Veranderings topic PNS

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 17 april 2002 15:52 schreef Predator het volgende:

[..]

Ik vind dat soort dingen erger dan een verkeerd geplaatst topic.
Ik ook, daarom ook mijn vraag ;)
Wat je der kan tegen doen ?
Eigenlijk niet meer dan wat in andere fora met zo'n dingen gedaan wordt :(
Tja, in P&W bijv. zie je toch dat dit soort topics een stuk sneller gesloten worden sinds de aanstelling van Lite-Mods (maar dat forum is ook een stuk drukker).
Een soort puntensysteem :?
X maal hier zwaar in de fout = geen toegang meer
Maar dat is al heel vergaand.
Dat lijkt me eigenlijk niets, dan is het IMO geen forum meer, maar een helpdesk voor gevorderden.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op woensdag 17 april 2002 15:20 schreef Predator het volgende:
Enkel op het feit dat iemand die echt totaal nieuw is hier verkeerd post vind ik niet dat je die direct moet een waarschuwing geven.
Maar die doen het dan ook niet express dus vallen ze niet onder die regel.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Maar dit soort dingen behoren dan dus wel met duidelijke richtlijnen c.q. FAQ te worden afgevangen.

Hetzelfde geldt voor Harder Modden. In principe is dit IMHO niet nodig. Sneller modden wel. Men zou eigenlijk een nieuwe 'basic' post direct direct moeten moven of sluiten. Zo zien nieuwkomers aan de overige topics in het lijstje van /24 wat over wat voor soort dingen hier gepraat worden.

Verder zou ik graag de FAQ uitgebreid zien worden met waar en hoe je oplossingen kunt vinden voor standaard professionele netwerkproblemen en waar informatie over hoe je 'professionele' netwerken en servers in elkaar moet zetten zodat je mensen er beter op attent maakt dat ze eerst zelf al een hoop kunnen uitvinden voordat ze met vragen komen. Laast was er bijvoorbeeld een topic over Win2K Terminal Server licensing. Die jongen kon geen informatie vinden terwijl op Technet er alles over stond.

En wat is Professional en wat niet? Ik versta daaronder:

-specifieke netwerken die ook daadwerkelijk 'professioneel' worden gebruikt. Dus 'Hoe laat ik mn vader moeder en zusje ook van onze Casema gebruik maken' valt hier dus niet onder. Het is een beetje het verschil tussen een Alcatel ADSL modem (non-professional) en een Cisco 10000 router.

-Servers en netwerken vallen onder PNS als er bijvoorbeeld real-time problemen of netwerk/server-ontwerpen zijn of komen die zo specifiek zijn dat er door meerdere mensen over moet worden worden meegedacht en die je niet 123 uit een knowledge-base kan halen. Daar heb je dan dit forum voor.

-Dan heb je ook 'Wat kan ik het beste doen?'-vragen. Kijk, dit vind ik nou typische forum vragen. Ze moeten dan wel weer een 'professioneel' niveau hebben. Dus je hebt gezocht, je weet welke oplossingen er mogelijk zijn, maar wil er graag eerst over discussieren voor je 10000 Euro aan uitgeeft.

En over het niveauverschil van de bezoekers: Veel vang je al af denk ik door mensen er op attent te maken dat er ook een Technet bestaat waar al honderd oplossingen staan. Maar goed voor de rest: we mogen blij zijn dat de een veel van NT en de ander veel van Novell afweet. Zo kan je van elkaar leren. Het is toch leuk om je kennis te spuien of niet? Alleen moeten we er wel op wijzen dat je eerst zelf moet nadenken en uitvinden.

/edit: hmz over sommige dingen te lang gedaan ;)

Sundown Circus

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Even heel vlug, ik kom net terug van een afspraak, en de piepers liggen alweer op me te wachten (om geschild te worden, tat is ;) ).
Ik doe mijn uiterse bes om vanavond weer online te komen.
Dat zal dan maximaal van 19.30 tot 20.30 zijn.
Ik heb het LA draadje al laaten sluiten door onze grote vriend Phreak ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 17 april 2002 15:54 schreef HGM het volgende:

[..]

Ik ook, daarom ook mijn vraag ;)
[..]

Tja, in P&W bijv. zie je toch dat dit soort topics een stuk sneller gesloten worden sinds de aanstelling van Lite-Mods (maar dat forum is ook een stuk drukker).
PNS is geen druk forum.
Straks zijn er meer mods dan topics. :P

Ik vraag me af het topicstarter veel kan schelen of z'n topic nu dicht is na 30 minuten, 2 uur of een dag.

Het voorstel (meer mods) is naar voor gebracht door een paar mensen, de mod crew is er vanop de hoogte maar dit voor hen geen oplossing biedt.

Zij hebben het laatste woord.
Laten we dat allemaal dan maar aanvaarden.
Zo werkt het.

In dit topic kan iedereen andere alternative manieren bedenken en deze voorstellen en natuurlijk discussiëren wat hier wel en niet thuishoort.
Laten we ons daar op concentreren :Y)
Ik ben zeker dat de mod crew elk goed voorstel zal in overweging nemen. :)
Het is aan hen om dan te beslissen of iets zal uitgevoerd worden.
[..]
Dat lijkt me eigenlijk niets, dan is het IMO geen forum meer, maar een helpdesk voor gevorderden.
Gans GOT lijkt soms een helpdesk. :X
Ik ben er ook niet voor hoor :)
Het is zoals ik zei niet echt een PNS probleem alleen.
Het was even terzijde, laat maar vallen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HGM
  • Niet online

HGM

Op woensdag 17 april 2002 16:43 schreef Predator het volgende:
PNS is geen druk forum.
Straks zijn er meer mods dan topics. :P

Ik vraag me af het topicstarter veel kan schelen of z'n topic nu dicht is na 30 minuten, 2 uur of een dag.
Ik ben ook niet voor meer mods, maar wel ervoor dat de mods die raakvlakken hebben met PNS/ANS vaker even komen kijken.

Voor de topicstarter zal het vrij weinig uitmaken, maar je hebt wel een helderder en beter overzicht van 'echte' PNS/ANS topics, toch :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nog even tussendoor ...
Is dit wat?
Professional Networking & Systems
Ik zat eerstaan sys-admin te denken,maar dat werkt weer niet. dus maak je daar System Administration van, en dan krijg je weer een naamswijziging (PNSA) :P
Nu ben ik echt weg ;)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 17 april 2002 16:48 schreef HGM het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor meer mods, maar wel ervoor dat de mods die raakvlakken hebben met PNS/ANS vaker even komen kijken.

Voor de topicstarter zal het vrij weinig uitmaken, maar je hebt wel een helderder en beter overzicht van 'echte' PNS/ANS topics, toch :?
Soms helpen er andere GM's nu ook al mee :)
Zolang je het maar in SM post.

PNS topics die ik in SM gepost heb zijn ooit al eens gedaan door: Koffie, Negotiator, havana, Jonny, Floris, Bulldog, Jotti, ACM, sinterklaas, MCVirus
en dan ben ik er vast nog wel iemand vergeten :)

Als we allemaal wat meehelpen en verkeerde dingen melden in [SM] + een klein beetje uitleg waarom het niet prof. is (indien nodig) is het ook makkelijker voor de andere GM's om mee te helpen.
Op woensdag 17 april 2002 16:51 schreef Koffie het volgende:
Nog even tussendoor ...
Is dit wat?
[..]

Ik zat eerstaan sys-admin te denken,maar dat werkt weer niet. dus maak je daar System Administration van, en dan krijg je weer een naamswijziging (PNSA) :P
Nu ben ik echt weg ;)
* Predator is pro

Misschien ook bij de tekst onder de forum naam bijschrijven dat "niet professional topics" niet gewenst zijn oid ?
Of in een krachtigere vorm ;)

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik denk niet dat je met een naamswijziging veel op zal lossen. En het probleem blijft dat je niet weet wat "advanced" is. Vaak post je hier een topic juist omdat het voor jou te moeilijk is maar je hoopt dat er hier iemand is die er meer verstand van heeft of iets dergelijks al eens meegemaakt heeft.

Voor de persoon die jij zoekt is het dus niet "advanced" en dan zou het hier dus niet thuishoren... Op die manier zou je dus geen enkel topic meer mogen openen.

Het enige dat dan over zou blijven is vragen mbt bijvoorbeeld het ontwerp van een heel nieuw netwerk/serverpark en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Het enige dat volgens mij dan overblijft is het maken van een nog duidelijkere FAQ, met net zoals nu voorbeelden van wat wel advanced is en wat niet, en een korte handleiding google. Als mensen die niet lezen meteen een slotje; als ze hem wel hebben gelezen en de mods vinden het toch een te simpel onderwerp kan hij net zoals nu gemoved worden naar een ander forum.

Hmm nu ik het zo doorlees is dat eigenlijk niet echt anders dan nu :)

• Remco
  • Laatst online: 01-05 17:05
Nog even tussendoor ...
Is dit wat?

Lijkt me wel wat, nu nog een leuke/goede omschrijving erbij.

Professional Networking & Systems:
Voor de crème de la crème vragen over systemen en netwerken :?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Mja met dat creme de la creme roep je weer 'n00bs' IMHO.
Zo van "Mwa .. mijn Windows98 (ook wel server genaamd) draait software X .. is ook creme de la creme.

