Erhnam schreef op 13 March 2003 @ 14:25:
Wat ik het geile vind van osx is niet zo zeer hoe het er uit ziet (ja die dock onderin is vet) maar hoe de zooi mbv opengl op je scherm geredenderd wordt. Vensters die naar beneden glijen en iconen die opspringen in de dock maken osx echt een lust voor het oog.
Laat ik beginnen met het volgende: Smaken verschillen. Ik vind het walgelijk.
En verder heeft dit nog steeds niks met de kernel te maken.
Hier kan geen windowmaker aan tippen (misschien ooit, in de toekomst, enlightement met directfb of fresco support)
Het is "windowmanager", en directfb en/of fresco gaan je waarschijnlijk weinig helpen.
Ik denk als Linus en de rest van de communitie willen dat linux echt een keer doorbreekt
Linus heeft daar helemaal geen behoefte aan. Hij wil gewoon wat gaafs in elkaar zetten. En gelijk heeftie.
zouden misschien betere standaarden moeten opstellen. (en om te beginnen de desktop er lekker slick uit te laten zien)
Like what? Er zijn standaarden zat.
Een goede standaard zou er voor zorgen dat desktop developers en misschien spelproducenten zich meer aangetrokken voelen tot Linux (en dan opengl als standaard) want nu wijken ze allemaal uit naar DirectX wat een doorbraak nog moeilijker maakt.
En OpenGL - een standaard - is er nu zeker niet dan?
Ik bedoel -
wat is je probleem nou helemaal?
Ik mis wel meer, ik kan onmogelijk alle veranderingen van 2.4 -> 2.6 opnoemen
Maar NPTL is idd ook wel een belangrijke verbetering. v4l2 heb ikzelf niet zoveel aan, aangezien ik dat soort spul niet gebruik (komt nog wel als ik een TVkaart koop), maar das voor jou natuurlijk anders

In het kort: 2.6.x gaat roeleren, maar de verbeteringen zijn met name scalability verbeteringen, dus op grote megaservers en mainframes enzo. Op de desktop merk je er wel iets van, maar dat was niet de eerste doelstelling van bovenstaande veranderingen (a la scheduler, threading, etc.).
Ja, maar ik verwacht wel het een en ander van die veranderingen voor de desktop... Zo is die nieuwe I/O scheduler sowieso een verbetering, ook op de desktop. En de nieuwe process scheduler legt meer nadruk op fairness (belangrijk op een desktop), en verbetert dus als het goed is de interactiviteit/latency (ook belangrijk op een desktop).
Het zijn idd geen veranderingen (op die interactivitie dingen na dan) die met de desktop als overweging zijn gemaakt, maar ze zullen wel zo hun invloed erop hebben.
Start coding; Zeuren kan iedereen
En ja, het XFree team moet zich wat opener opstellen, maar dat is de laatste tijd ook aan het gebeuren.
Verder ga ik niet al te veel woorden meer aan vuilmaken hieraan, maar ik wil wel nog even opmerken dat X != XFree86. Haal het protocol en de implementatie niet door elkaar.
AlterEgo schreef op 13 March 2003 @ 15:56:
Ik zou het bijna posten in het linux-humor draadje:
[...]
errug suspicious
kernel 2.5.64. Dmesg laat niets geks zien qua IDE herkenning; hdparm /dev/hda ook niet. Suggesties

Hmm, hij test met -23.5 keer zoveel data als normaal

Weird.
Doet hdparm het met een 2.4 kernel wel goed? Levert een strace iets op?