichtgolvengeleideraansluiting (met 670 nm golflengte gemoduleerd) · Cinch-uitgangsbus met 1,6 Vss digitaal niveau · Gegevenssnelheid 2,05 Mbit/s (DSR), 2,82 Mbit/s (CD), 3,07 Mbit/s (DAT) · Afm. (bxhxd) 90 x 66 x 35 mm.
Stereoplay 4/96
Hifi-accessoires
Is dit het dan?!
http://image.conrad.nl/pix/340/M1/340790M1.JPG
Productinformatie
De digitalisering op audiogebied is niet meer tegen te houden, daarom moeten adapters worden aangeboden, die optische signalen in elektrische digitale signalen omzetten. Met deze omvormer kunt u bijv. een CD-speler met digitale/optische uitgang op een versterker met digitale coax/Cinch-ingang aansluiten. Als kabeldrijver dient een hoogwaardige Toslink-ontvangermodule met achtergeschakelde impulsvormer. De voedingsspanning wordt via een netvoeding geleverd (niet meegeleverd).
Technische spec.: Toslink ingangsbus voor lichtgolvengeleideraansluiting (met 670 nm golflengte gemoduleerd) · Cinch-uitgangsbus met 1,6 Vss digitaal niveau · Gegevenssnelheid 2,05 Mbit/s (DSR), 2,82 Mbit/s (CD), 3,07 Mbit/s (DAT) · Afm. (bxhxd) 90 x 66 x 35 mm.
Stereoplay 4/96
Hifi-accessoires
Is dit het dan?!
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem met mijn receiver en m'n DVD speler, m'n Technics receiver heeft alleen optisch in en de DVD speler die m'n vriendin voor me had gekocht had alleen COAX uit
Dus ik stad en land afgebeld voor een converter, Conrad heeft een zelfbouw kit, maar ik ben in Hilversum terechtgekomen bij Hightech. Die heeft een Midiland converter die het beide kanten opdoet. Was wel FL180,- toendertijd...
Adres+tel: 035-6211811 Hightech Hilversum BV Oude Torenstraat 10 1211BV HILVERSUM
Adres+tel: 035-6211811 Hightech Hilversum BV Oude Torenstraat 10 1211BV HILVERSUM
Sorry, maar een X-Box heeft geen digital-out. Tenminste ik en mijn vriend hebben nix kunnen vinden... Ik vroeg me ook al af hoe ze in godsnaam surround eruit zouden kunnen krijgen. Ik heb iets gehoord dat je dat via dezelfde uitgang als degene waar je de SCART kabel op aansluit.
De Xbox UITGEBREIDE SCART-kabel verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave (dus beter dan S-Video). Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en dus die converters zijn los verkrijgbaar.)
Prijs: €29.99
Conrad Converter geen reclame:)
Opto-coax-omvormer
Nr. 340790-89
38,09 Hfl. 83,94
En dit is dus sekers het ding wat ik moet hebben?!
Prijs: €29.99
Conrad Converter geen reclame:)
Opto-coax-omvormer
Nr. 340790-89
38,09 Hfl. 83,94
En dit is dus sekers het ding wat ik moet hebben?!
Verwijderd
Ja, als die SCART kabel een optisch kabeltje heeft wat normaal gesproken naar de versterker gaat wel, ja...
Maar zoiets heb ik nog nooit van gehoord...
Maar zoiets heb ik nog nooit van gehoord...
Jawel, ik heb al talloze X-Boxen verkocht en de zg. 'uitgebreide' SCART-kabel beschikt idd. over een soort van 'blokje' waaraan je via een optische TOS-LINK 'gewoon' DD5.1 uit kunt plukken. En dat werkt ook goed, zelf geprobeerd alhier aan mijn receiver. Sommige spellen maken zelfs à la minute DD5.1 geluid vlekkeloos aan (dus incl. kloppende surround-effecten)!
Zit er niet nog een losse optical out op die X-box? Dan heb je die uitgebreide scart ook niet nodig, maar alleen een optical draad, converter van de conrad en een digicoax draad naar de receiver.
Die converter bij conrad is uitverkocht en niet meer te bestellen, weet iemand nog een andere winkel waar zoiets te koop is?