Ik denk dat je beter idd ook in de omschrijving duidelijker moet zijn dat noobs hier niet moeten zijn >:) :P

Verder zie ik een aantal goede ideen, waar we wel wat mee kunnen lijkt mij.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

Op woensdag 17 april 2002 20:30 schreef Koffie het volgende:
Ik denk dat je beter idd ook in de omschrijving duidelijker moet zijn dat noobs hier niet moeten zijn >:) :P
lol ;)

Gewoon doen :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pro en home networks ? daar gaat dus zoals ik lees deze topic over. tja en wat is dan pro en wat is dan @home networks ? ik denk dat je een schaling moet maken. zoiets als:

redelijk @home stuff
1) ICS van windows (van 98SE t/m xp)
2) ik kan mijn x: drive niet sharen.
3) welk type kabel UTP/BNC.
4) pc van me ma&pa ziet die van mij niet en visa versa

pro stuff
1) mijn netwerk onderverdelen in subnetten
2) mijn rlan (redelijk uncommon)heeft maar x bereik of is traag
3) waarom is de service die op win/*nix draait zo traag ?
4) ik heb server x,y en g allemaal andere spec/type proc welke het beste ? voor doel .... ?

Alles kan ook in een faq. Helaas is RFTM nog vaak niet aan de orde. Soms zijn er zaken waarvan jij denkt .. dat werkt zo en zo.. terwijl de andere er ervaring mee heeft en daar wel het antwoord mee weet.

voorbeeld mijn sysspecs boeien mij niet terwijl als Sysbeheerder hoor ik dat wel te weten. als het maar goed en snel werkt. Terwijl netwerken en beveiliging enzo me passie is. maar het houdt wel verband.
Door Predator - woensdag 17 april 2002 11:23
Voor beginnende gebruikers is een webservertje of een NAT-routertje ook een prof. server.
hier ben ik het nu roerend mee eens. leeftijd en ervaring speelt ook nog vaak een rol hierin mee.

voor iemand die zich pro mag rekenen weet exact wat hij weet en wat hij niet weet. Maar het belangrijkste hij moet ook de n00b in Lamer taal uit kunnen leggen wat er aan de hand is, en de oplossing bieden. Dan ben je in mijn optiek een pro.
Door arjo_kamp - woensdag 17 april 2002 14:56
configuratie vragen over cisco routers
geavanceerde exchange problemen
Diepgaande TCP/IP dhcp problemen
active directory troubles etc.
Dit is inderdaad het meer Pro stuff,
-Servers en netwerken vallen onder PNS als er bijvoorbeeld real-time problemen of netwerk/server-ontwerpen zijn of komen die zo specifiek zijn dat er door meerdere mensen over moet worden worden meegedacht en die je niet 123 uit een knowledge-base kan halen. Daar heb je dan dit forum voor.

-Dan heb je ook 'Wat kan ik het beste doen?'-vragen. Kijk, dit vind ik nou typische forum vragen. Ze moeten dan wel weer een 'professioneel' niveau hebben. Dus je hebt gezocht, je weet welke oplossingen er mogelijk zijn, maar wil er graag eerst over discussieren voor je 10000 Euro aan uitgeeft.
idd het zoeken is soms te lame voor somige mensen |:(
maar aan de andere kant ik vind het niet erg om helpdesk te spelen echter very basic FAQ vragen tja daar trek ik toch wel de grens.

Hard modden lijkt me te hard, een topic waar het antwoord door een link c.q een verwijzing naar de faq mag op slot erna maar, mensen die iets niet snappen maar gewoon een vraag stellen. van ik heb dit en dit gedaan dat is het resultaat. maar het werkt niet iemand een verwijzing of een idee zodat ik verder kan is intressant. IMHO

[conclusie]
Pro netwerkbeheer is een groot stuk met een grijze ondergrens. *nix en CISCO en ADS en server beheer is
zekers pro en de rest van het hogere spul. maar standaard iets met 4 of 5 muisklikken en een paar reboots hoort hier niet thuis.
maar zeer hard modden is denk ik overboding echter scherp toezicht wel nodig
[/conclusie]

Tja vanalles

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:22
Nog even een opmerking over het sluiten van topics. Van mij mag dit best wat vriendelijker, vooral omdat er een paar topics nu bijstaan welke gestart zijn door mensen die of helemaal nieuw zijn hier, of practisch nieuw ([topic=471215] bijvoorbeeld).

Verder heb ik ook nog eens nagedacht over die extra mods maar dat vind ik nog steeds onzin vinden. Wat eventueel wel zou kunnen zijn lite-mods of regulars. Zij kunnen dan ook mensen wijzen/aanspreken op foute welke deze maken (fout geplaatste topics, ongewenst gedrag, etc).
Wanneer dit vanuit een officiele Got functie gebeurd zal dit meer indruk maken op deze mensen als dat een normale user dit doet.

• Mark
Op woensdag 17 april 2002 23:16 schreef vso het volgende:

pro stuff
1) mijn netwerk onderverdelen in subnetten
2) mijn rlan (redelijk uncommon)heeft maar x bereik of is traag
3) waarom is de service die op win/*nix draait zo traag ?
4) ik heb server x,y en g allemaal andere spec/type proc welke het beste ? voor doel .... ?
1) geen pro, maar basiskennis
2) wireless heeft ook niets te maken met profesioneel. De meeste wireless netwerken draaien bij particulieren of MKB's. Echt complexe wireless netwerken zie je bijna niet en als deze er al wel liggen zijn deze vaak elders in beheer.
3) Licht eraan welke service het is. Als MS-SQL langzaam draait op een machine met 128Mb is hier dus niks profs aan
4) Deze mag je me uitleggen. Wat je hier bedoeld snap ik dus helemaal niet.
Alles kan ook in een faq. Helaas is RFTM nog vaak niet aan de orde. Soms zijn er zaken waarvan jij denkt .. dat werkt zo en zo.. terwijl de andere er ervaring mee heeft en daar wel het antwoord mee weet.
Van altijd maar vragen leer je niks. Als goed netwerk- of systeembeheerder moet je 99% van je problemen op kunnen lossen door logisch na te denken en te zoeken.
voor iemand die zich pro mag rekenen weet exact wat hij weet en wat hij niet weet. Maar het belangrijkste hij moet ook de n00b in Lamer taal uit kunnen leggen wat er aan de hand is, en de oplossing bieden. Dan ben je in mijn optiek een pro.
Euuuhhh, dus als jij een topic opent ben jij een lamer en als ik je help ben ik de prof ????
[conclusie]
Pro netwerkbeheer is een groot stuk met een grijze ondergrens. *nix en CISCO en ADS en server beheer is
zekers pro en de rest van het hogere spul. maar standaard iets met 4 of 5 muisklikken en een paar reboots hoort hier niet thuis.
maar zeer hard modden is denk ik overboding echter scherp toezicht wel nodig
[/conclusie]
Nog nooit zoveel onzin gezien in een paar zinnen. Hoezo zou Cisco, unix, ADS en serverbeheer profesioneel zijn ???? Vragen over een Cisco 800 zijn niet profesioneel, vragen over userbeheer in ADS zijn niet profesioneel, vragen hoe je een user toevoegt op HP-UX is niet profesioneel, vragen hoe je een RAID set aanmaakt op een IBM ServeRAID is niet profesioneel, enz, enz.
Vragen over complexe routeringen met RAS/ISA zijn wel profisioneel, terwijl deze met 4-5 muisklikken wellicht zijn aangemaakt....

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op woensdag 17 april 2002 23:16 schreef vso het volgende:
<KNIP>
quote:
------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------
<offtopic>
hej... mijn quote! :+
</offtopic>
Op woensdag 17 april 2002 20:30 schreef Koffie het volgende:
Mja met dat creme de la creme roep je weer 'n00bs' IMHO.
Zo van "Mwa .. mijn Windows98 (ook wel server genaamd) draait software X .. is ook creme de la creme.

Verder zie ik een aantal goede ideen, waar we wel wat mee kunnen lijkt mij.
Misschien moet je dat wel roepen ja.
Maar dan ook niet TE bot zijn en mensen wegjagen ;) . Netwerk en server n00bs zijn ook mensen, maar horen imho in Network Troubleshooting thuis. Misschien nog een argument: je kan eventueel het niet-professional/professional gehalte uitdrukken in geld of tijd. Als er morgenvroeg om 8 uur de 80 gebruikers van je netwerk niet kunnen inloggen of kunnen internetten kost het bedrijf dat een hoop geld. Als je dus een uur loopt te stressen op complexe problemen, maar koel blijft en logisch blijft nadenken en vervolgens een oplossing vind ben je professioneel bezig. Dit gaat echte niet op als mensen uit persoonlijke interesse of voor educatieve doeleinden met een enorme complexe vraag/stelling aankomen m.b.t. netwerken. Maar goed, das ook op een professionele manier bezig zijn met networking systems.

<Mierenneuk mode>
Nog even tussendoor ...
Is dit wat?

Maak er dan Professional Networking Systems van. Een professioneel netwerk = (vaak en bijv.) Servers, switches, Ethernet, routers = 1 System. :+

En het staat nog mooi ook >:) .

</Mierenneuk mode>

Sundown Circus

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie had weer wat ideetjes

-------
Professional Networking (&) Systems
Werkt je WAN-Uplink niet? Is je NDS corrupt? Voor al je hardcore IT vragen kun je hier terecht. Noob-questions will be prosecuted and fined.
-------

Verder lijkthet me wel wat op de move/slot ratio naar benden te zetten, op 50 posts.
Oftewel in zwaar verkeerde vraag krijg een slot indien je 50 of meer posts hebt.

FTP/HTTP/Webcam servertjes vragemn horen nog steeds in [forum=10] thuis.
Een heel enkel keer is er een apache vraag blijven staan maar dan was het op zijn minst een ernstig twijfel geval omdat het best wel advanced was.

