Componenten vs. Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben van plan een DVD-speler aan te schaffen maar het voornaamste probleem wat ik hierbij tegenkom is het geluid. Ik heb namelijk geen fatsoenlijk stel luidsprekers op mijn kamer staan. Het geluid zal dan dus via de tv moeten of via mijn brakke "2x100W Philips Midiset met 3cdwisselaar" je kent ze wel

Dus wil ik ook iets nieuws op dit gebied. Het probleem is nu dat ik niet het geld heb om een zware 5.1 versterker aan te schaffen met bijbehorende luidsprekers en subwoofer. De opties die ik dus voor mezelf had bekeken zijn:

- Een Home Cinema Set aanschaffen. Ik heb dan een dvdspeler + versterker + luidsprekers + sub in één keer.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/428435.jpg

- Een losse DVD-speler, versterker en luidsprekers kopen. Dan natuurlijk een stereo-versterker en 2 luidsprekers.

Ik vraag me nu af hoe de 2e optie zal klinken ten opzichte van de 1e optie. En of de 2e haalbaar is voor ongeveer €600 - €700
Zelf kwam ik op het volgende rekensommetje uit:
code:
1
2
3
DVD-speler: 175 euro
Versterker: 100 euro (tweedehandsje)
Luidsprekers: ???

Denken jullie dat ik voor de resterende €325-€425 twee leuke luidsprekers kan kopen? Ik heb al wat rondgezocht, maar bij Jamo en Eltax waren de :r-smilies niet te tellen ;)

Zijn Mission-luidsprekers bijvoorbeeld goed om te gebruiken voor films / dancemuziek?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Mission is een heel goed merk :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Klinkt misschien raar ma ga hier eens kijken http://www.blueroom.nl klinken heel goed en voor 549,- voor jou....Heb ze zelf en ben er erg tevreden over.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Mission boxen klinken idd best lekker. Ze zijn niet duur en geven een mooi geluid.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:03
Voor 5.1
Binnenkort komt er bij de Karwei/Gamma een zeer goedkoop home cinema setje, van een onbekend merk. Dit is een dvdspeler, versterker (receiver eigenlijk) en luidsprekers, en dat voor iets van 300 euro.
Tuurlijk is het geen state of the art oplossing, met losse componenten kom je een stuk verder, alleen zeker niet voor 300 euro. Je kunt altijd even kijken.

Voor Stereo
Dan zou ik gaan voor een tweedehands versterker, hoeft niet zo duur te zijn, en El Cheapo dvd speler en een leuk stel luidsprekers. Ga je vooraf niet binden aan een merk zoasl bijv mission. Iedere mission klinkt weer anders en tevens heeft iedereen een eigen voorkeur. Dus neem eens lang de tijd om overal te luisteren naar speakers en ze te vergelijken en neem dan degene die je het lekkerst vindt klinken (met je eigen muziek). Ik zie het vaak gebeuren dat dit dan een hele andere is dan die men eerst in het hoofd had.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 09:37 schreef ShittyOldMan het volgende:
Voor 5.1
Binnenkort komt er bij de Karwei/Gamma een zeer goedkoop home cinema setje, van een onbekend merk. Dit is een dvdspeler, versterker (receiver eigenlijk) en luidsprekers, en dat voor iets van 300 euro.
Tuurlijk is het geen state of the art oplossing, met losse componenten kom je een stuk verder, alleen zeker niet voor 300 euro. Je kunt altijd even kijken.
Voor dat geld wordt het wel heel interessant! Alleen hoe is de geluidskwaliteit van zulke setjes in het algemeen? Is het enigszins vergelijkbaar met het geluid wat je uit een redelijke set bookshelfspeakers krijgt?
En zijn er nog aansluitingen over op de versterker zodat je nog externe apparaten kunt aansluiten?
Op donderdag 18 april 2002 09:37 schreef ShittyOldMan het volgende:
Voor Stereo
Dan zou ik gaan voor een tweedehands versterker, hoeft niet zo duur te zijn, en El Cheapo dvd speler en een leuk stel luidsprekers. Ga je vooraf niet binden aan een merk zoasl bijv mission. Iedere mission klinkt weer anders en tevens heeft iedereen een eigen voorkeur. Dus neem eens lang de tijd om overal te luisteren naar speakers en ze te vergelijken en neem dan degene die je het lekkerst vindt klinken (met je eigen muziek). Ik zie het vaak gebeuren dat dit dan een hele andere is dan die men eerst in het hoofd had.
Inderdaad ga ik me niet vantevoren binden aan een merk maar het is toch handig om alvast een referentie te hebben voordat je ergens gaat luisteren. Toch een beetje het kaf van het koren scheiden.

