Toon posts:

Meerdere Subwoofers op 1 pre-out van de versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat...

Verwijderd

Scheidingdfilters en een splitter op de PRE-out??

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx, maar hoe kom ie er aan en hoeveel kost het...

en is die scheidingsfilter nodig... mn sub-out moet toch al gefilterd zijn voor alleen lage tonen

(ik heb tulpkabels)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Lijkt me idd logisch, een splitter. Maar waarom wil je meerdere subwoofers op je versterker aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hoe kom ik aan zo'n splitter aangezien de plaatselijke kabelboer failliet is...

nou omdat ik meerdere subs beter vind klinken dan 1... dan laat ik elke subwoofer doen waarie goed in is

de ene 20 - 40 hz en de andere 40 - 120 hz

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gewoon een simpel Y-splittertje kopen.

www.conrad.nl

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Tzal wel aan mij liggen maar ik kan het niet vinden bij Conrad.. :?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 17 april 2002 14:26 schreef Pauluz het volgende:
Ja, maar hoe kom ik aan zo'n splitter aangezien de plaatselijke kabelboer failliet is...

nou omdat ik meerdere subs beter vind klinken dan 1... dan laat ik elke subwoofer doen waarie goed in is

de ene 20 - 40 hz en de andere 40 - 120 hz
Je zal dus toch een scheidingsfilter moeten hebben... ook al is je sub-out al gefilterd, je wilt alles onder de 40 Hz naar sub1 sturen en alles boven de 40 Hz naar sub2
Op woensdag 17 april 2002 14:38 schreef Pauluz het volgende:
Tzal wel aan mij liggen maar ik kan het niet vinden bij Conrad.. :?
Je zoekt te moeilijk waarschijnlijk:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/350/G1/350451G1.JPG
Dat is alles

artikelnummer: 35 04 51-60
€3,15

Verwijderd

Topicstarter
perfect... dankjewel

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Haal ff een beetje goeie....

http://www.techlink.uk.com/puresonic/pure_oth.html

prodnr. 6212 (in ieder geval te krijgen bij tune-in in alkmaar), deze heb ik, lekker zware vergulde connectors.

Of

http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=760.926

Ook lekker, heb je in ieder geval niet zo'n ielig draadje....

Zin.

Verwijderd

een goede subwoofer is door te lussen dmv low-input en low-output

Verwijderd

Topicstarter
ja 1 van mn subwoofers heeft dat ook... maar ik wil er dus totaal 3 op aan sluiten... de 3e eigenlijk alleen maar voor de explosies tijdens films voor achter mn bank

Verwijderd

Topicstarter
Is dat trouwens schadelijk voor je subwoofer als hij achter de bank staat en tussen de muur...
Het lijkt mij dat hij dan veel moeilijker de lucht kwijt kan die hij verplaatst

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
3 subwoofers aansluiten??
En één daarvan alleen 20 - 40 Hz geven? Waar is dat nu weer voor nodig eigenlijk? Als deze sub 20-40Hz goed kan weergeven kan deze toch ook wel normaal doorlopen tot ca 80Hz ofzo? Dan heb je die crossover niet nodig.

En nog een sub achter de bank om deze te laten schudden, als ik het zo hoor kun je beter die drie subs verkopen en één goeie terugkopen. Eentje die 20-120 Hz vlak kan weergeven en ook nog eens genoeg kracht heeft om de bank alsnog te laten schudden :D

Overigens ben ik zeer benieuwd welke subs je nu hebt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:19 schreef Pauluz het volgende:
ja 1 van mn subwoofers heeft dat ook... maar ik wil er dus totaal 3 op aan sluiten... de 3e eigenlijk alleen maar voor de explosies tijdens films voor achter mn bank
maaruh, bas is niet richtingsgevoelig, het lijkt er meer op dat je een afstellingsprobleem hebt dan dat je een extra sub nodig hebt. Of ben je zo iemand die de bassen los van de rest van je audio wilt 'horen'???

Verwijderd

Topicstarter
hangt er vanaf wat voor muziek ik draai... als ik trance ofzo luister dan zet ik idd alles open dat er als het ware elke luchtmolecuul in mn kamer trilt en bij de buren en anders een mooi geheel van klanken... dan gebruik ik maar 1 sub..

mijn subs...

Philips wOOX sub, standaard bij mn HT set. 30 - 110 hz 50 watt
Een sony sub .. echt voor muziek bij films iesie matig

28 hz - 200 hz 50 watt

en een Mivoc sub

20 - 180 hz 150 watt

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

amateurs,
ik heb gewoon een stevige sub gekocht, zelf een kast gemaakt, en klaar was midimaze,

deze doet 18 Hz tot 500 bij 300 Watt... hehe >:) hiermee gaat het hele huis op en neer,,,,, 8-)

blabla

Verwijderd

Topicstarter
Jij zal wel super goed kunnen klussen en veel geld hebben... ik heb beide niet

Hoeveel was jij kwijt voor alles ?

Jou Studierichting: Electro Techniek :)

• tbusquet
Op donderdag 18 april 2002 11:33 schreef MidiMaze het volgende:
amateurs,
ik heb gewoon een stevige sub gekocht, zelf een kast gemaakt, en klaar was midimaze,

deze doet 18 Hz tot 500 bij 300 Watt... hehe >:) hiermee gaat het hele huis op en neer,,,,, 8-)
Goh, leuk.. maar 500hz bij een sub, dat wil ik niet horen hoor. Mijn sub mag maar tot ca. 50-60hz daarna wil ik hem echt niet meer horen.

En Pauluz;
Heb je die Mivoc toch gekocht ? Hoe klinkt dat nou ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
wel redelijk..naar jou maatstaven isie kut maar dat wist ik al

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:37 schreef Pauluz het volgende:
Is dat trouwens schadelijk voor je subwoofer als hij achter de bank staat en tussen de muur...
Het lijkt mij dat hij dan veel moeilijker de lucht kwijt kan die hij verplaatst
Daar had ik dus nog geen antwoord op... moet je sub zoveel mogelijk vrij staan of mag ie ook dus van alles in ( kasten enzo...

• tbusquet
Op woensdag 24 april 2002 13:47 schreef Pauluz het volgende:

[..]

Daar had ik dus nog geen antwoord op... moet je sub zoveel mogelijk vrij staan of mag ie ook dus van alles in ( kasten enzo...
Ja, mag in principe best. Als je speaker maar nergens tegenaan gaat klapperen.

Pagina: 1