Verder zal ik in de FAQ duidelijkr gaan maken dat je hier niet eens hoeft proberen te posten als je een met een prob zit in je tuis LANetje.
De vaste PNS bezoeker hoeft zich over deze zin niet zo druk te maken want die heeft 9 van de 10 keer toch wel infra thuiliggen waar de gemiddelde MKBer jaloers op is.

• Remco
agree... (heb ik wel voting rechten ??? )

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK .. even concreet ..

<li> wat vinden we van die naam (en vooral de omschrijving)
<li> Hardere policy dus zoals gezeg (daar zullen de mesten het wel mee eens zij neem ik aan ?
<li> Een stuk richtlijn verhaalin de FAQ opnemen met wat wel niet gewenst is hier.
Denk bijvoorbeeld aan:
Een gebruikertje in een AD/NDS plaatsen is NIET pns echter een AD/NDS syncen over een WAN is WEL pns
<li> bij goute topics gaarne vermelden in SM .. echter als je een corrigerend antwoord geeft (dit is niet PNS .. kijk ff met google en ja komt daar en daar uit voor je oplossing) is dat uiteraard geen probleem.
<li> Eventueel het noob woordje in de omschrijving vriendelijker maken
<li> Alles wat met simpele serices te maken heeft (webca/http/ftp) hoort NIET in PNS thuis .. tenzij het echt een zwaar probleem is.
<li> 19" zut ... wat doen we daar mee ? IMHO kan dat wel, mits het goed gebeurt.
Vragen als waar ik koop voor weinig een 19" kast gaan dicht. We zijn geen gouden gids.
Echter specifieke vragen die over de dagelijkse praktijk gaan mogen wmb wel hier komen.
<li> Als iemand (jelmer) een richtlijn kan geven wat van W2K/AD absoluut niet PNS is, graag!

Feedback wanted :P

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op donderdag 18 april 2002 12:31 schreef Koffie het volgende:
OK .. even concreet ..

<Lijst met allemaal goede punten>
Agreed. Een 'tutorial' met waar je kan zoeken? (e.g. Technet?)

Sundown Circus

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik denk dat je het niet zo zwartwit kan zien. gewoon omdat veel dingen elkaar overlappen.

ik denk dat de echte redding van GoT een database moet worden, die het interesanter maakt om een antwoord op te zoeken, dan een topic te openen. (als bijv. de MS knowledge base)

op deze manier is er minder kans dat topics waar al een antworod op staat, nog een keer gevraagd gaan worden.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Remco
OK .. even concreet ..
[KNIP]
* naam en omschrijving mee eens, misschien noob idd even anders.
* hardere policy ook ok, maar dan wel de juiste policy (gaarne discussies omtrent implementatie oplossingen erin houden, ook als het niveau niet erg hoog)
* richtlijn: Graag zie ik ook hierin verwerkt Exchange (non-basic),ISA (non-basic), Security (registersettings) (non-basic)en geavenceerde beheerskwesties
* 19" Dit is hardware.

een concept....?

• Arno

Arno

PF5A

• Als iemand (jelmer) een richtlijn kan geven wat van W2K/AD absoluut niet PNS is, graag!
Dus ik tel niet meer mee ;( (zie dat ene SM topic van vanmorgen :D)

Watis niet advanced / professional aan AD:

• Installatie
• Tunen van sites en services
• DNS instellingen voor AD

Ik zal er vanavond nog een paar bedenken ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
more feedback wanted :P
[topic=471860/1]

tuurlijk tel je nog mee traag ;)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op woensdag 17 april 2002 23:48 schreef Mark het volgende:

..

4) Deze mag je me uitleggen. Wat je hier bedoeld snap ik dus helemaal niet.

Van altijd maar vragen leer je niks. Als goed netwerk- of systeembeheerder moet je 99% van je problemen op kunnen lossen door logisch na te denken en te zoeken.
[..]

Euuuhhh, dus als jij een topic opent ben jij een lamer en als ik je help ben ik de prof ????

[..]

Nog nooit zoveel onzin gezien in een paar zinnen. Hoezo zou Cisco, unix, ADS en serverbeheer profesioneel zijn ???? Vragen over een Cisco 800 zijn niet profesioneel, vragen
..
ik wil niet veel zeggen maaruh zo kan je natuurlijk alles onderuit vegen. wat ik hier mee wil aangeven is dat.

jij met jou kennis altijd een andere kijk hebt op zaken als een ander met minder kennis of ervaring met andere zaken.
je kijk hoek is altijd anders als die van iemand anders.

betert 4 tja daarom heb ik het zo neer gezet. het is te globaal. gaat meer om de vraag stelling.

[no flame intended]
betreft je sarcaseme, een forum is juist toch om mensen te helpen ? alles kan je vinden en de manier waarop verschilt bij mensen. zo kan ik ook zeggen op deze forum hangen is lame want alles staat al op internet. daar klopt natuurlijk de helft van. als je niet weet wat je zoekt, moet je wel hulp hebben bij het zoeken.

dus het is meer de manier van vraag stelling en probleem naar voren schuiven dan het probleem op zichzelf

Tja vanalles

• Remco
Op donderdag 18 april 2002 14:57 schreef Koffie het volgende:
more feedback wanted :P
[topic=471860/1]

tuurlijk tel je nog mee traag ;)
af een toe een typo...
19" Spullen kunnen in principe gewoon hier. Echter denk er wel om dat GoT/PNS geen gouden gids is. Vragen als "Waar koop ik voor weinig een 19" case" zijn NIET gewenst.
Wat is hier advanced aan ? Is toch een stukje hardware --> [HA] ????

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Laten we met het eerste puntje beginnen ... geen gezeik over typo's >:) :P

IMHO kan 19" zut er wel in, omdat de users die hier komen daadwerkelijk in de praktijk er mee werken.
Maar .. laat maar horen wat we ervan vinden :)

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Professional Networking & Servers is een opofessional forum. Indien je dus vragenhebt over je thuis LANnetje dan is PNS niet de plaats voor je topic. We hebben het hier meer over de zware geavanceerd professionele <<Servers,>> LANS's VLAN's WAN's en extranetten.
Het lijkt me hierbij overduidelijk dat er geen enkele discussie mogelijk is, omtrent het feit of een Win9x bakje een server zou zijn.
De mensen die thuis een LAN hebben draaien waar degemiddled MKB systeembeheerder jaloers op is, weten heus wel dat ze ook hier terecht kunnen.
Moet daar niet iets bij over servers? En een zin als:
"We gaan ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent en wat je aan het doen bent als je professionele netwerken beheert of opzet" doet het ook wel goed imho.

Misschien nog een AD richtlijn als t mag... 8-):

-bestaat er een whitepaper? Mooi eerst lezen. Werkt het niet kom dan maar hier.

/edit: typotje

Sundown Circus

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
agree, zal 'm vanavond ff aanpassen.
Overigens .. het is dus nog een beta FAQje hoor :P

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op donderdag 18 april 2002 16:50 schreef Koffie het volgende:
agree, zal 'm vanavond ff aanpassen.
Overigens .. het is dus nog een beta FAQje hoor :P
Jaja tis ook nog een beetje beta feedback hoor :P

Sundown Circus

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
achzo.. eerder een bug-report dus :+
bugreport@pns.tweakers.net ofzo :P

* Koffie komt vanavond pas weer online ;)

• Mark
OK .. even concreet ..

Leuk...
<li> Hardere policy dus zoals gezeg (daar zullen de mesten het wel mee eens zij neem ik aan ?
Eerst eenduidige richtlijnen, dan pas een hardere policy
<li> Een stuk richtlijn verhaalin de FAQ opnemen met wat wel niet gewenst is hier.
Denk bijvoorbeeld aan:
Een gebruikertje in een AD/NDS plaatsen is NIET pns echter een AD/NDS syncen over een WAN is WEL pns
Dit inderdaad voordat je harder gaat modereren
<li> bij goute topics gaarne vermelden in SM .. echter als je een corrigerend antwoord geeft (dit is niet PNS .. kijk ff met google en ja komt daar en daar uit voor je oplossing) is dat uiteraard geen probleem.
Okay, mensen die alleen maar schelden/kankeren in een topic op de topicstarter moeten dus ook een waarschuwing krijgen (eerder nog als de topicstarter). Opbouwende/corrigerende antwoorden/kritiek is niets mis mee.
n00b is een klote woord, noem het eerder beginner o.i.d.
<li> Alles wat met simpele serices te maken heeft (webca/http/ftp) hoort NIET in PNS thuis .. tenzij het echt een zwaar probleem is.
Wie bepaald wat simpele services zijn ?
<li> 19" zut ... wat doen we daar mee ? IMHO kan dat wel, mits het goed gebeurt.

Vragen als waar ik koop voor weinig een 19" kast gaan dicht. We zijn geen gouden gids.
Echter specifieke vragen die over de dagelijkse praktijk gaan mogen wmb wel hier komen.
19" = hardware, behoort dus in HA
<li> Als iemand (jelmer) een richtlijn kan geven wat van W2K/AD absoluut niet PNS is, graag!
Er is meer op de wereld als W2K/NT. Ik denk als je echt de harde policy gaat doorvoeren er 75% van de W2K/NT vragen in WOS terecht zullen komen.
Bij deze ;)

• Mark
Uit de beta FAQ:
DNS(server) vragen horen gewoon in Network Troubleshooting of Internet & Telefonie
Tenzij het uiteraard om gevallen gaat waar je voor extranet een NDS moet opzetten.
Bedoel je nu DNS of NDS ? Verder kunnen beide vragen best behoorlijk profesioneel zijn (en ook behoorlijk niet profesioneel)
Webservers en FTP servers. Ook dit schijnt een moeilijk 'uitroeibaar' iets te zijn Webservers horen hier niet thuis. PUNT.
Ligt aan de vraag. Vragen over bepaalde modules van Apache bijvoorbeeld zijn behoorlijk profesioneel.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Er moeten mensen komen, die informatie sorteren uit topics, en die gestructureerd gaan bewaren.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK .. even concreet ..

