[coax] spanning op kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Als ik mijn duim op de connector van de coax-kabel (TV) die naar mijn pc loopt druk, en ik raak tegelijkertijd mijn computerkast aan krijg ik een behoorlijke opsodemieter >:). Is dit normaal?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
yep op coax staat spanning
en je kunt je comp aarde

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Daar heb ik ook last van ja, EN DAT DOET HEEL ERG ZEER :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

In een coaxiaal netwerk is het geen overbodige luxe om alles te aarden, want er gaan behoorlijke spanningen overheen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
maar het is dus gewoon antennesignaal he, geen netwerk

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Van je tv naar je pc of andersom ?
Andersom is heel logisch, de twinview van Nvidia kaarten gebruikt die spanning om te checken of er wel een tv aan het einde van de kabel zit.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Vaak lekken (oude) tv's spanning, hierdoor kan het gebeuren dat er "zomaar" 100V op je kabeltje staat.
Je kan in zon geval 2 dingen doen,
1. Nieuwe tv kopen :+
2. Alles aarden wat er te aarden valt.

De 2de optie is het meest geschikt ;)

Dit probleem heb ik hier ook gehad, tv lekte zeker 100V dus tja, kep toen maar andere tv neergezet (die over was van me ouders ;) )

ps. Als je een TV kaart oid hebt waardoor je tv op je pc is aangesloten komt het dus ook op je netwerk (iig bij bnc)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 17 april 2002 11:44 schreef bobo1on1 het volgende:
Daar heb ik ook last van ja, EN DAT DOET HEEL ERG ZEER :(
stel je net zo aanjoh,..een echte klusser kan daar wel een beetje tegen :)

maar, ja..dat staat er op..ik roeg het mezelf ook af. Ik krijg af en toe ook weleens een schokje van dat ding.. hoeveel spanning staat er eigenlijk op?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 17 april 2002 12:41 schreef nhimf het volgende:
tv neergezet (die over was van me ouders ;) )

ps. Als je een TV kaart oid hebt waardoor je tv op je pc is aangesloten komt het dus ook op je netwerk (iig bij bnc)
is dat zo.. :?
dat zijn toch 2 aparte dingen..kabel en netwerk? lijkt mij hoor.. omdat et dezelfde aansluitingssoort is, hebben ze toch neit gelijk dezelfde eigenschappen, anders zou je tv kunnen kijken over je netwerk kaart... who needs a tv kaart anyway :)

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ja daar staat spanning op, ook de spanning op een gewone telefoonkabel is te onderschatten, zoals ik heb gemerkt toen ik de draadjes ff snel met mijn tanden wilde strippen ...
|:(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 17 april 2002 12:53 schreef leonardo1504 het volgende:
Ja daar staat spanning op, ook de spanning op een gewone telefoonkabel is te onderschatten, zoals ik heb gemerkt toen ik de draadjes ff snel met mijn tanden wilde strippen ...
lol..ben jij er ook zo een..
adt had ik gedaan met een adapter die erin zat :P
kreeg ik me tog een oplawaaier :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Op woensdag 17 april 2002 12:53 schreef leonardo1504 het volgende:
heb je nog geluk dat je op dat moment niet gebeld werd. Op dat moment staat er nog meer spanning op(belsignaal)

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 13:05 schreef sverzijl het volgende:

[..]

heb je nog geluk dat je op dat moment niet gebeld werd. Op dat moment staat er nog meer spanning op(belsignaal)
Er werd gebeld....... grmbl ;(

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Op woensdag 17 april 2002 12:51 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

is dat zo.. :?
dat zijn toch 2 aparte dingen..kabel en netwerk? lijkt mij hoor.. omdat et dezelfde aansluitingssoort is, hebben ze toch neit gelijk dezelfde eigenschappen, anders zou je tv kunnen kijken over je netwerk kaart... who needs a tv kaart anyway :)
Erhm meestal is de aarding van de aansluiting je computerkast zegmaar. Dus dan staat er op je kast een hoop spanning en dus op alles wat je kast als aarding gebruikt.
Moet je maar is kijken op een bnc aansluiting.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Waar het door veroorzaakt wordt zie je hier: [topic=470242]

En wat je eraan kunt doen hier: [topic=461894]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb hetzelfde, op mijn coax staat 220 of iets in die buurt (de opsodemieter is vergelijkbaar). Ik heb de vcr via tvin/tvout op m'n pc aangesloten, pc is niet geaard (anders krijg ik een aardlus). Boel gekloot dus, als ik iets met de coax moet doen moet ik niet de verwarmingspijp aanraken (welke er 5 cm vandaan zit), het doet niet echt pijn ofzo, maar het is wel een zwaar kutgevoel, vooral als het drie keer achter elkaar gebeurt :(

/edit
tnx polaris, met die info kan ik ff een oplossing in elkaar knutselen, het is dus het potentiaalverschil.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1