Misschien dat ik morgen even ergens kan gaan kijken, maar dan moet ik wel een auto zien te regelen (ff pa lief aankijken maar die zal dan wel meewillen :r)

ps. Ik zie mezelf al aankomen bij een speciaalzaak:
"Ik kom voor luidsprekers kijken"
"Had u iets in gedachten"
"Nee, maar ik wil maximaal €350 uitgeven"

Volgens mij sta je dan best voor lul daar tussen die dingen die per stuk al het viervoudige kosten :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:03
Voor dat geld wordt het wel heel interessant! Alleen hoe is de geluidskwaliteit van zulke setjes in het algemeen? Is het enigszins vergelijkbaar met het geluid wat je uit een redelijke set bookshelfspeakers krijgt?
En zijn er nog aansluitingen over op de versterker zodat je nog externe apparaten kunt aansluiten?
De geluidskwaliteit kan ik niks uit eerste hand over vertellen. Wat ik van deze set heb gehoord is dat het zeker voor de prijs alleraardigst klinkt. De set stond als testdemo te draaien met The Perfect Storm (dvd'tje), en dat scheen aardig te klinken. Maarrrrr, dan moet ik er wel bij zeggen (uit eigen ervaringen), dergelijke sets worden getoond op een niet bijster hoog volume, maar een degelijk volume. Dan weet je niet wat de set max kan halen (een film zet je thuis al snel wat harder namelijk, als je sub dan problemen krijgt is dat niet echt fijn, in de winkel heb je dit niet kunnen horen). Daarnaast het is laag veelal wat traag, wellicht wat eentonig en overheersend met weinig variatie, denk bijvoorbeeld aan de Bose acoustimas sets (melkpakjes met sub), dit is voor films wel prima, maar voor muziek is dit veelal minder geschikt, de dynamiek ontbreekt dan wat. Maargoed, dit zeg ik alleen uit eigen ervaring met dergelijke home cinema sets, ik weet dus niet hoe het precies met deze zit dan zul je zelf moeten gaan luisteren.
Inderdaad ga ik me niet vantevoren binden aan een merk maar het is toch handig om alvast een referentie te hebben voordat je ergens gaat luisteren. Toch een beetje het kaf van het koren scheiden.

Misschien dat ik morgen even ergens kan gaan kijken, maar dan moet ik wel een auto zien te regelen (ff pa lief aankijken maar die zal dan wel meewillen :r)

Volgens mij sta je dan best voor lul daar tussen die dingen die per stuk al het viervoudige kosten :P
Het beste kun je naar een gemiddelde zaak gaan met de 'normale' bekende merken, bijvoorbeeld Correct in Rotterdam, Staffhorst in Utrecht/Amersfoort, RAF, en zo zijn er nog een handvol. Zaken als de IT's, megapool, scheer&foppen kun je beter overslaan, die komen veelal niet verder dan eltax en jamo (kunnen ook interessant spul bieden, maar haal dat dan daar als het heel goedkoop is en je ze eerst in een betere zaak hebt beluisterd). Bij high-end zaken kom je niet gauw spul tegen voor jouw budget.
Maar ik een normale tent wordt je ook normaal behandeld.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 18 april 2002 15:08 schreef Razorfist het volgende:

[..]