Danje :P

Leuk...
Eerst eenduidige richtlijnen, dan pas een hardere policy
IMHO vallen die 2 tegelijkertijd samen

Denk bijvoorbeeld aan:
Dit inderdaad voordat je harder gaat modereren
Again, beide tegelijkertijd doorvoeren

Okay, mensen die alleen maar schelden/kankeren in een topic op de topicstarter moeten dus ook een waarschuwing krijgen (eerder nog als de topicstarter). Opbouwende/corrigerende antwoorden/kritiek is niets mis mee.
Ook mee eens, de hardere policy is ook van toepassing op replyers enzo

n00b is een klote woord, noem het eerder beginner o.i.d.
Zoiets ja, echter met de tekst in de FAQ komen we er ook een al een heel eind lijkt me

Wie bepaald wat simpele services zijn ?
De dienstdoende mod >:)
Ht mot wel heel PNS zijn, als je een apache topic hier kan zetten

19" = hardware, behoort dus in HA
Dat hoor ik meer, dus 19" gaan we dus compleet weren in PNS? Ik vind het best hoor

Er is meer op de wereld als W2K/NT. Ik denk als je echt de harde policy gaat doorvoeren er 75% van de W2K/NT vragen in WOS terecht zullen komen.
So be it. Geavanceerde W2K vragen mogen best, ecter er moet niet de indruk gewekt worden dat dit de plek is voor je W2K vraagjes waat ze in NT niet meteen een antwoord hebben

Bij deze ;)

Thx :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 18:44 schreef Mark het volgende:
Uit de beta FAQ:
[..]

Bedoel je nu DNS of NDS ? Verder kunnen beide vragen best behoorlijk profesioneel zijn (en ook behoorlijk niet profesioneel)
[..]

Typoe van mij, het ging om DNS

Ligt aan de vraag. Vragen over bepaalde modules van Apache bijvoorbeeld zijn behoorlijk profesioneel.
Zie mijn vorige reply over webservers enzo

• Predator

Predator

Suffers from split brain

OK .. even concreet ..

Goed maar die "Werkt je WAN-Uplink niet?" zou ik anders formuleren.
Dan lijkt het net of kabelproblemen hier ook thuishoren.
Dat er WAN staat lezen ze over.

How about:
"Last met de GBIC op je Catalyst ?"
Dan moeten ze al weten wat een GBIC is en dan een Catalyst een Cisco switch is.
Natuurlijk, en Mark heeft een punt dat dit op een rechtvaardige controlleerbare basis moet gebeuren.
Moest dus in de faq komen.
Denk bijvoorbeeld aan:
goed
goed
Ja maar ik vind dat er het duidelijk moet zijn dat het om "beginner" in de professionele wereld is.
Want vraag eens op GOT hoeveel mensen zichzelf beginner vinden ?
Als je aan 5% komt zal dat veel zijn.
Een router & 3 pc's thuis en er zijn mensen die zich netwerkbeheerder noemen.
goed
Waar kan ik dit/dat kopen vind ik zelden toelaatbaar :)

Specifieke 19" rack vragen vind ik toch meer hier thuishoren dan in HA.
Zolang het maar niet een 19" case vastmaken is.

* Predator is helemaal geen specialist daarin.
Maar dingen zoals:
- install (dat geld voor alles eigenlijk)
- basic policies & security
- profiles
- terminal services (niet citrix dan)
- eenvoudige domeinvragen (wat/hoe/waar)
- opstartscripts
Das toch niet prof.

Ik denk dat er hier toch niet veel win2k vragen thuishoren.
Wat doe je met dingen zoals RIS of DFS ?
Op donderdag 18 april 2002 01:41 schreef RedRose het volgende:

[..]

<offtopic>
hej... mijn quote! :+
</offtopic>
[..]
Ik was al aan het krabben op m'n op kop wanneer ik dat zou gezegd hebben :+

Dit topic is al veel productiever dan de LA topics

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Predator roept allemaal dingen die ik niet ken :'(
GBIC, RIS, DFS .. zegt me allemaal niets :? (ohjee .. en nu word ik uit mijn functie ontheven).

We zijn het er iig over eens, 19" is exit hier ;)
Noob zal er niet in voorkomen.

Predators zin voor de omschrijving vind ik ook goed klinken.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 18 april 2002 20:16 schreef Koffie het volgende:
Predator roept allemaal dingen die ik niet ken :'(
GBIC, RIS, DFS .. zegt me allemaal niets :? (ohjee .. en nu word ik uit mijn functie ontheven).
Troost je, Novell & Netware is hier een redelijk zwart gat :P

GBIC = gigabit interface connector

RIS = remote installation services
Win2k client installs op grote schaal

DFS = distributed file systeem
Vorm van gesynchroniseerde shares op meerdere servers.
Win2k heeft dit.
We zijn het er iig over eens, 19" is exit hier ;)
Noob zal er niet in voorkomen.

Predators zin voor de omschrijving vind ik ook goed klinken.
:Y)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nu ik die Afko zie, ken ik de term DFS wel je ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RIS, DFS en FRS vind ik hier wel thuishoren.

Zaken zoals het geavanceerdere werk met Group Policies, Active Directory, DNS, TCP/IP etc. hoort hier ook wel thuis.

19" racks enzo weer niet, vrij basic denk ik en typisch iets voor HA.

Ingewikkelde problemen of situaties met Exchange, ISA server, Firewalls, routing en dat soort dingen vind ik hier ook thuishoren, maar geen vragen als hoe zet ik een poort open in ISA of hoe maak ik een portforward in ISA etc.

Ik persoonlijk ben vooral een Windows mannetje dus over andere OS'en kan ik niet goed oordelen maar het lijkt mij dat de basic vragen op dat gebied perfect in NOS kunnen.

Dit is zo ongeveer de gewenste situatie zoals ik die zie. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 18 april 2002 20:11 schreef Predator het volgende:

* Predator is helemaal geen specialist daarin.
Maar dingen zoals:
- terminal services (niet citrix dan)
mwah :-) Er zullen steeds meer bedrijven zijn die TerminalServices "kaal" gaan gebruiken (zonder Citrix), dus ook terminal services horen er in thuis, maar dan alleen in "Application Mode" (dus niet in "Remote Administration mode") ofzo? ;-)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Remote mode sowieso niet nee.
TS gewoon valtook te betwijfelen.
Neem niet aan dat we zitten te wachten op topics over hoe je een port wijzigd voor de communicatie, of hoe je de webclient installeert :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Op donderdag 18 april 2002 22:26 schreef Koffie het volgende:
Remote mode sowieso niet nee.
TS gewoon valtook te betwijfelen.
Neem niet aan dat we zitten te wachten op topics over hoe je een port wijzigd voor de communicatie, of hoe je de webclient installeert :)
Dat is client software, denk dat terminal servers interessant genoeg zijn. Maar YMMV.
redrose
Agreed. Een 'tutorial' met waar je kan zoeken? (e.g. Technet?)
Lijkt me een goed idee, ik zou het (persoonlijk) dan ook positiever vinden om minder slotjes te gooien en meer te beantwoorden om de search db op te vullen dan andersom.

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 18 april 2002 20:38 schreef jelmervos het volgende:
RIS, DFS en FRS vind ik hier wel thuishoren.
RIS = basic stuff
DFS ook

FRS daarintegen kan wel een leuke uitdaging bieden, zeker als je AD uit synch is :X

Jeremy Clarkson

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 18 april 2002 23:07 schreef Traag het volgende:

[..]

RIS = basic stuff
DFS ook

FRS daarintegen kan wel een leuke uitdaging bieden, zeker als je AD uit synch is :X
OK, RIS is idd meer iets voor WOS ofzo.

DFS ligt eraan, je kunt ingewikkelde situaties bedenken, als ik een vraag heb over het veranderen van de default replicatietijd van een met DFS gemaakte replica, (toevallig laatst gepost hier ;)), dan vind ik dat wel op zijn plaats hier. Maar idd kun je ook erg basic vragen posten hierover en dat moet weer niet.

• Mark
Op donderdag 18 april 2002 20:30 schreef Predator het volgende:

[..]

DFS = distributed file systeem
Vorm van gesynchroniseerde shares op meerdere servers.
Win2k heeft dit.
[..]
DFS bestond ook gewoon voor NT4, alleen zit het er bij W2K legacy ingebakken. Bij NT staat hij niet op de installatie CD.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 13:22
Misschien is het een idee al die thema's die geroepen worden es op een rijtje te zetten ? Zeg maar zo:

- webspace > I&T
- Internet werkt niet > NT
- RIS, DFS > PNS
- etc.

Het zegt me allemaal vrij weinig maar goed :o :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arno

Arno

PF5A

Op vrijdag 19 april 2002 12:20 schreef havana het volgende:
Misschien is het een idee al die thema's die geroepen worden es op een rijtje te zetten ? Zeg maar zo:

- webspace > I&T
- Internet werkt niet > NT
- RIS, DFS > PNS
- etc.

Het zegt me allemaal vrij weinig maar goed :o :)
RIS en DFS juist NIET in PNS :P

Jeremy Clarkson

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 19 april 2002 12:52 schreef Traag het volgende:

[..]

RIS en DFS juist NIET in PNS :P
Het zijn wel professionele dingen maar ze zijn helemaal niet moeilijk.

Unattended install antwoordbestanden maken is complexer.
Maar daar heb je weer z'on MSC tool voor wat het weer makkelijk maakt.
Met dat zelfde ding kan je ook distributiemappen maken.
Der is bijna altijd een handige MSC die je helpt.

