iiyama gecrashed?!

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Hallo,

Mijn iiyama VMP heeft even op 1152x864 gedraaid, maar gaf toen plotseling geen beeld meer. Het lampje brandde nog wel gewoon, maar het beeld bleef zwart, op elke resolutie. Nou heb ik het idee dat-ie dus op een verkeerde frequentie heeft gestaan, maar wat is er nu precies gebeurd?! Is de beeldbuis nu onherroepelijk beschadigd of is het de energiebeheer-functie?

Het ligt niet aan de videokaart, want die blijft gewoon functioneren. Het zou eventueel wel de signaalkabel kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk, mede omdat de kabel wel doorgeeft wanneer de monitor op stand-by moet staan (lampje wordt oranje).

Gedetailleerde uitleg svp...

Verwijderd

Hij stond dus waarschijnlijk op een te hoge vernieuwingsfrequentie (moeilijk woord is goed bij scrable) En dan gooit ie een soort beveiliging erin. Heb ik ook bij me Sony dan staat er - out of scan range - wat wil zeggen dat de monitor de frequentie op die resolutie niet aankan. En of die daar stuk van gaat denk ik niet. Wel als je een hogere resolutie draait als standaard is aangeven, denk ik dat je zo het leven van je monitor wel verkort, maar dat kan ik ook mis hebben.

Ik lees jouw verhaal nou nog is door en daar vraag je ook hoe dat gebeurd is, nou daar heb ik dus ook geen antwoord op. Maar draai jij toevallig ook Powerstrip ?

• TweakV
tnx ConZ, ik hoop maar dat het een beveiliging was. Maar als dat werkelijk zo is, is er dan een manier om 'm weer aan de praat te krijgen?

Nee, ik draai geen Powerstrip.. zou ik dat moeten doen?

Verwijderd

Hij doet ut dus nogsteeds niet ?

Maar powerstrip is heel handig dan kan jeje monitor frequentie hoger en lager instellen als dat de bedoeling is. En je vidkaart tweaken. Het is heel handig iig.

• TweakV
Hmmm... dat Powerstrip klinkt handig. Maar ik vrees dat het inmiddels al te laat is.

M'n iiyama geeft geen beeld, maar verder functioneren het lampje en de stand-by mode wel. De automatische demagnetisering bij het aanzetten doet het ook nog steeds. Het is echt enkel het beeld dat het niet doet... en de frequentie is de enige oorzaak die ik kan bedenken. Maar wat heeft dat voor gevolgen?

Verwijderd

Ben jij toevallig in het bezit van een 2e videokaart ??? of 2e pc. Ik zou hem daar ff opgooien als het mogelijk is. Als die zelfs dat dan niet doet, is het over :(

• TweakV
Ja, ik heb 'm op diverse systemen getest, met hetzelfde resultaat: geen beeld.

Verwijderd

Then your monitor belongs in the /dev/null

Kzou nog wel ff voor garantie checken.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

afterburn

No more...

Bel Iiyama even, telefoonnummer staat op www.iiyama.nl. Vraag naar de TD en leg het aan hun uit, en kijk wat zij zeggen. Hun support is echt top. Afhankelijk waar je woont (ze zitten vlakbij Schiphol), kun je er zo even langs wippen en er naar laten kijken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• TweakV
tnx Conz.

Maar ik vertrouw er op dat er een beveiliging op zat en dat die gasten van iiyama 'm wel aan de praat kunnen krijgen. Ik heb 'm net een paar weken...

Als het werkelijk aan die 'vreemde' resolutie heeft gelegen, is het raar dat 1152x864 wel standaard bij de eigenschappen voor het beeldscherm aanwezig was ( win 98 ). De videokaart waar die op aangesloten was is een 3dfx Voodoo3 2000 PCI.

Ik was alleen erg beniewd wat er is gebeurd. Is de beeldbuis naar de knoppen, was het een beveiliging of is het energiebeheer beschadigt?

Ik heb iig iiyama gebeld, ze komen 'm snel ophalen en ik krijg een leenmonitor zolang hij in reparatie is. Als het werkelijk door de verkeerde frequentie is gekomen, vervalt de garantie (stond in het boekje).

Verwijderd

Ohw nu ik dit lees direct naar Iiyama bellen/mailen en zeuren want da mah nie ;)
Denk dat ze het wel weten te fixen, mayb ekrijg je wel een nieuwe idd erg goeie support, mag ook wel kost ook wat zo'n monitor

• TweakV
Ik heb net ook even de TD van Iiyama gebeld en het probleem aan hen voorgelegd. Ze zeiden dat mijn Iiyama gerust op 1152x864 mag draaien, dat zou geen problemen moeten geven. Op welke frequentie de monitor toen stond, dat weet ik niet. Maar aangezien hij bij 1024x768 op maximaal 118Hz staat en bij 1280x1024 op maximaal 90Hz staat, zal hij bij 1152x864 waarschijnlijk geen extreme frequentie hebben gehad.

Er zit dus nog maar één ding op, en dat is afwachten tot-ie opgehaald en gefixed wordt.

TNX voor de reacties! :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

iiyama heeft een goede support, en krijgt altijd een leenmonitor.
Ik draai zelf ook op 1152 bij 864@100 Hrz.
Ze zullend dan ook niet moeilijk doen, lijkt mij.

And The Only One

Pagina: 1