Toon posts:

Flikker tijdens het capturen van videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD athlon 1600 met een ASUS V7700 64 mb videokaart met s-video in en out. Nu heb ik een videorecorder van Panasonic waar ik een scart in gedaan die het omzet naar s-video rood en wit (en geel die ik dus nie gebruik). Ik sluit de s-video aan op s-video in en gebruik een convertertje voor de audio van dubbele tulp naar kleine jack en die heb ik in de line-in geplugt.

Nu gebruik ik ASUS Live om te capturen. Ik heb de videomodus op PAL-BGI omdat dat de enige was met kleur... alleen het videobeeld dat ik krijg ziet er 'flikkerig' uit....

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Welk besturingssysteem gebruik je?
De capture functie werkt mogelijk niet goed onder XP.

Heb je ook een andere bron geprobeerd, behalve de video?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18
probeer je Pim Fortuyn op te nemen ?

woei!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:03
Zet bij je capture instellingen de framerate op 25 frames per seconde, ik dacht namelijk dat deze standaard op 15 staat (weet het niet zeker).

Daarnaast kan het ook zijn dat het schermpje zelf wat hapert, dan staat de preview namelijk op een lagere framerate (bij mij hapert de preview ook, als je dus naar de capturemode gaat zonder nog echt te capturen)

Owja, en stel de codec in op Asus ASV2 voor snelste performance en tevens beste kwaliteit met 0% dropped frames. Daarna wel omzetten naar een andere compressie omdat niet iedereen die asus codec heeft, mocht je het willen doorsturen ofzo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
WAT probeer je op te nemen??

Mijn Matrox G450eTV weigert sommige signalen ook..

Als ik een offic.videoband afspeel, of stukjes wil cappen, no go.

Originele videobanden bevatten macrovision. Een soort stoorsignaal waar je nix van merkt.
Echter, een opnamedevice gaat ermee op z'n bek...

Maaar ja, daar kun je wel weer oplossingen voor kopen :)

Verwijderd

Misschien heb je last van het MAcrovision beveiliging signaal
Pagina: 1