Misschien is de vraag wat ivm met win2k hoort wel in PNS thuishoort (naast bepaalde AD aspecten) handiger ?
(dat zal dan wel een korte lijst zijn)

• Arno

Arno

PF5A

Op vrijdag 19 april 2002 13:55 schreef Predator het volgende:
Ohw :?

ff een tooltje runnen, wat zooi invullen en klaar.. weinig Profi of advanced aan ;)

Jeremy Clarkson

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Misschien is de vraag wat ivm met win2k hoort wel in PNS thuishoort (naast bepaalde AD aspecten) handiger ?
(dat zal dan wel een korte lijst zijn)
A- Microsoft
Ik heb de discussie als professional gevolgd: maar het merendeel van de vragen kan je vinden op Technet.

- Als je er dan niet uitkomt, kan je het hier proberen.
Best practices kan hier wel denk ik. (WAN + forrest vragen, replication loopt niet, en alles wat al eerder vermeld is).

- Niet de simpele vragen (hoe zet ik dns op, of hoe backup ik een exchange server), dat is 3 sec googlen ;) of technet kennis.

Als je foutmeldingen hebt (in je eventviewer) kan je het makkelijk vinden op www.eventid.net (tip voor KOFFIE, vermeld hem in de FAQ)

- B Novell Netware

Stuk moeilijker, gezien het feit dat dit NOS ondergesneeuwd raakt door de overheersende Microsoft markt.

NAL, Zen Works (muzv simpele vragen die je zo kan vinden op de novell site).
- Zoals een topic over time sync troubles (lan/wan) en verder zal Novell minder snel in een "simpel" ;) thuisnetwerkje worden gebruikt.
- Hoe MS Exchange integreren in een NDS tree. Dat soort vragen.

Zit wat te brainstormen >:), vragen die niet in PNS thuishoren zijn vragen die 3 sec googlen vergen ;) Of Faq werk (hier of bij de desbetreffende leverancier (hard zowel software).

Koffie: ik hoop dat je er wat aan hebt :7

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:34 schreef Rats het volgende:
Persoonlijk vond ik het geheel toen het nog hosting forum was (ofzo) wel goed. Alleen is mijn id omdat dat strenger te hand haven.

Nu is ANS (PNS) meer een NT netwerk forum aan t worden.
Toen was het ook nog veel leuker IMHO, en ik denk dat het slecht is om l33t3 sysadmins en n00bs gescheiden te houden in de fora.

Maar het is zowiezo vaag, je hebt een 'Internet & Telefonie', 'Windows Operated Systems', 'Non-Windows Operated Systems', 'Software Algemeen' en dan ook nog eens 'Professional Networking & Servers' waar zet je dan je probleem 'Can't bind to unix socket' van je Apache webserver? Ik kan me voorstellen dat geen hond weet waar ie moet zijn met zijn vraag.

En ook al kriebelt het soms wel als je een vraag voor de 100ste voorbij ziet komen maar is het daar geen forum voor?

Hoort een forum vol met FAQ's en UTFS roepende mensen te zitten of is het gewoon een discussie cq Q&A platform voor mensen met de zelfde interesses ongeacht kennis niveau?

• twixx
  • Niet online
Couldn't agree more woef! 't goeie oude hosting forum was rullent, PN&S is momenteel meer óf zeer specifiek óf je wordt er naar de FAQ e.a. documenten verwezen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 19 april 2002 14:06 schreef Traag het volgende:

[..]

Ohw :?

ff een tooltje runnen, wat zooi invullen en klaar.. weinig Profi of advanced aan ;)
Maar daar heb je weer z'on MSC tool voor wat het weer makkelijk maakt.
;)
Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef twixx het volgende:
Couldn't agree more woef! 't goeie oude hosting forum was rullent, PN&S is momenteel meer óf zeer specifiek óf je wordt er naar de FAQ e.a. documenten verwezen.
Het probleem was toch juist dat er te veel topics stonden die van een minder niveau waren :?
Daar ging de dubbele klacht in [LA] over.

We mogen natuurlijk niet te veel uit PNS weren anders staat er hier gewoon niets meer. :{

Verwijderd

Professioneel = voor je werk
Hobby = prive

Als ik op mn werk problemen heb met het installeren van een NIC onder Windows 98, dan is dat Professioneel.

Als ik thuis problemen heb met mn exchangeserver, dan is dat hobby.

Professioneel zegt helemaal niets over het niveau.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 22 april 2002 08:32 schreef VipTweak het volgende:
Professioneel = voor je werk
Hobby = prive

Als ik op mn werk problemen heb met het installeren van een NIC onder Windows 98, dan is dat Professioneel.

Als ik thuis problemen heb met mn exchangeserver, dan is dat hobby.

Professioneel zegt helemaal niets over het niveau.
Voor een deel heb je gelijk maar het gaat erom dat het niveau hier omhoog moet gebracht worden.
Dus jij gaat jouw "hey mijn nic werk niet" hier posten :?
Dat is iig niet professioneel.
Het gaat om de inhoud, niet de vorm.

Nu dit topic weer de hoogte in gegaan is:

Hoe zit het met netwerkvragen of netwerkapparatuur ?
en linux ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie leeft nog :)
Ik was het hele weekend niet thuis, en vandaag voor het eerst sinds 4 maanden weer wezen werken (die welbekende bank).

Ik ben lichtelijke grieperig een str#ntverkouden.
Vroeg het bedje in dus, ik kom hier nog op terug ;)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:55 schreef Predator het volgende:
Het gaat om de inhoud, niet de vorm.
Ik zat me net ineens te bedenken. Het niveau moet omhoog, n00b vragen e.d. maar ik heb meer dan eens gezien dat mensen vragen stelden en dat de forummers in /24 - incluis me - het antwoord niet konden geven. Mischien moeten we het niveau op dit forum helemaal niet zo omhoog proberen te schoppen (en ons slimmer gaan zitten voelen als dat we zijn ;) ) want dan weet op den duur niemand meer een antwoord en sommige n00b achtige vragen zijn soms wel leuk om uit te zoeken en/of uit te leggen.
Hoe zit het met netwerkvragen of netwerkapparatuur ?
en linux ?
Dat vraag ik me ook af zoals je kon lezen in mijn post hierboven, overal zijn al fora voor geopend dus blijft er bijster weinig over wat je hier mag posten.

• twixx
  • Niet online
Je kunt er over discusseren wat je wilt, het wordt nooit meer zo als vroeger :( Ik blijf erbij, oude hosting-forum of hoe het ook heete schopte kont!

'k heb net nog even zitten kijken welke topics erzo dicht gaan, er zitten nl. best leuke tussen. Dan wel niet zo profesional of advanced als de crew zal willen, maar best leerzaam. Koffie heeft er blijkbaar hobby van gemaakt topics op slot te gooien ivm ze te moven of ze dood te laten bloeden. Als het zo moet vraag ik me af... Bovendien wil ik sproggles' quote ..Mischien moeten we het niveau op dit forum helemaal niet zo omhoog proberen te schoppen.. nog eens wat extra aandacht geven.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 22 april 2002 20:06 schreef twixx het volgende:
Je kunt er over discusseren wat je wilt, het wordt nooit meer zo als vroeger :( Ik blijf erbij, oude hosting-forum of hoe het ook heete schopte kont!

'k heb net nog even zitten kijken welke topics erzo dicht gaan, er zitten nl. best leuke tussen. Dan wel niet zo profesional of advanced als de crew zal willen, maar best leerzaam. Koffie heeft er blijkbaar hobby van gemaakt topics op slot te gooien ivm ze te moven of ze dood te laten bloeden. Als het zo moet vraag ik me af... Bovendien wil ik sproggles' quote ..Mischien moeten we het niveau op dit forum helemaal niet zo omhoog proberen te schoppen.. nog eens wat extra aandacht geven.
Iedereen tevreden stellen lukt natuurlijk nooit.

De klacht was er van verscheidene personen in dat het niveau in PNS te laag werd.
Daar zijn dan maatregelen voor bedacht.
O.a. strenger modden.
Dat staat ook zo duidelijk in de FAQ
Dit zorgt ervoor dat het forum niet verschrikkelijk oninteressant wordt voor Advanced Networker.
Over het algmeen kun je er van uitgaan dat 'simpele' topics die hier NIET horen op slot gaan, tenzij duidelijk is dat je net nieuw bent ophet forum.
Dat is nu zelfs nog wat verstrengt :)

Dus Koffie heeft dat niet zelf uitgevonden en doet dat dus niet omdat hij dat lollig vindt.
Negotiator doet dit ook lees maar z'n sluitmessage waarin het duidelijk staat:
Hier

Dat is gewoon het nieuwe PNS modbeleid dus dat maar als "Koffie z'n hobby" definieren is erg kortzichtig.
Had je dit topic doorgenomen wist je dit ook. :(

Persoonlijk krijg ik wel wat de indruk dat PNS bijna leeg zal zijn als dit topic gedaan is.
Dat is ook niet de bedoeling.
Maar er staan hier toch altijd veel topics die er niet horen en die moeten er niet staan.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:25 schreef Predator het volgende:
Maar er staan hier toch altijd veel topics die er niet horen en die moeten er niet staan.
Ik denk dat er meer reply's staan die er niet horen als topics die hier niet horen. 'Domme' vragen zijn eenvoudig te beantwoorden door een 'pro' maar als er dan eerst 20 nog dommere figuren een beetje hebben lopen raaskallen dan blijf de intelligente reply meestal ook wel uit.

Ik denk daarom: straf niet de topic starter maar degene die loopt te zwammen in de topic.

