Aarding voor monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
HOI,

Laatst viel mijn Iiyama VMPro zomaar uit... geen idee wat het was, dus is-ie opgehaald en kreeg ik een leenmonitor (zelfde model). Die viel vandaag dus ook uit. Gewoon zwart beeld, lampje brand nog, reageert ook normaal want hij wordt oranje als de monitor op stand-by gaat. Aan de vid-kaart ligt het niet want ik heb 'm op veschillende systemen getest. Ook de frequentie was goed.

Ik belde dus de TD van Iiyama op, vragen ze of-ie geaard was?! Dat was dus niet zo... mijn PC's doen het al jaren zonder aarding en er zijn tegenwoordig nog maar weinig slaapkamers waar de contacten geaard zijn. Bovendien stond er niets in de handleiding over aarding! (ik wist alleen wel dat het 'beter was', maar ja...).

Nu is mijn vraag: zijn die Iiyama's nu onherroepelijk verloren of zal het alleen de voeding/zekering zijn die kapot is?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

lijk me ook vreemd dat et an de aarding ligt. heb zelf al jaren iiyama's zonder aarding op me kamertje

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• TweakV
JA! En iedereen die ik ken heeft zijn/haar computer op ongeaarde stopcontacten... ik vind het maar dubieus. :(

Verwijderd

Naar mijn mening grote bullsh*t van Iiyama over die aarding. Ik ken zelf niemand die geaarde stopcontacten op z'n kamertje heeft. Koop je een dure (merk-)monitor en dan zou die niet zonder aarding kunnen? Moeten we dan allemaal met onze Iiyama in de keuken of badkamer gaan zitten? :)

Gelukkig hebben ze bij Iiyama meer verstand van service (hoop ik voor je).

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug ook mijn Ilyama in een ongeaard stopcontact gehad. Heb hem toen op advies geaard via draad aan verwarming. Wat bleek, had ik ineens storingen wanneer ik DVD's op mijn TV wilde bekijken. Ik had de stekkerdoos geaard waar de monitor en de computer inzat. Heb toen die aarddraad maar weer weggehaald. Probleem was meteen weg.
Monitor heeft het ook zonder aarding altijd prima gedaan.

• TweakV
Als ik dit zo lees dan zou ik zelf bijna gaan twijfelen of het wel echt aan de aarding ligt. Het kutte is dat ik niet weet waar het anders aan zou kunnen liggen! Beide iiyama's waren aangesloten op een 3DFX voodoo3 2000 PCI en op een standaard 220V stroomnet. De resoluties en de frequenties waren ook goed ( zie ook deze topic ).

Mijn pa is nu dus aarding aan het aanleggen... heeft al één keer kortsluiting gemaakt! :D

• TweakV
Schiet me net te binnen dat het eventueel nog aan de bijgeleverde signaalkabel zou kunnen liggen... zeer onwaarschijnlijk hè?!

Als ze me maar niet gaan vertellen dat de garantie vervalt omdat ze niet geaard waren! In de handleiding stond er helemaal niets over.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik heb van het weekend mijn pc ook weer aangelsoten op aarde, de pc staat sinds een week in de woonkamer zodat we onze zoon (5) ook nog eens zien en het is wel makkelijk als ie hulp nodig heeft.
maar tijdens het verbergen van de draad achter een plint jaste ik de laatste schroef dwars door de draad :( erg fijn. maar ff een kroonsteentje tussen gezet, ga niet weer die hele draad opnieuw achter die k**plint proppen.

maar ik ben nu wel weer af van de lekstroompjes op mijn kast en monitor :)

• TweakV
hjs> whahaha... al net zo handig als mijn vader!

Zouden er dan veel lekstroompjes vanaf komen?! Zoveel dat mijn monitoren er spontaan mee ophouden als ze niet geaard waren?!

