Toon posts:

bios in de soep A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

m'n bios doet helemaal niks meer, na een upgrade uiteraard.
wat kan ik hiermee het beste doen???

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:32
http://www.a7vtroubleshooting.com/

Kijk hier verder. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
thanx

Verwijderd

Hoi Snippy,

Welkom op GoT, begin zou ik zeggen eens met het lezen van de FAQ. We beschikken hier over een search functie waarmee eerdere topics gevonden kunnen worden. Die zit midden-bovenin je scherm :) Zoek eens naar 'bios mislukt', en lees eens wat hits. Dit soort vragen zijn al vaker langsgekomen. Als je hiernaa het antwoord nog niet gevonden hebt, open je een topic. veel succes!

Verwijderd

bij de leverancier nieuwe bios chip bestellen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker doen, bedankt voor de tip!!

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 23:38

MetalStef

gietijzer

Applaus voor Tweak-Metallica!!!

Zo kan het ook, en het leest ook wat vriendelijker dan alleen maar UTFS, SLOTJE en FAQ (veelal gevolgd door een overdosis bewegende smilies).

En: Welkom Snippy.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die a7vbios ook flashen in een p2b mobo dan??
Dan zou het denk ik wel moeten lukken, toch?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op donderdag 18 april 2002 16:50 schreef snippy het volgende:
kan ik die a7vbios ook flashen in een p2b mobo dan??
Dan zou het denk ik wel moeten lukken, toch?
uhhh nee! Je meot wel dezelfde typen moederbord gebruiken bij de bios.
Btw probeer eens 3 uur lang je batterij eruit te halen...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
is een idee, ga ik es ff proberen

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op donderdag 18 april 2002 17:46 schreef snippy het volgende:
is een idee, ga ik es ff proberen
succes met 3 uur wachten
:)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
gaap!!

Verwijderd

Ik heb ook een mislukte bios flash gehad vorige maand. Ik probeerde de isa video kaart truuk die op de epox site staat eerst, maar die werkte niet. Toen zag ik dat je met F3 in de awardbios kon komen. Dat deed ik dus, maar helaas kon ik de filenaam niet veranderen. Op een andere pc veranderde ik de oude naam in de naam van de laatst geflashde en voila, ik was terug!:-)

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 16:34 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Hoi Snippy,

Welkom op GoT, begin zou ik zeggen eens met het lezen van de FAQ. We beschikken hier over een search functie waarmee eerdere topics gevonden kunnen worden. Die zit midden-bovenin je scherm :) Zoek eens naar 'bios mislukt', en lees eens wat hits. Dit soort vragen zijn al vaker langsgekomen. Als je hiernaa het antwoord nog niet gevonden hebt, open je een topic. veel succes!
Ik ben het helemaal met je eens, maar dit zijn egt van die zaken waarbij je met je handen in het haar zit toch? Dan begrijp ik best dat ie persoonlijke hulp wilt hebben.....

Verwijderd

Zoek iemand met een a7v of a7v133. Haal je Eprom van je moederbord, voorzichtig, en op andere bord moet je de eprom maar net in de socket laten vallen, dus maar NET contact.
Boot het systeem tot in Dos, trek je goede eprom van je Mobo plaats de "kapotte" erop en flash nu je Eprom. Tijdens flashen zal je proggie wel denken dat je de bios frelease van je goede eprom gebruikt, maar dat boeit niet!!!

Niet voor de leken bestemd, dus!!!!

Verwijderd

Als je bios echt dood is, dan is dit een aardige oplossing:
http://www.flashbios.org/
Ik heb mijn eprom opgestuurd en na 2 dagen had ik voor 8 euro een herstelde chip in huis. Absoluut betrouwbaar.
Veel succes.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Als ik mijn A7V upgrade doet het ook heel erg vaak niet meer.

De oplossing is dan de jumper waarmee je het bord op jumperfree zet om te zetten. Als hij op jumperfree staat naar jumpermode gaan en als hij daar al op staat switch je naar jumperfree mode. Vraag me niet waarom dit zo is maar dit stond ergens op een a7v forum en werkt bij mij erg goed.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 15:10 schreef Vorlon het volgende:
Als ik mijn A7V upgrade doet het ook heel erg vaak niet meer.

De oplossing is dan de jumper waarmee je het bord op jumperfree zet om te zetten. Als hij op jumperfree staat naar jumpermode gaan en als hij daar al op staat switch je naar jumperfree mode. Vraag me niet waarom dit zo is maar dit stond ergens op een a7v forum en werkt bij mij erg goed.
waneer moet die aan en uit staan tussen dat switchen?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
de pc? zet die toch maar uit voor t verplaatsen van een jumper... :P weet niet offie daar zo van houdt onder spanning

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Op dinsdag 23 april 2002 17:54 schreef T-1o0o het volgende:

[..]

waneer moet die aan en uit staan tussen dat switchen?
ehja, sorry.

ik doe het meestal zo: (ik wil hem namelijk graag in jumperfree mode hebben)

PC uit -> jumper verzetten -> PC aan -> Nu doet ie het als het goed is weer -> PC uit -> jumper weer terug -> PC aan -> Nu doet ie het weer ok.

[off-topic]
Ik vind de A7V het meest brakke ASUS bord wat ik ooit gehad heb.. Zal wel door die V van Via komen...
[/off-topic]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
offtopic:
Boven BIOS versie 1007 was de A7V hier altijd niet te gebruiken, zo brak.. met 1007 gaat alles perfect :) vind t juist wel n aardig bordje met die 2 extra IDE poorten :P
Pagina: 1