pro en home networks ? daar gaat dus zoals ik lees deze topic over. tja en wat is dan pro en wat is dan @home networks ? ik denk dat je een schaling moet maken. zoiets als:
redelijk @home stuff
1) ICS van windows (van 98SE t/m xp)
2) ik kan mijn x: drive niet sharen.
3) welk type kabel UTP/BNC.
4) pc van me ma&pa ziet die van mij niet en visa versa
pro stuff
1) mijn netwerk onderverdelen in subnetten
2) mijn rlan (redelijk uncommon)heeft maar x bereik of is traag
3) waarom is de service die op win/*nix draait zo traag ?
4) ik heb server x,y en g allemaal andere spec/type proc welke het beste ? voor doel .... ?
Alles kan ook in een faq. Helaas is RFTM nog vaak niet aan de orde. Soms zijn er zaken waarvan jij denkt .. dat werkt zo en zo.. terwijl de andere er ervaring mee heeft en daar wel het antwoord mee weet.
voorbeeld mijn sysspecs boeien mij niet terwijl als Sysbeheerder hoor ik dat wel te weten. als het maar goed en snel werkt. Terwijl netwerken en beveiliging enzo me passie is. maar het houdt wel verband.
Door Predator - woensdag 17 april 2002 11:23
Voor beginnende gebruikers is een webservertje of een NAT-routertje ook een prof. server.
hier ben ik het nu roerend mee eens. leeftijd en ervaring speelt ook nog vaak een rol hierin mee.
voor iemand die zich pro mag rekenen weet exact wat hij weet
en wat hij niet weet. Maar het belangrijkste hij moet ook de n00b in Lamer taal uit kunnen leggen wat er aan de hand is, en de oplossing bieden. Dan ben je in mijn optiek een pro.
Door arjo_kamp - woensdag 17 april 2002 14:56
configuratie vragen over cisco routers
geavanceerde exchange problemen
Diepgaande TCP/IP dhcp problemen
active directory troubles etc.
Dit is inderdaad het meer Pro stuff,
Door Predator - woensdag 17 april 2002 11:23
-Servers en netwerken vallen onder PNS als er bijvoorbeeld real-time problemen of netwerk/server-ontwerpen zijn of komen die zo specifiek zijn dat er door meerdere mensen over moet worden worden meegedacht en die je niet 123 uit een knowledge-base kan halen. Daar heb je dan dit forum voor.
-Dan heb je ook 'Wat kan ik het beste doen?'-vragen. Kijk, dit vind ik nou typische forum vragen. Ze moeten dan wel weer een 'professioneel' niveau hebben. Dus je hebt gezocht, je weet welke oplossingen er mogelijk zijn, maar wil er graag eerst over discussieren voor je 10000 Euro aan uitgeeft.
idd het zoeken is soms te lame voor somige mensen
maar aan de andere kant ik vind het niet erg om helpdesk te spelen echter very basic FAQ vragen tja daar trek ik toch wel de grens.
Hard modden lijkt me te hard, een topic waar het antwoord door een link c.q een verwijzing naar de faq mag op slot erna maar, mensen die iets niet snappen maar gewoon een vraag stellen. van ik heb dit en dit gedaan dat is het resultaat. maar het werkt niet iemand een verwijzing of een idee zodat ik verder kan is intressant. IMHO
[conclusie]
Pro netwerkbeheer is een groot stuk met een grijze ondergrens. *nix en CISCO en ADS en server beheer is
zekers pro en de rest van het hogere spul. maar standaard iets met 4 of 5 muisklikken en een paar reboots hoort hier niet thuis.
maar zeer hard modden is denk ik overboding echter scherp toezicht wel nodig
[/conclusie]