Mijn kamer is inmiddels voorzien van geaarde stopcontacten, maar nu moet ik dus wachten tot m'n Iiyamaatje gerepareerd is. Zou ik ipv die leenmonitor die nu ook defect is een andere leenmonitor kunnen krijgen?! :) :)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:59

alwinus

Tweaked

Hmm vreemd daar heb ik ook last van. Op het moment gelukkig niet. Mijn monitor is ook niet geaard maar ja met andere monitoren heb ik daar ook nooit last van gehad. Mijn monitor ging zelfs op zwart als ik maar zachtjes tegen de tafel stootte. Monitor opnieuw aangesloten. Stekkers opnieuw erin steken. Hetzelfde resultaat. Om een of andere gebeurt het nu niet meer. Ik heb inderdaad meer het idee dat het signaal niet goed doorkomt.

• TweakV
alwinus! Wat voor monitor heb je? Ook een Iiyama of een andere flatscreen?!

Misschien heb je gewoon geluk, of is het toch iets met het signaal... ooit las ik eens op GoT dat flatscreen monitoren hele fragiele kabeltjes hebben ofsow, heeft iemand dat ook gelezen?

Zou dat er mee te maken hebben!?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-04 13:36
Ik zou me maar niet druk maken om die brakke leenmonitoren. Heb er al 3 (!) gehad en het was alle drie niks. De een nog gammeler dan de andere :)

• TweakV
Die leenmonitor kan me ook niet veel schelen.. het is de oorzaak waar ik me druk om maak. Strax krijg ik m'n eigen Iiyama VMP weer terug en ik wil niet dat ie ook weer K.O. gaat...

Het is wel zo dat die leenmonitor er na een half uurtje al mee kapte, terwijl mijn eigen monitor al een paar dagen meeging (net nieuw).

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-04 13:36
Mijne is ook niet geaard. Bij Teleplan (die reparaties uitvoert voor iiyama) hebben ze de ballen verstand van monitoren. De mijne is niet voor niks 3 x terug geweest.

• TweakV
ouch! Dat klinkt niet goed, biobak... kwamen ze wel weer snel terug? En wat was er dan met jouw monitor?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik die leenmonitor die je nu hebt gewoon ff openschroeven... Kan nu toch geen kwaad meer. Alleen niet je gereedschap d'r in laten liggen, want als ze dat vinden...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Me heeft effe een kabeltje WC van de CV op zolder getrokken.
Geeft me toch een wat beter gevoel om een geaard systeempje te hebben.
of het echt wat uitmaakt, weet ik nu niet meer.
Aangezien de tegenstrijdige verklaringen hierboven.

Maar wanneer ik mijn Geluidskaart op de AUX aansluit, hoo rik een zeer irritante brom.

And The Only One

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Op zondag 24 september 2000 14:17 schreef Diamon het volgende:
Me heeft effe een kabeltje WC van de CV op zolder getrokken.
Geeft me toch een wat beter gevoel om een geaard systeempje te hebben.
of het echt wat uitmaakt, weet ik nu niet meer.
Aangezien de tegenstrijdige verklaringen hierboven.

Maar wanneer ik mijn Geluidskaart op de AUX aansluit, hoo rik een zeer irritante brom.
Brom ?!

trek je antenne maar es los is dat ook afgelopen !

(daar zijn btw filtertjes voor)

Repareren doe je zo.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op donderdag 26 juli 2001 22:19 schreef Sine het volgende:

[..]

Brom ?!

trek je antenne maar es los is dat ook afgelopen !

(daar zijn btw filtertjes voor)
En waarom schoppen wij invredesnaam een topic van 10 maanden oud weer omhoog.
Probleem is al lang opgelost door een andere geluidskaart en een filter tussen de CAI.

And The Only One

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Op donderdag 26 juli 2001 23:23 schreef Diamon het volgende:

[..]

En waarom schoppen wij invredesnaam een topic van 10 maanden oud weer omhoog.
Probleem is al lang opgelost door een andere geluidskaart en een filter tussen de CAI.
Woeps ...

Sorry hoor had ik nie gezien .... |:(

zal 't nooooit meer doen :)

Repareren doe je zo.

Pagina: 1