[..]
dat zal vast al wel beter zijn dan wat je nu hebt natuurlijk hè...

ehh, jij zou zowiezo wel voor lul staan hoor, maak je daar nou maar verder geen zorgen over 8-)

Maar als je maar €350 wilt uitgeven, dan hoef je ook niet súpergeluid te verwachten.. ik denk dat je orientatie op zulk soort boxen al gauw uit zal lopen tot 2 of 3 sets nog maar binnen het budget vallen, en dan ben je gauw klaar na eventjes te luisteren in een zaak, lijkt me ;)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 20:44 schreef jwbagger het volgende:

ehh, jij zou zowiezo wel voor lul staan hoor, maak je daar nou maar verder geen zorgen over 8-)
Niet zo brutaal hè ;)

Maar als je maar €350 wilt uitgeven, dan hoef je ook niet súpergeluid te verwachten.. ik denk dat je orientatie op zulk soort boxen al gauw uit zal lopen tot 2 of 3 sets nog maar binnen het budget vallen, en dan ben je gauw klaar na eventjes te luisteren in een zaak, lijkt me ;)
Ik ben ondertussen even rond wezen kijken en er is VEEL te koop... HEEL VEEL.

Ik ben bij Correct geweest en daar hadden ze vreselijk veel binnen mijn budget eigenlijk! Meer als ik verwacht had om eerlijk te zijn. Op het gebied van versterkers niet maar dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.

Nu zit ik een beetje met een dilemma. Voor de dvd-speler wil ik ongeveer €200 uitgeven. Dit lijkt me een leuk bedrag voor een niet-zo-high-end speler.
Ik kan nu niet kiezen tussen deze 2:

JVC XV-S42SL:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/425252.jpg

Dit is natuurlijk een bekend merk en uiterlijk is hij mooi.

Cyberhome AD-L 528
Afbeeldingslocatie: http://www.blade.sk/barnett/cyberhome528/frontflucht.jpg
Jullie allen wel bekend waarschijnlijk. Hij heeft als pré op de JVC dat hij SVCD afspeelt en MP3, hoewel hij met SVCD en VCD nogal eens problemen schijnt te geven.

De Cyberhome kost €159 excl verzendkosten en de JVC €199 bij Correct

De Cyberhome heeft meer functies maar ik heb het eigenlijk niet zo op van die made-in-taiwan merken. Wat zal ik doen? Ik ga morgen in ieder geval nog even langs de Correct om nogmaals goed voorgelicht te worden en om waarschijnlijk een aantal luidsprekers te gaan beluisteren (wil toch een of meer exemplaren van de Infinity Reference serie horen) dus dan zal ik nog wel het een en ander vragen over de kwaliteit ervan.

Oja.. ze hadden ook een receiver in de aanbieding van JVC. (volgens mij deze). Hij heeft dolby surround, volgens mij geen dolby digital. Voorlopig wil ik hem toch alleen voor stereo gebruiken dus dat maakt niet zo heel veel uit naar mijn idee. Is dit wat voor €150?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik heb zelf die Cyberhome, is een leuk goedkoop dvd-spelertje, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Als ik een film met dts of dolby digital (vooral bij dts) afspeel wil het beeld wel eens een paar seconden stil staan en slaat ie een paar seconden over. Dat is niet alleen wanneer die naar de tweede laag gaat, het gebeurt soms meerdere keren tijdens een film. Best vervelend als ie telkens 10 seconden overslaat. :(
Geef dus wat meer geld uit en koop die jvc, heb je denk ik wel wat meer kwaliteit.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb net de JVC gekocht bij Correct (voor €199, bij de MediaMarkt was hij in de aanbieding voor €229!!!)

Zometeen eerst een DVD-tje huren om hem uit te proberen ;)

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

altijd losse componenten!!!

Verwijderd

ShittyOldman,

Wat kun je mij nog meer vertellen over dit setje ?? Ik werk zelf bij deze organisatie en weet voor wat Karwei betreft de actie's ongeveer 2 maanden van te voren. Maar tot op heden iser nog niets bekend bij mij overeen dergelijke actie. Please more details !

mdej
Pagina: 1