Ik sta op het punt om een dvd speler + dts receiver aan te schaffen. Omdat het aansluiten op diverse manieren kan wil ik graag jullie mening hierover!
DVD speler --> AV receiver
- voor het geluid: digitale coax
- voor het geluid2: analoge kabel (moet voor mp3, deze gaat bij de Yamaha RXV-630 blijkbaar niet door de digitale kabel)
- voor het beeld zijn meerdere mogelijkheden nl 1. component video (rgb 3x) 2. s-video of 3. cinch
Videorecorder --> AV receiver
- voor het geluid: scart kabel die zich splitst in 3 cinch aansluitingen (links, rechts + video)
Videorecorder --> TV
Coax kabel (omdat scart aansluitingen volzitten en de videorecorder wel een s-video out heeft maar mijn tv niet (TV heeft alleen scart/coax in)).
Nu moet het beeld nog van de DVD speler (via AV receiver) naar de videorecorder. 2 opties (via receiver of niet) dus de vraag hier is:
- moet het "beeld" via de receiver lopen ?!? Dit kost weer een extra kabel.....
Nu moet het beeld uiteindelijk bij de videorecorder binnenkomen via de scart aansluiting. Wat is de beste oplossing (kwalitatief).
Dus wat ik wil weten is:
- moet het beeld van de DVD speler via de receiver lopen of niet ?!?
- indien het beeld via de receiver loopt wat voor kabel moet er dan (als beste) tussen de dvd speler en receiver zitten?
- hoe kan ik het beeld (al dan niet via de receiver) het best mogelijk naar de videorecorder krijgen.
Specs:
AV receiver =Yamaha RX-V630
DVD speler=Yamaha DVD-S520
Videorec=JVC-7500 S-VHS
TV=oud & mono
DVD speler --> AV receiver
- voor het geluid: digitale coax
- voor het geluid2: analoge kabel (moet voor mp3, deze gaat bij de Yamaha RXV-630 blijkbaar niet door de digitale kabel)
- voor het beeld zijn meerdere mogelijkheden nl 1. component video (rgb 3x) 2. s-video of 3. cinch
Videorecorder --> AV receiver
- voor het geluid: scart kabel die zich splitst in 3 cinch aansluitingen (links, rechts + video)
Videorecorder --> TV
Coax kabel (omdat scart aansluitingen volzitten en de videorecorder wel een s-video out heeft maar mijn tv niet (TV heeft alleen scart/coax in)).
Nu moet het beeld nog van de DVD speler (via AV receiver) naar de videorecorder. 2 opties (via receiver of niet) dus de vraag hier is:
- moet het "beeld" via de receiver lopen ?!? Dit kost weer een extra kabel.....
Nu moet het beeld uiteindelijk bij de videorecorder binnenkomen via de scart aansluiting. Wat is de beste oplossing (kwalitatief).
Dus wat ik wil weten is:
- moet het beeld van de DVD speler via de receiver lopen of niet ?!?
- indien het beeld via de receiver loopt wat voor kabel moet er dan (als beste) tussen de dvd speler en receiver zitten?
- hoe kan ik het beeld (al dan niet via de receiver) het best mogelijk naar de videorecorder krijgen.
Specs:
AV receiver =Yamaha RX-V630
DVD speler=Yamaha DVD-S520
Videorec=JVC-7500 S-VHS
TV=oud & mono
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......