Deze kastjes zijn makkelijk zelf te maken. Er zit namelijk bijna niets in. De omzetting kan in een enkele stap, er is dus geen uitgebreide schakeling nodig. De datasheets van de onderdelen die ik voor de omzetting gebruik (eentje voor S/PDIF naar optisch en de ander is voor optisch naar S/PDIF.
de Toshiba TOTX176
en de Toshiba TORX176 zijn beide componenten om deze omzetting te kunnen doen. Hiervoor heb je alleen een voeding nodig van 5 volt om het signaal om te kunnen zetten.
de Toshiba TOTX176
en de Toshiba TORX176 zijn beide componenten om deze omzetting te kunnen doen. Hiervoor heb je alleen een voeding nodig van 5 volt om het signaal om te kunnen zetten.
Murphy was an optimist
Verwijderd
En Claus Conrad is meestal zo aardig om de schema's van zijn produkten gewoon in de datasheets te zetten. Dus voor een paar euro maak je zo'n ding zelf.
http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/100000-124999/116378-in-01-de-Opto-Koax-Konverter.pdf
http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/100000-124999/116378-in-01-de-Opto-Koax-Konverter.pdf
Verwijderd
Alternate heeft er ook eentje, duurder dan bij conrad, maar wel op voorraad.
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/cdhz30.html
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/cdhz30.html
Lijkt me geen succes, ten eerste is m'n Duits niet echt goed en ten tweede heb ik ook al geen electrotechniek gestudeerd en heb ik bij het zien van die schema's al iets van laat maar...Op zondag 26 mei 2002 16:38 schreef f_beckers het volgende:
En Claus Conrad is meestal zo aardig om de schema's van zijn produkten gewoon in de datasheets te zetten. Dus voor een paar euro maak je zo'n ding zelf.
Heb inmiddels wel een winkel in de buurt gevonden die ze voor 49,95 euro verkoopt; maar dat vind ik toch een beetje te duur dus ik zoek nog wel ff verder...
Oehlbach heeft ook optisch-coax converters
. O.a. verkrijgbaar bij Mediamarkt. En ja, die dingen zijn duur
ja, 36,29 Euro bij de Mediamarkt!!!!Op maandag 27 mei 2002 07:53 schreef ddc het volgende:
Oehlbach heeft ook optisch-coax converters. O.a. verkrijgbaar bij Mediamarkt. En ja, die dingen zijn duur
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Verwijderd
ik heb geen xbox en ik heb um nog wel gevonden,Op donderdag 18 april 2002 17:57 schreef Juniorrules het volgende:
Sorry, maar een X-Box heeft geen digital-out. Tenminste ik en mijn vriend hebben nix kunnen vinden... Ik vroeg me ook al af hoe ze in godsnaam surround eruit zouden kunnen krijgen. Ik heb iets gehoord dat je dat via dezelfde uitgang als degene waar je de SCART kabel op aansluit.
ik raad je een bril aan...
Verwijderd
www.hoontech.nl kun je per post bestellen en afhalen.
Staan er bij GAMEZ.nl een divisie van Comp.Totaal geen foto met detail van de aansluitingen?
Staan er bij GAMEZ.nl een divisie van Comp.Totaal geen foto met detail van de aansluitingen?
Vind ik nog niet eens veelRuidasilva: ja, 36,29 Euro bij de Mediamarkt!!!!
Verwijderd
Sorry maar je moet mij uitleggen hoe jij uit je Philips 32PW 9616 TV... Dolby digital geluid krijgt...
hoe krijg je uit een apparaat dat 2 kanalen geluid geeft 5.1 geluid??? Volgens mij heb je gewoon een DD / DTS receiver en een 5.1 speakerset nodig!!!
Das eenvoudig. Aansluiten! Laten ze bij Philips nou eens bedacht hebben dat een DD (helaas geen DTS) receiver in een tv best handig kon zijn... Deze tv geeft bij gewone tv uitzendingen dolby prologic en bij DVD's gewoon 5.1 geluid... (6 speakers in de tv en 2 draadloos voor achter)Verwijderd schreef op 28 mei 2002 @ 21:39:
Sorry maar je moet mij uitleggen hoe jij uit je Philips 32PW 9616 TV... Dolby digital geluid krijgt...hoe krijg je uit een apparaat dat 2 kanalen geluid geeft 5.1 geluid??? Volgens mij heb je gewoon een DD / DTS receiver en een 5.1 speakerset nodig!!!
Het probleem is alleen dat je in het menu van de tv moet opgeven dat je dvd player op bijv scart 1 is aangesloten. Mocht je net als ik dus een dvd player en xbox hebben moet je voor digitaal geluid steeds en de scart en de coax ingang omwisselen...
Pagina: 1