Toon posts:

Aarding?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een PC aansluit op een stopcontact zonder aarding, heeft dit dan een effect op de levensduur van mijn PC ????

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
licht er aan als je een oude printer of monitor heb mishien wel
ik heb op een 386 een keer gehad dat de printer niet geaard was maar de pc wel maar na een half jaar was de IO controlers stuk
en ik heb het ook met een monitor gehad zodra je de kast van je pc aanraak en de kachel kreeg je een oplazer kwam door een oude monitor

Verwijderd

Volgens mij geen. Was het niet zo dat tegenwoordig een gat aarde is en het andere 110(wissel, dus samen 220)??

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
mijn pc staat in een hoekje, toe ik even een snoertje goed wou down, hing ik dus ff op mijn verwarming ,, nou ik lag zowat dood op de gronde, ik toen dus even een kabeltje verbonden met mijn computer, die legde ik op mijn verwaring., nou de vonkenvlogen ervan af, en de aardlekschakelaar sloog ook meteen door.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een goede aarde verlengt de levensduur van de componenten aanzienlijk , vaak krijg je ook problemen met je pc als je aarde niet goed is. Je kunt ook een aarde trekken op de verwarming of de water leiding zelf heb ik het op de gasbuis , maar of dat wel zo verstandig is.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik heb ook recent problemen met aarding gehad.
We hebben nu iig door het hele huis geaarde stopcontacten aangelegd. Een goede aarding kan zeker geen kwaad voor je pc'tje... :)
Pagina: 1