• twixx
  • Niet online
Volgens _mij_ hou je geen fatsoenlijk topic of reply over. Waar maakt men zich zo druk over? Wordt alles aan banden gelegd? 'Hé dat topic lijkt wel op software, dat mot ik niet, closed()'. Ik zou het tunen van SQL server best wel vinden passen.

Tja, je kan niemand tevreden houden. Wat was de klacht die de aanleiding was AN&S te vormen?

Sproggles' id wat ik deel: Advanced Networking, Servers & Hosting!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:35 schreef twixx het volgende:
Niet in het openbaar verteld maar het is wel mijn mening. Nu is het te vaag. Ik weet niet precies waar men naar toe wilt met /24 maar het zal ongetwijfeld niet de afgrond zijn.

Als je dit een weer een soort 'hosting' gerelateerd topic maakt weet iedereen waar ie aan toe is. Vragen over Nokia's met laptops en infrarood zijn toch best Proffie netwerken maar is toch ongewenst hier. Maar men zal wel snappen dat vragen over IIS, Apache, MTA's e.d. heir op zijn plek zijn en niet hoeven in NOS en WOS of SA.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 22 april 2002 22:30 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer reply's staan die er niet horen als topics die hier niet horen. 'Domme' vragen zijn eenvoudig te beantwoorden door een 'pro' maar als er dan eerst 20 nog dommere figuren een beetje hebben lopen raaskallen dan blijf de intelligente reply meestal ook wel uit.

Ik denk daarom: straf niet de topic starter maar degene die loopt te zwammen in de topic.
Dan krijg dingen je zoals nu:
"Ik plaats hem in PNS want daar weten ze het zeker"
Soms zeggen ze dit dan ook letterlijk in hun topic.

Die nutteloze reply's is al aan de orde geweest en daar wordt als het te erg wordt ook wat aan gedaan.
Op maandag 22 april 2002 22:35 schreef twixx het volgende:
Volgens _mij_ hou je geen fatsoenlijk topic of reply over. Waar maakt men zich zo druk over? Wordt alles aan banden gelegd? 'Hé dat topic lijkt wel op software, dat mot ik niet, closed()'. Ik zou het tunen van SQL server best wel vinden passen.

Tja, je kan niemand tevreden houden. Wat was de klacht die de aanleiding was AN&S te vormen?

Hosting = IT

Persoonlijk zie ik "Wie weet een goeie hosting provider" achtige dingen liever naar de trashcan verhuizen.
GOT != google :)
Op maandag 22 april 2002 22:44 schreef sproggle het volgende:

[..]

Niet in het openbaar verteld maar het is wel mijn mening. Nu is het te vaag. Ik weet niet precies waar men naar toe wilt met /24 maar het zal ongetwijfeld niet de afgrond zijn.

Als je dit een weer een soort 'hosting' gerelateerd topic maakt weet iedereen waar ie aan toe is. Vragen over Nokia's met laptops en infrarood zijn toch best Proffie netwerken maar is toch ongewenst hier. Maar men zal wel snappen dat vragen over IIS, Apache, MTA's e.d. heir op zijn plek zijn en niet hoeven in NOS en WOS of SA.
Aub niet al die apache topics hier ;(
Er staat/stond hier elke dag wel 1tje met een apache htaccess of htpasswd vraagje wat in elke tutorial staat :{
Een FTP server = SA waarom zou een webserver dat niet zijn?

Verwijderd

Ik vind het percentage topics dat nu dicht gaat gewoonweg overdreven veel. Het zijn wellicht wel vragen welke ook zouden kunnen worden gevonden via bijvoorbeeld www.google.nl maar de Tweaker die weet er (als het goed is) net iets meer vanaf zoals juiste verhoudingen van servers in de httpd.conf

Verder ik vond het oude hosting forum toppie zoals ik al eerder zei. Alleen was het jammer dat veel hostst er misbruik van maakte (lees: Ze spamde geregeld onder een andere naam). Dat zouden ze naar mijn idee beter moeten modden en verder gewoon alle ervaringen gevraagd topics dicht. Dat was (naar mijn idee) het enige wat er veranderd moest worden.

Want persoonlijk vind ik het niveau zo steeds slechter worden, want die win netwerk zooi spreekt met totaal niet aan. En echte hosting vragen zie ik niet meer voorbij komen terwijl die mij juist het meeste boeien :).

[EDIT]
[topic=475162] :? Waarom zoiets nou weer bijvoorbeeld dicht? Vind het hier perfect passen of moet ik met mijn Apache zooi ook naar software forum? Waar ze hem vervolgens ook op slot gooien of ik krijg geen antwoord aangezien ze niet weten hoe die handel werkt.

Just my € 0.02

• twixx
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 23:00 schreef Rats het volgende:
Ik vind het percentage topics dat nu dicht gaat gewoonweg overdreven veel ... Just my € 0.02
Dus je komt ook op het nieuwe forum? >:) Speciaal voor de oude garde.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:58 schreef Predator het volgende:
Die nutteloze reply's is al aan de orde geweest en daar wordt als het te erg wordt ook wat aan gedaan.
Te erg? Met slotjes zijn ze niet zuinig maar ik heb nog geen enkele user publiekelijk op de vingers getikt zien worden voor een poep-reply. Een soort van Mod-break in een berichtje zovan:"- slaat op stront, je bent de komende 10 minuten monddood in dit forum -"
Hosting = IT

Persoonlijk zie ik "Wie weet een goeie hosting provider" achtige dingen liever naar de trashcan verhuizen.
Internet & Telefonie heb ik altijd al een beetje een dubieus forum gevonden maar dat zal wel alleen in mijn optiek zijn ;)

Enfin, wat ik probeer te zeggen: Trek een duidelijke lijn, niet dat je na het schrijven van je topic alle faq moet gaan zitten openen om te gaan kijken waar je het minste kans hebt om afgezeken te worden door je topic.
Aub niet al die apache topics hier ;(
Er staat/stond hier elke dag wel 1tje met een apache htaccess of htpasswd vraagje wat in elke tutorial staat :{
Boeie! dan kan een ex-n00b ook eens iemand helpen. Je jaagt mensen weg uit /24 als er alleen nog maar over GBIC's en DFS gepraat wordt.

Toevoeging: Rats, mooi gezegd :>

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 22 april 2002 23:05 schreef sproggle het volgende:

[..]

Te erg? Met slotjes zijn ze niet zuinig maar ik heb nog geen enkele user publiekelijk op de vingers getikt zien worden voor een poep-reply. Een soort van Mod-break in een berichtje zovan:"- slaat op stront, je bent de komende 10 minuten monddood in dit forum -"
[..]
Kijk hier :)
Internet & Telefonie heb ik altijd al een beetje een dubieus forum gevonden maar dat zal wel alleen in mijn optiek zijn ;)
:)
Enfin, wat ik probeer te zeggen: Trek een duidelijke lijn, niet dat je na het schrijven van je topic alle faq moet gaan zitten openen om te gaan kijken waar je het minste kans hebt om afgezeken te worden door je topic.
[..]
Je moet wel EERST kijken waar je je topic moet plaatsen en dan pas je topic schrijven. :Y)
Afzeiken zonder reden (verkeerd geplaatst topic is geen reden) ben ik ook grondig tegen maar daar gaat het hier niet over.
Boeie! dan kan een ex-n00b ook eens iemand helpen. Je jaagt mensen weg uit /24 als er alleen nog maar over GBIC's en DFS gepraat wordt.
Dat wil niet zeggen dat ik (of anderen) hem niet help.
Het gaat er omdat dat het topic hier niet thuishoort.
In het verleden heb ik al vaak een topic gepost voor een move naar bv NT maar toch in het topic geholpen of na de move geholpen.

Dat wegjagen wel ... al wie iets interessants toe te voegen heeft is hier welkom. Al wie dat niet kan/wil hoeft daarom niet weggejaagd worden maar moet dan ook niet gaan posten.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 23:14 schreef Predator het volgende:
Kijk hier :)
NOW :? hehe.. dit is idd wat er vaker gedaan moet worden.
Je moet wel EERST kijken waar je je topic moet plaatsen en dan pas je topic schrijven. :Y)
Afzeiken zonder reden (verkeerd geplaatst topic is geen reden) ben ik ook grondig tegen maar daar gaat het hier niet over.
Maar snap je dat ik vindt dat het steeds ondoenlijker wordt om een topic te plaatsen ergens?
Dat wil niet zeggen dat ik (of anderen) hem niet help.
Het gaat er omdat dat het topic hier niet thuishoort.
In het verleden heb ik al vaak een topic gepost voor een move naar bv NT maar toch in het topic geholpen of na de move geholpen.
Dan hebben wij een menings verschil over de het onderwerp van de posts in dit topic. Ik vindt namelijk VPN verbindingen heir niet thuis horen, die mogen van mij zo door naar netwerken.
Dat wegjagen wel ... al wie iets interessants toe te voegen heeft is hier welkom. Al wie dat niet kan/wil hoeft daarom niet weggejaagd worden maar moet dan ook niet gaan posten.
Nee, maar topics met lager niveau kunnen leuk zijn voor de mindere elite bezoekers van dit forum en eventueel kunnen de goeroe's dan nog wat extra dingen teolichten. En hierdoor worden mensen steeds slimmer en gaat niveau EN omhoog en er wordt meer zinnig gepost. Dit zal wel klinken als een utopie maar ik geloof er in. :>

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 22 april 2002 23:26 schreef sproggle het volgende:

[..]

NOW :? hehe.. dit is idd wat er vaker gedaan moet worden.
[..]

Maar snap je dat ik vindt dat het steeds ondoenlijker wordt om een topic te plaatsen ergens?
[..]

Dan hebben wij een menings verschil over de het onderwerp van de posts in dit topic. Ik vindt namelijk VPN verbindingen heir niet thuis horen, die mogen van mij zo door naar netwerken.
[..]
Ik vind dat ook hier niet thuishoren :)
Nee, maar topics met lager niveau kunnen leuk zijn voor de mindere elite bezoekers van dit forum en eventueel kunnen de goeroe's dan nog wat extra dingen teolichten. En hierdoor worden mensen steeds slimmer en gaat niveau EN omhoog en er wordt meer zinnig gepost. Dit zal wel klinken als een utopie maar ik geloof er in. :>
Die "goeroes" komen toch niet alleen in PNS ?
Dus lichten die ook in andere fora hier en daar iets toe.

Als ik iets nuttig kan zeggen of iets fout zie dan ga ik dat posten waar het topic ook staat.
Al was het in HK :+

Verwijderd

Heeft iemand van de tweaker crew dat concepts van www.experts-exchange.com wel eens onder de loep genomen? Mensen posten daar alleen maar serieuze antwoorden, omdat er wat te verdienen is; namelijk in de top x komen staan met je kennis. De hardcore types kunnen tegen elkaar omhoog knokken met hun puntenaantal, en de newbies zijn geholpen om dat het makkelijk punten te verdienen is met simpele vragen, en ze direct geholpen worden ipv onder het tapijt geschoffeld.

Om het niveau omhoog te krijgen heb ik nog niks gevonden. Misschien pas toegang vanaf 50 punten ofzo?

• elevator
  • Niet online

elevator

Op maandag 22 april 2002 23:56 schreef smiley het volgende:
Om het niveau omhoog te krijgen heb ik nog niks gevonden. Misschien pas toegang vanaf 50 punten ofzo?
dan ga je ervan uit dat het niveau van PNS-ers bepaald wordt door het posten op GoT, en tja.. :)

edit: en Experts-Exchange is inderdaad een heel goed concept.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 00:02 schreef elevator het volgende:
dan ga je ervan uit dat het niveau van PNS-ers bepaald wordt door het posten op GoT, en tja.. :)
Oei da's waar ja; 50 keer iets in de trand van "mijn windows 98 server doet raar" en ze zijn binnen.
Stupid smiley ---> min 50 punten :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 23:56 schreef smiley het volgende:
Heeft iemand van de tweaker crew dat concepts van www.experts-exchange.com wel eens onder de loep genomen? Mensen posten daar alleen maar serieuze antwoorden, omdat er wat te verdienen is; namelijk in de top x komen staan met je kennis. De hardcore types kunnen tegen elkaar omhoog knokken met hun puntenaantal, en de newbies zijn geholpen om dat het makkelijk punten te verdienen is met simpele vragen, en ze direct geholpen worden ipv onder het tapijt geschoffeld.

Dat hebben wij hier ook hoor. Dat noemen we postcount :P
Verder nog even op de discussie inhakend ... hosting in de zin van hostingproviders e.d. hoort niet en komt niet in PNS. Punt.

Misschien dat 'de oude garde' door die naam daar veel aan moet denken oid, maar zoals dat forum was, word het niet meer.
Het is niet voor niets veranderd. Verder zijn we al een hele tijd verder.
Je kunt je afvragen of het net zo zijn, als je NU een precies eender forum opzet.
Ik denk het niet, heel GoT is in die tijd veranderd (en de users ook).

Verder zie ik er absoluut niet in waarom het mijn hobby zou zijn. Sterker nog, in het belang van PNS log ik op mijn allereerste werkdag even in op GoT om vlug te modden.
En ja , dan zijn mijn sluitmessages wat kortaf. Maar niet minder terecht.

't Is Twixx voor zichzelf spreekt. Ik zou bijna zeggen 'het is ook nooit goed' ;)
We hebben vooraf afgesproken dat er vele malen harder gemod zal worden.
Je moet PNS ook niet met HK verwarren ofzo.
Als daar een topic staat die niemand boeit, istie met een paar uur van de index af.

In PNS kan een topic makkelijk een week in de index voorkomen zonder ook maar een enkele reply.
Doodbloeden word op die manier wel even een stukje lastiger.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nog even iets anders, wat doen we VPN ?
In PNS toelaten of alle VPN (tenzij het echt om duidelijke grote LAN VPN's gaat) naar NT ?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 23 april 2002 08:24 schreef Koffie het volgende:
Nog even iets anders, wat doen we VPN ?
In PNS toelaten of alle VPN (tenzij het echt om duidelijke grote LAN VPN's gaat) naar NT ?
Ik kan genoeg ingewikkelde VPN situaties bedenken die perfect in PNS horen maar standaard VPN vragen (welke poorten zet ik open in m'n firewall ofzo) horen hier niet.

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 april 2002 09:15 schreef jelmervos het volgende:
Ik kan genoeg ingewikkelde VPN situaties bedenken die perfect in PNS horen maar standaard VPN vragen (welke poorten zet ik open in m'n firewall ofzo) horen hier niet.
Mijn idee: VPN instellingen (hoe zet ik een VPN sessie op, welke poorten etc) in NT en de troubleshooting & heavy configs in PNS

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 10:37 schreef Traag het volgende:

[..]

Mijn idee: VPN instellingen (hoe zet ik een VPN sessie op, welke poorten etc) in NT en de troubleshooting & heavy configs in PNS
Mijn idee: hef /24 op, het enige verschil dat ik nu nog zie tussen dit forum en de rest van de fora's is dat hier alleen advanced topics zouden mogen die eigenlijk ook in een ander forum niet zouden misstaan. Dus waarom al die verwarring en commotie, hak de knoop door ;)
Misschien dat 'de oude garde' door die naam daar veel aan moet denken oid, maar zoals dat forum was, word het niet meer.
Het is niet voor niets veranderd. Verder zijn we al een hele tijd verder.
Je kunt je afvragen of het net zo zijn, als je NU een precies eender forum opzet.
Ik denk het niet, heel GoT is in die tijd veranderd (en de users ook).
Door die naam kon IMHO iemand wel eenvoudiger bepalen waar zijn topic thuis hoorde. Maar ik zou zeggen let's try and find out ;)

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 april 2002 10:50 schreef sproggle het volgende:
Mijn idee: hef /24 op, het enige verschil dat ik nu nog zie tussen dit forum en de rest van de fora's is dat hier alleen advanced topics zouden mogen die eigenlijk ook in een ander forum niet zouden misstaan. Dus waarom al die verwarring en commotie, hak de knoop door ;)
Deze thread is bedoeld voor het verbeteren van PNS, niet voor het /dev/nullen ervan. Als je voor het nivo van PNS het forum zou moeten sluiten, dan kun je net zogoed compleet GoT maar van de servers afsmijten :{

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 11:00 schreef Traag het volgende:
Deze thread is bedoeld voor het verbeteren van PNS, niet voor het /dev/nullen ervan. Als je voor het nivo van PNS het forum zou moeten sluiten, dan kun je net zogoed compleet GoT maar van de servers afsmijten :{
Ik dacht dat ik duidelijk had omschreven wat ik hiermee bedoelde te zeggen maar hier probeer ik het nog een keer:

alle topics in dit forum kunnen ook in andere fora gepost worden (HA, NT, NOS, WOS & SA). Aleen als het een 'professionele' vraag zou zijn zou je em hier mogen stellen, ik kan me voorstellen dat dit veel verwarring opleverd. Wat dit forum mist is een thema en zolang het alleen maar een soort van uitbouw is op de overige fora zul je met een deel van de huidige problemen blijven zitten.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dit forum mist wat dat betreft helemaal niets.
Het thema is simpel; Professional networking &servers is namelijk het thema.

Voor bijna elke catogorie kun je wel een topic hebben die in 2 of zelfs meerdere fora past.

Zullen we die dan ook allemaal opheffen :?
En soory dat ik het zeg, en NOFI maar als je aan de naam PNS niet kan zien wat hier(niet) thuishoort, dan snap je het IMHO niet.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 13:10 schreef Koffie het volgende:
Voor bijna elke catogorie kun je wel een topic hebben die in 2 of zelfs meerdere fora past.
Maar niet zo overduidelijk als in dit forum
Zullen we die dan ook allemaal opheffen :?
En soory dat ik het zeg, en NOFI maar als je aan de naam PNS niet kan zien wat hier(niet) thuishoort, dan snap je het IMHO niet.
NOFI maar als je met een naamsverandering van 'Advanced' naar 'professional' en het gooien met slotjes de sfeer en niveau omhoog probeerd te krikken snap je er mischien nog minder van :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik probeer niet zo zeer de sfeer omhoog te kricken, alswel de kwaliteit van de topics.

Het is iig al duidelijk dat als je alle bagger die hier gedumpt word, elke keer gaat lopen moven dat je daar weinig mee opschiet.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 13:25 schreef Koffie het volgende:
Ik probeer niet zo zeer de sfeer omhoog te kricken, alswel de kwaliteit van de topics.
Zoals ik al eerder zei simpele kunnen ook leuk zijn, je moet niet zorgen dat dit een abracadabra forum wordt voor 99% van de mensen maar dat je een mooi gespreid niveau hebt tussen de posters. Dan heb je en meer nuttige reply's en een leukere sfeer.
Het is iig al duidelijk dat als je alle bagger die hier gedumpt word, elke keer gaat lopen moven dat je daar weinig mee opschiet.
Dat zul jij ongetwijfeld beter weten als mij maar 'Professional Networking & Servers' is nogal een aanlokkelijke titel voor iemand die thuis de koning in het land der blinden is en tegen een filesharing probleempje aanloopt. En echt verbaasd ben ik niet over al die topics die hier wel geplaatst worden maar niet 'thuishoren'.

Ik blijf erbij dat dit forum kampt momenteel met lack aan thema. :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tuurlijk kunnen simpele dingen leuk zijn, echter dit hoort hier gewoon niet thuis.

Verder wil ik nog even vermelden dat we deze discussie al eerder gevoerd hebben.

• The Source
  • Laatst online: 21:25
'Vroeger' in PWS was het heel gezellig en er zat een harde kern die nu de 'oude garde' genoemd wordt. Elk topic, hoe lame dan ook, werd netjes van een antwoord voorzien en de topic starter werd goed geholpen. Af en toe een lolletje of een bierkameel die niet wist dat een bak plat ging als je op 'reboot' drukte (insiders joke).

Tot er iemand ging zeuren over de naam. Echter waren gerelateerde topics die niet door de naam HWS gedekt werden en in andere forums geen antwoord vonden ook welkom in HWS. Maar sinds de naamsverandering en verandering in beleid zijn er een heleboel van die kern weggelopen vanwege het niveau. Echter IMHO moest je het nu net van die kern hebben... dus zonder gezelligheid krijg je het niveau ook niet omhoog.

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 april 2002 13:35 schreef sproggle het volgende:
Ik blijf erbij dat dit forum kampt momenteel met lack aan thema. :+
Dan ben je denk ik de enige, PNS kan goed draaien, mits er geen crap in gedumpt wordt.

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:10 schreef Traag het volgende:

[..]

Dan ben je denk ik de enige, PNS kan goed draaien, mits er geen crap in gedumpt wordt.
De enige is ie zeker niet, ik vind de sfeer nu in deze heok zwaar belabberd om het nog netjes te zeggen. Want wat is straks het vervolg, als ik een vraag heb mbt *BSD en dan de kernel. Moet ik dan naar non-windows OS? OF mag ik hiero min vraag stellen?

Maareh hoe ik er nu over denk is dat dit forum gewoon een groot NT netwerk forum wordt. Met alleen maar *hoogstaande* topics :) Nu de vraag geloof jij het ook :D
Ikke niet,

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:10 schreef Traag het volgende:
[forum=14] heeft een duidelijk thema: alles wat met programmeren en scripting te maken heeft, kan geen onduidelijkheid over bestaan.

[forum=19] thema: alles mbt tot netwerken

[forum=23] heeft ook een duidelijk thema: het gebruik van en omgang met een niet-windows systeem.

[forum=24] ehmm tja.. alles wat bij de crew als 'abracadabra' aanhoort en wat enigzins met networking & servers te maken heeft.

Want wat is professioneel? :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Als niets anders hebt dan te zeiken, hoeft het niet hoor.
We hebben het hier al over gehad in LA.
Vervolgens hebben we besloten hier in PNS verder te gaan, op een positieve manier om het niveau van PNS op te halen, en ervoor te zorgen dat PNSniet als dumpplaats van allerlei shit word gezien ("Want daar weten ze het vast wel").

Again.. PNS is echt geen modjes speelthuin ofzo.
Nogmaals .. een Win98 die als 'server" bestempeld word is geen PNS.
Thuis niet, en zelfs niet als je er een complete big huge server van maakt die de hele dag god weet ik wat op een WAN link aan het doen is.

Verwijderd

Begin me zolangzamerhand af te vragen waar PNS wel goed voor is. Moet ook zeggen dat ik de sfeer aardig belabberd begin te vinden :(

Helaas, maar waar.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sfeer in PNS is minder belangrijk dan niveau IMHO.

Het is hier geen theekransclubje maar een forum waar moeilijke situaties dienen worden opgelost. Niks meer en niks minder, als dan later de sfeer ook nog goed is, is dat leuk meegenomen.

Verwijderd

Dus jij zou liever in een bedrijf werken waar het niveau lekker hoog is dan waar de sfeer goed is? Volgens mij kan een forum niet zonder sfeer.

Waarom zou je anders terugkeren naar een forum? Verder het niveau van het deze lag naar mijn idee op een goed niveau. Ok er zaten brakke topics tussen, maar dat neemt niet weg dat we die ook niet kunnen beantwoorden.

En persoonlijk vind ik de SFEER toch zeker wel veel en veel belangrijker dan het niveau van een forum.

[EDIT]
Zinsbouw :)

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Mensen, met alle respect, maar we gaan nu naar een discussie
toe van: 'hoe is het nu en de sfeer is kut dus opheffen flame flame bla bla'. Daar ging het IMHO niet om. Dat was al bepaald. Waar het om ging was dat /24 een profesioneler
forum moest worden. In het begin van deze thread kwamen er goede ideeen naar voren. Ik denk dat we deze thread weer de juiste richting op moeten sturen.

Mijns inziens heeft /24 wel zeker bestaansrecht. Het verschil tussen een 'n00b hobbyist' en iemand die 40 uur per week systeembeheerder is (2 uitersten ok), is heel erg groot. De vragen (ik stel ze nog maar een keer) die we ons moeten stellen zijn dan ook :

1. Hoe zorgen we (jullie, hun) dat er meer vragen van niveau in dit forum komen te staan?

2. Hoe zorgen we dat 'n00b' vragen in 1 keer op andere plekken komen te staan?

3. Wat is de ondergrens aan 'professionaliteit' die je hanteert?

Opmerking over 3.: we hoeven geen discussie te voeren over wat meer professioneel is en wat minder. Gewoon een duidelijke lijn trekken. Erboven: het mag erin, eronder: slotje, moven. Deels kan je daar richtlijnen over opstellen, deels is die grens imho ook gevoelsmatig. Voor het laatste heb je goeie mods :) .

Dan over de sfeer: als we nou allemaal vriendelijk blijven en ons beheersen voor we posten dan is er niks aan de hand. :P

Sundown Circus

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Sfeer vind je in [HK] of #tweakers.net oid ...
Dat wil niet zeggen dat er hiet bot gedaan moet worden
Op dinsdag 23 april 2002 10:37 schreef Traag het volgende:

[..]

akkoord :)
Op dinsdag 23 april 2002 14:25 schreef sproggle dat andere fora duidelijk afgescheiden zijn:
...
Dat is dus niet waar.
Bv: topic over beveiling van een computer:
Dat is WOS of NOS en NT
Problemen met een FTP server.
Dat kan SA of NT zijn.
Problemen van een stuk harware icm een OS.
Probleem kan aan beide kanten liggen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:24 schreef jelmervos het volgende:
Sfeer in PNS is minder belangrijk dan niveau IMHO.

Het is hier geen theekransclubje maar een forum waar moeilijke situaties dienen worden opgelost. Niks meer en niks minder, als dan later de sfeer ook nog goed is, is dat leuk meegenomen.
Dan zit ik hier inderdaad verkeerd, ik kom hier in de eerste plaats voor mijn lol en in de tweede plaats om andermans problemen mee te helpen oplossen.

Maar jullie hebben je point nu wel duidelijk gemaakt en als jullie hier aan vol blijven houden zit je dadelijk alleen nog maar met moeilijke vragen van n00bs en is de clue verkast naar een andere community.

Persoonlijk heb ik het hier nu wel gezien.

Verwijderd

/me verhuist mee en zoekt diverse andere nieuwe onderkomens.

• Mark
Heren, heren....we houden het toch wel gezellig ???

Even een paar punten:

- Sfeer is net zo belangrijk als kwaliteit. Zonder sfeer vind ik het niet meer aantrekkelijk om mensen te helpen. Daarom zit ik hier, voor de goede sfeer en de blijdschap die mensen hebben als jij hun probleem oplost.

- Moderatie is op dit moment te weinig. Ik zie hier nog diverse topics lang in SM staan voordat ze worden opgelost en zie topics op zo'n botte manier gesloten worden dat ik de neiging heb om te denken dat jullie geheel PNS dood willen hebben. Ik snap dat je niet 24 uur per dag op Got hoeft te zitten, maar met 3 mod's voor PNS (Koffie, Negotiator en Havana) zou het toch wel moeten lukken om binnen korte tijd topics te sluiten/moven. Misschien is het aanstellen van enkele lite-mods voor PNS wel iets ???

- Uit de discussie over welke topics wel mogen en welke niet zul je nooit uitkomen. Want de 1 wel advanced vind geld voor de ander absoluut niet. Iedere mod die hier rond loopt heeft een bepaald kennisgebied, maar volgens mij is dit niet voldoende om het hele spectrum aan topics welke hier worden geopend te kunnen beoordelen. Voor dit punt zouden lite-mods weer een oplossing zijn. Zo kun je een bredere mod-kennis kweken hier.
Er is meer in de wereld als Microsoft en Novell. Volgens mij komt er hier geen enkele mod die zich op die andere gebieden profesional mag noemen (ik zie in PNS topics maar verdomd weinig mods users helpen als het niet over MS of Novell gaat).

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:47 schreef Mark het volgende:
Heren, heren....we houden het toch wel gezellig ???
Yep, is wel de bedoeling :)
Even een paar punten:

- Sfeer
- Moderatie
- Moderatie
Hier kan ik me zeer goed in vinden :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Om even heel vlug op het puntje van moderatie terug te komen ..
Sinds 4 vier maanden zit ik weer op een klus.
Deze klus is niet echt eentje van 8 uur per dag.
Verder heb ik ook nog eens een reistijd van 2.5 uur per dag erbij gekregen en voel ik me al de hele week klote (griep, verkouden lamlendig enzo).

Overdag *kan* ik dus weinig modden, en 's avonds heb ik er ff geen zin in omdat ik omval van moeheid.

Geef het nog ff een weekje en ik kan me wat meer modwerk overdag permiteren.

Pagina: 1 2 Laatste